SNS

Beantwoord

Afschriften langer dan 24 maanden terugzoeken?

  • 17 april 2013
  • 89 Reacties
  • 41097 Keer bekeken

Mijn accountant heeft me gevraagd betalingen terug te zoeken vanaf februari 2009. In Telebankieren kan ik maar 24 maanden terugzoeken. Op welke manier kan ik verder terugzoeken?
icon

Beste antwoord door Wouter 17 januari 2017, 16:48

Hallo allemaal,

De functie om langer dan 24 maanden terug te kijken wordt dit jaar niet gerealiseerd. De wens is wel aangegeven bij het bepalen van de prioriteiten, maar andere wensen hebben een hogere prioriteit gekregen.

Vorig jaar is er een bericht naar de gebruikers van Mijn SNS gestuurd waarin we aangeven dat het verstandig is om de afschriften op te slaan. Op deze manier leg je zelf een ‘dossier’ aan met afschriften. Dit jaar wordt dit bericht opnieuw verstuurd.
Bekijk origineel

89 reacties

Ik zag dit punt niet meer bij de wensen terug, dus plaats ik het (nog) maar eens.
De SNS kent nu 2jr terugzien van rekening gegevens. Dat is eigenlijk veel te kort. Denk aan belastingdienst (5jr) en waarschijnlijk ook verschillende uitkeringsinstanties.
Mijn voorstel is om maar eens te beginnen met 5jr. als doel.
In et verleden is dit verschillende keren aan de orde geweest, klanten vragen er om, SNS wil niet.
Aangezien we nu in de fase "normaal" ons bewegen bij de SNS, dus SNS ga hiermee aan het werk.
Groet,
Ben 🆒
PS tussenvorm zou een opslag mogelijkheid bij de bank kunnen zijn, waar klanten zelf hun afschriften/overzichten kunnen plaatsen (soort cloud systeem). (ik heb dat bij een Duitse bank ook, werkt prima tot je de rekening opzegt; alles weg???)

Hi Ben,

Leuk dat je deze vraag nog eens aanhaalt. Je zegt dat je 'm niet in de wensenlijst vindt, maar er is wel degelijk over gesproken de laatste tijd. Daarom verplaats ik je bericht naar het topic Afschriften langer dan 24 maanden terugzoeken.

Kirsty heeft al verklapt dat de productmanagers ermee bezig zijn. Ik zet de vraag nog eens uit en voeg jouw suggesties eraan toe.

-
Heel mooi dat de "productmanagers" er mee bezig zijn, maar tot die tijd (dat het er ook echt is) hoort het toch op de wensenlijst lijkt mij. Ik weet (nog) van andere situaties, dat het lang kan duren. De wensenlijst zorgt er dan voor dat het in beeld blijft. :)
Groet,
Ben 🆒
Badge +1

Heel mooi dat de "productmanagers" er mee bezig zijn, maar tot die tijd (dat het er ook echt is) hoort het toch op de wensenlijst lijkt mij. Ik weet (nog) van andere situaties, dat het lang kan duren. De wensenlijst zorgt er dan voor dat het in beeld blijft. :)
Ben 🆒

Goedemiddag Ben,

Hij stond nog wel op wensenlijst, maar onder de afgewezen wensen. Ik heb 'm er nu opnieuw opgezet.
Hoi Ben,

Een kleine update van mijn kant: ook vanuit SNS is dit een wens. Maar zoals bij alle wensen geldt hier ook de schaarse capaciteit. Het staat op de wensenlijst en hopelijk kunnen we het dit jaar nog realiseren.
Hoi Ben,

Een kleine update van mijn kant: ook vanuit SNS is dit een wens. Maar zoals bij alle wensen geldt hier ook de schaarse capaciteit. Het staat op de wensenlijst en hopelijk🆒 kunnen we het dit jaar nog realiseren.

Hoi Dennis,
Heel mooi. ik ben benieuwt.
Is in ieder geval een (of 2?) stap voorwaarts, tot voor kort was de opvatting ; nee, doen we niet.
Groet,
Ben
Als ik verder terug wil kijken op mijn bankafschrift dan 24 maanden, hoe kom ik daar dan bij??
Badge +2
Goedemiddag G.E.Sempel65,

Allereerst van harte welkom op de community. Ik zie dat het al gelukt is om een topic aan te maken 🙂 Omdat de vraag die je stelt eerder voorbij is gekomen, heb ik je vraag verplaatst naar een bestaand topic. Bovenaan de pagina lees je het antwoord op je vraag.

Omdat dit je eerste bericht is op de community, wil ik je graag op twee topics wijzen. Misschien vind je het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Beste SNS medewerker,

De link is dood: https://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/kopieoverzicht-aanvragen.html

Kunnen jullie aangeven waar ik de informatie over betaalgeschiedenis ouder dan 24 maanden kan terugvinden?

Gr Robbert
Beste SNS medewerker,
Kunnen jullie aangeven waar ik de informatie over betaalgeschiedenis ouder dan 24 maanden kan terugvinden?

Gr Robbert

Hoi Robert,
Welkom in onze SNS Community.
De info kun je hier vinden!
Mocht je oudere afschriften willen, dan kost je dat wel behoorlijk wat.
Groet,
Ben 🆒
Hallo, ik wil graag langer terug kunnen kijken dan 2 jaar (ook ivm) mijn vergelijkingen in het huishoudboekje. Dit zou toch (hopelijk) vorig jaar gerealiseerd worden? Lijkt mij niet overbodig om langer terug te kijken. Kwestie van wat gegevens langer opslaan in jullie systeem toch?

We horen het graag wanneer dit nu wel kan..24 maanden vind ik een beetje "karig" voor een bank eigenlijk..
Goedemorgen RFK,

Welkom op onze community. Ben heeft je al geholpen met de juiste link, zie ik. Heb je hierin gevonden wat je zocht? Wil je een keer zelf een topic aanmaken? In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet. Heb je het topic Welkom op de community gelezen?

@BigBen Dankjewel voor de hulp 🙂

@Sjaakie93 De wens is inderdaad niet in vervulling gegaan afgelopen jaar. De reden daarvan zoek ik uit en natuurlijk wat de nieuwe termijn is waarop de ontwikkelaars verwachten dit aan te pakken.

@Sjaakie93 De wens is inderdaad niet in vervulling gegaan afgelopen jaar. De reden daarvan zoek ik uit en natuurlijk wat de nieuwe termijn is waarop de ontwikkelaars verwachten dit aan te pakken.

Ik meen me te herinneren dat (mogelijk in andere discussie) werd aangegeven dat het voor de SNS niet meer een punt was om verder (langere tijd terug) te gaan. Dat was in het verleden wel toegezegd, regelmatig een periode erbij.
Ook ik vind het jammer dat de SNS hier niet beter voorziet in informatie behoefte van klanten. Juist in dit digitale tijdperk is het belangrijk data een "normale" (wat bijv. de belasting verwacht (bijv. 5-6jr)) periode beschikbaar te stellen.
Misschien een klantenactie gaan houden om de SNS ook hier naar "normaal" te krijgen.
Groet,
Ben 🆒
Hallo allemaal,

De functie om langer dan 24 maanden terug te kijken wordt dit jaar niet gerealiseerd. De wens is wel aangegeven bij het bepalen van de prioriteiten, maar andere wensen hebben een hogere prioriteit gekregen.

Vorig jaar is er een bericht naar de gebruikers van Mijn SNS gestuurd waarin we aangeven dat het verstandig is om de afschriften op te slaan. Op deze manier leg je zelf een ‘dossier’ aan met afschriften. Dit jaar wordt dit bericht opnieuw verstuurd.
Hallo allemaal,

De functie om langer dan 24 maanden terug te kijken wordt dit jaar niet gerealiseerd. De wens is wel aangegeven bij het bepalen van de prioriteiten, maar andere wensen hebben een hogere prioriteit gekregen.

Vorig jaar is er een bericht naar de gebruikers van Mijn SNS gestuurd waarin we aangeven dat het verstandig is om de afschriften op te slaan. Op deze manier leg je zelf een ‘dossier’ aan met afschriften. Dit jaar wordt dit bericht opnieuw verstuurd.

Hallo Wouter,

Ik vind dit een beetje "simpel" van jullie. Je gaat nu "gewoon" een jaar uitstellen. Dat vind ik eigenlijk absurd. Ik denk dat dit ook nog eens relatief erg eenvoudig is om te doen. Voorheen heb ik ook wel eens gehoord dat jullie zeiden dat de systemen ervoor "oud" waren. Dit is nu al lang niet meer zo.

Kwestie van de datum wat uitrekken in het systeem, maar ik denk dat ik het al weet: "Jullie willen hier lekkere poen voor vangen"..Toch?
Hoi Sjaakie,

Zoals aangegeven is dit complexer dan alleen een getal aanpassen. Op dit moment heeft het responsive maken van Mijn SNS meer prioriteit.
Hoi Sjaakie,

Zoals aangegeven is dit complexer dan alleen een getal aanpassen. Op dit moment heeft het responsive maken van Mijn SNS meer prioriteit.

Goedemorgen Wouter,

Allereerst excuses voor mijn "reactie" hiervoor. Ik snap het helemaal en sommige dingen gaan nu eenmaal niet 1,2,3. Sorry dat ik er wat te simpel over dacht misschien en wat dat betreft heb ik totaal geen inzage in de ICT afdeling behalve dat ik ook weet dat sommige zaken heel lang op zich kunnen laten wachten.
Hoi Sjaakie,

Je hoeft geen excuus aan te bieden. Sommige zaken laten langer op zich wachten. Vaak heeft dat te maken met de planning die gemaakt wordt en het beschikbare budget.

Vorig jaar is er een bericht naar de gebruikers van Mijn SNS gestuurd waarin we aangeven dat het verstandig is om de afschriften op te slaan. Op deze manier leg je zelf een ‘dossier’ aan met afschriften. Dit jaar wordt dit bericht opnieuw verstuurd.

De bank heeft moeite met de oude transacties o.a. vanwege systeemwisselingen in de loop der tijd. Logisch dat er dan geconverteerd moet worden.
Maar dat geldt natuurlijk ook voor de klanten met hun dossier van jaaroverzichten. Het zal niet zo vaak gebeuren, maar ook zij moeten rekening houden met de mogelijkheid dat hun actuele software niet correct (meer) omgaat met dat dossier. Ik kan tenslotte mijn oude WordPerfect-bestanden ook niet meer makkelijk lezen in mijn huidige tekstverwerker.
Ik probeer de transactiedetails te vinden van mijn bankafschriften voor het jaar 2015. Alleen kan ik het zien vanaf juni 2015. Hoe kan ik de eerste halfjaar ook bekijken?
Goedemiddag Annes,

Welkom op de community. Zoals je ziet, heb ik je vraag verplaatst naar dit bestaande topic. Hier geven we uitleg over hoe je transacties van langer dan 24 maanden geleden opvraagt. Laat je het weten als ik je ergens bij kan helpen of als je vragen hebt?

Nu je de weg naar de community hebt gevonden, hoop ik je natuurlijk vaker te zien. Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Wat zou het handig zijn als ik gewoon onbeperkt,maar tenminste 60 maanden (wettelijke aantoonbaarheid) kan terugzien wat en hoe mijn af- of bijschrijvingen hebben plaatsgevonden. Dit ook al voor juiste banknummers en gegevens te gebruiken. Nu is het veel te moeilijk gemaakt. Wat is hier het nut van??
Hoi Herst_Wanten,

Welkom op de community. Je vraag heb ik verplaatst naar een bestaand topic op de wensenlijst. Hier lees je dat het een wens van zowel de gebruikers als van SNS is om de periode van 24 maanden te verruimen. In januari gaf Wouter aan dat deze wijziging dit jaar niet wordt uitgevoerd omdat andere zaken prioriteit hebben. Hierin is nog niets veranderd. Tip: sla de bij- en afschrijvingen op je computer op, zodat je altijd kunt terugkijken.
En maak een backup van je computer, of stop je afschrijvingen in een zip file met wachtwoord en sla het op in de cloud (OneDrive, GoogleDirve, etc).
Dat is een goede toevoegingen om je gegevens extra te beveiligen, Erik 🙂
Dag, ik heb u vragen bank afschriften jaar 2015 hoe kan ik vinden
Hoi i.Aslan,

Welkom op de community. Je vraag heb ik verplaatst naar het topic waarin we de afschriften bespreken. De transacties van de afgelopen 24 maanden vind je in Mijn SNS. Heb je een ouder overzicht nodig? Dan vraag je deze hier aan. Hier zijn kosten aan verbonden: een kopie van een rekeningafschrift kost € 5 per afschriftnummer en een maandoverzicht kost € 10.

Reageer