SNS

Beantwoord

Alert bij geweigerde betalingsopdracht?

• 18 januari 2013
  • 43 Reacties
  • 15507 Keer bekeken

Gelukkig heb ik niet zo vaak "Geweigerde overschrijvingen" dat het een gewoonte van me is geworden om geregeld bij die tab te gaan kijken. Ik kan voor vanalles en nog wat mail alerts instellen, waarom stuurt SNS niet onmiddellijk een alert mail als er een geplande overschrijving wordt geweigerd?
Ik zie ook een topic over een vinkje "uitvoeren bij voldoende saldo" wat kennelijk geen kans maakt, maar een alert mal is toch wel het minste wat ik mag verwachten?
icon

Beste antwoord door Tibor SNS 16 juli 2014, 13:50

Goedemiddag Stefan en Ben,

De functionaliteit is inderdaad toegevoegd. Weer fijn om te zien dat er actief gehoor gegeven wordt aan de input die op de community wordt gegeven. Excuus dat wij hier niet eerder melding van hebben gemaakt; ik heb de Mijn SNS ontwikkelaars gevraagd of wij meteen op de hoogte worden gesteld op het moment dat er een nieuwe functionaliteit live gaat.

(wanneer komt deze op een zichtbare plek te staan?!?!):

Dit vraag ik voor je na.

Ook voor de meelezers, hieronder een overzicht van de attenties die je kunt instellen via Mijn SNS:

Saldoattentie: met een saldoattentie ontvang je een sms’je of e-mailbericht als het saldo onder of boven een bepaald bedrag komt (niet voor spaarrekeningen)
Transactieattentie: met een transactieattentie ontvang je een sms’je of e-mailbericht bij overboekingen van of naar een bepaalde rekening.
Incassoattentie: de klant ontvangt een e-mail voordat een bedrag via incasso van zijn rekening wordt afgeschreven.
Attentie bij spoedbetaling: met een attentie bij spoedbetaling ontvang je een sms’je of e-mailbericht als je geld ontvangt via een spoedopdracht.
Saldo-SMS: hiermee ontvang je een gratis SMS met informatie over je saldo. Je dient hiervoor het woord 'SALDO' te sms'en naar 06 425 000 01. Je moet hiervoor wel eerst in Mijn SNS (eenmalig) je telefoonnummer en rekening instellen.
Attentie geweigerde ingeplande overschrijving: ontvang een sms of e-mail wanneer een ingeplande overschrijving vanaf je rekening is geweigerd. Bijvoorbeeld als er te weinig geld op je rekening staat.
Attentie aflopen periodieke overschrijving: ontvang een sms of e-mail vlak voordat een periodieke overschrijving de laatste keer wordt overgeschreven.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

43 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Dag rvwrvw,

Welkom op SNS Community. 🙂 Sorry dat we nu pas reageren op je topic, je vraag is ons helaas ontschoten. We hebben je topic gelezen en vinden het een goed idee. We gaan je tip doorzetten naar de betreffende afdeling. Zodra wij hier terugkoppeling op krijgen, hoor je het van ons.
Ik ben het helemaal eens met rvwrvw inzake het verkrijgen van SNS van een directe waarschuwing bij een geweigerde opdracht. Nu kom je er dikwijls pas (veel) te laat achter.
Reputatie 3
Badge +1
Ik ben het helemaal eens met rvwrvw inzake het verkrijgen van SNS van een directe waarschuwing bij een geweigerde opdracht. Nu kom je er dikwijls pas (veel) te laat achter.

Hi Melcherw, welkom op SNS Community. Leuk om weer een nieuw lid te mogen verwelkomen. 🙂 We hebben de tips over de alert bij geweigerde overschrijving doorgezet naar de betreffende afdeling. We begrijpen dat het handig en dat hopen dat ze de tip meenemen.
@Melcherw De verantwoordelijke voor Mijn SNS vond het een goed idee, dank voor je input 🙂. Het is niet in een dag geregeld natuurlijk 😉, maar ze nemen je tip mee!
wat houd de code AU2203 in? bij geweigerde opdracht
Reputatie 3
Badge +1
Hi Josssie777,

Allereerst van harte welkom op SNS Community. Leuk dat je hier een kijkje komt nemen. Je geeft aan de je de foutcode AU2203 krijgt bij een overboeking. Deze blokkade is geplaatst door de afdeling Veiligheidszaken. Om je verder te helpen, hebben we meer gegevens van je nodig. Als je je persoonlijke gegevens mailt naar [email]webcare@sns.nl[/email], zorgen wij ervoor dat de afdeling Veiligheidszaken contact met je opneemt.
Mijn voorstel is om dit ook te doen bij een stornatie van een betaling. Dit moet toch technisch niet al te moeilijk zijn om bij een stornatie bv. een attentie te krijgen via SMS of email.
Hoi MarcoVering,

Ik begrijp dat je op de hoogte wilt zijn van storneringen en vraag dit na bij de afdeling die hier over gaat. Of het technisch moeilijk of makkelijk te realiseren is, kan ik niet beoordelen. Bedankt voor het meedenken. :)

Zou het voor jou ook een oplossing zijn om een melding te ontvangen als een geplande incasso van je rekening wordt afgeschreven? Dit is al wel mogelijk: https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/klantenservice/wat-zijn-attenties.html
Hallo,

Hebben jullie al enig zicht op of het mogelijk is om een attentie te krijgen bij geweigerde overschrijvingen? Of is het (indien saldo-tekort) mogelijk om deze automatisch op een later tijdstip nogmaals te verzenden als het saldo wel toereikend is?
Hallo,

Hebben jullie al enig zicht op of het mogelijk is om een attentie te krijgen bij geweigerde overschrijvingen? Of is het (indien saldo-tekort) mogelijk om deze automatisch op een later tijdstip nogmaals te verzenden als het saldo wel toereikend is?

Hoi martijn84,
Volgens mij is het 2X nee. Leuke opties voor onze "wensenlijst".
Groet,
Ben 🆒
Hallo Martijn84,

Doe je een betaling en wordt deze geweigerd? Dan moet de betaling opnieuw uitgevoerd worden en komt niet automatisch opnieuw terug in de verzendlijst.

Je kan de geweigerde overschrijvingen terugzien door in het linkermenu onder 'Internetbankieren' te klikken op 'Geweigerde overschrijvingen'. Na 3 maanden worden de geweigerde overschrijvingen automatisch uit het scherm 'Geweigerde overschrijvingen' verwijderd. Je kan de betaling zelf terugzetten naar de verzendlijst door achter de geweigerde betaling te klikken op 'Kopiëren naar verzendlijst'.

Zoals Ben aangeeft, is het op dit moment nog niet mogelijk om hier een attentie van te ontvangen of de betaling automatisch nogmaals aan te bieden. We geven deze wens wel door aan de ontwikkelaars. Als er op dit gebied wijzigingen plaatsvinden, laten we dit natuurlijk ook hier aan jullie weten.
Soms plan ik overschrijvingen maanden van te voren in. Zoals het betalen van het reinigingsrecht aan het waterschap. Ik houd er dan niet altijd rekening mee dat ik voldoende saldo op mijn betaalrekening heb. Wanneer dit het geval is wordt de overschrijving niet gedaan en je moet maar scherp genoeg zijn op de rubriek 'geweigerde overschrijvingen' om de betaling alsnog handmatig te doen. Het missen van een overschrijving komt je dikwijls op een boete te staan. Waarom ontvangt men geen duidelijke waarschuwing als de overschrijving mislukt? Bijvoorbeeld door een knipperend knopje bij 'berichten' of iets dergelijks. Er moet een reden zijn dat SNS bank geen waarschuwing geeft, want ik heb bijna een jaar geleden iemand dezelfde vraag zien stellen.
Reputatie 3
Badge +1
Helemaal mee eens. Gelukkig gebeurt het me zelden, maar daarmee is het risico dat ik zoiets over het hoofd zie alleen maar groter!
Badge +1
Hallo Plug,

Allereerst welkom op SNS Community. Leuk dat je meteen een poll hebt gestart 🙂.

Bedankt voor het delen van je bevindingen mbt de geweigerde overboekingen. Ik leg je punt voor aan de ontwikkelaars van Mijn SNS, en zal de terugkoppeling direct delen op SNS Community.

Tot snel! Heb je het topic 'Nieuw? Lees dit eerst!' ook al gezien?
Dag Tibor,

De ontwikkelaars zouden veel mensen een groot plezier doen met een duidelijke waarschuwing bij een geweigerde overschrijving, denk ik.
Hoi Plug,

Een attentie voor geweigerde overschrijvingen is een goed idee. Je voorstel is toegevoegd op de wensenlijst voor Mijn SNS 🙂. Er zijn al wel diensten van Mijn SNS die je zou kunnen gebruiken om het ‘incasso probleem’ op te lossen:

1) Het instellen van een saldo attentie, als je deze instelt krijg je een melding via sms of e-mail als je saldo onder een bepaald bedrag is. Je weet dan dat er geen overboekingen meer mogelijk zijn en kunt overgaan tot actie. Meer informatie over attenties: http://www.snsbank.nl/particulier/betalen/klantenservice/wat-zijn-attenties.html.

Je zou deze dienst zelfs kunnen aanvullen met een automatische aanvulling van je saldo vanuit een andere rekening (bijvoorbeeld een spaarrekening). Zo heb je altijd genoeg saldo. Als je saldo op de betaalrekening onder een bepaald bedrag komt dan wordt deze automatisch aangevuld vanuit de andere rekening. Meer informatie over automatisch saldo aanvullen: https://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/wat-is-automatisch-saldo-aanvullen.html.

2) Het instellen van een incasso attentie, je ontvangt dan altijd een melding als incasso’s gedaan zijn. Ontvang je geen melding, dan is hij niet gedaan.
Dag Othman,

Dankjewel voor het toevoegen van mijn wens aan de lijst. Automatisch aanvullen zou ik wel handig vinden als dat steeds real-time zou gebeuren; maar ik denkt dat dat te veel belasting op jullie computersysteem zou geven als veel mensen daar gebruik van maken.
Hallo Plug,

Graag gedaan 🙂. Ik kan me voorstellen dat automatisch aanvullen handiger is als het 'realtime' gebeurt. Ik wil je idee dan ook niet afschrijven, ik ga het voorstel doorgeven aan de ontwikkelaars van Mijn SNS. Wij komen hier spoedig op terug.
Als bedragen worden teruggeboekt door bijv saldotekort zou het handig zijn als je het compleet kan kopieeren om het opnieuw over te maken..
Eerder gebeurde het niet zo vaak, maar tegenwoordig na 3 dagen al. Dus moet ik het vaker doen..
Hoi Plug,

Bedankt voor je geduld. Er is aangegeven dat een realtime realisatie op dit moment een brug te ver is. Momenteel staat het ook niet op de planning voor dit jaar. Wel vind ik het erg fijn dat je met ons meedenkt en ons voorziet van handige tips. Ik hoop dat wij je nog vaker gaan tegenkomen op de community 🙂.
Bij de SNS dit al eerder aangegeven daar je in het verleden je incasso overboeking gewoon terug kreeg met de vermelding dat een deel niet correct was ingevuld.
Een dikke rekening gehad van een verkeersboete die ik trouw betaalde en over maakte.
Groen lampje verscheen wardoor ik er vanuit ging dat deze betaald was. Een 3x verhoging gehad daar ik weining achter de computer zit en wil zitten en geen tijd heb om alles dubbel dagelijks te checken of er iets misschien terug gestort is. Daar ga ik gewoon niet vanuit.
Ik heb hier erg van gebaald en is dit niet nodig door inderdaad een alert te sturen. Wel zo klantvriendelijk!
Helaas hebben ze hier niets mee gedaan.
Badge +1
Goedemiddag Ineke,

Welkom op SNS Community.

Ik kan me voorstellen dat voor een ongewenste verrassing bent komen te staan. Zoals Othman ook aangeeft, staat de functionaliteit 'Alert bij geweigerde overboeking' nu op de wensenlijst'. Ik hoop dat je tot die tijd iets hebt aan de alternatieven die Othman benoemt.

We hopen je hier vaker te zien. Meer info over de community vind je in het forum over SNS Community.
Reputatie 3
Badge +1
Nog een succesje voor de Community: ik zag vandaag dat ik in 'mijn SNS' een Attentie geweigerde ingeplande overschrijving kan instellen 🆒
Ook deze kan van de wensenlijst (wanneer komt deze op een zichtbare plek te staan?!?!) worden afgestreept :eek:
Nog een succesje voor de Community: ik zag vandaag dat ik in 'mijn SNS' een Attentie geweigerde ingeplande overschrijving kan instellen 🆒
Ook deze kan van de wensenlijst (wanneer komt deze op een zichtbare plek te staan?!?!) worden afgestreept :eek:

Das mooi! 
Ook leuk dat we hier in de community zo lekker vroeg van tevoren hierover worden ingelicht. Geeft een goed gevoel, een gevoel dat we hier zinnig bezig zijn en serieus genomen worden! 😕 
Groet,
Ben 🆒
PS Zal ik het maar weer even melden; als we Stefan niet hadden, ....!
Badge +1
Goedemiddag Stefan en Ben,

De functionaliteit is inderdaad toegevoegd. Weer fijn om te zien dat er actief gehoor gegeven wordt aan de input die op de community wordt gegeven. Excuus dat wij hier niet eerder melding van hebben gemaakt; ik heb de Mijn SNS ontwikkelaars gevraagd of wij meteen op de hoogte worden gesteld op het moment dat er een nieuwe functionaliteit live gaat.

(wanneer komt deze op een zichtbare plek te staan?!?!):

Dit vraag ik voor je na.

Ook voor de meelezers, hieronder een overzicht van de attenties die je kunt instellen via Mijn SNS:

Saldoattentie: met een saldoattentie ontvang je een sms’je of e-mailbericht als het saldo onder of boven een bepaald bedrag komt (niet voor spaarrekeningen)
Transactieattentie: met een transactieattentie ontvang je een sms’je of e-mailbericht bij overboekingen van of naar een bepaalde rekening.
Incassoattentie: de klant ontvangt een e-mail voordat een bedrag via incasso van zijn rekening wordt afgeschreven.
Attentie bij spoedbetaling: met een attentie bij spoedbetaling ontvang je een sms’je of e-mailbericht als je geld ontvangt via een spoedopdracht.
Saldo-SMS: hiermee ontvang je een gratis SMS met informatie over je saldo. Je dient hiervoor het woord 'SALDO' te sms'en naar 06 425 000 01. Je moet hiervoor wel eerst in Mijn SNS (eenmalig) je telefoonnummer en rekening instellen.
Attentie geweigerde ingeplande overschrijving: ontvang een sms of e-mail wanneer een ingeplande overschrijving vanaf je rekening is geweigerd. Bijvoorbeeld als er te weinig geld op je rekening staat.
Attentie aflopen periodieke overschrijving: ontvang een sms of e-mail vlak voordat een periodieke overschrijving de laatste keer wordt overgeschreven.