SNS

Vraag

Contactloos betalen met Garmin- Samsung- of Apple Pay

• 18 december 2018
  • 58 Reacties
  • 16159 Keer bekeken

Contactloos betalen kan uiteraard al met de pas en ook met een Android toetsen (helaas niet op iOS, maar dat ligt aan Apple)

Nu zie je ook steeds meet smart (sport) watches die gebruik maken van NFC
Zo kan je met de Fitbit Ionic en fitbit Versa contactloos betalen.
En ook Garmin heeft verschillende horloges die dit kunnen.

Daar zou ik ook graag gebruik van maken, maar de SNS creditcard (van ICS/Visa) wordt nog niet ondersteund, maar ook de gewone betaalrekening niet, wat ik wel zie dat dit bij de Rabo en ABN-AMRO kan.

Zou het niet een idee zijn om dit bij SNS ook te faciliteren?

58 reacties

Hey allemaal, al een tijdje maak ik gebruik van SNS mobiel betalen om te betalen met mijn mobiel. Ik heb ook 2 watches, een Google wear os watch met MFC en een samsung gear os watch met NFC. Nu zou iets zoals een app voor gear os of google wear os wel fijn zijn om te betalen met mijn watch. Sns support google pay niet dus dat word het ook niet.
Badge +2
Hoi Tycho los,

Wat tof dat je 2 smartwatches hebt. Het lijkt mij ook handig wanneer je daarmee kunt betalen. Zoals je zelf al aangeeft, is het op dit moment (nog) niet mogelijk. Ik vraag bij de productontwikkelaars na of hier plannen voor zijn en als ik meer weet, dan lees je dat hier.
Badge +2
Goedemorgen,

Inmiddels heb ik meer duidelijkheid. Er zijn op dit moment geen plannen om de SNS Mobiel Betalen app beschikbaar te maken voor de SmartWatch. Mocht er in de toekomst meer nieuws over zijn, dan brengen we je op de hoogte.
Reputatie 4
Badge +3
Beste @bierlaagh,

Bedankt voor je leuke vraag en welkom op de community. Garmin Pay is in het najaar officieel gelanceerd en te gebruiken wanneer je een Maestro betaalpas van één van de deelnemende Europese banken of een ICS Mastercard hebt. Op dit moment biedt SNS Bank deze functionaliteit niet, daarom heb ik je vraag aan een collega gesteld. Door de feestdagen en de vakantieperiode kan het even duren voordat je antwoord krijgt, ik hoop er gauw bij je op terug te komen.
Reputatie 4
Badge +3
Beste @bierlaagh,

Ben je er nog? Sorry, inmiddels zijn we bijna een maand verder. Mijn collega's vinden het erg leuk dat je bezig bent met nieuwe ontwikkelingen in het betaaldomein, maar moeten je tegelijkertijd teleurstellen. Vooralsnog ondersteunen wij deze functionaliteit niet en er zijn geen plannen om dit op korte termijn te doen. Betalen met je mobiele telefoon is wel mogelijk bij SNS en werkt op een vergelijkbare manier. Ben je ermee bekend? Hier lees je er meer over.
Ik heb zelf een Garmin Vivoactive 3 met Garmin Pay. Garmin maakt gebruik van hetzelfde betaalplatform als Fitbit; FitPay. De acceptatie zal dus voor al deze devices overeenkomen.

Ik heb er een ICS Classic card aan gekoppeld en dat werkt goed. Het is wel zo dat de creditcard, ook een virtuele, niet in iedere winkel geaccepteerd is.
Zelf zou ik het daarom ook wel leuk vinden als de maestro pas gebruikt kan worden.

Ik ervaar echter bij het gebruik wel wat aandachtspunten:
- Voor de eerste keer betalen in een periode van 24u, dien je op het horloge je pincode in te geven. Als je daar dus bij de kassa pas aan denkt dan moet je dat dus in het zicht van anderen doen. Je hebt immers geen hand meer over om af te dekken! Tenzij je het horloge afdoet, dan kan je er 1 betaling mee afronden waarna ie direct weer lockt.
Verder is de positie van het betaalpaneel (vaak óp het scherm, ik vind dat nog altijd onlogisch maar dat is een andere discussie) onhandig, zeker als het paneel iets hoger zit zoals bij een supermarkt. Je moet je arm dan in een rare positie draaien, waarbij de winkelier je toch even meewarig aankijkt, en je al gauw excuses loopt te maken voor je rare betaalwijze...

Bij het betalen met mijn horloge voel ik mij minder op m'n gemak hierdoor. Want ook al heb je vooraf je pincode ingetoetst waardoor het in de eerstvolgende 24 uur niet hoeft, je zal maar net zien dat ie toch gelocked is omdat het HR signaal even niet meetbaar was. Dat blijkt te gebeuren, getuige diverse garmin topics.
Het is overigens NIET zo dat je in de genoemde 24uur zomaar NFC betalingen kunt doen. Je moet nog altijd de nfc functie even inschakelen via de knop, en dan heb je 60 seconden de tijd voor je betaling. Je kunt dan trouwens wel meteen betalen tot de maximale creditcardlimiet, wat ik best veel vind. (Tenminste, zoals ik in de ICS voorwaarden lees)

Nu weet ik niet in hoeverre de implementatie op een Fitbit anders zou zijn dan op een garmin, maar omwille van deze puntjes pak ik toch liever mijn telefoon om te betalen; en bij grotere bedragen mijn pas. De Garmin zie ik meer als hippe betaalgadget en voor betaalnoodgevallen. Het is tenslotte vooral een sporthorloge.

Het is bij ABN Amro overigens zo dat er bij de aanmaak van een virtueel pasje op je horloge, wel 50 cent per maand aan kosten verrekend worden. (zoals bij nfc betalen op je telefoon ook het geval is) Hoe dat bij de rabo is weet ik niet, en bij de ICS classic card is het gratis.

Bij het betalen met mijn horloge voel ik mij minder op m'n gemak hierdoor.

Marcel, je verdient hem weer;
.

.
Groet,
Ben 🆒
Ps Met je uitgebreide info en je persoonlijke betrokkenheid (bovenstaande zin bijv.) verdien je hem.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi goedemorgen allemaal,

Door het verhaal en de ervaring van @MarcelR met Garmin Pay was ik benieuwd naar meer informatie. Daarom heb ik nog eens gevraagd naar de reden waarom er geen plannen zijn om dit (op korte termijn) mogelijk te maken. Het zit zo: SNS gaat meer tijd en energie steken in mobiel betalen. Zolang het gebruik van mobiel betalen (een apparaat wat bijna iedereen heeft) nog geen vlucht neemt onder onze klanten, gaan we betalen met smartwatches (wat maar een klein deel van de klanten heeft) niet ontwikkelen. Er hebben gesprekken plaatsgevonden en we sluiten echt niets uit, maar er moet nog veel gebeuren tussen een mogelijk proef bij Innovatie (van de Volksbank) om interesse te peilen en daadwerkelijke introductie bij klanten.
SNS gaat meer tijd en energie steken in mobiel betalen.

Triest. Veelgevraagde en belangrijke wensen ten aanzien van de MijnSNS-omgeving op mijn laptop bleven al liggen. Nu komen die zaken helemaal in de verdrukking?
Reputatie 4
Badge +3
[Veelgevraagde en belangrijke wensen ten aanzien van de MijnSNS-omgeving op mijn laptop bleven al liggen. Nu komen die zaken helemaal in de verdrukking?

Nee hoor @Koos, de ontwikkelingen in Mijn SNS staan los van SNS Mobiel Betalen 🙂
Dat is mooi, al is er natuurlijk een grens aan de capaciteit waardoor een en ander vertraagd kan worden, en in de praktijk ook sterk vertraagd wordt.
Hallo,

Zou het wel stoer vinden, als de SNS bank contactloos betalen van Garmin Pay gaat ondersteunen. Toch iets waar je als bank mee kunt onderscheiden.
Dit is inmiddels niet iets waar SNS Bank zich mee kan onderscheiden. Dit is weer het zoveelste punt waarin SNS Bank verder achterop gaat lopen tov haar concurrenten. In dit topic heeft SNS (Volksbank) al aangegeven nog geen prio te geven aan contactloos betalen, omdat mobiel betalen blijkbaar nog weinig gebruikt wordt :?:? Hoe dan? Wie heeft dat onderzoek gedaan?

ABN AMRO, Rabobank en Mastercard introduceren Garmin Pay:
https://www.banken.nl/nieuws/21239/abn-amro-rabobank-en-mastercard-introduceren-garmin-pay
Reputatie 4
Badge +3
Beste @Jeanjack en @Calipso,

Dank voor jullie enthousiaste berichten. Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie uitkijken naar Garmin Pay of andere nieuwe manieren van contactloos betalen. Onlangs werd immers in het nieuws ook bevestigd dat contactloos betalen via Fitbit-horloges in Nederland beschikbaar is. Vanzelfsprekend volgt SNS de ontwikkelingen op de voet, daarom hebben er gesprekken plaatsgevonden en sluiten we niets uit. Op dit moment bieden we de faciliteit niet aan, maar zodra ik goed nieuws heb dan laat ik dat hier weten.
Uiteraard houden de collega's met een wearable geschikt voor Nfc betalingen de ontwikkelingen ook in de gaten 🙂 Zelf wil ik dit ook graag! Overigens is dat iets wat voor veel zaken opgaat, velen zijn immers ook gewoon klant.
Kom op SNS ga nou eens een keer mee met deze goede ontwikkeling!!

https://www.nu.nl/mobiel/5869965/ing-brengt-binnenkort-apple-pay-naar-nederland.html

https://www.iculture.nl/nieuws/apple-pay-nederland-aankondiging/
Dar ben ik mee eens! Het is de toekomst en belangrijk, omdat ik altijd mijn mobiel in mijn tas heb.
Op dit moment volgen wij de marktontwikkelingen voor betaaloplossingen op de voet. We hebben de aankondiging van ING gelezen en zijn benieuwd hoe dit in de praktijk eruit gaat zien. Voordat we het aanbieden vinden we het belangrijk dat de dienstverlening goed aansluit bij wat de klant wenst en dat dat tegen een eerlijke prijs gebeurt.

Lees: In 2025 hebben we het misschien een keer!
Reputatie 4
Badge +3
Beste allemaal,

Het nieuws over Apple Pay heeft inmiddels alle liefhebbers in Nederland bereikt. Onze woordvoerder Sijmen Veenstra heeft een uitspraak gedaan en meer (of anders) dan dat kan ik jullie niet vertellen. De Volksbank, waaronder SNS, ASN en RegioBank, volgen de marktontwikkelingen op het gebied van betaaloplossingen op de voet. We vinden het belangrijk dat de dienstverlening aansluit bij de wensen van de klant voor een eerlijke prijs. Daarnaast stellen we hoge eisen aan privacy. Dus elke betaaloplossing zal daar ook moeten voldoen.

Mijn persoonlijke voetnoot in deze conversatie: ik begrijp dat Apple Pay een mooie betaalgadget is. Zelf ik betaal eenvoudig, snel en veilig met mijn betaalpas en dat voldoet uitstekend 🙂
Opmerkelijk: veel mensen hangen in de gordijnen wanneer PSD2 ter sprake komt en geven absoluut geen toestemming.
En hier geven we de nodige data graag weg aan Garmin en Apple.
In hoeverre zijn deze faciliteiten in essentie hetzelfde?
Reputatie 3
Badge
Opmerkelijk: veel mensen hangen in de gordijnen wanneer PSD2 ter sprake komt en geven absoluut geen toestemming.
En hier geven we de nodige data graag weg aan Garmin en Apple.
In hoeverre zijn deze faciliteiten in essentie hetzelfde?
Ik ben benieuwd wanneer Trump zijn eerste act voorzet om betalingsgegevens van genoemden toegankelijk te krijgen. Weten we zeker dat dit nooit zal gebeuren?
Zolang het gebruik van mobiel betalen (een apparaat wat bijna iedereen heeft) nog geen vlucht neemt onder onze klanten, gaan we betalen met smartwatches (wat maar een klein deel van de klanten heeft) niet ontwikkelen.

Wat is dan met de klanten die een iPhone hebben? Deze zijn niet zo belangrijk dan Andoid gebruiker? Ik will ook met mijn mobiel betalen... Het is 2019, niet 2012......
Reputatie 1
Badge
Het is inmiddels ongelooflijk op hoeveel manieren je tegenwoordig kunt betalen. En als er weer iets nieuws op markt komt, moet dat weer ONMIDDELLIJK, liefst gisteren, door onze bank worden geïmplementeerd. (althans dat vinden sommige mensen).Dat kost geld, heel veel geld, hetgeen weer naar de klant wordt doorberekend. Als het niet noodzakelijk is hoeft het voor mij, en misschien wel meerdere mensen, niet zo nodig. Ik betaal al jaaaaren tot grote tevredenheid met mijn betaalpas. Niets mis mee. Gaat bijna net zo snel. En ik hoef ter plekke niet te weten, hoeveel er van mijn rekening is afgeschreven dan wel hoeveel er nog op mijn rekening staat. Dat zie ik later thuis wel. Volgens mij werkt dat in 2019 nog net zo goed als in 2012. Overigens staat het vanzelfsprekend iedereen vrij om met een horloge etc. te betalen. Maar als mijn bank daar niet aan mee doet verliest hij mij niet als klant. En ja, om U voor te zijn: ik ben een misschien een oude zeur, maar daarvoor heb ik een ontheffing op grond van mijn leeftijd (74). 😃. Overigens ben ik wel onder een steen vandaan gekomen en gebruiker van een I phone, tablet, pc, etc, etc, maar betalen doe ik gewoon met mijn betaal(!)kaart.
Reputatie 3
Badge
Wat is dan met de klanten die een iPhone hebben?
Met de klanten niet zoveel. Maar ik vermoed dat de onderhandelingen met de bouwer van de apparaten wat moeizaam is omdat er maar een smaak is: Apple Pay, en banken gedwongen worden mee te betalen aan deze service.

Heb je er trouwens geen probleem mee dat je gegevens gedupliceerd worden door een Amerikaans bedrijf dat moet gehoorzamen aan de Amerikaanse wetgeving, wetgeving waarop wij als Nederlandse burgers geen enkele democratische invloed hebben? Europa tracht wel de data van Europeanen hiervan afgeschermd te houden. Maar Apple is een Amerikaans bedrijf. Daar Amerika datzelfde land is waar de heer Trump democratisch tot president kan worden gekozen, vraag ik mijzelf af hoeveel een overeenkomst met dit land op het vlak van het delen van informatie waard is.

Al die onzekerheden introduceer jij in jouw betalingsverkeer omdat jij iets gemakkelijker wilt betalen? Ik heb het trouwens nog niet eens over de systeemtechnische kant gehad. Je betalingssysteem wordt complexer, en dus meer faalgevoelig.
hallo SNS en medemforumraars zijn er plannen om in de toekomst te kunnen betalen met een wearable deze functie mis ik bij SNS het is zo prettig om mee te betalen om deze reden heb ik ook een rekening lopen bij ABN Amro hoop wat te horen

Reageer