SNS

Opgelost: Storing SNS Mobiel Bankieren app

• 17 oktober 2016
  • 21 Reacties
  • 12231 Keer bekeken

Wat betekent Foutcode 102 op jullie App? Waar kan ik een overzicht standaard vinden zonder in te moeten loggen op jullie site? Scheelt aan beide kanten veel vragen en antwoorden.. Bedankt!

21 reacties

Badge +2
Hoi Jacco1,

Allereerst van harte welkom op de community. Op dit moment is er een storing in de SNS Mobiel Bankieren app waardoor je niet in kunt loggen. Je krijgt hierbij foutcode 102, 900 of 1005 te zien. Onze IT-experts werken aan een oplossing. Via Mijn SNS kun je wel inloggen om je transactieoverzicht te bekijken.

Omdat dit je eerste bericht is op de community, wil ik je graag op twee topics wijzen. Misschien vind je het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Sommige klanten kunnen momenteel niet inloggen op de SNS Mobiel Bankieren app. De foutcode 102, 900 of 1005 wordt getoond. We lossen het probleem zo snel mogelijk op. Bankieren via Mijn SNS is wel mogelijk.
Hoi Marijke, bedankt voor de snelle feedback! Ik ga dat zeker doen en misschien is het verstandig om een lijst van foutmeldingen met betekenis en te verwachten oplossing + duur erbij te zetten. Makkelijker, sneller & efficienter. Zorg dat ie door Google geindexeerd wordt en klaar ben je. Bedankt!
Badge +2
Graag gedaan. We hebben zojuist een topic over de storing aangemaakt en ik heb je vraag hiernaar verplaatst. Door berichten op social media en de community informeren we klanten over de foutcodes en de storing. Fijn dat je meedenkt over een snelle en efficiënte oplossing, dat waarderen we.

Ik hoop dat ik je gauw weer tegenkom op de community.
Inloggen in de mobiele app is weer mogelijk. Je kunt je saldo gegevens opvragen en betalingen uitvoeren.
Binnen de mobiele app zijn het kasboek, berichtencentrum en de saldo grafiek tijdelijk uitgezet. Zodra deze functies weer beschikbaar zijn, laten we dat hier weten.
In het verleden is al vaker gesproken over een (gedeeltelijke) lijst van foutcodes. Het standpunt van de SNS was (is) dat men deze niet "openbaar" wil maken om te voorkomen dat men teveel "insided information" (teveel aanwijzingen over de gebruikte software) prijs geeft.
Groet,
Ben 🆒
Hoi Marijke, bedankt voor de snelle feedback! Ik ga dat zeker doen en misschien is het verstandig om een lijst van foutmeldingen met betekenis en te verwachten oplossing + duur erbij te zetten. Makkelijker, sneller & efficienter. Zorg dat ie door Google geindexeerd wordt en klaar ben je. Bedankt!

Hoi Jacco,

Zoals Ben aangeeft, zijn we terughoudend met het geven van een lijst met foutmeldingen. Als je een melding tegenkomt, dan mag je op de community vragen wat er aan de hand is. We leggen dan uit waar dit aan ligt en hoe je het oplost.
Hi Jacco,
Om je een voorbeeld te geven waarom we dit liever niet doen; stel: Je auto start niet vanwege een lege tank. Als je op je dashboard kijkt zullen er tal van lampjes branden. Terwijl slechts het brandstofpeil de indicator is van het werkelijke probleem. Het airbag/olie/accu/etc lampje branden alleen vanwege zelftest. Terwijl voor iemand die niets weet van auto's, al die brandende lampjes veel meer vragen kunnen oproepen dan eigenlijk nodig is.
Dat willen we voorkomen.
Badge +1
Geen sterk argument. Jullie laten bij een melding 1 code zien en geen tien codes. Elke computer gebruiker krijgt af en toe te maken met meldingen van Windows met daarbij een code. Die kun je op internet opzoeken. De meeste mensen doen dat niet: te technisch. Dit geldt ook voor deze interne codes die jullie hanteren. Dus gewoon een lijstje maken, of we maken zelf een lijst op basis van gerapporteerde codes. Google houdt het forum keurig bij.
Reputatie 2
Badge
Hi Jacco,
Om je een voorbeeld te geven waarom we dit liever niet doen; stel: Je auto start niet vanwege een lege tank. Als je op je dashboard kijkt zullen er tal van lampjes branden. Terwijl slechts het brandstofpeil de indicator is van het werkelijke probleem. Het airbag/olie/accu/etc lampje branden alleen vanwege zelftest. Terwijl voor iemand die niets weet van auto's, al die brandende lampjes veel meer vragen kunnen oproepen dan eigenlijk nodig is.
Dat willen we voorkomen.

Volgens mij klopt dit verhaal niet helemaal. Bij het opstarten gaan inderdaad een aantal lampjes branden vanwege de zelftest maar gaan degene die de zelftest doorstaan vanzelf weer uit.
Het klopt inderdaad dat sommige van de lampjes niet altijd even duidelijk zijn maar dan kun je alsnog de dealer bellen.
Wat jullie nu doen betekent dat je altijd de dealer moet bellen. Zelfs als er iets eenvoudigs aan de hand is. Zelfs als er gewoon een netwerkprobleem is geeft de app een onduidelijke foutcode. Dat zou toch veel beter kunnen?
Hi Jacco,
Dat willen we voorkomen.

Naar mijn idee draai je hiermee het antwoord andersom.
Software is ingewikkelde materie. Destemeer daarover bekend wordt (dus in dit geval inclusief foutcodes) , zoveel te meer help je mensen die "kwaad" willen met de software.
Dat was wat ik heb onthouden als antwoord en er is iets voor te zeggen.
Anderzijds is internet zo open dat als iemand echt kwaad wil, deze echt niet afhankelijk is van lijstjes die hier in het forum staan denk ik.
Tsja, een kwestie van kiezen (die verwarring is een veel te bevoogdende argumentatie. Komt bij mij over als van ver voor "normaal").
Geef mij dat lijstje maar! :S
Groet,
Ben 🆒
PS Bekijk mijn spreuk hieronder nog maar eens!
In de Sns app laat hij bij mij het inzicht in de uitgaven niet zien.
Niet dat ik daar ooit naar kijk, maar "normaal" werkt het altijd..hebben meer mensen hier momenteel "last van"..?
Hoi allen,

Om jullie inzicht te geven, heb ik onderstaand overzicht gemaakt.

Foutcodes 1 t/m 14, 60, 61, 702, 703, 508, 520, 702, 703, 801 t/m 816, 1004, 1005 en 4037 hebben te maken met het netwerk. Er is geen verbinding of deze is onvoldoende om een verbinding te maken.

Foutcode 900 is een probleem met het tonen van de betaalrekening. Onze klantenservice kan de rekening opnieuw koppelen.

Foutcode 504 kun je krijgen bij het downloaden van de app. De app is dan niet volledig gedownload.

Foutmelding 807 en 816 zijn niet meer relevant, maar stonden voor de storing met de app op Windows Phone 8.1.

Daarnaast zijn er foutmeldingen die direct aangeven wat er aan de hand is. Bijvoorbeeld wanneer je je daglimiet hebt bereikt.

Het is ook mogelijk dat je een andere code krijgt. Dit gaat dan meestal om rekeningblokkeringen waarvan we de inhoud niet delen. Vaak wordt zo'n blokkering geplaatst door een andere afdeling die dit verder afhandelt.
Hoi Sjaakie93,

Goed dat je dit aangeeft, het probleem is bekend. Ik heb je vraag daarom verplaatst naar het topic waar Olaf dit meldt. Door een storing in de mobiele app werken deze functies momenteel niet. In dit topic houden we je op de hoogte van de storing.
Inmiddels werkt het overzicht weer, maar is de grafiek met het verloop van het saldo nergens meer terug te vinden. Ik had deze uitgezet, maar kan hem nu ook niet meer aanzetten omdat hij gewoon foetsie is.
Badge
Inloggen in de mobiele app is weer mogelijk. Je kunt je saldo gegevens opvragen en betalingen uitvoeren.
Binnen de mobiele app zijn het kasboek, berichtencentrum en de saldo grafiek tijdelijk uitgezet. Zodra deze functies weer beschikbaar zijn, laten we dat hier weten.
De storing is opgelost. Het kasboek, berichtencentrum en de saldografiek zijn weer te gebruiken.
Zouden jullie het codelijstje ergens kunnen plaatsen waar wij het weer makkelijk kunnen terug vinden?
Alvast bedankt.
Groet,
Ben 🆒
Badge +1
Zouden jullie het codelijstje ergens kunnen plaatsen waar wij het weer makkelijk kunnen terug vinden?
Ben 🆒

'U vraagt, wij draaien' 😉 Hier is 'ie dan.

.
Groet,
Ben 🆒

Reageer