SNS

Beantwoord

App unlocken met TouchID?

• 21 mei 2015
  • 26 Reacties
  • 18779 Keer bekeken

Het zou leuk zijn dat ik mijn App ipv de Pin ook  met mijn TouchID (Lees vingerafdruk) kan inloggen.
icon

Beste antwoord door Irene 18 november 2016, 10:42

Hoi allen,

In december gaat de nieuwe release van de SNS Mobiel Bankieren app live. Hierin zit onder andere Touch ID. Het geldt voor iOS9 of hoger voor de Apple-gebruikers onder ons en voor Andriod-gebruikers vanaf versie 6.

Hier lees je meer over de update van de app.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

26 reacties

Hi Sebastiaan,

Goede suggestie, dat wil ik zelf ook wel. Ik ga voor je informeren en plaats hem op de wensenlijst.
Mijn Spar-Kasse-App heeft ut al.
Hoi Sebastiaan,

We hebben TouchID nog niet op de planning staan. Ik heb je idee wel op de wensenlijst geplaatst, zodat we hier in een later stadium nogmaals naar kunnen kijken.
Hoi Sebastiaan,

We hebben TouchID nog niet op de planning staan. Ik heb je idee wel op de https://"https://community.snsbank.nl/wensenlijst-sns-community-620"geplaatst, zodat we hier in een later stadium nogmaals naar kunnen kijken.

En afgewezen
Reputatie 4
Badge +1
Dat ging snel...

Kunnen we beetje uitleg krijgen van t waarom? Vind het wel jammer namelijk.
Zou vanuit veiligheidsoptiek toch geen probleem moeten zijn, misschien zelfs veiliger? Er zijn genoeg andere apps die wel aanhaken bij de Touch ID (Paypal bijv.).
Badge
Hoi Sebastiaan,

We hebben TouchID nog niet op de planning staan. Ik heb je idee wel op de https://"https://community.snsbank.nl/wensenlijst-sns-community-620"geplaatst, zodat we hier in een later stadium nogmaals naar kunnen kijken.

En afgewezen

Mogen we weten welk niveau in de organisatie dit soort bedluiten neemt zodat wij hierover ook kunnen communiceren? Het gebeurt te vaak dat zonder enige achtergrond we met besluiten geconfronteerd worden. Heeft input vanuit de klant nog wel zin?
Vinden we deze vorm van communicatie klantvriendelijk?
Excuses heren. Ik heb in de wensenlijst gemeld dat deze is afgewezen. Dat is niet het geval. Het gebruik van TouchID wordt onderzocht, maar staat voorlopig nog niet in de planning om te realiseren. Als hierover meer bekend is, laten we dat weten.
En wederom een feature die door klanten gewild is maar gewoon in de kast wordt gezet.
Wederom wordt er niet geluisterd...

+1 voor TouchID trouwens want bij de ING werkt dit echt geweldig!
Any updates?

We hebben meer dan drie jaar moeten wachten op iDeal in de App, jullie waren hiermee de laatste grote bank die dit implementeerde... Laat ons nu ook niet 3 jaar op deze functie wachten, we zijn inmiddels een half jaar verder ik zou dit een zeer welkome aanvulling vinden... Daarnaast vanuit veiligheidsoogpunt is dit alleen maar beter, de code kan je altijd afkijken, met een vingerafdruk afkijken wordt een heel stuk lastiger en dus is het in mijn ogen alleen maar veiliger.
Badge +1
Any updates?.
Goedenavond IApply,

Dank voor de reminder 😉.Het unlocken van onze app met TouchID staat op de kalender van 2016; specifieker kan ik nog niet zijn. Zodra er ontwikkelingen zijn, houden we je via de community op de hoogte. Fijne avond.
Graag zou ik zien dat er Touch ID ondersteuning aan de iOS internet bankieren app van SNS wordt toegevoegd (ING heeft dit in de app geimplementeerd). Touch ID kan bijvoorbeeld worden gebruikt voor het veilig en snel inloggen in de app, maar ook voor het verificeren van betalingen. Ook staat ondersteuning van Apple Pay hoog op mijn wensenlijst.
Badge +1
Hallo Simon,

Welkom op de community.

Er is al meer gesproken over het inloggen met Touch ID. Daarom heb ik je vraag verplaatst naar het topic waar er al over is gesproken. Tip: via de zoekfunctie op de community kun je makkelijk zoeken of er al eerder over een onderwerp is gesproken. Zo is er ook al gesproken over Apple Pay. Om een beetje wegwijs te worden is het handig om dit topic ’Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, dan kun je dat doen in de Koffiekamer. Tot snel.
Inmiddels 8 maanden later en nog steeds geen touch ID ondersteuning. Vorig jaar van Rabobank naar SNS overgestapt vanwege de slechte Rabobank app en de goede rente en redelijke app bij SNS. Van de rente is niks heel gebleven en de app ontwikkeling blijft SNS ook ver achter ten opzichte van de concurrentie. De Rabobank heeft inmiddels (o.a.) ook touch id ondersteuning en de ING loopt mijlenver voor op de SNS qua functionaliteiten voor online bankieren. Onbegrijpelijk hoe SNS zo grandioos kan (blijven) achterlopen in een steeds verder digitaliserende samenleving. Om de jongere generatie tevreden te stellen is er toch echt meer nodig. Mijn geduld met SNS is helaas op, ik had graag gebleven maar er gebeurt gewoon te weinig. Ik stap over naar de ING. Succes met alle ontwikkelingen.
Dat hangt er van af hoe je er naar kijkt. De rente is nog altijd fors hoger bij SNS, dubbel zo hoog bijvoorbeeld als bij de RABO. Dat renteprobleem is iets waar SNS ook niets aan kan doen. Wat de app betreft, ik vind hem prima, en de meeste klanten zullen dat ook vinden. Ik heb ook nog een ING rekening en ben het helemaal oneens, dat die app en online omgeving beter zou zijn. Ik vind ING in deze zelfs slecht. Meningen verschillen...... maar "grandioos achterlopen" ??? Hoe kom je er bij.

Als het alleen om die touch id gaat.....alsof half NL hier op zit te wachten? Ik niet:)
Dat SNS niks aan dalende rente kan doen begrijp ik. Ik heb daarmee alleen een destijds voordeel van SNS tov andere banken willen aangeven, wat vanwege de overal dalende rente op dit moment eigenlijk geen verschil meer maakt. De betaalrekening van SNS kost bijvoorbeeld nog steeds € 2,50 per maand tov € 1,45 per maand van ING. De rente op betaalrekening gaat dat niet meer compenseren.

Mobiel bankieren van ING heeft alle nuttige functionaliteiten van SNS én meer, namelijk particuliere iDeal betaalverzoeken versturen aan derden vanuit app, inloggen en betalen met Touch ID, saldo checken van alle rekeningen tegelijk (SNS maar 1 tegelijk) en zo kan ik wel even doorgaan. Dit zijn functionaliteiten die niets met "smaak" te maken hebben en waar ik vrijwel dagelijks of in ieder geval wekelijks gebruik van zou maken. Het is simpelweg een feit dat de app van ING jaar op jaar beter scoort in alle tech media dan de app van SNS. Dat SNS achterloopt is evenzo een feit en (dus) geen mening. Qua design kun je uiteraard wel van mening verschillen, daar heb ik het echter niet over. Jouw mening, namelijk dat jij de SNS "prima" en ING "slecht" is duidelijk, maar blijkbaar heb je weinig interesse in technische innovatie en ga je vooral af op "smaak". Ieder zo z'n ding.

Overigens is het helemaal niet mijn bedoeling om SNS volledig af te branden. SNS als volksbank spreekt me namelijk veel meer aan dan bijvoorbeeld een bank als ING. Ik (en velen met mij) houden echter van technologische ontwikkelingen en op dit punt is SNS (helaas) gewoon (nog) niet concurrerend. Dit wist ik al voordat ik overstapte naar SNS, maar ik had de hoop dat de ontwikkeling wat sneller zou lopen. Wat mij betreft een gemiste kans van een goede bank en voor mij jammer van de rompslomp van wederom een overstap. Wellicht ben ik niet de doelgroep van SNS, maar als ik dat wel ben dan zou SNS iets met deze feedback kunnen doen.
Nogmaals, het gaat hier alleen om een mening. Ik ben ten eerste een rastechneut dus ik hou wel van technische innovaties. Ik hobby met allerlei automatisering in mijn huis en heb ook werk op dat gebied. Maar... we praten hier over een BANKIEREN-app, en daar trek ik een grens. Zo'n app moet deugdelijk, goed en eenvoudig functioneren voor de meerderheid van de klanten! Niet alleen een technisch hoogstandje worden voor meneer Strider of meneer de Groot of andere liefhebbers. Deugdelijk, veilig en eenvoudig!

Je zegt dat 2,50 duur is, dan heb je toch iets gemist! Kijk maar eens naar alles wat je daarvoor terug krijgt. Ik vind het prima dat ik wat meer geld op de lopende rekening kan laten staan, en haal wel degelijk dat verschil met die 1,45 er uit! Makkelijk zelfs met 4000 euro op de lopende rekening, in vergelijking met 4000 euro op een internetspaarrekening bij ING. Levert me zonder poespas al 12 euro per jaar dus weg is die euro verschil per maand.... (0,65 % vs 0,3 % verschil 0,35 % geeft op 4000 euro een winst van 14 euro per jaar bij huidige rente). Ik praat niet over zakelijke toepassingen want dan speelt die "iDeal betaalverzoeken kunnen sturen" wel een rol, maar daar moet je dan ook maar zelf aan bijdragen. Voor de meeste particulieren is ook dat niet wezenlijk.

Ik zou een super veelzijdige app prachtig vinden om mee te experimenteren maar SNS heeft een zeer goede keuze gemaakt met een balans tussen technisch innovatief en praktische bruikbaarheid voor IEDEREEN.

De ING omgeving vind ik echt oubollig (juist absoluut niet creatief), zeker niet innovatief, maar wel veel mogelijkheden inderdaad met alle gevolgen van dien voor minder technische mensen (en het spijt me, maar dat zijn de meeste). Je hebt denk ik gelijk dat je niet bij de doelgroep hoort, want dat is de grote meerderheid. Zoals je zelf zegt, jouw keuze gaat naar ING, ik zou zeggen ga er voor. Maar ik wil ook even zeggen dat SNS zeker kritisch moet kijken naar ALLE feedback, en dan vrees ik dat jouw wensen niet de hoogste prioriteit hebben, bijvoorbeeld Touch ID is een alleen maar een luxe handigheidje waar misschien 1 % gebruik van maakt. Later zal dat wel anders worden, maar waarom zou een bank voorop moeten lopen met toeters en bellen voor de techneuten?

Het gaat er om dat de grote meerderheid van de klanten een klantvriendelijke online omgeving en app nodig hebben waarmee zowel bank als klant hun voordeel mee kunnen doen. Als je enerzijds klaagt over 2,50 per maand en anderzijds een technisch hoogstandje wilt, tja dat gaat ten koste van andere voordelen. Ik vind (nogmaals mening) niet dat ik daar aan mee moet betalen. Leuker kan ik het niet brengen, wel gemakkelijker.;)

Ieder zijn mening:$ Ik vind de SNS app sinds de laatste veranderingen helemaal up to date.
Hoi Simon de Groot,

Je zit vol verwachting op Touch ID te wachten, dat begrijp ik. Er is op dit moment nog geen helderheid over wanneer we dit toevoegen in de app. Het staat hoog op de wensenlijst en hier zijn de ontwikkelaars van op de hoogte.

Ik zie een combinatie van factoren terug in je berichten waardoor je besluit om over te stappen. Je bent natuurlijk vrij om te gaan en te staan waar je wil. Toch zie ik je liever niet vertrekken en hoor ik het graag als ik iets voor je kan betekenen.
Reputatie 2
Eh....en als we het over Touch ID (dat is volgens mij een typische Apple term?) hebben, dan bedoelen we gewoon 'unlocken met de vingerafdruk op iOS en Android' neem ik aan?
Hoi TheVMaster,

Dat klopt, we onderzoeken de mogelijkheden voor Apple en Android. Of het tegelijkertijd mogelijk wordt, kan ik niet zeggen.
..........Het unlocken van onze app met TouchID staat op de kalender van 2016; specifieker kan ik nog niet zijn. Zodra er ontwikkelingen zijn, houden we je via de community op de hoogte. Fijne avond.
Gelukkig is 2016 nog niet voorbij.
Vanaf Android Marshmallow is er ook native fingerprint support voor Android. Dus graag die ook implementeren 🙂
..........Het unlocken van onze app met TouchID staat op de kalender van 2016; specifieker kan ik nog niet zijn. Zodra er ontwikkelingen zijn, houden we je via de community op de hoogte. Fijne avond.
Gelukkig is 2016 nog niet voorbij.

Maar het eind nadert snel... en we zijn nog niets wijzer over een concrete update 🙂
Hoi allen,

In december gaat de nieuwe release van de SNS Mobiel Bankieren app live. Hierin zit onder andere Touch ID. Het geldt voor iOS9 of hoger voor de Apple-gebruikers onder ons en voor Andriod-gebruikers vanaf versie 6.

Hier lees je meer over de update van de app.
Reputatie 3
Badge +1
Yes! 🆒
Kijk aan, dat is een prettige verrassing.