SNS

Beantwoord

E-mail notificatie bij ingevoerde beleggingsopdracht?

• 5 november 2014
  • 18 Reacties
  • 6681 Keer bekeken

Oh leuk, het werkt dus niet voor beleggingsfondsen. Nou SNS dan hebben jullie wat te verbeteren. Kijk eens naar fitvermogen.nl. Alleen maar beleggingsfondsen en daar krijg je wel een email bevestiging bij iedere opdracht.
icon

Beste antwoord door Tibor SNS 29 april 2016, 13:52

Update:

Op 17 mei wordt de oplossing live gezet. Tot die tijd kan het helaas voorkomen dat het soort order (koop/verkoop) onjuist is. Het aantal en de koers zijn wel juist. Nog heel even geduld dus...
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

18 reacties

Oh leuk, het werkt dus niet voor beleggingsfondsen. Nou SNS dan hebben jullie wat te verbeteren. Kijk eens naar fitvermogen.nl. Alleen maar beleggingsfondsen en daar krijg je wel een email bevestiging bij iedere opdracht.

Dus moet maar op de wensenlijst!
Groet,
Ben 🆒
Badge +1

Goedemorgen Warmbuffet,

Ik heb je wens doorgegeven aan de productmanagers en zal hem -zoals Ben ook al oppert- op de wensenlijst zetten. Fijne dag en bedankt voor je suggestie.
Badge +1
Hallo Warmbuffet,

Ik heb inmiddels antwoord ontvangen van de productmanager:

"Via Mijn SNS – Instellingen – Beleggen orderattenties kan de klant instellen dat hij of zij een e-mail of sms-alert wil ontvangen bij de uitvoering of het cancellen van orders. Het lijkt er inderdaad op dat dit niet voor fondsen geldt. We gaan kijken of dit te activeren is."

Nogmaals bedankt voor je suggestie. Wordt vervolgd dus..
OK Prima. Bedankt. We wachten af. Maar de suggestie was eigenlijk bij invoer van de opdracht en bij de uitvoering. Je mag er vanuit gaan dat fondsopdrachten altijd op de afgesproken data verwerkt worden.Bij beursaandelen is dat niet zo omdat er niet altijd een tegenpartij is. Bij fondsopdrachten is er wel altijd een tegenpartij: de fondsaanbieder. Je zou dus een bevestigingsmail van de opdracht kunnen sturen met daarin de normaal te verwachten uitvoeringsdatum. 1 of 2 dagen later afhankelijk van tijdstip van de opdracht: voor of na het kapmoment.

Dit topic ging over wat er kan gebeuren als iemand valselijk met je digicode inlogt. Zou zo iemand je geld kunnen omzetten in ASN/SNS fondsen of aandelen Shell o.i.d. Dan kun je de order nog tegenhouden als je weet dat iemand is ingebroken. Veelal zal dat trouwens een bekende of familielid zijn die je digicode kent.
Hoi Warmbuffet,

Bedankt voor je toevoeging, ik heb deze doorgestuurd naar de productmanager. We houden je op de hoogte 🙂.
Hoi Warmbuffet,

Ik heb zojuist een terugkoppeling ontvangen van onze productmanager. Notificatie bij orderuitvoering en –annulering is een functionaliteit die al aanwezig is, dit gaan we zo spoedig mogelijk ook openzetten voor fondsen. Notificatie bij het plaatsen van orders is een nieuwe functionaliteit. Deze is niet op korte termijn mogelijk.
Reputatie 3
Badge +1
In de laatste maanden dat SNS Zelf Beleggen nog bestaat, heb ik vandaag geconstateerd dat de e-mail notificatie bij uitgevoerde beleggingsorder nu ook werkt voor de ASN (en SNS?) huisfondsen. Jammer alleen dat ik er maar zo kort profijt van heb 😳
Hoi Stefan,

Je kunt er ook anders naar kijken; leuk dat je in de laatste fase van SNS Zelf Beleggen nog notificaties ontvangt van een uitgevoerde beleggingsorder 🙂. Ik reageer dadelijk ook op je andere bericht hierover.
Reputatie 3
Badge +1
Hi Dennis,
Uiteraard ben ik er positief over; beter laat dan nooit is mijn motto! ;)
Vrolijke groet,
Stefan
Reputatie 3
Badge +1
vandaag kreeg ik een orderattentie van SNS profiel beleggen:
Beste heer,

Onze referentie:
53204312

Hierbij bevestigen wij dat uw order geheel ineens is uitgevoerd.

Gegevens van de order:
Ordersoort:
Effecten verkoop
Aantal:
X.XXXX
Fonds:
SNS Profiel Paars (Zeer Offensief)
Koers uitgevoerd:
EUR 32.630000

Datum en tijd uitgevoerd:
15-03-2016 10:25

Bedankt voor uw order en tot ziens op http://www.snsbank.nl
of bel de SNS Beleggen 030-6333001 (lokaal tarief)

Ik schrok natuurlijk, want gisteren had ik een koop opdracht gegeven!!!
Gelukkig bleek na het inloggen op het SNS beleggen portaal dat ik inderdaad dit aantal participaties had gekocht. Foutje in de orderattentie. Kan daar naar gekeken worden?
Zo te zien wordt SNS een echte staatsbank...;-)
Badge +1

Gelukkig bleek na het inloggen op het SNS beleggen portaal dat ik inderdaad dit aantal participaties had gekocht. Foutje in de orderattentie. Kan daar naar gekeken worden?

Ai, dat lijkt me inderdaad even schrikken. Ik ga er voor je achteraan.
Hoi Stefan,

Nog een aanvullende vraag: klopt het aantal participaties in het bericht wel? Je hebt hier nu een aantal kruisjes staan. Met deze informatie kunnen we verder opzoek naar de oplossing.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Stefan,

Nog een aanvullende vraag: klopt het aantal participaties in het bericht wel? Je hebt hier nu een aantal kruisjes staan. Met deze informatie kunnen we verder opzoek naar de oplossing.

Hoi Wouter,
Het aantal participaties klopte inderdaad. Ik heb het ordernummer laten staan in de veronderstelling dat jullie de kruisjes dan wel konden invullen...
Overigens heb ik vandaag weer een orderattentie gehad voor eenzelfde aankoop die wel correct werd weergegeven (als ik mijn positie in een fonds uitbreid, spreid ik mijn aankoop altijd over meerdere dagen; eliminatie risico koersschommelingen zonder dat dit extra kost in geval van profielbeleggen).
Hoi Stefan,

Bedankt voor de informatie. We kunnen de order inderdaad bekijken, maar niet zien of het aantal op de orderattentie ook klopt. Wat fijn dat je nu wel een goede orderattentie hebt ontvangen. Het mysterie is er nog niet mee opgelost, maar we kunnen weer verder met het ontrafelen.
Badge +1
vandaag kreeg ik een orderattentie van SNS profiel beleggen:

Goedemiddag Stefan,

Het probleem wordt naar verwachting binnen 2 maanden opgelost. Bedankt voor de melding en alvast een fijn weekend gewenst.
Badge +1
Update:

Op 17 mei wordt de oplossing live gezet. Tot die tijd kan het helaas voorkomen dat het soort order (koop/verkoop) onjuist is. Het aantal en de koers zijn wel juist. Nog heel even geduld dus...
Reputatie 3
Badge +1
Update:

Bedankt Tibor voor de update.
Ter info: de afgelopen weken zijn er bij mij geen fouten geweest in de orderattenties. :)
Groeten,
Stefan