SNS

Beantwoord

Afschriften langer dan 24 maanden terugzoeken?

• 17 april 2013
  • 89 Reacties
  • 41707 Keer bekeken

Toon eerste bericht

89 reacties

Hoi Strider,

Ik zie dat je toentertijd geen reactie van één van de moderators hebt ontvangen. Excuses hiervoor. Het antwoord van Stefan sluit wel aan bij het standpunt van SNS. Als we de oude bestanden willen converteren naar het huidige systeem, kost dit te veel geld ten opzichte van het geringe aantal klanten dat oude afschriften opvraagt. Daarom hebben we gekozen om een vergoeding van € 5 per afschrift te vragen. Zo hoeven we geen extra kosten te maken.

Tegenwoordig zijn er veel alternatieven om bestanden te bewaren, die je op meerdere computers, laptops en mobiele telefoons kunt opvragen. Hierbij valt te denken aan bijvoorbeeld Dropbox of nog gemakkelijker, in je e-mailbox. Ik hoop dat dit alternatief een uitkomst voor je biedt.
Hoi Strider,

Ik zie dat je toentertijd geen reactie van één van de moderators hebt ontvangen. Excuses hiervoor. Het antwoord van Stefan sluit wel aan bij het standpunt van SNS. Als we de oude bestanden willen converteren naar het huidige systeem, kost dit te veel geld ten opzichte van het geringe aantal klanten dat oude afschriften opvraagt. Daarom hebben we gekozen om een vergoeding van € 5 per afschrift te vragen. Zo hoeven we geen extra kosten te maken.

Tegenwoordig zijn er veel alternatieven om bestanden te bewaren, die je op meerdere computers, laptops en mobiele telefoons kunt opvragen. Hierbij valt te denken aan bijvoorbeeld Dropbox of nog gemakkelijker, in je e-mailbox. Ik hoop dat dit alternatief een uitkomst voor je biedt.

Beste Olaf,

Hoe krijg ik mijn afschriften in Google Drive/Onedrive of in me E-mailbox?
en is dit wel gratis?
24 maanden is echt nog veel te kort!
Maar als jullie er van af nu elke jaar er 12 maanden bij doen dan is iedereen weer blij denk ik.
ICT gaat vooruit en SNS toch niet achteruit?
Als je inlogt op Mijn SNS en kiest voor bij- en afschrijvingen, dan staat er onder 'Toon' een download button. Als je hier op klikt, krijg je een pull downmenu met daarin een aantal opties. Met Google Drive is het ook mogelijk om bestanden te gebruiken die je in Microsoft Office kunt openen. 

Dit zijn de keuzes die we aanbieden:

Bestandsformaat (ook met IBAN)
- Microsoft Excel, Davilex Bank Offline, Bankingtools CashFlow(CSV-bestand)
- Een puntkomma gescheiden bestand in plaats van een komma(CSV 2004)
- Exact, Davilex Club (SWIFT-MT940)

Even downloaden en opslaan en je kunt ze gebruiken in alle programmatuur die het desbetreffende formaat ondersteunt. Hartstikke handig!

In de volgende link zit de uitleg hoe je de bestanden kunt gebruiken in Google Drive:
https://support.google.com/docs/answer/6049100?hl=nl

Natuurlijk willen wij ook zoveel mogelijk bieden aan onze klanten en meer dan 24 maanden is zeer zeker een wens van ons.
Als je inlogt op Mijn SNS en kiest voor bij- en afschrijvingen, dan staat er onder 'Toon' een download button. Als je hier op klikt, krijg je een pull downmenu met daarin een aantal opties. Met Google Drive is het ook mogelijk om bestanden te gebruiken die je in Microsoft Office kunt openen. 

Dit zijn de keuzes die we aanbieden:

Bestandsformaat (ook met IBAN)
- Microsoft Excel, Davilex Bank Offline, Bankingtools CashFlow(CSV-bestand)
- Een puntkomma gescheiden bestand in plaats van een komma(CSV 2004)
- Exact, Davilex Club (SWIFT-MT940)

Even downloaden en opslaan en je kunt ze gebruiken in alle programmatuur die het desbetreffende formaat ondersteund. Hardstikke handig!

In de volgende link zit de uitleg hoe je de bestanden kunt gebruiken in Google Drive:
https://support.google.com/docs/answer/6049100?hl=nl

Natuurlijk willen wij ook zoveel mogelijk bieden aan onze klanten en meer dan 24 maanden is zeer zeker een wens van ons.

Beste Olaf,

Wil ze gelijk naar mijn e-mail of Googledrive zonder deze te downloaden?
Dus vroeg kreeg je ze per maand thuis in je brievenbus nu zou ik dat per mail hebben?
Hoi Blijven bij SNS?,

De afschriften kunnen niet direct naar je mail worden gestuurd, je moet ze eerst downloaden 🙂.
Wat een zwetsers hier, SNS-trollen noemt men deze mensen die een negatief feit over de SNS proberen goed te praten (met één klikje van elk jaar of jaren specificaties kunnen opvragen als een client erom vraagt en daar ook nog €40 voor durven te vragen.Ik heb voor een bank gewerkt , eerste lijn en weet hoe dit gaat dus. Trollen vind je schijnbaar dus overal. Zegt genoeg over SNS. Uit principes ben ik niet bij mijn exwerkgever een rekening gaan openen, dacht dat SNS wel 'eerlijk' was, blijkt niets van te kloppen.
Bekijk een afschriften uit 2012 ?
Hoi andre09,

Welkom op de community. Ik heb je reactie verplaatst naar het topic: ‘Afschriften langer dan 24 maanden terugzoeken’. Als ik het goed begrijp wil je een afschrift van 2012 inzien. Via deze link vraag je afschriften op.

Omdat dit je eerste bericht hier is, wil ik je graag op twee topics wijzen. Misschien vind je het leuk om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Tot snel.
Net al even met de klantenservice gesproken en afgesproken dat ik dit hier ook nog even zou laten vallen. Het verbaast mij dat dit speelt. Een digitale omgeving die zo beperkt wordt terwijl het juist gemak zou moeten brengen. Dan zijn afschriften per post bijna weer het overwegen waard.

Mogelijke oplossingen?
- Is het niet slim en netjes om een bericht toe te voegen in de betaalomgeving om klanten te attenderen op deze 24 maanden d.m.v. bijv. een bericht aan het einde van een jaar om de pdf van dat jaar te downloaden. Dan heeft de klant altijd zijn gegevens als hij dit wil. Of een bericht van: U heeft al 3 of 6 maanden geen afschrift gedownload?
- Waarom is er gekozen voor 24 maanden terwijl de belastingdienst tot 5 jaar belasting kan innen? Hierbij kunnen deze gegevens van belang zijn.
- Kunnen de afschriften niet gemaild worden?
Hoi Nelisw,

Allereerst van harte welkom op de community. Leuk dat je door een collega van de klantenservice hier naartoe bent verwezen. Ik begrijp dat je liever ziet dat de termijn van 24 maanden uitgebreid wordt. Ik ben blij dat je zelf mogelijke oplossingen aandraagt, deze laat ik checken door een productmanager. Je hoort van me.

Mocht je een keer zelf een topic willen aanmaken, dan kun je hier lezen hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’. Zo kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer. Hopelijk zie ik je hier vaker voorbijkomen 🙂.
Net al even met de klantenservice gesproken en afgesproken dat ik dit hier ook nog even zou laten vallen. Het verbaast mij dat dit speelt. Een digitale omgeving die zo beperkt wordt terwijl het juist gemak zou moeten brengen. Dan zijn afschriften per post bijna weer het overwegen waard.

Mogelijke oplossingen?
- Is het niet slim en netjes om een bericht toe te voegen in de betaalomgeving om klanten te attenderen op deze 24 maanden d.m.v. bijv. een bericht aan het einde van een jaar om de pdf van dat jaar te downloaden. Dan heeft de klant altijd zijn gegevens als hij dit wil. Of een bericht van: U heeft al 3 of 6 maanden geen afschrift gedownload?
- Waarom is er gekozen voor 24 maanden terwijl de belastingdienst tot 5 jaar belasting kan innen? Hierbij kunnen deze gegevens van belang zijn.
- Kunnen de afschriften niet gemaild worden?

Hoi nelisw,

Ik heb goed nieuws. De productmanagers nemen je suggesties mee naar volgend jaar en zeggen:

We gaan er in ieder geval zeker iets mee doen.
Ik zag dit punt niet meer bij de wensen terug, dus plaats ik het (nog) maar eens.
De SNS kent nu 2jr terugzien van rekening gegevens. Dat is eigenlijk veel te kort. Denk aan belastingdienst (5jr) en waarschijnlijk ook verschillende uitkeringsinstanties.
Mijn voorstel is om maar eens te beginnen met 5jr. als doel.
In et verleden is dit verschillende keren aan de orde geweest, klanten vragen er om, SNS wil niet.
Aangezien we nu in de fase "normaal" ons bewegen bij de SNS, dus SNS ga hiermee aan het werk.
Groet,
Ben 🆒
PS tussenvorm zou een opslag mogelijkheid bij de bank kunnen zijn, waar klanten zelf hun afschriften/overzichten kunnen plaatsen (soort cloud systeem). (ik heb dat bij een Duitse bank ook, werkt prima tot je de rekening opzegt; alles weg???)
Ben ik het geheel mee eens.
Ik zag dit punt niet meer bij de wensen terug, dus plaats ik het (nog) maar eens.
De SNS kent nu 2jr terugzien van rekening gegevens. Dat is eigenlijk veel te kort. Denk aan belastingdienst (5jr) en waarschijnlijk ook verschillende uitkeringsinstanties.
Mijn voorstel is om maar eens te beginnen met 5jr. als doel.
In et verleden is dit verschillende keren aan de orde geweest, klanten vragen er om, SNS wil niet.
Aangezien we nu in de fase "normaal" ons bewegen bij de SNS, dus SNS ga hiermee aan het werk.
Groet,
Ben 🆒
PS tussenvorm zou een opslag mogelijkheid bij de bank kunnen zijn, waar klanten zelf hun afschriften/overzichten kunnen plaatsen (soort cloud systeem). (ik heb dat bij een Duitse bank ook, werkt prima tot je de rekening opzegt; alles weg???)

Hi Ben,

Leuk dat je deze vraag nog eens aanhaalt. Je zegt dat je 'm niet in de wensenlijst vindt, maar er is wel degelijk over gesproken de laatste tijd. Daarom verplaats ik je bericht naar het topic Afschriften langer dan 24 maanden terugzoeken.

Kirsty heeft al verklapt dat de productmanagers ermee bezig zijn. Ik zet de vraag nog eens uit en voeg jouw suggesties eraan toe.

Reageer