Beantwoord

Geweigerde overschrijvingen verwijderen?

• Goed op dreef
  • 5 reacties
Het gebeurt ook  mij wel eens dat een overschrijving door SNS geweigerd wordt. De overboeking wordt niet uitgevoerd bijvoorbeeld door een saldo tekort.
De overschrijving komt dat in een apparte rubriek te staan, de "geweigerde overschrijvingen" Mooi, deze overschrijving kan je via de opties opnieuw naar je verzendlijst kopieeren. Handig. maar ik heb een aanvullend verzoek, idee.

Maak er een optie bij om die overschrijving te verwijderen uit de lijst geweigerde overschrijvingen.  Als ik namelijk die geweigerde overschrijving heb behandeld, opnieuw betaald of zo, dan wil ik wel van die melding af. Nu blijft die ongeveer 3 maanden staan en moet ik toch steeds kijken / opletten of ik die geweigerde al heb gezine en behandeld of dat het een nieuwe of andere is.
icon

Beste antwoord door Tibor 6 november 2017, 16:43

Deze wens nemen we als input mee bij de doorontwikkeling van Mijn SNS en de mobiele app. Dat we ‘m meenemen als input betekent niet dat we de wens uitvoeren, dat is op dit moment nog niet bekend.

Bekijk origineel

103 Reacties

Hallo Stermo!

Welkom op SNS Community. Bedankt voor de aanmelding en leuk dat je jouw idee/verzoek met ons deelt :). Een geweigerde overschrijving kan inderdaad niet verwijderd worden in Mijn SNS. Deze verdwijnt automatisch na 3 maanden. Ik ga je voorstel doorzetten naar de verantwoordelijke afdeling en kom hier zo snel mogelijk op terug.

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om de topic 'Welkom op de community' eens door te lezen. Hier stelt het SNS Team zich voor, kun je jezelf voorstellen en vind je onze huisregels.
Hoi Stermo,

Het heeft even geduurd, maar inmiddels heb ik een antwoord gekregen van de verantwoordelijke afdeling. 'Helemaal eens met deze klant. Dit is een bestaande wens op de wensenlijst. Deze wens heeft een hoge impact op het systeem, we gaan kijken wanneer we dit kunnen implementeren en houden jullie op de hoogte!' Kun je hier nog even mee uit de voeten?

Ben je al wegwijs op de community? Als je vragen hebt, help ik je graag verder. :)
Dennis,

Dat dit wat gevolgen heeft voor het systeem, snap ik. Ik wacht rustig af wat jullie er van maken.
Dennis schreef:

Hoi Stermo,

Het heeft even geduurd, maar inmiddels heb ik een antwoord gekregen van de verantwoordelijke afdeling. 'Helemaal eens met deze klant. Dit is een bestaande wens op de wensenlijst. Deze wens heeft een hoge impact op het systeem, we gaan kijken wanneer we dit kunnen implementeren en houden jullie op de hoogte!' Kun je hier nog even mee uit de voeten?

Ben je al wegwijs op de community? Als je vragen hebt, help ik je graag verder. :)

We zijn nu intussen 7 maanden verder en ik kan nog steeds niet mijn geweigerde overschrijvingen verwijderen. Hoe lang gaat dit nog duren? Dit is namelijk erg vervelend, zoals boven reeds gemeld.
tosujoda schreef:

We zijn nu intussen 7 maanden verder en ik kan nog steeds niet mijn geweigerde overschrijvingen verwijderen. Hoe lang gaat dit nog duren? Dit is namelijk erg vervelend, zoals boven reeds gemeld.

Hoi tosujoda,

Welkom op de community. Wat goed dat je ons scherp houdt :).
Ik heb helaas nog niks gelezen over wanneer dit wordt doorgevoerd, maar ik vraag de afdeling om een statusupdate.

Tot snel op de community. Als je het leuk vindt, kun je je in de Koffiekamer voorstellen aan de andere leden.
Stermo schreef:

Dennis,

Dat dit wat gevolgen heeft voor het systeem, snap ik. Ik wacht rustig af wat jullie er van maken.

Hoi Stermo en Tosujoda,

Ik heb dit nogmaals aangekaart bij onze IT-afdeling. Het wordt dit jaar niet meer uitgevoerd vanwege de prioriteit op andere zaken die we doorvoeren. Jullie suggestie staat wel op de wensenlijst. We kijken hier op een later moment nogmaals naar.
Tja.... mij kan niet worden verweten dat ik ongeduldig ben, maar deze reactie vind ik toch teleurstellend. Dat het niet lukt binnen één jaar is niet geweldig. Ik zal er niet door weglopen bij de SNS, maar denk toch: "dat kan beter"
Stermo schreef:

Tja.... mij kan niet worden verweten dat ik ongeduldig ben, maar deze reactie vind ik toch teleurstellend. Dat het niet lukt binnen één jaar is niet geweldig. Ik zal er niet door weglopen bij de SNS, maar denk toch: "dat kan beter"

Hi Stermo,

Dat kunnen we je zeker niet verwijten. We nemen je feedback mee.
Ik heb zojuist, wegens onvoldoende saldo voor het eerst meegemaakt dat er een overschrijving geweigerd is. Dat geweigerde overschrijvingen ook geregistreerd worden en dus ook zichtbaar zijn in je eigen bankomgeving, vind ik op zich geen probleem, maar dat je ze niet zelf kunt verwijderen vind ik minder fijn. Het kan zijn dat er onverhoopt een keer iemand meekijkt en niet iedereen hoeft te weten dat ik rood sta of heb gestaan. Dan zou je je kunnen afvragen waarom je dan gaat internetbankieren op het moment dat er iemand bij is, maar ik heb begrepen dat deze gegevens 3 maanden blijven staan en ook al sta je dan dus alweer positief, diegeen ziet dan toch dat dat eerder niet zo was. Kan dit worden aangepast, zodat je die gegevens bijvoorbeeld zelf zou kunnen verwijderen, of dat ze op z'n minst veel korter te zien blijven, of dat je bijvoorbeeld zelf zou kunnen beslissen hoe lang je ze wilt blijven zien? Groet, Bas
Goedemorgen Baska,

Leuk dat je de community weer opzoekt om je wens met ons te delen. Ik heb je bericht naar dit topic verplaatst. Zoals je hier kunt lezen hebben meer klanten deze wens. Ik vraag intern na wat de status hiervan is en kom hier bij je op terug.
Ben het met verschillende vragenstellers eens, moet steeds weer kijken welke geweigerde betaling het nog maar weer was . Bij het opnieuw plaatsen in de verzendlijst moet de geweigerde opdracht eigenlijk automatisch verwijderd worden. Dit is toch op te lossen of anders inderdaad bij de opties aangeven om de opdracht te verwijderen. Vind de huidige situatie onbevredigend.
Zojuist ontdekt dat deze vraag van mij, niet alleen mijn vraag is, maar in diverse topics staat, waaronder één die al twee jaar oud is. :@
"Geweigerde betaling handmatig verwijderen binnen Mijn SNS"
Het moet er nu maar eens van komen. Ik stel voor, deze maand, (maart 2016) of uiterlijk dan toch april.
Goedemiddag,

Ik heb nog een keertje gevraagd wat de status is. Jullie horen het als we reactie hebben.
Hoi allen,

Ik moet jullie voorlopig nog teleurstellen. Vanwege hogere prioritering van andere zaken wordt dit in het gunstigste geval niet eerder dan de update in juni uitgevoerd.
Nou Olaf,
Dan wachten we toch rustig af,wat kun je anders!!!
Fijne dag.

Groetjes John
Ik ben het helemaal met Stermo (en anderen) eens. Meer dan jammer dat het zo lang moet duren. Dit mag toch echt niet zo lastig zijn. Õf je bouwt een extra mogelijkheid voor verwijdering van de post, òf in plaats van kopiëren naar verzendlijst maak je er verplaatsen naar verzendlijst van.

Stermo schreef:

Het gebeurt ook  mij wel eens dat een overschrijving door SNS geweigerd wordt. De overboeking wordt niet uitgevoerd bijvoorbeeld door een saldo tekort.
De overschrijving komt dat in een apparte rubriek te staan, de "geweigerde overschrijvingen" Mooi, deze overschrijving kan je via de opties opnieuw naar je verzendlijst kopieeren. Handig. maar ik heb een aanvullend verzoek, idee.

Maak er een optie bij om die overschrijving te verwijderen uit de lijst geweigerde overschrijvingen.  Als ik namelijk die geweigerde overschrijving heb behandeld, opnieuw betaald of zo, dan wil ik wel van die melding af. Nu blijft die ongeveer 3 maanden staan en moet ik toch steeds kijken / opletten of ik die geweigerde al heb gezine en behandeld of dat het een nieuwe of andere is.

Hoi remco48,

Ik kan me voorstellen dat je het meer dan jammer vindt. Het aanpassen is complexer dan dat je in eerste instantie verwacht. Ook staat deze aanpassing lager op onze prioriteitenlijst. Ik wil daarom graag een beroep doen op je geduld.
Kan ik een geweigerde overschrijving (wegens ontoereikend saldo) verwijderen?
Zo ja, hoe? Zo nee, waarom niet?
Kopiëren naar verzendlijst om hem bij toereikend saldo alsnog te versturen, kan wel.
Maar als je dat doet verdwijnt hij niet uit 'geweigerde overschrijvingen'
Heb inmiddels een discussie hierover gevonden en ik moet zeggen dat het mij ook zwaar tegenvalt hoelang jullie ICT'ers er over doen om dit issue op te lossen.
Hoi Post0522,

Ik heb je bericht toegevoegd aan het bestaande topic. Graag doe ik een beroep op je geduld, de vraag staat op de wensenlijst, maar heeft op dit moment geen hoge prioriteit.
Hallo,

Een op internetbankieren ingevoerde overschrijving werd geweigerd wegens te weinig slado. Deze verschijnt dan in een lijst "Geweigerde overschrijvingen".
Na het aanvullen van het slado werd de overschrijving alsnog geaccepteerd, maar blijft vermeld staan in het lijstje "Geweigerde overschrijvingen".
Hoe kan ik dit lijstje leegmaken of wissen?

Alvast mijn dank!

M.vr.gr.
Jan
Hoi Whitesnake,

Welkom terug op de community.

Ik heb je bericht verplaatst naar een ander topic op de community waar we uitgebreid over dit onderwerp spreken. Op dit moment is het niet mogelijk om de geweigerde overboekingen te verwijderen. Na 3 maanden gebeurt dit automatisch. Je kunt de geweigerde overboeking wel kopiëren naar de verzendlijst en de rekening alsnog betalen.
En intussen zijn we weer dik één jaar verder en het probleem is nog steeds niet opgelost. Jullie willen mij toch niet vertellen dat het zo moeilijk is om een optie toe te voegen: verwijder geweigerd overschrift ??
Zoals jullie zien is dit toch wel een veelvoorkomend probleem én ergernis. Ik ben toch echt eens benieuwd wanneer dit eens opgelost wordt!!
Hoi Tosujoda,

Welkom terug op de community.

Het verwijderen van de geweigerde overschrijvingen is een complexere ingreep dan het lijkt. Het staat wel op onze wensenlijst, maar heeft geen hoge prioriteit. Wanneer het mogelijk is om geweigerde overschrijvingen te verwijderen, kan ik niet zeggen. Ik doe graag een beroep op je geduld.
Is het dan misschien mogelijk (en eenvoudiger!!) om de termijn van 3 maanden te verkorten naar bv. 4 weken?

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)