Sticky Vraag

Periodieke overboeking belastingdienst


  • Goed op dreef
  • 13 reacties
Tot vorig jaar kon ik de voorlopige aanslag betalingen aan de Belastingdienst met een periodieke planning gewoon 11x vooruit plannen, steeds op dezelfde dag per maand.
Nu gaat dat niet meer, en moet je dus 11x een losse overschrijving plannen, met 11x het betalingskenmerk en het weer opnieuw invoeren van de geplande datum.
Wederom een zaak van de Belastingdienst, of ligt dit wel bij SNS?

26 Reacties

Goedemiddag VonJot, op dit moment is het niet mogelijk om een periodieke overboeking naar de Belastingdienst te doen in Mijn SNS. Dit kun je wel laten instellen in een SNS Winkel. We verwachten dat het in de loop van februari 2019 weer mogelijk wordt om dit in Mijn SNS te regelen.
OK, wellicht handig om zoiets te communiceren. Ik heb me een slag in de rondte gezocht waar ik het fout heb gedaan, maar nu blijkt dat het niet meer kan.
Beetje extra service naar de gebruikers is hier gewenst. Jullie zijn weliswaar de goedkoopste m.b.t. de bankzaken, maar dat mag geen reden zijn om slecht te communiceren. Zeker bij dit soort belangrijke zaken!
In ieder geval dank voor je antwoord hier; ik zal maar niet vragen waarom dit zo is...
Ik ben het met je eens dat een betere communicatie op zijn plaats was geweest. Dat had het nodige zoekwerk gescheeld. Waarom het tijdelijk niet lukt, dat weet ik niet. Gelukkig is een oplossing nabij.
Reputatie 3
Dit hoort dus in de categorie 'Storingen' thuis, als een sticky topic
Reputatie 2
Jeroendv schreef:

Ik ben het met je eens dat een betere communicatie op zijn plaats was geweest. Dat had het nodige zoekwerk gescheeld. Waarom het tijdelijk niet lukt, dat weet ik niet. Gelukkig is een oplossing nabij.


Dat jij het ermee eens bent, daar schieten klanten natuurlijk niets mee op.
Het lijkt mij dat dit simpel nagevraagd kan worden, toch?
Het lijkt mij ook dat een afdeling (de specialisten) de moeite zouden kunnen nemen (het liefst vooraf) jullie (en zo mogelijk de klanten) te informeren.
Het is te simpel om eenvoudigweg "sorry voor het ongemak" als enigste in te brengen.
Hoe wordt dit nu aangepakt om soortgelijke situaties vooraf te vermijden?
Groet,
Ben :cool:
Goedemorgen allemaal,

De goede tip van @eRik19 om dit onderwerp te verplaatsen en sticky te maken heb ik toegpast. Het is inderdaad belangrijk om te weten dat het op dit moment niet mogelijk om een periodieke overboeking (POV) naar de Belastingdienst te doen in Mijn SNS. Deze overboeking kun je wel laten instellen in een SNS Winkel. We verwachten dat het in de loop van februari 2019 weer mogelijk wordt om dit in Mijn SNS in te stellen.

Ik ben het met @BigBen eens dat klanten hierover geïnformeerd moeten worden. Ik heb een vaag vermoeden, maar om zekerheid te krijgen zal ik de vraag uitzetten om te achterhalen wat de reden is.
Reputatie 2
Evelyn SNS schreef:


Ik ben het met @BigBen eens dat klanten hierover geïnformeerd moeten worden. Ik heb een vaag vermoeden, maar om zekerheid te krijgen zal ik de vraag uitzetten om te achterhalen wat de reden is.


Fijn dat je het met me eens bent.
"Normaal" (hé waar ken ik dat van?) is dat ik (waarschijnlijk iedereen) eerst bij mezelf te rade ga wat ik (mogelijk) fout gedaan heb en dus tijd ga besteden aan het opnieuw "proberen".
Een van de gevolgen kan zijn dat je (dus mogelijk onnodig) instellingen gaat aanpassen met alle consequenties van dien.
Dus ik ben benieuwt wat de reden was.
Groet,
Ben :cool:
PS een aantal jaren terug heb ik aangegeven de indruk te hebben dat verschillende "eilandjes" binnen de SNS bestaan, met min of meer "eigen Koninkrijkjes". Ik mag hopen dat dat niet meer de reden is .....
PS2 Om over na te denken; "klantgericht werken"
Reputatie 3
Met natuurlijk nu de onvermijdelijke vraag:
bestaat er enig verband tussen dit topic en dat andere, waarin is aangegeven dat je voor een overschrijving naar de Belastingdienst geen omschrijving-veld meer krijgt? Juist dat veld kan bij periodieke overschrijvingen goede diensten bewijzen ("aanslag 2019 - 4e periodiek" of zoiets)

[Sorry, Evelyn - ik weet dat je niet houdt van verbindingen tussen meerdere topics...]
Geen probleem hoor @Koos, daar is geen sorry voor nodig :) het heeft immers allebei met betalingen aan de Belastingdienst te maken.

Ik meende eerlijk gezegd dat de vraag over het niet meer krijgen van een 'omschrijving veld' bij betalingen aan de Belastingdienst was beantwoord. Maar om enige twijfel te voorkomen: het is technisch niet mogelijk om een gevalideerd betalingskenmerk én een omschrijving aan de betaling mee te geven. De controle voor het betalingskenmerk is er om te voorkomen dat klanten typefouten maken in het betalingskenmerk. Doordat je 100% zeker weet dat het betalingskenmerk juist is, weet de Belastingdienst ook 100% zeker van welke persoon de overboeking afkomstig is en bij welke factuur dit hoort.

Dat klanten nu tijdelijk* geen periodieke overboekingen kunnen instellen voor betalingen aan de Belastingdienst ligt waarschijnlijk aan iets anders. Ik heb wel een vermoeden (zoals ik vanochtend liet weten) maar de vraag heb ik intern uitgezet. Inclusief de vraag waarom klanten niet zijn geïnformeerd. Dat kan anders vind ik :)

*Het is nu niet mogelijk om een spoed- of periodieke overboeking naar de Belastingdienst te doen in internetbankieren. Bestaande periodieke overboekingen (POV) blijven wel doorlopen. Een nieuwe POV naar de Belastingdienst kun je wel instellen in een SNS Winkel, vul dan het juiste betalingskenmerk in. Naar verwachting wordt dit in de loop van februari weer mogelijk in internetbankieren.
Reputatie 3
Evelyn SNS schreef:


Ik meende eerlijk gezegd dat de vraag over het niet meer krijgen van een 'omschrijving veld' bij betalingen aan de Belastingdienst was beantwoord.



Technisch gesproken heb je gelijk, maar als vervolg daarop zijn er dreigende wolken gesignaleerd, waarop nog niet is gereageerd. Ik heb dat daar wat specifieker geformuleerd.

Het komt erop neer dat ik schrik van het feit dat kennelijk organisaties aan banken kunnen vragen / voorschrijven hoe de technische invulling van overschrijvingen in MijnSNS dienen plaats te vinden. Terwijl er best andere mogelijkheden zijn om aan de wensen van organisaties als de Belastingdienst te voldoen.Klanten wordt niets gevraagd.. Zij worden zelfs niet op de hoogte gebracht. Sorry, nu heb ik het toch over dat andere topic.
Evelyn SNS schreef:

Goedemorgen allemaal,

Het is inderdaad belangrijk om te weten dat het op dit moment niet mogelijk om een periodieke overboeking (POV) naar de Belastingdienst te doen in Mijn SNS. Deze overboeking kun je wel laten instellen in een SNS Winkel. We verwachten dat het in de loop van februari 2019 weer mogelijk wordt om dit in Mijn SNS in te stellen.

Ik ben het met @BigBen eens dat klanten hierover geïnformeerd moeten worden. Ik heb een vaag vermoeden, maar om zekerheid te krijgen zal ik de vraag uitzetten om te achterhalen wat de reden is.



Goedenavond,
Vanaf vandaag nieuw op dit forum.
Misschien dat ik iets gemist heb maar tot op heden nog geen argument of oplossing gezien mbt dit onderwerp.
Kan iemand aangeven wat hiervan de reden/status is?

Alvast bedankt
Goedemorgen @MasterB,

Welkom op de community van SNS. Ik hoop dat je met plezier ons forum zult bezoeken. Je komt binnen met een goede vraag, onze verwachting was dat een periodieke overboeking (POV) instellen naar de Belastingdienst half februari weer mogelijk zou zijn. Het is op dit moment nog niet mogelijk om een spoed- of periodieke overboeking naar de Belastingdienst te doen in internetbankieren. Bestaande periodieke overboekingen (POV) blijven wel doorlopen.

Een nieuwe POV instellen (met het juiste betalingskenmerk) kan wel via SNS Mobiel Bankieren en in een SNS Winkel. Naar verwachting wordt het eind maart 2019 weer mogelijk in internetbankieren. De precieze datum is nog niet bekend.
Dank uw wel voor het antwoord echter vind ik het heel erg jammer dat het nog steeds niet opgelost is en ook nog geen reden of oorzaak is aangegeven.
Waarom kan dit niet opgelost worden?

Alvast bedankt
Je teleurstelling deel ik, MasterB. Het maakt het een stuk makkelijker wanneer je hier niet voor naar de SNS Winkel hoeft. Op dit moment heb ik nog geen nieuwe informatie dan wat hierboven al vermeld is. Als er nieuwe ontwikkelingen zijn, dan lees je het hier direct.
Dank je wel Sven.
Je beredenering klopt overigens, tot voorheen hoefde niet naar een SNS winkel dus waarom nu wel?
Van een technisch probleem mag je toch verwachten dat het opgelost wordt?
Nu, na twee beloftes dat het eind van (elke/de) maand opgelost zou zijn ben ik echt nieuwsgierig waarom niet? Is het opgelegd? Technisch lijkt de reden in ieder geval niet tenzij de klant niet serieus genomen wordt...

Alvast bedankt..
Een klant
Hoi @MasterB, goed nieuws!

Binnen 2 weken gaat het nieuwe Overboeken live voor SNS. Hierin zit ook de functionaliteit om een POV in te plannen naar de Belastingdienst. Makkelijker kan ik het niet maken :)
Hallo Evelyn,

zeker goed nieuws!
Dank je wel voor de terugkoppeling :)
Evelyn SNS schreef:

Hoi @MasterB, goed nieuws!

Binnen 2 weken gaat het nieuwe Overboeken live voor SNS. Hierin zit ook de functionaliteit om een POV in te plannen naar de Belastingdienst. Makkelijker kan ik het niet maken :)



Hallo Evelyn, Net contact gehad met de helpdesk maar volgens hun geven ze geen datum meer af wanneer het opgelost zou zijn! Leuker wordt het ook al niet:@:@
bvelder schreef:

[Hallo Evelyn, Net contact gehad met de helpdesk maar volgens hun geven ze geen datum meer af wanneer het opgelost zou zijn! Leuker wordt het ook al niet:@:@



Nou moe, daar kijk ik van op. Ik kreeg juist bericht dat het nieuwe Overboeken in Mijn SNS live is gegaan. Geef je me even om het uit te zoeken? Dan kom ik er morgen op terug.
Evelyn SNS schreef:

bvelder schreef:

[Hallo Evelyn, Net contact gehad met de helpdesk maar volgens hun geven ze geen datum meer af wanneer het opgelost zou zijn! Leuker wordt het ook al niet:@:@



Nou moe, daar kijk ik van op. Ik kreeg juist bericht dat het nieuwe Overboeken in Mijn SNS live is gegaan. Geef je me even om het uit te zoeken? Dan kom ik er morgen op terug.



Hallo Evelyn, Ik heb nog steeds geen reactie gehad en de app is ook nog niet vernieuwd. Beetje raar verhaal allemaal.
Reputatie 3
Even terug on topic.
Ik ontving zojuist mijn aanslag 2018. De betaling direct inplannen lukt niet.
Inderdaad het omschrijvingsveld wordt een betalingskenmerk.
Wanneer ik bovenin het scherm het keuzevakje van kenmerk naar normaal wil zetten teneinde toch een omschrijvingsveld te forceren, krijg ik de melding dat periodieke overschrijvingen naar de Belastingdienst niet kunnen, eenmalige wel.
Vreemd, want het is een eenmalige transactie.
Reputatie 3
Het wordt nog gekker.
Het is mij gelukt om zowel het betalingskenmerk als mijn omschrijving in de betalingsopdracht te krijgen.
Helaas begrijpt de SNS-software dit niet. Ik krijg de melding dat het betalingskenmerk ontbreekt. AARGH@#&*(%
Goedemiddag @Koos en @bvelder,

Om jullie vragen goed te kunnen beantwoorden heb ik het (eenmalig en periodiek) overboeken in de nieuwe Mijn SNS laten testen. De onderstaande uitleg is alleen van toepassing als je gebruikt maakt van de nieuwe Mijn SNS, deze keuze maak je bij het inloggen.

@bgelder:
In de nieuwe Mijn SNS zou je zonder problemen moeten kunnen overboeken. Dit geldt voor eenmalige én periodieke overboekingen. Als het niet lukt, dan help ik je graag verder. Kun je in dat geval een e-mail sturen naar community@sns.nl met daarin de volgende gegevens: voornaam, achternaam, geboortedatum, rekeningnummer en een screenshot van het probleem in Mijn SNS. Zodra ik je mail heb ontvangen kan ik navraag voor je doen en kunnen we het probleem voor je oplossen.

@Koos
Je geeft aan dat het keuzevakje van het betalingskenmerk is aanpast en dat je een melding krijgt dat periodieke overboekingen naar de Belastingdienst niet kunnen en eenmalige wel. Een dergelijke melding is niet in de nieuwe Mijn SNS ingebouwd en het keuzevinkje kun je niet aanpassen. Het overboeken naar de Belastindienst werkt als volgt:

Als je een rekeningnummer van de Belastingdienst invult, dan moet je een betalingskenmerk invullen (een omschrijving is niet mogelijk).
In het keuzeveld kun je ervoor kiezen om de betaling eenmalig of periodiek (POV) te doen.

Als het overboeken in de nieuwe Mijn SNS bij jou niet goed werkt, dan doe ik graag navraag voor je. Kun je je stappen precies uitleggen en ook een schermafbeelding opsturen van de fout waar je tegenaan loopt? Je mag het mailen naar: community@sns.nl
Dank je!
Reputatie 3
Heb ik zojuist gedaan. Het is een mengeling van door mij en menig andere klant ongewenste ontwikkeling enerzijds, en verwarrende foutmeldingen anderzijds.

groeten
Koos schreef:

Heb ik zojuist gedaan.groeten



Hoi @Koos, ik heb je mail ontvangen en voor navraag intern doorgestuurd.
Ik verwacht dat ik in de loop van volgende week een antwoord voor je heb.
Nog even geduld en groeten terug ; )

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)