Sticky Vraag

Periodieke overboeking belastingdienst


  • Goed op dreef
  • 13 reacties
Tot vorig jaar kon ik de voorlopige aanslag betalingen aan de Belastingdienst met een periodieke planning gewoon 11x vooruit plannen, steeds op dezelfde dag per maand.
Nu gaat dat niet meer, en moet je dus 11x een losse overschrijving plannen, met 11x het betalingskenmerk en het weer opnieuw invoeren van de geplande datum.
Wederom een zaak van de Belastingdienst, of ligt dit wel bij SNS?

10 Reacties

Goedemiddag VonJot, op dit moment is het niet mogelijk om een periodieke overboeking naar de Belastingdienst te doen in Mijn SNS. Dit kun je wel laten instellen in een SNS Winkel. We verwachten dat het in de loop van februari 2019 weer mogelijk wordt om dit in Mijn SNS te regelen.
OK, wellicht handig om zoiets te communiceren. Ik heb me een slag in de rondte gezocht waar ik het fout heb gedaan, maar nu blijkt dat het niet meer kan.
Beetje extra service naar de gebruikers is hier gewenst. Jullie zijn weliswaar de goedkoopste m.b.t. de bankzaken, maar dat mag geen reden zijn om slecht te communiceren. Zeker bij dit soort belangrijke zaken!
In ieder geval dank voor je antwoord hier; ik zal maar niet vragen waarom dit zo is...
Ik ben het met je eens dat een betere communicatie op zijn plaats was geweest. Dat had het nodige zoekwerk gescheeld. Waarom het tijdelijk niet lukt, dat weet ik niet. Gelukkig is een oplossing nabij.
Reputatie 2
Dit hoort dus in de categorie 'Storingen' thuis, als een sticky topic
Reputatie 2
Jeroendv schreef:

Ik ben het met je eens dat een betere communicatie op zijn plaats was geweest. Dat had het nodige zoekwerk gescheeld. Waarom het tijdelijk niet lukt, dat weet ik niet. Gelukkig is een oplossing nabij.


Dat jij het ermee eens bent, daar schieten klanten natuurlijk niets mee op.
Het lijkt mij dat dit simpel nagevraagd kan worden, toch?
Het lijkt mij ook dat een afdeling (de specialisten) de moeite zouden kunnen nemen (het liefst vooraf) jullie (en zo mogelijk de klanten) te informeren.
Het is te simpel om eenvoudigweg "sorry voor het ongemak" als enigste in te brengen.
Hoe wordt dit nu aangepakt om soortgelijke situaties vooraf te vermijden?
Groet,
Ben :cool:
Goedemorgen allemaal,

De goede tip van @eRik19 om dit onderwerp te verplaatsen en sticky te maken heb ik toegpast. Het is inderdaad belangrijk om te weten dat het op dit moment niet mogelijk om een periodieke overboeking (POV) naar de Belastingdienst te doen in Mijn SNS. Deze overboeking kun je wel laten instellen in een SNS Winkel. We verwachten dat het in de loop van februari 2019 weer mogelijk wordt om dit in Mijn SNS in te stellen.

Ik ben het met @BigBen eens dat klanten hierover geïnformeerd moeten worden. Ik heb een vaag vermoeden, maar om zekerheid te krijgen zal ik de vraag uitzetten om te achterhalen wat de reden is.
Reputatie 2
Evelyn SNS schreef:


Ik ben het met @BigBen eens dat klanten hierover geïnformeerd moeten worden. Ik heb een vaag vermoeden, maar om zekerheid te krijgen zal ik de vraag uitzetten om te achterhalen wat de reden is.


Fijn dat je het met me eens bent.
"Normaal" (hé waar ken ik dat van?) is dat ik (waarschijnlijk iedereen) eerst bij mezelf te rade ga wat ik (mogelijk) fout gedaan heb en dus tijd ga besteden aan het opnieuw "proberen".
Een van de gevolgen kan zijn dat je (dus mogelijk onnodig) instellingen gaat aanpassen met alle consequenties van dien.
Dus ik ben benieuwt wat de reden was.
Groet,
Ben :cool:
PS een aantal jaren terug heb ik aangegeven de indruk te hebben dat verschillende "eilandjes" binnen de SNS bestaan, met min of meer "eigen Koninkrijkjes". Ik mag hopen dat dat niet meer de reden is .....
PS2 Om over na te denken; "klantgericht werken"
Reputatie 1
Met natuurlijk nu de onvermijdelijke vraag:
bestaat er enig verband tussen dit topic en dat andere, waarin is aangegeven dat je voor een overschrijving naar de Belastingdienst geen omschrijving-veld meer krijgt? Juist dat veld kan bij periodieke overschrijvingen goede diensten bewijzen ("aanslag 2019 - 4e periodiek" of zoiets)

[Sorry, Evelyn - ik weet dat je niet houdt van verbindingen tussen meerdere topics...]
Geen probleem hoor @Koos, daar is geen sorry voor nodig :) het heeft immers allebei met betalingen aan de Belastingdienst te maken.

Ik meende eerlijk gezegd dat de vraag over het niet meer krijgen van een 'omschrijving veld' bij betalingen aan de Belastingdienst was beantwoord. Maar om enige twijfel te voorkomen: het is technisch niet mogelijk om een gevalideerd betalingskenmerk én een omschrijving aan de betaling mee te geven. De controle voor het betalingskenmerk is er om te voorkomen dat klanten typefouten maken in het betalingskenmerk. Doordat je 100% zeker weet dat het betalingskenmerk juist is, weet de Belastingdienst ook 100% zeker van welke persoon de overboeking afkomstig is en bij welke factuur dit hoort.

Dat klanten nu tijdelijk* geen periodieke overboekingen kunnen instellen voor betalingen aan de Belastingdienst ligt waarschijnlijk aan iets anders. Ik heb wel een vermoeden (zoals ik vanochtend liet weten) maar de vraag heb ik intern uitgezet. Inclusief de vraag waarom klanten niet zijn geïnformeerd. Dat kan anders vind ik :)

*Het is nu niet mogelijk om een spoed- of periodieke overboeking naar de Belastingdienst te doen in internetbankieren. Bestaande periodieke overboekingen (POV) blijven wel doorlopen. Een nieuwe POV naar de Belastingdienst kun je wel instellen in een SNS Winkel, vul dan het juiste betalingskenmerk in. Naar verwachting wordt dit in de loop van februari weer mogelijk in internetbankieren.
Reputatie 1
Evelyn SNS schreef:


Ik meende eerlijk gezegd dat de vraag over het niet meer krijgen van een 'omschrijving veld' bij betalingen aan de Belastingdienst was beantwoord.



Technisch gesproken heb je gelijk, maar als vervolg daarop zijn er dreigende wolken gesignaleerd, waarop nog niet is gereageerd. Ik heb dat daar wat specifieker geformuleerd.

Het komt erop neer dat ik schrik van het feit dat kennelijk organisaties aan banken kunnen vragen / voorschrijven hoe de technische invulling van overschrijvingen in MijnSNS dienen plaats te vinden. Terwijl er best andere mogelijkheden zijn om aan de wensen van organisaties als de Belastingdienst te voldoen.Klanten wordt niets gevraagd.. Zij worden zelfs niet op de hoogte gebracht. Sorry, nu heb ik het toch over dat andere topic.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)