SNS

Vraag

Saldo niet toereikend

• 23 juni 2020
  • 6 Reacties
  • 6235 Keer bekeken

Ik krijg steeds Saldo niet toereikend terwijl ik wel saldo erop heb staan. Kan nu ook niet pinnen

6 reacties

Volgensmij is dat onzin, zelfs als ik nog maar 10euro op mijn rekening heb kan ik nog tanken bij een onbemande pomp.

Kan het zijn dat je wel roodstand toestaat? Ik heb die nadrukkelijk uitgeschakeld; ik wil geen gebruik maken van de gratis-drie-dagen-roodstand regeling. Maar als die aanstaat, ook al gebruik je die nooit bewust, dan zou die in dit geval op de achtergrond ongemerkt kunnen werken.

Uit ervaring weet ik dat, afhankelijk van specifieke instellingen bij de betaalterminal van het onbemande tankstation, er bij het autoriseren (wanneer je jouw pasje gebruikt en de PIN invoert voorafgaand aan het tanken) een bedrag wordt gereserveerd tussen de €80 en €150. Dus wanneer je die ruimte niet hebt op je betaalrekening, wordt je autorisatie geweigerd en kun je niet tanken. Uiteraard kun je dat wel bij een bemand tankstation waar je achteraf pas autoriseert en afrekent. Die bedragen veranderen regelmatig, omdat de brandstofprijzen fluctueren.  Die €80 ben ik flink wat jaren terug tegengekomen omdat het betreffende tankstation mij nooit meer dan €80 aan brandstof liet tanken. Later ben ik me erin gaan verdiepen en heb ik wat zitten experimenteren door tijdens het tanken te kijken wat er op mijn rekening gebeurde. Wat dit betreft zijn mijn N26 en OpenBank rekening een stuk transparanter. Daar kun je gewoon zien wat er gebeurt op je rekening bij het tanken bij een onbemand station. Althans totdat de transactie in zijn geheel is verwerkt na enkele dagen.

Volgensmij is dat onzin, zelfs als ik nog maar 10euro op mijn rekening heb kan ik nog tanken bij een onbemande pomp.

Dank je wel, @Stefan , voor dit heldere verhaal. Ik was er al bang voor...

Reputatie 3
Badge +1

Uit ervaring weet ik dat, afhankelijk van specifieke instellingen bij de betaalterminal van het onbemande tankstation, er bij het autoriseren (wanneer je jouw pasje gebruikt en de PIN invoert voorafgaand aan het tanken) een bedrag wordt gereserveerd tussen de €80 en €150. Dus wanneer je die ruimte niet hebt op je betaalrekening, wordt je autorisatie geweigerd en kun je niet tanken. Uiteraard kun je dat wel bij een bemand tankstation waar je achteraf pas autoriseert en afrekent. Die bedragen veranderen regelmatig, omdat de brandstofprijzen fluctueren.  Die €80 ben ik flink wat jaren terug tegengekomen omdat het betreffende tankstation mij nooit meer dan €80 aan brandstof liet tanken. Later ben ik me erin gaan verdiepen en heb ik wat zitten experimenteren door tijdens het tanken te kijken wat er op mijn rekening gebeurde. Wat dit betreft zijn mijn N26 en OpenBank rekening een stuk transparanter. Daar kun je gewoon zien wat er gebeurt op je rekening bij het tanken bij een onbemand station. Althans totdat de transactie in zijn geheel is verwerkt na enkele dagen.

Nog een aanvullende vraag. Van het systeem van hoger gereserveerd bedrag ben ik op de hoogte.

Maar stel het volgende geval. Ik weet dat ik nog maar 25 euro saldo heb, maar wil toch tanken voor dat bedrag (mijn laatste oortje...). Aan een tankstation zal het gereserveerde bedrag standaard hoger liggen dan 25 euro.

Kan ik dan nog wel tanken, of word ik geweigerd? Ik sta op mijn betaalrekening geen roodstand toe.

Reputatie 3

Goedemiddag @Croess, goed dat je op zoek gaat naar een oplossing. In de meeste gevallen is er dan sprake van een geblokkeerd bedrag op je rekening. Dit kan ontstaan door pinnen bij een onbemand tankstation of door een geldopname in het buitenland. Hierdoor wordt er een groter bedrag gereserveerd. Dit bedrag wordt binnen enkele dagen weer vrijgegeven. Als je het zeker wil weten, dan is bellen de snelste manier. Uiteraard kijk ik het ook graag na. Stuur in dat geval je postcode, huisnummer, geboortedatum en geboorteplaats naar: Webcare@sns.nl. In het onderwerp zet je ‘Croess - SNS Community - Saldo niet toereikend’.

Reageer