SNS

Beantwoord

Betalen met je DiGiCode in plaats van DiGiPas?

• 22 juni 2014
  • 8 Reacties
  • 2177 Keer bekeken

Via de SNS-app op mijn telefoon kan ik al tot een bepaald bedrag betalingen doen zonder mij DiGiPas te hoeven gebruiken. Bij internet bankieren op de SNS-website ben ik nog steeds verplicht mijn DiGiPas te gebruiken, terwijl ik het veel handiger vind om ook hier tot een bepaald (zelf in te stellen bedrag) betalingen met m'n DiGiCode te kunnen doen. Kan SNS dat mogelijk maken?
icon

Beste antwoord door Dennis 13 november 2017, 16:43

Voor deze wens geldt hetzelfde als voor dit topic, dus ik ben zo vrij geweest om mijn reactie te quoten :)
Hoi leden,

De SNS Mobiel Bankieren app is altijd in ontwikkeling. Een functie die we onderzoeken, is het inloggen en ondertekenen van transacties met je smartphone in Mijn SNS. De smartphone fungeert dan als digipas. Als dit mogelijk is, dan is het openen van de mobiele app niet meer nodig om de transactie te ondertekenen: je ondertekent ‘m namelijk direct met je smartphone.
Bekijk origineel

8 reacties

Via de SNS-app op mijn telefoon kan ik al tot een bepaald bedrag betalingen doen zonder mij DiGiPas te hoeven gebruiken. Bij internet bankieren op de SNS-website ben ik nog steeds verplicht mijn DiGiPas te gebruiken, terwijl ik het veel handiger vind om ook hier tot een bepaald (zelf in te stellen bedrag) betalingen met m'n DiGiCode te kunnen doen. Kan SNS dat mogelijk maken?

Dat kan al, kijk hier.
G
roet,
Ben 🆒
Hi RMulderij,

Dat is een hele goede suggestie, bedankt daarvoor. Je kunt via Mijn SNS alleen met je digicode overboeken tussen je eigen rekeningen. Naar externe rekeningen, zoals met de mobiele app het geval is tot maximaal € 500, kan dit nog niet. Ik vraag voor je na of dit op de wensenlijst staat. Zodra ik een antwoord heb, zal ik deze hier plaatsen 🙂.

@BigBen bedankt voor het meedenken!
Hoi Rmulderij,

Je wens is al bij ons bekend en we willen dit dan ook graag aanbieden 🙂. Op dit moment is het uit veiligheidsoverwegingen nog niet mogelijk. De inlog met pincode op je mobiel is veiliger dan de digicode inlog. Vandaar dat we online in de Mijn SNS omgeving bij elke overboeking nog vragen om de digipas. Zodra meer bekend is, zullen we het laten weten.
Badge +1
Wat ik in dit soort gevallen vaak doe is via SNS internetbankieren de overboeking aanmaken en klaarzetten. Daarna pak ik mijn mobiel en autoriseer de transactie met mijn mobiele pincode. Het bedrag moet dan wel onder de 500 euro liggen natuurlijk. Het is nog een beetje omslachtig, maar wel super handig als je pas op het laatste moment erachter komt dat je de digipas niet bij de hand hebt. Mijn mobiel vergeet ik niet zo snel ;)

Groeten,
Stefan
Hi Stefan,

Goede tip, misschien kan Rmulderij hier iets mee?
Wat stefan doet, is inderdaad een goede, en veilige manier. Ik gebruik deze omweg ook heel vaak. Het overboeken via de app gaat uit van "iets wat je weet (je pincode) én iets wat je hebt (je telefoon)", terwijl de digicode alleen iets is "Wat je weet". Je weet nu eenmaal nooit 100% zeker of iemand anders je wachtwoord heeft. Iets fysiek kwijt zijn valt nu eenmaal sneller op. Ik kan mij wel voorstellen dat er in het betaalscherm een derde optie bijgemaakt wordt; "betaal met je telefoon" waarna je bv een QR code kunt scannen zoals we nu ook al hebben met iDEAL.
Badge +1
...Ik kan mij wel voorstellen dat er in het betaalscherm een derde optie bijgemaakt wordt; "betaal met je telefoon" waarna je bv een QR code kunt scannen zoals we nu ook al hebben met iDEAL.
Dat zou inderdaad een fijne optie zijn! Graag zie ik deze bij een volgende update van 'Mijn SNS' verschijnen 🆒

PS: nu de daglimiet van mobiel bankieren is verhoogd tot 1000 euro, werkt deze methode nog fijner! 😉
Voor deze wens geldt hetzelfde als voor dit topic, dus ik ben zo vrij geweest om mijn reactie te quoten :)
Hoi leden,

De SNS Mobiel Bankieren app is altijd in ontwikkeling. Een functie die we onderzoeken, is het inloggen en ondertekenen van transacties met je smartphone in Mijn SNS. De smartphone fungeert dan als digipas. Als dit mogelijk is, dan is het openen van de mobiele app niet meer nodig om de transactie te ondertekenen: je ondertekent ‘m namelijk direct met je smartphone.

Reageer