E-mail notificaties van opvolgende forumreacties

Als ik een topic volg, dan krijg ik momenteel alleen een emailnotificatie van een nieuw bericht, als dat het eerste bericht is na mijn laatste post. Ik zou graag notificaties willen van alle posts.

Een voorbeeld:
  • Stel, ik maak een topic aan, met daarin een vraag. Ik volg dit topic (in dit geval automatisch, omdat ik de topicstarter ben).
  • Er komt een reactie, bijvoorbeeld van een van de moderators, die stelt dat e.e.a. nagevraagd wordt binnen SNS. De moderator laat hierbij weten dat hij/zij een nieuwe reactie zal plaatsen zodra hij/zij een reactie heeft van binnen SNS.
  • Van bovenstaande reactie zou ik een email krijgen. Dit is namelijk het eerste bericht na mijn laatste post.
  • Stel nou dat ik ervoor kies om in de tussentijd niet te reageren, maar simpelweg te wachten tot die tweede reactie geplaatst is.
  • Op een gegeven moment wordt de tweede reactie geplaatst, met het antwoord dat ik zocht.
  • Ik krijg van deze tweede reactie geen notificatie, omdat de tweede reactie niet het eerste bericht is na mijn laatste post.
  • Ik moet dus óf vaak het topic (nodeloos) openen in de hoop op een reactie, óf ik loop de kans pas heel laat de reactie te zien.

Hetzelfde geldt overigens als iemand anders een reactie plaatst. Stel een community-lid post een reactie met: "Dit probleem heb ik ook!", voordat er een moderator reageert. Dan zou ik alleen een notificatie krijgen van de reactie van dat community-lid, niet van de latere reactie van de moderator.

Mijn wens is dus dat ik graag notificaties zou willen van alle posts in een topic dat ik volg.

20 Reacties

ChillinR,
Je moet even een paar instellingen controleren:
1 Klik op je naam (rechtsboven). Er ontvouwt zich een menu, kies Instellingen.
2 Klik op 'Instellingen' rechts van 'Mijn Profiel'. De rood gemarkeerde instellingen moeten overeenkomen met:

Als je nu een topic aanmaakt of op een topic reageert, dan moet de 'ster' onder bericht van topic starter paars ingekleurd zijn. Dit kun je ook handmatig doen.

Werkt het nog steeds niet dan heb je een probleem wat ik in ieder geval niet heb.
Hoi ChillinR,

Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Probeer je de instellingen van eRik19 uit en laat je weten of je daarmee alles kunt volgen?
Hoi eRik19,

Bedankt voor je reactie en heldere uitleg! Alle instellingen staan al zo als je aangeeft.

Ik krijg van de met ster gemarkeerde opties ook notificaties, maar dus alleen van de reactie die direct volgt op mijn laatste reactie.

Zo heb ik van jouw reactie een mail gekregen, van Dennis' reactie hierboven niet.
Ik heb ook 1 e-mail gehad en in de e-mail staat wie heeft gereageerd. Bij mij staat daar 'Dennis', staat er bij jou 'eRik19'? Dan zou je wel eens een punt kunnen hebben...

@Dennis, reageer hier eens op en laat dan Wouter 15 minuten later nog eens reageren en een uur later nog iemand anders van het team. Ik doe niets eens kijken welke e-mails ik krijg. Ik rapporteer dan rond lunchtijd terug.
Ja, dat inderdaad! En nu ik deze reactie heb geplaatst, krijg je volgens mij geen mails meer van opvolgende reacties van Dennis, Wouter, of anderen.

Zelfs niet nadat je deze reactie hebt gelezen.
Prima, ik vraag Wouter of hij over 15 minuten reageert :)
Hoi eRik,

Hierbij ook mijn bericht om te testen of je een melding krijgt.
Hopelijk wordt er meer duidelijk met deze test.
Hierbij ook mijn testbericht.
I stand corrected. Als je een post gelezen hebt (of in ieder geval als je dat hebt gedaan door in de link in de notificatiemail te klikken) krijg je toch een notificatiemail van de volgende post.

Ik weet zeker dat ik in het verleden minder notificaties heb gehad dan verwacht, maar misschien komt dat dan doordat ik de notificatiemail toen voor kennisgeving aannam, zonder op de link te klikken om het bericht te lezen.

Ik heb nu een notificatie gehad van beide berichten van Dennis, het bericht van Wouter en dat van Tibor.

Ben benieuwd naar eRik19’s resultaten in dit experiment.
Hier mijn overzichtje:

Het lijkt erop dat het systeem bijhoudt wanneer je de pagina voor het laatst hebt bekeken, daarom geen bericht van Tibor en ChillinR. Het uitblijven van melding van Dennis van 10:31 heb ik geen verklaring, of het moet zijn dat ik toch net om die tijd de pagina gerefresht had.

Ik ben het met ChillinR eens om toch de conclusie te trekken: er is geen probleem.
Wow een spreadsheet zelfs :cool:

Hm, ik had echt verwacht dat je ook geen notificatie van Wouters mail gekregen zou hebben. Het lijkt er toch op dat er geen probleem is inderdaad.

Vreemd, maar bedankt voor de hulp allemaal!
Dat is grondig en er lijkt geen speld tussen te krijgen. Voor de missende notificatie heb ik geen verklaring, maar ik ben blij dat alles naar behoren werkt.
Ja, en ook van jullie twee een notificatie. Leuk om zo samen even te testen!
Update:

Ik zag net een melding van ontbrekende notificaties in een ander topic: https://forum.snsbank.nl/dagelijkse-bankzaken-109/waarom-krijg-enquete-duidelijk-zeer-slecht-engels-vertaald-11097/index1.html#post86572

i.c.m. mijn eerdere ervaringen (de reden om dit topic aan te maken) en de enkele ontbrekende notificatie in het Excelsheetje van eRik19, heb ik toch het idee dat het notificatiesysteem af en toe faalt.

Ik heb alleen geen idee hoe we dat kunnen reproduceren. Voor nu kunnen we misschien nieuwe voorbeelden hier centraal verzamelen.

(Of de leverancier om opheldering vragen, want als er een probleem is dan zal dat bij hen liggen. Maar goed, ik ben niet in een positie om te beoordelen of dat op dit moment een reële aanpak is.)
Goedemorgen ChillinR,

Slim om de voorbeelden te verzamelen. We ontvangen ze graag om te bekijken of het een probleem is dat bij Insided ligt.
Mijn ervaring is dat als je een notificatie per mail krijgt, je weer een nieuwe notificatie krijgt als je op de link in de eerste notificatie hebt geklikt. Je krijgt dus pas nieuwe notificaties nadat je het topic opnieuw hebt bekeken. Wil je van een bepaald topic continu op de hoogte blijven, zul je inderdaad elke deer de link in de notificatie moeten aanklikken en het topic openen. Mogelijk is dit een overbodige reactie, maar toch maar vermeld.
Dit is zeker geen overbodige reactie, Blacktomcat. Het is goed om te weten hoe het bij jou werkt, zodat we een compleet beeld krijgen.
Irene schreef:

Dit is zeker geen overbodige reactie, Blacktomcat. Het is goed om te weten hoe het bij jou werkt, zodat we een compleet beeld krijgen.

Volgens mij werkt het zo bij iedereen. Daar is toch het systeem op gebouwd en afgestemd?
Blacktomcat schreef:

Irene schreef:

Volgens mij werkt het zo bij iedereen. Daar is toch het systeem op gebouwd en afgestemd?

Die aanname had ik ook gedaan, maar uit dit topic blijkt dat dat niet klopt.

Ik heb overigens geen notificatiemail gekregen voor de mails na die van Wouter... (ondanks dat ik die van Wouter al gelezen had toen).

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)