SNS

Beantwoord

Afschriften langer dan 24 maanden terugzoeken?

  • 17 april 2013
  • 89 Reacties
  • 41707 Keer bekeken


Toon eerste bericht

89 reacties

Reputatie 2
Badge +1
ALs ICT zich even boos maakt, en de oude bestanden converteert, heeft iedereen tot vele jaren terug zijn overzicht. Dit voorkomt allerlei dure handelingen. Ik moet zeggen dat ING (voorheen Postbank) dit beter voor elkaar heeft.

Als je 1x per 2 jaar je transacties exporteert naar Excel, ben je niet meer afhankelijk van de bank voor jouw historische gegevens. Ook handig als je van bank wisselt, want dan kun je ook bij de ING niet meer bij je overzicht!
Nogmaals de principiele vraag: waarom moet iedereen (waaronder ikzelf)  meebetalen voor het bouwen, inrichten en beheren van een dienst voor een kleine minderheid van klanten? Zeker als er alternatieven bestaan! Je maakt het bankieren daarmee alleen maar onnodig duur!
Onnodig duur? Oude systemen opheffen en alle geschiedenis netjes in de database (die er blijkbaar toch al is). Dit kost weinig, en voorkomt die onnodige handelingen waarvoor ook nog 40 euro moet worden betaald én waarschijnlijk idd niet kostendekkend is. Ik heb geen zin in allerlei Excel downloads die ik weer eens kwijtraak als ik van computer wissel, en dat doe ik vaker dan van bank wisselen.......

Weet je wat duur is? Oude databases onderhouden omdat dit wettelijk noodzakelijk is voor dit soort dingen. Bouw om en bepaar zou ik zeggen en geef iedereen de totale geschiedenis sinds het digitaal is opgeslagen !
hoe zoek ik mijn afschriften van afgelopen jaar?
Badge +1
hoe zoek ik mijn afschriften van afgelopen jaar?


Hallo Patrice,

Van harte welkom op SNS Community 😃. Je kunt de afschriften van afgelopen jaar op de volgende manier opvragen:

Log eerst in in Mijn SNS.
  • Klik in het linkermenu bij 'betalen' of 'sparen' op 'bij- en afschrijvingen'.
  • Achter 'toon' staat 'bij- en afschrijvingen afgelopen maand'.
  • Klik op de pijl achter de balk. Een uitrolmenu verschijnt.
  • In dit menu kun je een andere periode selecteren. In jouw geval dus 01-01-2012 t/m 31-12-2012.
  • Selecteer 'zoek' achter het zoekveld. Hierna verschijnt het transactieoverzicht van de opgevraagde periode.
  • Het overzicht kun je hierna opslaan of printen via de knop 'print/pdf'. Ik hoop dat je er zo uitkomt. Als dit niet het geval is, laat het even weten en wij helpen je graag verder.
hallo, hoe kan ik mijn afschriften van 2011 inzien, ik moet die nakijken ivm de belasting

bvd
hallo, hoe kan ik mijn afschriften van 2011 inzien, ik moet die nakijken ivm de belasting

bvd

Zolang terug kijken gaat niet lukken. Wel kun je afschriften opvragen (wel kostbaar).
Via "Zoeken" (bovenaan pagina) en "afschriften" intoetsen, kun je o.a.  het volgende vinden, Klik hier.
G
roet,
Ben 🆒
hallo, hoe kan ik mijn afschriften van 2011 inzien, ik moet die nakijken ivm de belasting

bvd

Zolang terug kijken gaat niet lukken. Wel kun je afschriften opvragen (wel kostbaar).
Via "Zoeken" (bovenaan pagina) en "afschriften" intoetsen, kun je o.a.  het volgende vinden, Klik hier.
G
roet,
Ben 🆒


Inderdaad zeer kostbaar!! En dat bedrag (maar liefst € 40,00!!) wordt pas een stap verder aan je bekend gemaakt... En als je niet akkoord gaat... jammer, dan geen overzicht!
Ik heb hierover naar de SNS een mail gestuurd. Geen stijl vind ik het. Ik heb het overzicht wel nodig, ook voor de belastingdienst. En het is maar 1 druk of een paar drukken op de knop voor de SNS en toch even 40 EURO aftikken!!!
Succes!
Ine
Badge +1
Hallo Marleid en IneLW,

Welkom op SNS Community.

Zoals Ben ook aangeeft, is in het topic 'Langer dan 24 maanden terugzoeken' al uitgebreid gesproken over dit onderwerp. Hier is ook uitgelegd waarom er kosten in rekening worden gebracht. Ik heb jullie vragen daarom verplaatst naar dit topic.

@Ben Bedankt voor je toelichting en je zoektip 🙂.

Worden jullie verder al een beetje wegwijs hier? We horen het natuurlijk graag als we ergens mee kunnen helpen.
Ik ben nog even benieuwd: stel dat ik 6 jaaroverzichten (gehele jaren 2006 t/m 2012 aanvraag, krijg ik dan per jaar exact alle bij- en afschrijvingen van dat jaar te zien?.
Dit is voor mij ban belang om te weten voordat ik de aanvraag van € 40,= doe.

Alvast bedankt.
Reputatie 1
Badge +1
Hi FreekStolt, allereerst van harte welkom op SNS Community. Leuk dat je hier een kijkje komt nemen. Als je afschriften ouder dan 24 maanden opvraagt, krijg je daadwerkelijk alle bij- en afschrijvingen van de door jouw opgevraagde periode. Mocht je het trouwens leuk vinden, kun je je in dit topic voorstellen en meer lezen over de andere leden. Tot snel. 🙂
Hey Tineke, bedankt voor je antwoord.
Hoop ook tot snel. Wow! 😉
Zo, de overzichten aangevraagd. 5 werkdagen toch?
Ha Freek, dat is een interessante testcase om te volgen 🙂. Conform procedure ontvang je na betaling de kopieën binnen 5 werkdagen per post.

Laat je ons weten of je de overzichten dindag aanstaande (18 maart) hebt ontvangen? Dan zijn de 5 werkdagen voorbij 🙂.
Grote kans dat de belastingdienst meer wil hebben dan die 40 euro... dus eigenlijk een koopie :o

Maar de bewaarplicht ligt bij jezelf niet bij je bank.
Je kunt er ook voor kiezen de afschriften netjes te bewaren ;-) 

Wil je verder dan 2 jaar digitaal terug kunnen  dan moet je betalen om ze terug te halen. 
Wat je eigenlijk moet doen na elk jaar even alle gegevens downloaden en ergens opslaan. Kost het je ook nooit geld. 

En zo onbeschoft duur is het niet hoor er zit ook wat werk aan vast. 
Grote kans dat de belastingdienst meer wil hebben dan die 40 euro... dus eigenlijk een koopie :o

Maar de bewaarplicht ligt bij jezelf niet bij je bank.
Je kunt er ook voor kiezen de afschriften netjes te bewaren ;-) 

Wil je verder dan 2 jaar digitaal terug kunnen  dan moet je betalen om ze terug te halen. 
Wat je eigenlijk moet doen na elk jaar even alle gegevens downloaden en ergens opslaan. Kost het je ook nooit geld. 

En zo onbeschoft duur is het niet hoor er zit ook wat werk aan vast. 


Zag net dat ik reageerde op een reactie van september vorig jaar..... even gemist dat er 4 pagina's reacties zijn 🙂   knikker m'n posts maar weg :o
Ha Freek, dat is een interessante testcase om te volgen smile. Conform procedure ontvang je na betaling de kopieën binnen 5 werkdagen per post.

Laat je ons weten of je de overzichten dindag aanstaande (18 maart) hebt ontvangen? Dan zijn de 5 werkdagen voorbij smile.

Hi Lindsay, ga ik doen. Heb ze in ieder geval vandaag per mail als pdf ontvangen. Da's een onverwachtte prettige verassing 🙂
Badge +1

Zag net dat ik reageerde op een reactie van september vorig jaar..... even gemist dat er 4 pagina's reacties zijn 🙂   knikker m'n posts maar weg :o

Maar de bewaarplicht ligt bij jezelf niet bij je bank.
Je kunt er ook voor kiezen de afschriften netjes te bewaren ;-)

Wil je verder dan 2 jaar digitaal terug kunnen  dan moet je betalen om ze terug te halen.
Wat je eigenlijk moet doen na elk jaar even alle gegevens downloaden en ergens opslaan. Kost het je ook nooit geld.


Goedemorgen MDiersma,

Er is inderdaad veel gesproken over dit onderwerp. Wil je echt dat we je posts verwijderen?

Daarnaast bedankt voor je toevoeging & tip 🙂.
Badge +1

Hi Lindsay, ga ik doen. Heb ze in ieder geval vandaag per mail als pdf ontvangen. Da's een onverwachtte prettige verassing :-)


Goed om te horen Freek. Dat is inderdaad sneller dan verwacht 😃.
Mijn accountant heeft me gevraagd betalingen terug te zoeken vanaf februari 2009. In Telebankieren kan ik maar 24 maanden terugzoeken. Op welke manier kan ik verder terugzoeken?

Ik las het antwoord en vind het quite complicated. Ik zou graag beter begrijpen waarom je niet eenvoudiger oude gegevens op kan vragen.....
Hallo Rinkelebell14,

Het antwoord dat we eerder hebben gegeven blijft van kracht ;): Er zijn er in de loop der jaren diverse systemen geweest die geupdate of ingewisseld zijn voor andere systemen. Om afschriften ouder dan 24 maanden op te vragen, is het hierdoor nodig dat een medewerker een ander systeem 'induikt'.
Twee vraagjes.

1. Als ik voor meerdere jaren een overzicht wil aanvragen, kost mij dit dan per jaar een bedrag van 40 euro of is het maximaal 40 euro voor de gehele opdracht? Excuses als het antwoord al in dit topic te vinden is, maar ik kon hem niet zo snel vinden bij het scannen van de berichten.

2. Hoe ontvang ik deze afschriften? Is dat op papier via de post (liever niet) of is dat in pdf-vorm via een mail (liever wel)?

Alvast hartelijk dank!
Hoi Jack,

Van harte welkom op SNS Community, leuk om je hier te mogen verwelkomen.

De kosten voor het opvragen van afschriften zijn maximaal € 40 per bankrekening. Je kunt maximaal 12 afschriften per keer aanvragen. Dit kunnen jaar- en maandafschriften zijn. De afschriften worden op papier toegestuurd.

Ben je er wel van op de hoogte dat je zelf tot 24 maanden terug kunt kijken in Mijn SNS? Je kunt hier zelf een transactieoverzicht van opslaan in pdf.

Als er nog vragen zijn, dan lees ik dat graag.

Hopelijk zien we je vaker op de Community. Misschien is het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de Koffiekamer.
Hoi Joyce,

Ten eerste hartelijk dank voor je snelle reactie!

Ik heb even wat vervolgvraagjes op je bericht, als je het niet erg vindt.

1. Een beetje onwetendheid van mijn kant, maar wat is precies het verschil tussen de maand- en jaarafschriften? Zijn deze laatste meer gecomprimeerd? Dat is namelijk wel van belang in mijn aanvraag. Is het misschien mogelijk dat ik dit verschil kan bekijken door ze bijvoorbeeld beide te downloaden via 'Mijn SNS'? Ik ben op de hoogte van het feit dat ik zelf tot 24 maanden kan terugkijken in mijn rekeningoverzicht maar het gaat hier om een inmiddels gesloten rekening.

2. In een eerder bericht van FreekStolt (zie hier) noemde hij dat zijn afschriften ook per pdf zijn opgestuurd. Dan lijkt het mij dat een digitale versie ook mogelijk is? Voor mijn digitale administratie is dat wel zo prettig namelijk.

Mocht ik besluiten meer gebruik te maken van de Community zal ik dat zeker doen. In ieder geval bedankt voor de tips!
Hoi Jack,

Dat vinden wij niet erg, ik beantwoord je vragen graag. Wat Joyce bedoelt, is een jaaroverzicht. Deze ontvang je ieder jaar voor je belastingopgave. Hierop staat wat het saldo per rekening was aan het begin en het eind van het kalenderjaar. Een maandafschrift is een overzicht van alle bij- en afschrijvingen in die maand. Je geeft aan dat het een opgeheven rekening betreft. In dat geval kunnen we de kosten niet van de betreffende rekening incasseren en dien je deze zelf vooraf over te maken. Dit wordt vermeld in het aanvraagproces, maar is alvast een tip richting jou.

Ik snap je verwarring, na het lezen van het bericht van FreekStolt. Het zit zo: als je de afschriften aanvraagt na inloggen (met digipas of digicode), ontvang je de afschriften digitaal. Als je niet inlogt en de afschriften dan aanvraagt, ontvang je ze per post. Als je dus inlogt, kun je ze toevoegen aan je digitale administratie 🙂.

Als je nog vragen hebt, help ik je graag verder.
Toch zou ik nog graag een reactie zien op mijn vraag van  4 en 5 september vorig jaar (reactie 17 en 19), er verandert niets. Ik blijf die 24 maanden weinig vinden en onnodig kort.

Reageer