Beantwoord

Adreswijziging online doorgeven?

Hallo,

Bij een adreswijziging moet ik nu een brief opstellen die ik enkel op een Postbus kan laten afleveren. Het zou fijn *en sneller* zijn als ik dit formulier ook gewoon digitaal kan opsturen naar bijvoorbeeld een e-mailadres van jullie.

Groet,
Melroy van den Berg
icon

Beste antwoord door Marijke 26 juni 2018, 09:47

Goedemorgen Lyfe27,

Heb je een verhuizing achter de rug? Het is goed dat je eraan denkt om je adreswijziging door te geven. Je vraag heb ik verplaatst naar een topic over dit onderwerp. Het proces om je adres te wijzigen is sinds het vorige bericht in dit topic makkelijker geworden. Als je kunt inloggen op Mijn SNS, dan voer je de adreswijziging online door. Verhuizen er mensen mee en ben je daarvan mederekeninghouder of wettelijk vertegenwoordiger? Dan vink je deze personen aan en maak je de wijziging ook direct voor hen in orde.

Als je alleen verzekeringen hebt en niet kunt inloggen op Mijn SNS, dan geef je de wijziging telefonisch door via onze klantenservice. De 3e en laatste optie, is naar een SNS Winkel gaan met je identiteitsbewijs. Mijn collega voert de adreswijziging dan door.

Laat je weten of je hiermee uit de voeten kunt?

Bekijk origineel

10 Reacties

Hier kun je je woonadres online wijzigen, je hebt wel je digipas nodig.
Hoi danger89,

Goed dat je kritisch bent over onze procedures. Geef je de adreswijziging alleen voor jezelf door of ook voor meeverhuizers? Een adreswijziging voor jezelf geef je namelijk eenvoudig online door. De link vind je in Gerard zijn bericht. Als het online niet lukt, dan mag je het formulier met de kopie├źn van je legitimatiebewijs mailen naar: info@sns.nl. Het is ook mogelijk om de adreswijziging in een SNS Winkel bij jou in de buurt te regelen. Heb je wat aan deze alternatieven?

@Gerard Bedankt voor het meedenken en het sturen van de link :)

PS Ik heb het topic verplaatst naar 'Dagelijkse bankzaken', zo kunnen andere leden je topic gemakkelijk terugvinden.
Hoi Melroy,

Heb je je adres inmiddels gewijzigd?
Vanaf nu kun je namelijk je adres ook online wijzigen zonder inloggen.

Hoe werkt dat?
Voor het wijzigen van het adres zonder inloggen, kun je documenten uploaden via een link die je per e-mail ontvangt na het versturen van het adreswijzigingsformulier. Je hoeft de documenten dan niet meer per post te sturen.

In plaats van deze nieuwe mogelijkheid, kun je de documenten ook nog steeds per post sturen.
Waarom moet een simpele adreswijziging noch steeds met papier afgehandeld worden? En kwalijker kopieen van identiteitsbewijzen moeten meegestuurd worden, maak identiteitsfraude wel heel eenvoudig.
Hoi fmstar,

Welkom op de community.

Je vraag heb ik verplaatst naar het topic waar we uitleg geven over je adreswijziging. De reden dat we om een kopie van je identiteitsbewijs vragen, is dat we op die manier zeker weten dat jij de aanvraag doet. Als je het niet veilig vindt om deze per post op te sturen, dan zijn er meerdere optie. Je leest de uitleg in de berichten hierboven.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Hallo,

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?
Klik hier voor de pagina waar je het formulier in kan vullen.

Goed om te weten is dat je het formulier kan printen, scannen en kan mailen naar info@sns.nl
Goedemorgen Rene66,

Kun je verder met de informatie van vincent_? Je vraag heb ik verplaatst naar een topic waar deze vraag eerder is gesteld, zo houden we het samen overzichtelijk :) Als je vragen hebt, dan weet je me te vinden.
hoe wijzig ik mijn adres in mijn sns
Goedemorgen Lyfe27,

Heb je een verhuizing achter de rug? Het is goed dat je eraan denkt om je adreswijziging door te geven. Je vraag heb ik verplaatst naar een topic over dit onderwerp. Het proces om je adres te wijzigen is sinds het vorige bericht in dit topic makkelijker geworden. Als je kunt inloggen op Mijn SNS, dan voer je de adreswijziging online door. Verhuizen er mensen mee en ben je daarvan mederekeninghouder of wettelijk vertegenwoordiger? Dan vink je deze personen aan en maak je de wijziging ook direct voor hen in orde.

Als je alleen verzekeringen hebt en niet kunt inloggen op Mijn SNS, dan geef je de wijziging telefonisch door via onze klantenservice. De 3e en laatste optie, is naar een SNS Winkel gaan met je identiteitsbewijs. Mijn collega voert de adreswijziging dan door.

Laat je weten of je hiermee uit de voeten kunt?