SNS

Betaalverzoeken met Sofort

• 23 mei 2019
  • 9 Reacties
  • 4066 Keer bekeken

Reputatie 1
Stel je voor je bent op stage in Duitsland maakt er vrienden en gaat een keer wat leuks doen. Je schiet de rekening voor en wil middels een betaalverzoek het geld terugvragen. iDeal? Kennen ze niet in het buitenland. Sofort? Kennen ze in veel EU landen wel maar SNS ondersteunt dit niet. Op dit moment is alleen Bunq de enige die dit aanbied.

Suggestie: Waarom bied SNS niet naast de iDeal betaalverzoeken ook Sofort betaalverzoeken? Maakt het op Europees vlak makkelijker te gebruiken voor je familie/kennissen/vrienden die niet in NL wonen en je snel geld willen geven.

Instant Payments gaan namelijk niet door alle banken ondersteund worden dus dit bied niet altijd een snelle uitweg.

Verder is het zo dat Sofort goedkoper in gebruik is dan iDeal en ook nog eens door vrijwel alle NL banken word ondersteund.

9 reacties

Reputatie 1
NVT
Sofort? Kennen ze in veel EU landen wel maar SNS ondersteunt dit niet. Op dit moment is alleen Bunq de enige die dit aanbied.

Suggestie: Waarom bied SNS niet naast de iDeal betaalverzoeken ook Sofort betaalverzoeken?
...
Instant Payments gaan namelijk niet door alle banken ondersteund worden dus dit bied niet altijd een snelle uitweg.
...
Verder is het zo dat Sofort goedkoper in gebruik is dan iDeal en ook nog eens door vrijwel alle NL banken word ondersteund.

De ondersteuning van Sofort lijkt me tegenstrijdig beschreven: alleen Bunq of bijna alle banken?

Persoonlijk zou ik dan de voorkeur geven aan Instant Payments, als we dan toch een voorziening gaan maken bij alle banken. Dan hebben alle Nederlanders er iets aan.
Reputatie 1
Goedemiddag heren en bedankt voor jullie suggestie. @Youst SNS raadt klanten af gebruik te maken van Sofort Banking, omdat zij betaal- en digipasgegevens via hun eigen systeem afhandelen. SNS heeft geen controle over de veiligheid hiervan, zoals bij iDeal wel het geval is. Als je hierbij een foutmelding krijgt bij de betaling, kan dat komen doordat deze partij niet actief is als PSD2. iDeal is een Nederlands betaalsysteem. Buitenlandse websites maken hier veelal inderdaad geen gebruik van. Is iDeal niet beschikbaar als betaalmiddel? Maak dan gebruik van een overboeking of bijvoorbeeld je creditcard.
Goedemiddag heren en bedankt voor jullie suggestie. @Youst SNS raadt klanten af gebruik te maken van Sofort Banking, omdat zij betaal- en digipasgegevens via hun eigen systeem afhandelen. SNS heeft geen controle over de veiligheid hiervan, zoals bij iDeal wel het geval is.
Kijk, dit is informatie waar we iets aan hebben: een inhoudelijk argument om iets wel of niet te ondersteunen ! Graag ook bij andere "hot items"
Dank je wel Sanne ! Dit verdient navolging.
Van de website van Landal Greenparks ( https://www.landal.nl/contact-en-vragen/reserveren-en-betalen/betalen/wat-is-de-online-betaalmethode-sofort-banking )
-------------------------------------------------------------------------------------------
Wat is de online betaalmethode SOFORT Banking?
SOFORT Banking (ontwikkeld door Payment Network AG) is een innovatieve online betaalmethode met TÜV certificaat (zeer gerenommeerd Duits keuringsinstituut, m.b.t. beveiliging van gegevens en privacy). In Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk is dit een veel gebruikte online betaalmethode. Het systeem werkt volgens de PIN/TAN methode. Met het beveiligde overschrijvingsformulier wordt door DIRECTebanking.nl automatisch de verbinding tot stand gebracht met uw online bank. De betaling zal dan ook direct verstuurd worden. Op deze manier wordt online shoppen snel en veilig.

Rekeninghouders van onderstaande banken kunnen hier gebruik van maken:

Nederlandse banken Belgische banken
ABN Amro Dexia Bank
Friesland Bank Fortis
ING ING
Rabobank KBC
SNS Bank AXA Bank
De voordelen
Gegevens worden zoveel mogelijk voor u ingevuld: zoals het bedrag, de ontvanger en het rekeningnummer.
U kunt direct betalen tijdens uw bestelling.
U hoeft niet apart naar de website van uw bank om de betaling te doen.
Uw betaling kan direct verwerkt worden.
Net zo veilig als online banking via uw bank
Het systeem accepteert dezelfde PIN codes en geldige TAN nummer van uw bank omdat u met uw eigen gegevens inlogt bij uw bank. Het TÜV gecertificeerde online betaalsysteem van DIRECTebanking.nl heeft tot op heden nog geen enkel fraudegeval geconstateerd. Toch willen we u erop wijzen dat er veel banken zijn die ervan uitgaan dat indien u gebruik maakt van DIRECTebanking.nl dit leidt tot inbreuk van privacy door een derde omdat u gebruik maakt van uw PIN en TAN buiten uw normale bank omgeving. Het is dan goed mogelijk dat uw bank deze betaling niet zal vergoeden indien er iets mis zou gaan. Om dit te voorkomen heeft SOFORT Banking een verzekering afgesloten waardoor u bent verzekerd bij fraude gevallen of er iets mis zou gaan met de betaling.

Groet,
Ben 🆒
Aardig marketingverhaal, met vertrouwen op basis van gezag (TÜV, bij mijn weten vooral een technisch keurmerk)? Met geruststellende beweringen. Maar wel een verzekering...En wat verzekert die dan? Vergoedingen omdat je gegevens ergens terecht zijn gekomen? Privacy op dit niveau lijkt me helemaal niet te verzekeren. Alleen concrete schade. Maar ook gevolgschade omdat je gegevens in verkeerde handen zijn gevallen? Ik geef je dan juridisch geen schijn van kans.

Het lijkt er op basis hiervan (ik weet er verder niets van) dat Evelyn's opmerkingen wel hout snijden. Enig opvallende: SNS zou Sofort wel ondersteunen?

Ik ben door dit verhaal niet overtuigd..
Reputatie 1
Goedemiddag heren en bedankt voor jullie suggestie. @Youst SNS raadt klanten af gebruik te maken van Sofort Banking, omdat zij betaal- en digipasgegevens via hun eigen systeem afhandelen. SNS heeft geen controle over de veiligheid hiervan, zoals bij iDeal wel het geval is. Als je hierbij een foutmelding krijgt bij de betaling, kan dat komen doordat deze partij niet actief is als PSD2. iDeal is een Nederlands betaalsysteem. Buitenlandse websites maken hier veelal inderdaad geen gebruik van. Is iDeal niet beschikbaar als betaalmiddel? Maak dan gebruik van een overboeking of bijvoorbeeld je creditcard.

Niet helemaal wat ik bedoel.

Ik bedoel eigenlijk dat heel veel NL banken Sofort ondersteunen, maar alleen Bunq de mogelijkheid bied om een betaalverzoek te sturen waarbij de ontvanger ook met Sofort kan betalen!

Omdat Sofort in de EU een stuk beter word geaccepteerd zou het interessant kunnen zijn om dit ook aan te bieden naast de iDeal betaalverzoeken omdat je zo niet gebonden bent aan de "NL banken"

Over de veiligheidseisen heb ik geen weet, maar Klarna lijkt haar veiligheid wel op orde te hebben.
Het lijkt erop dat we hier in het PSD2-moeras terecht komen.
Als ik, met deze voorlopige kennis, een Sofort-betaalverzoek zou krijgen, zou ik die liever niet via Sofort voldoen (als dat zou kunnen), maar toch een overboeking doen.
Ik zou wel willen weten wat het verschil is tussen Sofort enerzijds, en de Mollie's, Buckaroo's en Adyen's van deze wereld - als er verschil is.
Reputatie 1
Goedenavond @youst Omdat we hier geen controle over hebben, bieden we dit niet aan. Hopelijk heb je genoeg alternatieven om toch met Sofort te werken als je dit wil.

Reageer