Beantwoord

Afschriften langer dan 24 maanden terugzoeken?

Mijn accountant heeft me gevraagd betalingen terug te zoeken vanaf februari 2009. In Telebankieren kan ik maar 24 maanden terugzoeken. Op welke manier kan ik verder terugzoeken?
icon

Beste antwoord door Wouter 17 januari 2017, 16:48

Hallo allemaal,

De functie om langer dan 24 maanden terug te kijken wordt dit jaar niet gerealiseerd. De wens is wel aangegeven bij het bepalen van de prioriteiten, maar andere wensen hebben een hogere prioriteit gekregen.

Vorig jaar is er een bericht naar de gebruikers van Mijn SNS gestuurd waarin we aangeven dat het verstandig is om de afschriften op te slaan. Op deze manier leg je zelf een ‘dossier’ aan met afschriften. Dit jaar wordt dit bericht opnieuw verstuurd.

Bekijk origineel

84 Reacties

Hi Gerben, welkom op de community :).

We bewaren alle gegevens van je rekeningen. Je kunt ze opzoeken in Mijn SNS of een kopie aanvragen. Zoals je zelf aangeeft kun je inderdaad bij- en afschrijvingen van de afgelopen 24 maanden zelf downloaden in Mijn SNS.

Wil je, zoals in jouw geval, afschriften opvragen die ouder zijn dan 24 maanden? Dat doe je met het formulier Kopie-overzicht aanvragen.

Een kopie van een rekeningafschrift kost € 5 per afschriftnummer of € 10 voor een overzicht per maand. Per aanvraag betaal je nooit meer dan € 40 in totaal. Je kunt maximaal 12 afschriften per keer aanvragen en voor 1 rekening tegelijk. Bij het verzenden van je aanvraag geef je akkoord voor het automatisch afschrijven van de kosten. Na betaling ontvang je de kopieën binnen 5 werkdagen per post.
Hi

In het antwoord op Gerben's vraag kan ik niet terug vinden wat een afschrift overzicht voor een heel jaar kost. Stel dat ik over 4 jaar (2007 t/m  2010)
van alle transacties een overzicht wil hebben, wat kost dat dan totaal? (max 40,- ?)

Groetjes Frans

Hi

In het antwoord op Gerben's vraag kan ik niet terug vinden wat een afschrift overzicht voor een heel jaar kost. Stel dat ik over 4 jaar (2007 t/m 2010)
van alle transacties een overzicht wil hebben, wat kost dat dan totaal? (max 40,- ?)

Groetjes Frans

Volgens mij €40,- per rekening.
Groet,
Ben :cool:

Hi

In het antwoord op Gerben's vraag kan ik niet terug vinden wat een afschrift overzicht voor een heel jaar kost. Stel dat ik over 4 jaar (2007 t/m 2010)

Groetjes Frans

Volgens mij €40,- per rekening.
Groet,
Ben :cool:

Klopt! Max. € 40 euro per rekening.

Thanks Ben! :cool:
Ik zou graag jaaroverzichten willen hebben met al mijn afschrijvingen voor de belastingdienst.
Het gaat om 2008 t/m 2011. Hoe en waar kan ik deze aanvragen?

Zijn de kosten daarvoor € 40 per rekening? Het gaat namelijk om een betaalrekening en een zakelijke rekening.

Groeten,

Pepijn
Ik zou graag jaaroverzichten willen hebben met al mijn afschrijvingen voor de belastingdienst.

Zijn de kosten daarvoor € 40 per rekening? Het gaat namelijk om een betaalrekening en een zakelijke rekening.

Groeten,

Pepijn

Zijn de kosten daarvoor € 40 per rekening? Het gaat namelijk om een betaalrekening en een zakelijke rekening.
Groeten,
Pepijn

Hoi Pepijn, 
Je kunt morgen nog wel een reactie van een mod verwachten, maar via deze link kun je alvast wat erover lezen.  Kijk hier maar eens. (In zoekveld boven aan de pagina in MijnSNS bijv: "kosten afschriften" intoetsen)
Groet,
Ben 
Hallo Pepijnvdm,

De afschriften voor je particuliere betaalrekening kun je aanvragen met het formulier Kopie-overzicht aanvragen. De kosten zijn inderdaad maximaal 40 euro per rekening. Voor afschriften ouder dan 24 maanden van je zakelijke rekening, kun je bellen met 0900-1890. Een collega kan deze dan direct voor je aanvragen. Deze zijn helaas nog niet online aan te vragen. Ook bij een zakelijke rekening zijn de kosten maximaal 40 euro per rekening.

We zien dat je je vraag op twee plekken hebt gesteld. We hebben je bericht daarom samengevoegd met dit topic.
€40 voor het aanvragen van een overzicht? Dat is ombeschoft duur!

Je reactie is erg kort door de bocht en onjuist!
Na 5 seconden is het volgende te lezen;
Wat kost een kopie van een afschrift?
Een kopie van een rekeningafschrift kost € 5 per afschriftnummer of € 10 voor een overzicht per maand. Per aanvraag betaal je nooit meer dan € 40 in totaal. Nadat we je betaling hebben ontvangen (per automatische afschrijving) sturen we de kopieën binnen 5 werkdagen per post naar je op.
Let op!
Je kunt maximaal 12 rekeningafschriften per keer aanvragen en voor 1 rekening tegelijk. Wil je meer dan 12 rekeningafschriften aanvragen van dezelfde rekening? Doe dit dan op dezelfde dag. We brengen dan € 40 voor 1 aanvraag in rekening.
Tips
Wil je gegevens van vóór 1 januari 1996 aanvragen? Bel dan 0900 - 18 50.
Alle tarieven van Betalen bekijken? Lees dan de Tarievenwijzer (pdf).
Met Mijn SNS kun je zelf je transacties tot 24 maanden terugzien, afdrukken of downloaden en opslaan op je eigen computer.

Groet,
Ben :cool:
PHNauts schreef:

PHNauts, allereerst welkom op SNS Community. We merken dat je niet tevreden bent over de kosten die verbonden zitten aan het opvragen van afschriften. We begrijpen dat dit niet prettig is. Omdat we de afschriften ouder dan 24 maanden handmatig moeten opvragen in een ander archief dan ons klantensysteem, zijn hier kosten aan verbonden
@BigBen, dus  een copie van mijn rekenafschriften voor het gehele jaar 2006 kost €40 toch? Nou , dat vind ik onbeschoft duur, voor een paar klikken met een computer-
muis, het papier en de verzendkosten.

@ Tineke, wat bedoelt u  met 'handmatig opzoeken'  in een 'ander' archief? Ik kan me niet voorstellen dat er dan een SNS-werknemer een archief -opslag moet inlopen en daar voor mij de betreffende afschriften fysiek gaat zoeken , copieren  en dan naar mij toe stuurt???
Hallo PHNauts,

Er hoeft inderdaad geen medewerker een stoffig archief in ;). Echter zijn er in de loop der jaren diverse systemen geweest die geupdate of ingewisseld zijn voor andere systemen. Hierdoor is het nodig dat een medewerker een ander systeem 'induikt'.

@BigBen, dus  een copie van mijn rekenafschriften voor het gehele jaar 2006 kost €40 toch? Nou , dat vind ik onbeschoft duur, voor een paar klikken met een computer-

Ik moest ongeveer een jaar geleden voor enkele maanden ik meen ongeveer €120,00 betalen. Dat is toen teruggebracht (na bezwaar van mij) naar, ik meen, €70,- Na enige discussie hier in het forum is de huidige richtlijn ontstaan. 
Mij lijkt dat een behoorlijke verbetering.
Dat er kosten worden gemaakt als je iets bijzonders vraagt (ook al vind jij dat misschien niet bijzonder) lijkt mij logisch. Dat jij dan daarvoor opdraait lijkt mij ook logisch, immers anders draaien alle andere klanten er mede voor op dat jij dat vraagt!
Daar heb ik weinig zin aan.
Groet,

Ik moest ongeveer een jaar geleden voor enkele maanden ik meen ongeveer €120,00 betalen. Dat is toen teruggebracht (na bezwaar van mij) naar, ik meen, €70,- Na enige discussie hier in het forum is de huidige richtlijn ontstaan. 
Mij lijkt dat een behoorlijke verbetering.
Dat er kosten worden gemaakt als je iets bijzonders vraagt (ook al vind jij dat misschien niet bijzonder) lijkt mij logisch. Dat jij dan daarvoor opdraait lijkt mij ook logisch, immers anders draaien alle andere klanten er mede voor op dat jij dat vraagt!
Daar heb ik weinig zin aan.
Groet,

Inderdaad Ben, voor niets gaat alleen de zon op!
Over het algemeen kun je kosten voor het leveren van een dienst op 2 manieren verhalen:
1. door de afnemer van de dienst ervoor te laten betalen,
2. of door de kosten te verdelen over alle klanten.
Ik ben in de regel een groot voorstander van het eerste mechanisme, waarbij je betaalt voor datgene dat je gebruikt. Methode 2 is pas interessant als praktisch al je klanten van een bepaalde dienst gebruik maken en het afrekenen ervan goedkoper is om het mee te nemen in een all-in maandelijks tarief (minder administratiekosten). Maar van dat laatstgenoemde is hier geen sprake.
Groeten,
Stefan

PS: ik vermoed dat die 40 euro waarschijnlijk niet eens kostendekkend zijn...
ALs ICT zich even boos maakt, en de oude bestanden converteert, heeft iedereen tot vele jaren terug zijn overzicht. Dit voorkomt allerlei dure handelingen. Ik moet zeggen dat ING (voorheen Postbank) dit beter voor elkaar heeft.

ALs ICT zich even boos maakt, en de oude bestanden converteert, heeft iedereen tot vele jaren terug zijn overzicht. Dit voorkomt allerlei dure handelingen. Ik moet zeggen dat ING (voorheen Postbank) dit beter voor elkaar heeft.

Als je 1x per 2 jaar je transacties exporteert naar Excel, ben je niet meer afhankelijk van de bank voor jouw historische gegevens. Ook handig als je van bank wisselt, want dan kun je ook bij de ING niet meer bij je overzicht!
Nogmaals de principiele vraag: waarom moet iedereen (waaronder ikzelf)  meebetalen voor het bouwen, inrichten en beheren van een dienst voor een kleine minderheid van klanten? Zeker als er alternatieven bestaan! Je maakt het bankieren daarmee alleen maar onnodig duur!
Onnodig duur? Oude systemen opheffen en alle geschiedenis netjes in de database (die er blijkbaar toch al is). Dit kost weinig, en voorkomt die onnodige handelingen waarvoor ook nog 40 euro moet worden betaald én waarschijnlijk idd niet kostendekkend is. Ik heb geen zin in allerlei Excel downloads die ik weer eens kwijtraak als ik van computer wissel, en dat doe ik vaker dan van bank wisselen.......

Weet je wat duur is? Oude databases onderhouden omdat dit wettelijk noodzakelijk is voor dit soort dingen. Bouw om en bepaar zou ik zeggen en geef iedereen de totale geschiedenis sinds het digitaal is opgeslagen !
hoe zoek ik mijn afschriften van afgelopen jaar?

hoe zoek ik mijn afschriften van afgelopen jaar?

Hallo Patrice,

Van harte welkom op SNS Community :D. Je kunt de afschriften van afgelopen jaar op de volgende manier opvragen:

Log eerst in in Mijn SNS.
  • Klik in het linkermenu bij 'betalen' of 'sparen' op 'bij- en afschrijvingen'.
  • Achter 'toon' staat 'bij- en afschrijvingen afgelopen maand'.
  • Klik op de pijl achter de balk. Een uitrolmenu verschijnt.
  • In dit menu kun je een andere periode selecteren. In jouw geval dus 01-01-2012 t/m 31-12-2012.
  • Selecteer 'zoek' achter het zoekveld. Hierna verschijnt het transactieoverzicht van de opgevraagde periode.
  • Het overzicht kun je hierna opslaan of printen via de knop 'print/pdf'. Ik hoop dat je er zo uitkomt. Als dit niet het geval is, laat het even weten en wij helpen je graag verder.
hallo, hoe kan ik mijn afschriften van 2011 inzien, ik moet die nakijken ivm de belasting

bvd

hallo, hoe kan ik mijn afschriften van 2011 inzien, ik moet die nakijken ivm de belasting

bvd

Zolang terug kijken gaat niet lukken. Wel kun je afschriften opvragen (wel kostbaar).
Via "Zoeken" (bovenaan pagina) en "afschriften" intoetsen, kun je o.a.  het volgende vinden, Klik hier.
G
roet,

bvd

Zolang terug kijken gaat niet lukken. Wel kun je afschriften opvragen (wel kostbaar).
Via "Zoeken" (bovenaan pagina) en "afschriften" intoetsen, kun je o.a.  het volgende vinden, Klik hier.
G
roet,

Inderdaad zeer kostbaar!! En dat bedrag (maar liefst € 40,00!!) wordt pas een stap verder aan je bekend gemaakt... En als je niet akkoord gaat... jammer, dan geen overzicht!
Ik heb hierover naar de SNS een mail gestuurd. Geen stijl vind ik het. Ik heb het overzicht wel nodig, ook voor de belastingdienst. En het is maar 1 druk of een paar drukken op de knop voor de SNS en toch even 40 EURO aftikken!!!
Succes!
Ine
Hallo Marleid en IneLW,

Welkom op SNS Community.

Zoals Ben ook aangeeft, is in het topic 'Langer dan 24 maanden terugzoeken' al uitgebreid gesproken over dit onderwerp. Hier is ook uitgelegd waarom er kosten in rekening worden gebracht. Ik heb jullie vragen daarom verplaatst naar dit topic.

@Ben Bedankt voor je toelichting en je zoektip :).

Worden jullie verder al een beetje wegwijs hier? We horen het natuurlijk graag als we ergens mee kunnen helpen.
Ik ben nog even benieuwd: stel dat ik 6 jaaroverzichten (gehele jaren 2006 t/m 2012 aanvraag, krijg ik dan per jaar exact alle bij- en afschrijvingen van dat jaar te zien?.
Dit is voor mij ban belang om te weten voordat ik de aanvraag van € 40,= doe.

Alvast bedankt.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P