SNS

Beantwoord

Afschriften langer dan 24 maanden terugzoeken?

  • 17 april 2013
  • 89 Reacties
  • 41086 Keer bekeken


Toon eerste bericht

89 reacties

Badge +1
Hi FreekStolt, allereerst van harte welkom op SNS Community. Leuk dat je hier een kijkje komt nemen. Als je afschriften ouder dan 24 maanden opvraagt, krijg je daadwerkelijk alle bij- en afschrijvingen van de door jouw opgevraagde periode. Mocht je het trouwens leuk vinden, kun je je in dit topic voorstellen en meer lezen over de andere leden. Tot snel. 🙂
Hey Tineke, bedankt voor je antwoord.
Hoop ook tot snel. Wow! 😉
Zo, de overzichten aangevraagd. 5 werkdagen toch?
Ha Freek, dat is een interessante testcase om te volgen 🙂. Conform procedure ontvang je na betaling de kopieën binnen 5 werkdagen per post.

Laat je ons weten of je de overzichten dindag aanstaande (18 maart) hebt ontvangen? Dan zijn de 5 werkdagen voorbij 🙂.
Grote kans dat de belastingdienst meer wil hebben dan die 40 euro... dus eigenlijk een koopie :o

Maar de bewaarplicht ligt bij jezelf niet bij je bank.
Je kunt er ook voor kiezen de afschriften netjes te bewaren ;-) 

Wil je verder dan 2 jaar digitaal terug kunnen  dan moet je betalen om ze terug te halen. 
Wat je eigenlijk moet doen na elk jaar even alle gegevens downloaden en ergens opslaan. Kost het je ook nooit geld. 

En zo onbeschoft duur is het niet hoor er zit ook wat werk aan vast. 
Grote kans dat de belastingdienst meer wil hebben dan die 40 euro... dus eigenlijk een koopie :o

Maar de bewaarplicht ligt bij jezelf niet bij je bank.
Je kunt er ook voor kiezen de afschriften netjes te bewaren ;-) 

Wil je verder dan 2 jaar digitaal terug kunnen  dan moet je betalen om ze terug te halen. 
Wat je eigenlijk moet doen na elk jaar even alle gegevens downloaden en ergens opslaan. Kost het je ook nooit geld. 

En zo onbeschoft duur is het niet hoor er zit ook wat werk aan vast. 


Zag net dat ik reageerde op een reactie van september vorig jaar..... even gemist dat er 4 pagina's reacties zijn 🙂   knikker m'n posts maar weg :o
Ha Freek, dat is een interessante testcase om te volgen smile. Conform procedure ontvang je na betaling de kopieën binnen 5 werkdagen per post.

Laat je ons weten of je de overzichten dindag aanstaande (18 maart) hebt ontvangen? Dan zijn de 5 werkdagen voorbij smile.

Hi Lindsay, ga ik doen. Heb ze in ieder geval vandaag per mail als pdf ontvangen. Da's een onverwachtte prettige verassing 🙂
Badge +1

Zag net dat ik reageerde op een reactie van september vorig jaar..... even gemist dat er 4 pagina's reacties zijn 🙂   knikker m'n posts maar weg :o

Maar de bewaarplicht ligt bij jezelf niet bij je bank.
Je kunt er ook voor kiezen de afschriften netjes te bewaren ;-)

Wil je verder dan 2 jaar digitaal terug kunnen  dan moet je betalen om ze terug te halen.
Wat je eigenlijk moet doen na elk jaar even alle gegevens downloaden en ergens opslaan. Kost het je ook nooit geld.


Goedemorgen MDiersma,

Er is inderdaad veel gesproken over dit onderwerp. Wil je echt dat we je posts verwijderen?

Daarnaast bedankt voor je toevoeging & tip 🙂.
Badge +1

Hi Lindsay, ga ik doen. Heb ze in ieder geval vandaag per mail als pdf ontvangen. Da's een onverwachtte prettige verassing :-)


Goed om te horen Freek. Dat is inderdaad sneller dan verwacht 😃.
Mijn accountant heeft me gevraagd betalingen terug te zoeken vanaf februari 2009. In Telebankieren kan ik maar 24 maanden terugzoeken. Op welke manier kan ik verder terugzoeken?

Ik las het antwoord en vind het quite complicated. Ik zou graag beter begrijpen waarom je niet eenvoudiger oude gegevens op kan vragen.....
Hallo Rinkelebell14,

Het antwoord dat we eerder hebben gegeven blijft van kracht ;): Er zijn er in de loop der jaren diverse systemen geweest die geupdate of ingewisseld zijn voor andere systemen. Om afschriften ouder dan 24 maanden op te vragen, is het hierdoor nodig dat een medewerker een ander systeem 'induikt'.
Twee vraagjes.

1. Als ik voor meerdere jaren een overzicht wil aanvragen, kost mij dit dan per jaar een bedrag van 40 euro of is het maximaal 40 euro voor de gehele opdracht? Excuses als het antwoord al in dit topic te vinden is, maar ik kon hem niet zo snel vinden bij het scannen van de berichten.

2. Hoe ontvang ik deze afschriften? Is dat op papier via de post (liever niet) of is dat in pdf-vorm via een mail (liever wel)?

Alvast hartelijk dank!
Hoi Jack,

Van harte welkom op SNS Community, leuk om je hier te mogen verwelkomen.

De kosten voor het opvragen van afschriften zijn maximaal € 40 per bankrekening. Je kunt maximaal 12 afschriften per keer aanvragen. Dit kunnen jaar- en maandafschriften zijn. De afschriften worden op papier toegestuurd.

Ben je er wel van op de hoogte dat je zelf tot 24 maanden terug kunt kijken in Mijn SNS? Je kunt hier zelf een transactieoverzicht van opslaan in pdf.

Als er nog vragen zijn, dan lees ik dat graag.

Hopelijk zien we je vaker op de Community. Misschien is het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de Koffiekamer.
Hoi Joyce,

Ten eerste hartelijk dank voor je snelle reactie!

Ik heb even wat vervolgvraagjes op je bericht, als je het niet erg vindt.

1. Een beetje onwetendheid van mijn kant, maar wat is precies het verschil tussen de maand- en jaarafschriften? Zijn deze laatste meer gecomprimeerd? Dat is namelijk wel van belang in mijn aanvraag. Is het misschien mogelijk dat ik dit verschil kan bekijken door ze bijvoorbeeld beide te downloaden via 'Mijn SNS'? Ik ben op de hoogte van het feit dat ik zelf tot 24 maanden kan terugkijken in mijn rekeningoverzicht maar het gaat hier om een inmiddels gesloten rekening.

2. In een eerder bericht van FreekStolt (zie hier) noemde hij dat zijn afschriften ook per pdf zijn opgestuurd. Dan lijkt het mij dat een digitale versie ook mogelijk is? Voor mijn digitale administratie is dat wel zo prettig namelijk.

Mocht ik besluiten meer gebruik te maken van de Community zal ik dat zeker doen. In ieder geval bedankt voor de tips!
Hoi Jack,

Dat vinden wij niet erg, ik beantwoord je vragen graag. Wat Joyce bedoelt, is een jaaroverzicht. Deze ontvang je ieder jaar voor je belastingopgave. Hierop staat wat het saldo per rekening was aan het begin en het eind van het kalenderjaar. Een maandafschrift is een overzicht van alle bij- en afschrijvingen in die maand. Je geeft aan dat het een opgeheven rekening betreft. In dat geval kunnen we de kosten niet van de betreffende rekening incasseren en dien je deze zelf vooraf over te maken. Dit wordt vermeld in het aanvraagproces, maar is alvast een tip richting jou.

Ik snap je verwarring, na het lezen van het bericht van FreekStolt. Het zit zo: als je de afschriften aanvraagt na inloggen (met digipas of digicode), ontvang je de afschriften digitaal. Als je niet inlogt en de afschriften dan aanvraagt, ontvang je ze per post. Als je dus inlogt, kun je ze toevoegen aan je digitale administratie 🙂.

Als je nog vragen hebt, help ik je graag verder.
Toch zou ik nog graag een reactie zien op mijn vraag van  4 en 5 september vorig jaar (reactie 17 en 19), er verandert niets. Ik blijf die 24 maanden weinig vinden en onnodig kort.
Hoi Strider,

Ik zie dat je toentertijd geen reactie van één van de moderators hebt ontvangen. Excuses hiervoor. Het antwoord van Stefan sluit wel aan bij het standpunt van SNS. Als we de oude bestanden willen converteren naar het huidige systeem, kost dit te veel geld ten opzichte van het geringe aantal klanten dat oude afschriften opvraagt. Daarom hebben we gekozen om een vergoeding van € 5 per afschrift te vragen. Zo hoeven we geen extra kosten te maken.

Tegenwoordig zijn er veel alternatieven om bestanden te bewaren, die je op meerdere computers, laptops en mobiele telefoons kunt opvragen. Hierbij valt te denken aan bijvoorbeeld Dropbox of nog gemakkelijker, in je e-mailbox. Ik hoop dat dit alternatief een uitkomst voor je biedt.
Hoi Strider,

Ik zie dat je toentertijd geen reactie van één van de moderators hebt ontvangen. Excuses hiervoor. Het antwoord van Stefan sluit wel aan bij het standpunt van SNS. Als we de oude bestanden willen converteren naar het huidige systeem, kost dit te veel geld ten opzichte van het geringe aantal klanten dat oude afschriften opvraagt. Daarom hebben we gekozen om een vergoeding van € 5 per afschrift te vragen. Zo hoeven we geen extra kosten te maken.

Tegenwoordig zijn er veel alternatieven om bestanden te bewaren, die je op meerdere computers, laptops en mobiele telefoons kunt opvragen. Hierbij valt te denken aan bijvoorbeeld Dropbox of nog gemakkelijker, in je e-mailbox. Ik hoop dat dit alternatief een uitkomst voor je biedt.


Beste Olaf,

Hoe krijg ik mijn afschriften in Google Drive/Onedrive of in me E-mailbox?
en is dit wel gratis?
24 maanden is echt nog veel te kort!
Maar als jullie er van af nu elke jaar er 12 maanden bij doen dan is iedereen weer blij denk ik.
ICT gaat vooruit en SNS toch niet achteruit?
Als je inlogt op Mijn SNS en kiest voor bij- en afschrijvingen, dan staat er onder 'Toon' een download button. Als je hier op klikt, krijg je een pull downmenu met daarin een aantal opties. Met Google Drive is het ook mogelijk om bestanden te gebruiken die je in Microsoft Office kunt openen. 

Dit zijn de keuzes die we aanbieden:

Bestandsformaat (ook met IBAN)
- Microsoft Excel, Davilex Bank Offline, Bankingtools CashFlow(CSV-bestand)
- Een puntkomma gescheiden bestand in plaats van een komma(CSV 2004)
- Exact, Davilex Club (SWIFT-MT940)

Even downloaden en opslaan en je kunt ze gebruiken in alle programmatuur die het desbetreffende formaat ondersteunt. Hartstikke handig!
 
In de volgende link zit de uitleg hoe je de bestanden kunt gebruiken in Google Drive:
https://support.google.com/docs/answer/6049100?hl=nl
 
Natuurlijk willen wij ook zoveel mogelijk bieden aan onze klanten en meer dan 24 maanden is zeer zeker een wens van ons.
Als je inlogt op Mijn SNS en kiest voor bij- en afschrijvingen, dan staat er onder 'Toon' een download button. Als je hier op klikt, krijg je een pull downmenu met daarin een aantal opties. Met Google Drive is het ook mogelijk om bestanden te gebruiken die je in Microsoft Office kunt openen. 

Dit zijn de keuzes die we aanbieden:

Bestandsformaat (ook met IBAN)
- Microsoft Excel, Davilex Bank Offline, Bankingtools CashFlow(CSV-bestand)
- Een puntkomma gescheiden bestand in plaats van een komma(CSV 2004)
- Exact, Davilex Club (SWIFT-MT940)

Even downloaden en opslaan en je kunt ze gebruiken in alle programmatuur die het desbetreffende formaat ondersteund. Hardstikke handig!
 
In de volgende link zit de uitleg hoe je de bestanden kunt gebruiken in Google Drive:
https://support.google.com/docs/answer/6049100?hl=nl
 
Natuurlijk willen wij ook zoveel mogelijk bieden aan onze klanten en meer dan 24 maanden is zeer zeker een wens van ons.



Beste Olaf,

Wil ze gelijk naar mijn e-mail of Googledrive zonder deze te downloaden?
Dus vroeg kreeg je ze per maand thuis in je brievenbus nu zou ik dat per mail hebben?
Hoi Blijven bij SNS?,

De afschriften kunnen niet direct naar je mail worden gestuurd, je moet ze eerst downloaden 🙂.
Wat een zwetsers hier, SNS-trollen noemt men deze mensen die een negatief feit over de SNS proberen goed te praten (met één klikje van elk jaar of jaren specificaties kunnen opvragen als een client erom vraagt en daar ook nog €40 voor durven te vragen.Ik heb voor een bank gewerkt , eerste lijn en weet hoe dit gaat dus. Trollen vind je schijnbaar dus overal. Zegt genoeg over SNS. Uit principes ben ik niet bij mijn exwerkgever een rekening gaan openen, dacht dat SNS wel 'eerlijk' was, blijkt niets van te kloppen.
Bekijk een afschriften uit 2012 ?
Hoi andre09,

Welkom op de community. Ik heb je reactie verplaatst naar het topic: ‘Afschriften langer dan 24 maanden terugzoeken’. Als ik het goed begrijp wil je een afschrift van 2012 inzien. Via deze link vraag je afschriften op.

Omdat dit je eerste bericht hier is, wil ik je graag op twee topics wijzen. Misschien vind je het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Tot snel.
Net al even met de klantenservice gesproken en afgesproken dat ik dit hier ook nog even zou laten vallen. Het verbaast mij dat dit speelt. Een digitale omgeving die zo beperkt wordt terwijl het juist gemak zou moeten brengen. Dan zijn afschriften per post bijna weer het overwegen waard.

Mogelijke oplossingen?
- Is het niet slim en netjes om een bericht toe te voegen in de betaalomgeving om klanten te attenderen op deze 24 maanden d.m.v. bijv. een bericht aan het einde van een jaar om de pdf van dat jaar te downloaden. Dan heeft de klant altijd zijn gegevens als hij dit wil. Of een bericht van: U heeft al 3 of 6 maanden geen afschrift gedownload?
- Waarom is er gekozen voor 24 maanden terwijl de belastingdienst tot 5 jaar belasting kan innen? Hierbij kunnen deze gegevens van belang zijn.
- Kunnen de afschriften niet gemaild worden?

Reageer