Beantwoord

Waarom krijg ik de melding 'Mobiel betalen vanaf nu niet meer mogelijk'?

Goedemorgen,

Zie ineens de melding op mijn rekening dat ik vanaf nu niet meer mobiel kan betalen met mijn samsung S8.
Heel apart want ik heb net nog iets betaald via de QR code, weet iemand wat de bedoeling hiervan is?
icon

Beste antwoord door Dennis 24 oktober 2018, 13:09

Hoi Jachri54,

Welkom op de community. Het is natuurlijk verwarrend als je de melding krijgt dat de registratie niet werkt, terwijl je zojuist een betaling hebt gedaan met SNS Mobiel Betalen. We ontvangen enkele signalen van klanten over deze melding. Op dit moment is het onduidelijk wat de oorzaak hiervan is. De snelste oplossing voor nu is het verwijderen van de pasregistratie voor SNS Mobiel Betalen en de app daarna opnieuw registreren. In Mijn SNS regel je dit via: 'Instellingen' > 'Mobiel bankieren' > 'Verwijderen'. Het kan ook via de SNS Mobiel Bankieren app: 'Instellingen' > 'Mobiel betalen' > 'Verwijderen'. Sorry voor de verwarring. Zo weet je zeker dat je met je telefoon kunt blijven betalen. Onze IT-afdeling werkt aan een oplossing maar het is niet duidelijk wanneer dit is verholpen.

Bekijk origineel

6 Reacties

Waarschijnlijk gaat dat om betalen aan de kassa met NFC. Dus zonder pinpas.
Daarvoor is er een aparte app (SNS mobiel betalen)
Nee, het gaat om mobiel betalen. Iets wat ik net nog gedaan bij een webshop. Ik heb de app op mijn mobiel.
Hoi Jachri54,

Welkom op de community. Het is natuurlijk verwarrend als je de melding krijgt dat de registratie niet werkt, terwijl je zojuist een betaling hebt gedaan met SNS Mobiel Betalen. We ontvangen enkele signalen van klanten over deze melding. Op dit moment is het onduidelijk wat de oorzaak hiervan is. De snelste oplossing voor nu is het verwijderen van de pasregistratie voor SNS Mobiel Betalen en de app daarna opnieuw registreren. In Mijn SNS regel je dit via: 'Instellingen' > 'Mobiel bankieren' > 'Verwijderen'. Het kan ook via de SNS Mobiel Bankieren app: 'Instellingen' > 'Mobiel betalen' > 'Verwijderen'. Sorry voor de verwarring. Zo weet je zeker dat je met je telefoon kunt blijven betalen. Onze IT-afdeling werkt aan een oplossing maar het is niet duidelijk wanneer dit is verholpen.
Reputatie 3
Ik blijf het onderscheid "mobiel bankieren" en "mobiel betalen" een bijzonder ongelukkige vinden. Valt die webshop-betaling niet onder "mobiel bankieren"?
Koos schreef:

Ik blijf het onderscheid "mobiel bankieren" en "mobiel betalen" een bijzonder ongelukkige vinden. Valt die webshop-betaling niet onder "mobiel bankieren"?

Je hebt gelijk, Koos: een betaling bij een webshop met de QR-scanner gaat via de mobiele app. SNS Mobiel Betalen gebruik je door je smartphone naast een betaalautomaat te houden (net als je betaalpas met NFC-chip).

Goed om te weten is nog dat we iedere 6 maanden controleren of mobiel betalen is gebruikt. Heb je geen transactie gedaan in deze periode? Dan vervalt de registratie en verschijnt de melding 'Mobiel betalen vanaf nu niet meer mogelijk' op je transactie-overzicht.
Reputatie 3
Dennis:
Fijn om deze bevestiging te lezen. Draagt bij aan mijn begrip voor de ontwikkelingen (ik heb nog een ouderwetse pas, maar wil wel op de hoogte blijven).

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)