Slim mobiel bankieren? Test de nieuwste functies in onze nieuwe app Sl!m

• Oud Moderator
  • 787 reacties
Gebruik jij de SNS Mobiel Bankieren app? En vind je het leuk om nieuwe functies voor mobiel bankieren als eerste uit te proberen? Download dan vanaf vandaag onze nieuwe app Sl!m.

Sl!m is de nieuwe bèta-app van én voor klanten van ASN Bank, RegioBank en SNS (allemaal onderdeel van de Volksbank). Met Sl!m testen we gezamenlijk nieuwe functionaliteiten voor in je Mobiel Bankieren app. De app ziet er daarom anders uit dan de SNS app, maar werkt hetzelfde.

Het zou leuk zijn als jij als community lid ook met ons mee test! Dan kun je jouw feedback met ons delen. Dat kan in de app zelf of per mail (slim@devolksbank.nl), maar ook hier op het forum. De bedoeling is namelijk om de functies zo goed mogelijk door te ontwikkelen, zodat we ze uiteindelijk kunnen toevoegen aan de bestaande app.

Let op: als je besluit mee te testen, is het belangrijk dat je de SNS Mobiel Bankieren app ook behoudt, want voor iDeal-betalingen word je hier nog (automatisch) naar doorgestuurd. Verder kun je alle vertrouwde functies in Sl!m vinden, maar vooral ook nieuwe.

Op dit moment vind je er bijvoorbeeld de functie Mijn Budget. Daarmee krijg je een handig overzicht van al je inkomsten en uitgaven. En je ziet gelijk een inschatting van je toekomstige inkomsten en uitgaven. Daardoor krijg je een beter beeld van hoeveel vrij te besteden budget je elke maand nog hebt.

De komende maanden worden steeds nieuwe functies toegevoegd aan de app die je dan kunt uitproberen. Van sommige verbeteringen zal je niet direct iets merken, omdat die vooral aan de achterkant plaatsvinden. Andere zullen je duidelijke nieuwe mogelijkheden bieden om slimmer, handiger en sneller mobiel te bankieren.

We zijn heel benieuwd wat jullie van dit initiatief vinden en of jullie ook mee willen testen. Iets voor jou? Download de app dan vandaag nog, want we hebben een beperkt aantal testplekken.

Download de app voor iOS of voor Android. Op deze pagina vind je meer info over de app.

Wat is jouw eerste indruk van Sl!m?

98 Reacties

Leuk :) Ook fijn dat ik met mijn ASN rekening mee kan doen :)
Al meteen een feedback puntje: als ik met mijn ASN gegevens zonder digipas wil inloggen, dan komt er na dat ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld heb een melding "geen verbinding" (foutcode 4014).
Thuis vanavond nog maar eens proberen of het met de digipas wel lukt.
Reputatie 3
Ik heb even rond gekeken (met ASN rekening), wat me opvalt:
  • Bij Overboeken opent het Adresboek snel. Ga ik naar Toevoegen en dan terug (niets ingevuld) dan kijk in heel lang tegen 'Bezig met laden' aan, en uiteindelijk gebruik ik maar de 'Terug' toets van mijn telefoon.
  • Bij Overboeken en dan naar Opdrachten zie ik ingeplande opdrachten. Deze moet ik per keer opsturen wat onhandig is al ze hoger zijn dan de betaallimiet. Een checkbox of multi-select zou handig zijn.
  • Bij Overzicht wordt bij een bepaalde rekening netjes genoemd, alleen worden alle woorden Hoofdletter - Kleine Letters gemaakt. Dit vind ik niet handig omdat dit ook gebeurt met voorletters van personen die aan elkaar geschreven zijn. Het zou beter zijn om de te naamstelling niet aan te passen en gewoon op te halen. (ipv ZYX Nor zie ik Zyx Nor; ik kan natuurlijk de naam aanpassen naar Z Y X Nor, maar dan moet ik door mijn hele adres boek heen. P.S. dit voorbeeld is voor Blacktomcat)
  • Na een vaste tijd spring je terug naar je pincode scherm. Ook al ben je net bezig met iets. Het lijkt er op dat de timeout geen gebruik maakt van inactiviteit, maar gewoon na N minuten na het invoeren van je pin weer om je pin vraagt. Meest vervelende is dat je daarna weer in je Overzicht scherm komt, ook al was je bezig om een Overschrijving in te vullen.
  • Het VERLOOP SALDO op een betaalrekening is slechts 1 maand dat zou wel aanpasbaar mogen zijn tussen 1 en 6 maanden.
  • Mooi dat je rekeningen kunt weglaten en volgorde kunt aanpassen.
  • Zou mooi zijn als je rekeningen zou kunnen toevoegen van SNS als je bij ASN zit etc. Ik kan alleen een andere rekeninghouder van de ASN toevoegen als mijn eerste aanmelding van ASN is. Dus dit is nog niet echt één app voor alle merken van de Volksbank. [i]Het kan dus wel, maar dan via Instellingen, Rekeningen, Rekening toevoegen (onderaan)
  • Als ik ga naar Instellingen > Rekeningen > Toegang instellen > 'Bekijk de voorwaarden'', dan krijg ik een popup met vraag 'Je verlaat de app. Wil je doorgaan?' als ik dan op Ja klik dan opent mijn browser met 'Google Play' en niet met voorwaarden oid (ik heb standaard browser van Android). Na deze actie spring ik terug naar hoofd-scherm van Instellingen. De link op de 'help' pagina 'Meer over toegang instellen', brengt me wel naar de SNS, MAAR ik heb toch een ASN rekening. Dus ik zou verwachten een ASN pagina of een 'de Volksbank' pagina. De actie 'Bekijk de voorwaarden' blijkt een PDF te downloaden zie ik nu pas, dus goed de melding in de app aan te passen. Deze voorwaarden zijn ook weer van de SNS en niet van de ASN noch van de Volksbank.
  • Zoeken in betaalrekening van M tot N, dan is bedrag N slecht leesbaar: [img]93663fea-b94f-43b5-80a1-da8202523e9a.png[/img] (@Insided Bug: plaatje kan niet inline in list)

P.S.
Genoeg voor de komende maanden dit jaar om te fixen

Plaatje laat zoeken zien van 1000 tot 2000, met 2000 slecht leesbaar
Reputatie 3
Leuk initiatief, vanavond gelijk ff installeren.
Goedemiddag allemaal,

Mooi om te zien dat jullie enthousiast zijn en de app meteen (gaan) installeren :)
Gerard en Erik: bedankt voor jullie feedback. Deze stuur ik door, zodat we ermee aan de slag kunnen. Verder hoor ik graag of het verbindingsprobleem is verholpen als je inlogt met de digipas, Gerard.
Reputatie 4
Installeren verliep in ieder geval soepel. Rest van de test volgt..
Reputatie 3
Op dit moment (20180827 18:35) krijg ik: "Controleer of je internetverbinding goed is en probeer opnieuw. Lukt het niet? Bel dan.... (Foutcode 4024).
De ASN app werkt wel goed ?!
Met mijn digipas is het wel gelukt.
Goedemorgen eRik19,

De storing waar we het hier over hebben, gold voor de mobiele app van ASN Bank, RegioBank en SNS Bank. Blijkbaar ondervond ook de Sl!m app dit probleem. Sinds vanmorgen is de storing opgelost en ik ga er vanuit dat je de melding over de verbinding niet meer krijgt. Dit is dezelfde melding als waar Gerard tegenaan liep.
Reputatie 3
@Marijke, Nu treedt het probleem weer op (20180828 18:47)? Gisteren ging het mis toen ik thuis kwam en nu lijkt het weer mis te zijn nu ik thuis ben. Zoek even uit wat de foutcode 4024 betekent. De ASN App werkt gewoon!
Groet, Erik
Hoi, de mijn budget functie werkt bij mij.
Het loon van mijn vrouw kwam in deze maand iets later dan gebruikelijk, en ik denk dat het daarom niet bij mijn inkomen werd meegerekend. (of er wordt sowieso maar een inkomen gerekend.)
Maar ik zou het wel handig vinden dat ik haar inkomen ook als vast inkomen in de app kan zetten. Bijvoorbeeld door op de laatste overschrijving te klikken en die aan te vinken. Net als bij het huishoudboekje.
@eRik19 Misschien heb je het eerder genoemd op de community, maar ik kan het even niet bedenken: welk merk en type toestel gebruik je?

@Gerard met internet Mooi dat het is gelukt en dat je je bevindingen deelt. Wist je dat je feedback en suggesties heel gemakkelijk aan de ontwikkelaars doorgeeft via de knop ‘Hulp’ in de app?
Reputatie 3
Dennis, ik gebruik bluestacks.
Ik heb SL!M opnieuw geïnstalleerd en dan werkt het nu wel van thuis. Ben benieuwd of het morgen op m'n werk wel werkt. Deze keer ben ik begonnen met mijn SNS account.
Ik wilde mijn rekeningen van ASN toevoegen. Daarvoor moest ik PSD2 toegang aanzetten. Dat vind ik een beetje vreemd omdat beide rekeningen van mij zijn en onder een en de zelfde 'bank' vallen. Het lijkt erop dat ik op deze manier enkel toegang krijg tot de gegevens van mijn betaalrekening en niet tot mijn spaarrekeningen, en dat laatste wil ik graag juist vanuit een App.

Het koppelen werkte trouwen niet ik krijg na het invoeren van mijn digipas gegevens in de browser bij ASN voor de toestemming de volgende fout te zien in de standaard browser:

Webpagina niet beschikbaar

De webpagina op nl-snsbank-psd2://callback?code=asgxxx&state=120a33ee67ae4d5aab5dxxxxxxxxxxxxxxxx kan niet worden geladen vanwege het volgende:

net::ERR_UNKNOWN_URL_SCHEME
Reputatie 3
Nu krijg ik op mijn werk de foutcode 4024 met SL!M. Het heeft dus te maken met bepaalde controle of je van het zelfde/ander device/netwerk werkt oid. Dit gebeurt niet met de ASN app enkel met de SL!M app.
Reputatie 1
eRik19 schreef:

Nu krijg ik op mijn werk de foutcode 4024 met SL!M. Het heeft dus te maken met bepaalde controle of je van het zelfde/ander device/netwerk werkt oid. Dit gebeurt niet met de ASN app enkel met de SL!M app.

Volgens mijn info is 4024 een pincode fout. Ik weet niet zeker of de app kan liggen eerlijk gezegd. De app is overigens vooral bedoeld om nieuwe functionaliteiten te testen, en niet om tzt de apps van de merken te vervangen. De achterliggende code van de reeds bestaande functionaliteit zou daarom ook niet anders moeten reageren, want bij mijn weten is daar (vrijwel) niets aan gewijzigd. Het specifieke PSD puntje wat je noemt kan ik wel verklaren. De zgn. "URL SCHEME" slaat op het eerste stukje nl-snsbank-psd2 in die url. Dat geeft de PSD toestemmingenpagina terug omdat ie verwacht dat de PSD koppeling vanuit de SNS app is gemaakt. (Normaal zou dat ook zo zijn, en is nodig om terug te raken in de app waar je begonnen was) Een dergelijke URL scheme wordt door de app geinstalleerd. Alleen heb jij blijkbaar de SNS app niet op je toestel.
Als je de PSD koppeling maakt vanuit de SNS app dan werkt het wel, en dan verschijnt de koppeling als het goed is ook in de slim app, want die wordt in jouw gegevens opgeslagen. (Dat werkte bij mij wel zo in elk geval)
Ik heb dit aan het team doorgegeven dat dit een aandachtspunt is waar naar gekeken moet worden, bedankt voor de terugkoppeling in elk geval!
Reputatie 3
Ik zal er vast over heen kijken, maar waar vind ik de functie "Mijn Budget"?
Sanne schreef:

Ik zal er vast over heen kijken, maar waar vind ik de functie "Mijn Budget"?

Hoi Sanne,

Leuk dat je meedoet. Als een rekening geschikt is voor 'Mijn Budget', dan krijg je de dag na de registratie een banner in de app. De banner blijft terugkomen totdat je 'm weg klikt. Via 'Instellingen' en dan 'Inzicht in geldzaken' vind je de functie terug en zet je 'm alsnog aan.
Reputatie 3
Ah ik moet een dagje geduld hebben. Bedankt :)
eRik19 schreef:

Hoi eRik19,

Zoals MarcelR al aangeeft, betekent de foutcode 4024 dat er een verkeerde pincode is ingevoerd.
Reputatie 3
Ik had ook last van die code toen ik terug probeerde te gaan, maar hij was uitgelogd. De app sluiten en opnieuw opstarten zorgde dat ik opnieuw de pincode prompt kreeg.
Het gaat al mis bij de voorwaarden: de overeenkomst Sl!m Mobiel Bankieren heeft een circulaire definitie: SNS Mobiel Bankieren = SNS Sl!m Bankieren = ja...eigenlijk dus ??. Maar je blijft wel SNS Mobiel Bankieren gebruiken = eh....ja SNS Slim Bankieren..
Eerst maar eens verduidelijken voordat ik daarmee instem!
Hoi BenoitSvdB,

Leuk dat je interesse hebt om mee te testen, maar deze onduidelijkheid is niet goed. De nieuwe app is een kopie van onze SNS Mobiel Bankieren app. In Sl!m vind je alle vertrouwende functies uit de app, maar we testen ook nieuwe functies. Daarnaast is het belangrijk dat je SNS Mobiel Bankieren houdt, want voor iDEAL-betalingen word je doorgestuurd naar SNS Mobiel Bankieren. Kun je zo verder?
Reputatie 3
@SNS, ik heb SL!M opnieuw geïnstalleerd en gekoppeld aan mijn ASN rekening. Via MijnASN wordt het toesteltype wat ik heb als een 'Samsung SM-G955F', maar het is een android emulator bluestacks 3N (engine version: 4.3.28.4020).

Na openen kreeg ik het verzoek of ik 'Mijn budget' wilde instellen. Ik kon kiezen uit 'betaalrekeningen' twee rekeningen uit de lijst met alle rekeningen waren selecteerbaar. De niet-selecteerbare rekeningen waren van de soorten sparen en beleggen. Logisch als gevraagd wordt naar 'betaalrekeningen'. Echter van de twee selecteerbare rekeningen is er één een spaarrekening op twee namen. Dat zou dus niet mogen toch, want er wordt gevraagd naar betaalrekeningen.
Hoi eRik19,

Dat is inderdaad niet de bedoeling. Stuur je je postcode, huisnummer, geboortedatum en het 3-cijferige kaartnummer van je SNS Wereldpas naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Sl!m app'? Dan kijk ik mee en geef ik je melding door aan de ontwikkelaars van de app.
Dag Dennis dank voor je reactie. Nee ik kan niet verder, ik moet die onduidelijke voorwaarden accepteren, en dat doe ik niet. Lees ze maar eens door! Willen jullie de voorwaarden redigeren?
BenoitSvB schreef:

Dag Dennis dank voor je reactie. Nee ik kan niet verder, ik moet die onduidelijke voorwaarden accepteren, en dat doe ik niet. Lees ze maar eens door! Willen jullie de voorwaarden redigeren?

Je feedback geef ik door, bedankt voor je scherpe blik :)