SNS

Vraag

Ik vermoed dat ik een valse brief heb ontvangen

• 19 juni 2020
  • 3 Reacties
  • 3081 Keer bekeken

Ik heb van de SNS bank een brief, datum 16 juni 2020, ontvangen op naam van mijn echtgenote. Het betreft de samengevoegde voorwaarden van mijn SNS en de app.

De bankrekening die ik bij de SNS heb, staat op mijn persoonlijke naam en is geen en/of rekening.

De naam van mijn echtgenote is überhaupt niet bekend bij de SNS.

Daardoor vermoed ik dat het een valse brief is.

Is dit bekend bij de SNS?

Zo ie zo ga ik niets doen met de brief, maar is het wel erg vreemd. Een nieuwe manier van phishing, er staat immers een QR code op.

3 reacties

@Richardtenteije welkom op de community. Goed dat je je vermoeden deelt. Dit betreft geen valse brief, maar informatie over de nieuwe voorwaarden. Waarom de brief op naam van je vrouw is verstuurd kijk ik graag voor je na. Stuur je je postcode, huisnummer, geboortedatum en -plaats naar webcare@sns.nl o.v.v. Ik vermoed dat ik een valse brief heb ontvangen en je naam: Richardtenteije? Dan pak ik je gegevens erbij.

Badge +1

@Richardtenteije, goed dat je alert bent. Ik denk dat deze brief echt is want:

In de aanhef staat een naam die bij jullie adres hoort.

Spam via de post is gewoon te duur, dat gebeurd (bijna) altijd via computer, telefoon etc.

Er is inderdaad een actie van de SNS om voorwaarden samen te voegen.

Wel vreemd dat de naam van je vrouw is gebruikt overigens dat zou ik zeker laten uitzoeken.

vr.gr.

Erik (mede-klant).

Ik sluit me bij @eRik19  aan.

Zowel mijn partner als ik ontvingen deze brief (wel een en/of rekening).

In het digitale bericht zat echter een nogal dubieuze tegenstrijdigheid, waarover ik heb bericht. SNS erkende dat de communicatie daar wat te wensen overlaat.

Ook bij nader inzien blijft het een vreemde brief. Als je de link in het digitale bericht volgt, kom je op twee afzonderlijke voorwaarden voor MijnSNS en mobiel bankieren. Dus geen samengevoegde - terwijl dat nu juist de bedoeling was !??

Maar het is dus geen phishing.

Voor de adressering aan je partner kan ik niet zo 1-2-3 een verklaring bedenken.

Ik moet bekennen dat ik ook nog zoekende ben naar de kluts.

Reageer