SNS

Vraag

Pinbetaling dubbel afgeschreven... wat nu?

• 11 juni 2019
  • 19 Reacties
  • 4318 Keer bekeken

Zojuist las ik de melding over de ''storing'' van afgelopen weekend, waarbij betalingen dubbel werden afgeschreven. Ook bij mij is dit gebeurd, bij het kopen van een kaartje voor de bus. Ik keek vandaag in MijnSNS en zag eerst de betaling die ik gedaan heb op 9-6, namelijk het kopen van de kaartjes. Toen een aantal aankopen die ik heb gedaan in de stad zelf, natuurlijk ook op 9-6. Toen een aantal afschrijvingen van 10-6, lunch en dergelijke... en daarna ineens weer een afschrijving van 9-6 (niet op volgorde dus) van zogenaamd de busdienst. De betalingsomschrijving is ook anders dan die van de afschrijving waar ik het kaartje wél echt had gekocht, en er staat zelfs een andere tijd bij, namelijk een tijdstip waarop ik nog op bed lag...:? Nu las ik dus dat dit door die storing komt en dat het opgelost wordt, maar gaat dit automatisch, of moet ik dit zelf eerst aangeven dat het bij mij ook is gebeurd.

Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp.

19 reacties

Ik heb ook het zelfde probleem er staat pin betaling dubbel afgeschreven wie kan mij helpen wat er aan de hand is ??!
Goedemorgen S.G. en Rinaldo, goed dat jullie aan de bel trekken. Door een storing zijn er bedragen dubbel afgeschreven. De binnenlandse transacties zijn inmiddels gecorrigeerd. Kijken jullie dit na?

Ik zie dat 2 betalingen van het afgelopen weekend dubbel zijn afgeschreven (gisteren en vandaag opnieuw). De betalingen zijn gemaakt afgelopen zaterdag in het buitenland. 

Wat moet ik doen? 

Reputatie 4
Badge +3

Wat moet ik doen? 

Hoi Ulla, welkom op de community, hier kun je kennismaken met het team. 

Om je gelijk te helpen met je vraag: door een fout zijn er meerdere transacties dubbel afgeschreven. We corrigeren het zo snel mogelijk, je hoeft zelf niets te doen. Sorry voor het ongemak, ik hoop dat ik met dit antwoord je zorgen wegneem. Kom gerust bij ons terug als je aanvullend vragen hebt. 

Dank voor de snelle reactie! Fijn te horen dat jullie aan een oplossing werken. 

Groet

Reputatie 4
Badge +3

Dank voor de snelle reactie! Fijn te horen dat jullie aan een oplossing werken. 

Hallo @Ulla
Alle dubbele afschrijvingen zijn weer teruggestort. Nogmaals onze excuses voor het ongemak, gelukkig is het snel opgelost. 

Dubbele afschrijvingen gebeuren niet alleen in het weekend

Net een betaling gedaan naar Postnl via de postnl app en dan via ideal. De ideal app hikte

Ik heb een mail van sns ontvangen met 1 afschrijving Op het overzicht in de SNS app zijn er twee afschrijvingen. Uiteraard een restitutieformulier  bij Postnl ingediend. En nu maar hopen dat Postnl mijn geld teruggeeft. 

ook nog even met de sns bank. Die zagen de dubbele afschrijving ook. Ondanks het feit dat men bevestigde dat er iets raars gebeurd is, er was maar 1 afschrijvingsmail, kan men toch niets doen.

men heeft wel toegezegd dat wanneer ik het geld niet terug krijg van Postnl dat SNS het probleem oplost. Men gaat ook onderzoeken wat er fout gaat in de SNS systemen.

Tevreden over de oplossing.

@hanswarners Hoi Hans, wat goed dat je direct actie ondernam. Ik duim met je mee dat het snel is verwerkt. Ondanks het ongemak ben ik blij om te lezen dat je tevreden bent met de oplossing.

Ik ben ook maar eens gaan kijken, want ik wist niets van een storing vorig weekeinde.

Ik heb een terugboeking gekregen van een dubbele afschrijving, die ik nog niet eens had gezien! (Het ging dan ook om het gigantische kapitaal van 3,80.)

Maar ik heb wel vandaag (!) problemen met inloggen op mijn zakelijke Regiobank-rekening. Ik kom er niet in !

Reputatie 2

Goedemorgen @Koos Gelukkig was de storing ook snel opgelost en zijn de correctieboekingen binnen een paar uur bijgeschreven. Groot of klein kapitaal, je hoeft niet dubbel voor iets te betalen natuurlijk. Zijn de problemen inmiddels opgelost en kun je weer inloggen op je Regiobank-account? Zo niet, neem dan contact op met mijn collega's van de Regiobank, dan weet ik zeker dat het goedkomt.

Het probleem met de RegioBank is opgelost.

Maar voor internet bankieren heeft de Regiobank geen hulp. Daarvoor moest ik toch bij SNS (Volksbank) zijn.

Reputatie 4
Badge +3

Hallo @Koos,

Goed om te lezen dat je er - zij het met een omweg -  toch geholpen bent. Bij mijn weten biedt RegioBank hulp aan voor internetbankieren, maar corrigeer me als ik ernaast zit. Op de site lees ik: 

Heeft u vragen voor de Helpdesk Internet Diensten over Mijn RegioBank, uw digipas of digicode? Het telefoonnummer van de Helpdesk Internet Diensten is 030 - 291 42 90. Wij helpen u graag van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur.

Mijn Regiobank-kantoor wist dat kennelijk niet. Toen ik ooit (bij een eerder geval) suggereerde dat ik mogelijkerwijs naar een Volksbank / SNS contact zou moeten, werd dat als een goed idee gezien.

Maar hoe zit dit dan organisatorisch in elkaar? Is die helpdesk een Volksbank-aangelegenheid, of nog algemener? De naamgeving roept vragen op.

Reputatie 4
Badge +3

Hallo @Koos,

De Helpdesk Internet Diensten in mijn antwoord is van RegioBank. Ondanks dat de Volksbank de drijvende kracht achter ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS is, hebben we ieder onze eigen dienstverlening.  

Misschien toch handig om dat in de naamgeving tot uiting te brengen? Nu blijft het zo zweven.

Reputatie 4
Badge +3

Misschien toch handig om dat in de naamgeving tot uiting te brengen? Nu blijft het zo zweven.

Goedemorgen @Koos,

De naamgeving van een dienst bij RegioBank kan ik niet laten aanpassen. Waarom vind je dat het zweeft? Doordat Helpdesk Internet Diensten op hun site staat, is het immers helder dat RegioBank de dienst/service verleent. Als particuliere klanten van SNS hulp nodig hebben kunnen ze gebruik maken van SNS Klantenservice en zakelijke klanten helpen we via SNS Klantenservice Zakelijk.

Het feit dat een URL op de site staat betekent niet automatisch dat het om een interne activiteit gaat, lijkt me. Er zal vast wel ergens iets over de landelijke fraudehelpdesk staan, bijvoorbeeld.

Verder ben ik nieuw bij RegioBank, en de structuur is daar voor klanten toch iets ingewikkelder. Voor sommige hulp moet ik bij het betreffende kantoor zijn - meestal een of ander financieel adviesbureau dat de RegioBank “erbij doet". Voor andere hulp, met name op ICT-gebied, werd ik naar de Volksbank verwezen. In dat geheel is het bij Helpdesk Internet Diensten dus onduidelijk of dat een RegioBank-specifieke voorziening betreft of een overkoepelende Volksbank-activiteit.

Reputatie 4
Badge +3

Het feit dat een URL op de site staat betekent niet automatisch dat het om een interne activiteit gaat, lijkt me.

Het spijt me @Koos, tot zover over RegioBank in dit topic. Hun dienstverlening en externe communicatie ligt buiten mijn bereik en ik kan het niet laten aanpassen. Zoals ik eerder liet weten: de Volksbank is de drijvende kracht achter ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS, maar we hebben we ieder onze eigen dienstverlening. Als nieuwe klant helpt RegioBank je vast graag verder als je vragen hebt over hun producten, service of diensten. 

Ik verwacht ook geen actie van jou.

Ik gaf slechts antwoord op je vraag.

Reageer