Beantwoord

Acties bij transacties in app duidelijker maken en uitbreiden

• Goed op dreef
  • 33 reacties
In de app kan je een transacties van een (betaal)rekening drukken en dan krijg je een gedetailleerd overzicht van de transactie. Dan is er in dat scherm ook rechtsboven een knop (⋮) die een menu met relevante acties toont:

* Opslaan als PDF
* Contact opslaan in adresboek
* Kopieer opdracht naar overboeken
* Zoek vergelijkbare transacties.

Dit is erg handig.

1. Echter had ik geen enkel idee wat “Kopieer opdracht naar overboeken” betekende. Blijkbaar betekent dit dat je een overboeking kan maken naar de andere partij in de transactie. Ik meen dat de bewoording de lading niet dekt. Kan SNS daar nog eens naar kijken? Bijvoorbeeld “Maak overboeking naar tegenpartij” zou al beter zijn, meen ik. (Mss. ook ‘overboeken’ → ‘overschrijven’?)

2. Het lijkt me ook handig de volgende actie er aan toe te voegen: “Maak overboeking met dit bedrag”. Namelijk is het zo dat bv. de Belastingdienst maar een enkel rekeningnummer hanteert en dan moeten bepaalde bedragen ontvangen van hen overgeschreven worden naar een andere rekening. Ook kan het voorkomen dat je iets cash—met eigen geld—betaalt wat eigenlijk van de gemeenschappelijke rekening moet. Of dat je per ongeluk de verkeerde betaalkaart gebruikt (gemeenschappelijk i.p.v. persoonlijk). Allemaal situaties waarbij het handig is het exacte bedrag van een transactie te gebruiken in een nieuwe overschrijving.
icon

Beste antwoord door Evelyn SNS 27 februari 2019, 11:27

Beste @E.Q.

Fijn om te horen dat je over enkele functies in de app tevreden bent. Daarnaast draag je suggesties aan die wellicht ook handig zijn voor anderen. Ik neem je wensen mee in een verzoek aan de ontwikkelaars, hierin komt ook je wens over het corrigeren van de taalfoutjes in terug.

Bekijk origineel

2 Reacties

Beste @E.Q.

Fijn om te horen dat je over enkele functies in de app tevreden bent. Daarnaast draag je suggesties aan die wellicht ook handig zijn voor anderen. Ik neem je wensen mee in een verzoek aan de ontwikkelaars, hierin komt ook je wens over het corrigeren van de taalfoutjes in terug.
Goedemorgen E.Q.

Je wens is besproken en ik heb vlot antwoord gekregen. Je verzoek voor de nieuwe functie lijkt handig, maar de ontwikkelaars melden dat ze altijd een goede afweging moeten maken tussen het aantal functionaliteiten die ze toevoegen. De tekst van de optie roept blijkbaar nu al verwarring op, laat staan dat ze daar nog een bijna vergelijkbare optie aan toevoegen.Daarnaast is de meerwaarde voor klanten, ondanks de voorbeelden, zeer beperkt. Een bedrag is veel eenvoudiger te onthouden dan een IBAN. Vandaar dat er wél een optie is om begunstigde te kopiëren en niet een aparte optie om alleen het bedrag te kopiëren. Uit dit antwoord kun je opmaken dat de functie niet wordt toegevoegd. Toch wil ik je ook laten weten dat je meedenken op prijs gesteld wordt. Bedankt voor je suggestie en nog een fijne dag :)

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)