Correcte cursorplaatsing met tab op iDEAL-betaalpagina

• Aan het opstarten
  • 1 reactie
Ik heb een aantal kleine verbeterpuntjes voor de betaalpagina van iDeal omtrent navigatie met alleen het toetsenbord.

Als je met iDeal een betaling uitvoert met je digipas dan staat de cursor niet standaard in het vak waar je het serienummer van de pas moet invullen.

Na het invullen van het serienummer zorgt een druk op de TAB toets er niet voor dat de cursor verplaatst wordt naar het volgende vak waar je het nummer dat op de digipas verschijnt moet invullen.

Als je alle gegevens hebt ingevuld zorgt de ENTER toets er niet voor dat het formulier wordt verzonden. Er is na deze stap nog een bevestiging nodig voordat er daadwerkelijk een betaling uit gaat, dus als dit zo is gemaakt om per ongeluk bevestigen te voorkomen. Dat is hier helemaal niet zo erg.

Als je kijkt naar de inlogpagina voor mijn sns dan zul je zien dat het hier wel werkt op de manier die ik hierboven schets. Cursor staat in alle gevallen gelijk in het juiste vak en je kunt verplaatsen met TAB en bevestigen met ENTER.

Ik ben benieuwd hoe de rest hier over denkt.

6 Reacties

Hoi Triodes,

Welkom op de community. Er hebben geen andere leden gereageerd, maar het is fijn dat je verbeterpunten deelt. Daar staan we altijd voor open. Ik heb je feedback doorgegeven aan het ontwikkelteam, mijn collega's nemen dit mee. Wist je dat je een iDEAL-betaling ook eenvoudig uitvoert met de mobiele app?
Zeker wel, maar ik heb niet altijd mijn mobiel binnen handbereik. En als het om een betaling gaat waar ik vanwege het bedrag toch de digipas al voor nodig heb dan vindt ik het eigenlijk nogal omslachtig om mijn telefoon er dan weer bij te moeten pakken.

Voor betalingen die onder de limiet zitten waarvoor je de digipas nodig hebt gebruik ik eigenlijk altijd mijn telefoon.
Dan heb ik misschien een andere oplossing voor je: Ga in de app naar 'Instellingen', kies voor 'Mobiel bankieren' en daarna voor 'onbekende rekeningen'. Hier stel je in dat je naar onbekende rekening tot € 500 over kunt maken met je mobiele pincode. Je hebt je digipas dan niet meer nodig. Handig, hè?

Verder werken we eraan om de digipas overbodig te maken wanneer je de mobiele app gebruikt. In dit topic lees je er alles over.
Mooie suggesties, maar die lossen de oorspronkelijke vraag niet op. Het is mij niet zo opgevallen, waarschijnlijk omdat ik toch al niet op de TAB-toets durf te vertrouwen. Verschillende banken gaan verschillend met de diverse invulveldjes om en ik heb met meerdere banken te maken.
Marijke schreef:

...Hier stel je in dat je naar onbekende rekening tot € 500 over kunt maken met je mobiele pincode...

Je kunt de limiet instellen tot € 1000 per dag!
Ik zie de kennelijk onbedwingbare behoefte om de veiligheidsmarges, die SNS hanteert, weer rap te omzeilen...
Ik ben benieuwd wanneer de eerste kostbare vergissing wordt gemaakt.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)