Beantwoord

Grote digipas?

Hallo allemaal,

Mijn naam is Jacques en wil graag mee helpen het internetbankieren  voor oudere mensen(ben zelf 68:))gemakkelijker te maken.
Wij zijn net overgestapt van een andere bank en moeten constateren dat de digipas voor vele te klein zal zijn.
De beveiliging daarentegen was prima geregeld en geeft een veilig gevoel.
Dus als er wat over de communicatie naar opudere bediscuteerd moet worden ben ik van de partij.
icon

Beste antwoord door Dennis 9 november 2017, 13:38

anita210 schreef:

Zou het mogelijk zijn om de digipas aan te passen? Iets groter en verlicht display

Op de achtergrond inventariseren we de toekomst van de digipas. Zodra een opvolger van de digipas wordt geselecteerd, nemen we de suggesties uit de community (indicatie van het batterijniveau, een lampje in de display en beter bedienbare knoppen) mee in de selectie. Het is nog niet bekend of er een opvolger komt.

Bekijk origineel

65 Reacties

Hallo Jacques,  welkom in de community :) . Leuk dat je je meldt en zeker ook dat je wilt meedenken met het geheel om het nog beter voor ouderen te maken.
Ik vind dat je een punt hebt wat de digipas betreft. Wat mij betreft komt die met een hoge prioriteit op de wensenlijst te staan. En dit is nu eens een punt waar de software ontwikkelaars niets voor hoeven te doen. Dit lijkt mij eerder iets voor de afdeling inkoop in samenspraak met mensen die gevoel hebben hoe zo'n digipas eruit moet zien (en uiteraard te bedienen is). Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat.
Hoi Verduijn,

Allereerst welkom op SNS Community. :)

Goed dat je wilt helpen om het internetbankieren voor oudere mensen gemakkelijker te maken. Dit vinden wij een belangrijk punt. Wist je dat SNS ook grote en sprekende digipassen heeft? Op deze manier proberen we ervoor te zorgen dat iedereen bij ons kan internetbankieren. Ik ga aan de ontwikkelaars vragen of het mogelijk is de digipas een slag groter te maken. Daar kom ik op terug :).

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om dit topic ‘Welkom op de community’ door te lezen.

@Blacktomcat en Carel: Begrijpelijk dat jullie hier meer over willen weten. Ik vraag voor jullie na wat er met het project van Jorik is gebeurd.
Dennis schreef:

Wist je dat SNS ook https://"http://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/internetbankieren-voor-iedereen.html?resultpos=1" heeft? Op deze manier proberen we ervoor te zorgen dat iedereen bij ons kan internetbankieren. Ik ga aan de ontwikkelaars vragen of het mogelijk is de digipas een slag groter te maken. Daar kom ik op terug :).

Nee, dat wist ik niet. Weert iets geleerd. Is dit ook een punt waar de SNS zich onderscheidt van andere banken?
Zo ja, weer een mooie handtekening van een SNS-medewerker onder al zijn/haar berichten, nietwaar.
Ik durf niet te zeggen of wij ons daar nog steeds in onderscheiden Blacktomcat. Maar wij hebben wel als eerste bank in Nederland het Waarmerk drempelvrij.nl ontvangen. Dit is het kwaliteitsmerk waarmee toegankelijke websites in Nederland worden aangeduid. Op onze website lees je hierover meer: http://www.snsbank.nl/particulier/over-sns-bank/drempelvrij.html. Klanten met een visuele of motorische beperking kunnen zelfstandig online hun bankzaken regelen door onze gebruiksvriendelijke en toegankelijke internetbankieromgeving. Hier zijn we uiteraard erg trots op. :D

Dennis schreef:

Wist je dat SNS ook https://"http://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/internetbankieren-voor-iedereen.html?resultpos=1" heeft? Op deze manier proberen we ervoor te zorgen dat iedereen bij ons kan internetbankieren. Ik ga aan de ontwikkelaars vragen of het mogelijk is de digipas een slag groter te maken. Daar kom ik op terug :).

Nee, dat wist ik niet. Weert iets geleerd. Is dit ook een punt waar de SNS zich onderscheidt van andere banken?
Zo ja, weer een mooie handtekening van een SNS-medewerker onder al zijn/haar berichten, nietwaar.

misschien een nieuwe handtekening voor jou; Elke verandering bij SNS via de community is een verbetering! :)
Groet,
Ben :cool:
PS Ik heb nog zo´n "oude koelkast" zoals mijn neefje over mijn oude telefoon zegt. Mijn oude (Privé) digipas is toch zo´n 10á20% groter dan mijn nieuwe (zakelijk).
Zelf ben ik tevreden met het formaat van de digipas, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het apparaat te klein vinden. Wat ik wel mis is een lampje in het display.
Hallo cliodriver,  allereerst welkom op dit forum/community/platform. Het formaat gaat nog wel vind ik, maar er zitten ribbels op waardoor je de knopje soms niet goed indrukt. Misschien heb ik ook wel te dikke vingers. Zo'n lampje zou mogelijk zoveel stroom kunnen gebruiken dat de batterij veel erder leeg is en de bank sneller tot vervanging moet overgaan. aan de andere kant, je bankzaken regelen in het duister................:confused:
Anyway, het is wel weer een idee. Misschien dat er meerdere mensen zijn met zo'n wens en dan zou die zomaar op de wensenlijst kunnen komen.

1) heb je al eens in de koffiekamer gekeken: https://forum.snsbank.nl/sns-koffiekamer-44/

2) Kom je ook op het feestje ter ere van het 10.000e communitlid? : https://forum.snsbank.nl/over-sns-community-48/feest-10-000ste-lid-op-sns-community-8568
cliodriver schreef:

Zelf ben ik tevreden met het formaat van de digipas, maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen het apparaat te klein vinden. Wat ik wel mis is een lampje in het display.

Hoi Cliodriver,

Excuses voor de late reactie. Jouw wens is wel op onze wensenlijst geplaatst en doorgezet naar de productmanagers. Op korte termijn gaan we de digipassen nog niet vervangen. Maar we houden er zeker rekening mee om een lampje in het display te plaatsen bij een volgende versie van de digipas.

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om het dit topic ‘Welkom op de community’ door te lezen. In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. We hopen je snel weer te zien. :D
Hallo, mijn naam is Cor.
Ik ben ook overgestapt vanaf een andere bank en ben zeer tevreden over de SNS.
Ook ik vind de digipas aan de kleine kant.
Verder alles prima geregeld bij de overstap.

Hallo, mijn naam is Cor.

Hallo,

Ik ben ook overgestapt en vind de digipas ook te klein. Dit heb ik ook telefonisch aan de helpdesk doorgegeven.

Ik vind het ook niet echt heel handig dat ik alleen mijn eigen digipas kan gebruiken. Wat ik ook niet heel erg handig vind is dat er een batterij inzit. Ik zou ook graag een lichtje erop willen hebben en een aansluiting via USB. Daarnaast wil ik eigenlijk liever niet dat het serienummer van de digipas achterop staat. Iedereen kan inloggen met dat serienummer. Het hele systeem heb ik liever gekoppeld aan mijn pasje (net zoals bij de ABN-AMRO).
Sjaakie93 schreef:

en een aansluiting via USB. Het hele systeem heb ik liever gekoppeld aan mijn pasje (net zoals bij de ABN-AMRO).

Een losse digipas heeft ook zijn voordelen. Je hoeft niets in te pluggen in je PC om ermee te kunnen werken. De e.dentifier van de ABN-AMRO werkt niet onder Linux. Alles heeft zo zijn voor- en tegens. :)

Hallo, mijn naam is Cor.

Hoi Cor,
Welkom in de community (en bij de SNS natuurlijk).
Het is leuk ook te lezen dat iemand blij is over de SNS. Ook in deze community zijn we vaak juist met zaken bezig die net niet helemaal goed gingen. Is ook nodig, dan kun je dingen verbeteren of uitleggen waarom iets zo is.
Kun je wel uit de voeten met de digipas ondanks dat je hem "aan de kleine kant" vindt? Bij mij gaan ze heeeeeeel erg lang mee, dus waarschijnlijk moet je er erg lang mee doen (tenzij het niet lukt natuurliijk).
Ik hoop je vaker te lezen,
Groet,

Hallo,

Ik ben ook overgestapt en vind de digipas ook te klein. Dit heb ik ook telefonisch aan de helpdesk doorgegeven.

Ik vind het ook niet echt heel handig dat ik alleen mijn eigen digipas kan gebruiken. Wat ik ook niet heel erg handig vind is dat er een batterij inzit. Ik zou ook graag een lichtje erop willen hebben en een aansluiting via USB. Daarnaast wil ik eigenlijk liever niet dat het serienummer van de digipas achterop staat. Iedereen kan inloggen met dat serienummer. Het hele systeem heb ik liever gekoppeld aan mijn pasje (net zoals bij de ABN-AMRO).

Voor de veiligheid is dit systeem beter, geen aansluitingen mogelijk. Kan er ook niet mee gerommelt worden.
Het serienummer is maar een deel van de beveiliging. Indien je de rest goed apart houd kan dat nummer geen kwaad. Je moet immers de pin hebben!
Groet,
Hallo Cor,

Zoals Ben ook al aangeeft: welkom op de community :). En welkom bij SNS uiteraard. Leuk dat je hier meteen een kijkje neemt en erg fijn om te lezen dat je tevreden bent over SNS.

@Cor en Sjakie93 Bedankt voor jullie feedback over de digipas. SNS biedt bij bijvoorbeeld slechtziendheid een grotere digipas aan. Zoals Blacktomcat ook aangeeft, is het moeilijk om een voor iedereen perfecte digipas te ontwikkelen. De een vindt bijvoorbeeld een kleine digipas fijner, de ander een grotere. Ook kun je discussiëren over de veiligheid. Voorbeeld: omdat een digipas persoonsgebonden is, hoef je je geen zorgen te maken dat als je pas wordt gestolen, iemand met een universele reader misbruik maakt van je rekening.

Ik leg de geopperde suggesties voor aan de collega's die zich bezig houden met de ontwikkeling van de digipas. Uiteraard deel ik de terugkoppeling hier.

@Cor Ik hoop je snel weer te zien op de community. Heb je het topic 'Welkom op de community' ook al gezien?

Hallo,

Voor de veiligheid is dit systeem beter, geen aansluitingen mogelijk. Kan er ook niet mee gerommelt worden.
Het serienummer is maar een deel van de beveiliging. Indien je de rest goed apart houd kan dat nummer geen kwaad. Je moet immers de pin hebben!
Groet,

Hoi Ben, ik zie het inderdaad van die pincode..was mij even ontschoten..klopt idd van die pincode (had het ff gecheckt).

Ja, elk systeem heeft zijn voor en zijn nadelen. Ik vind hem dus te klein en ik vind het juist niet fijn dat hij niet universeel is, maar ja, das ook weer een afweging. Die van de ABN-AMRO kan je trouwens ook "gewoon" los gebruiken. Daar zit een oplaadbare baterij in. Via de USB laadt hij dus ook op. :)
Hoi Cor & Sjaakie93,

We hebben inmiddels een terugkoppeling gehad van de digipasontwikkelaars. 

De (standaard)digipas kunnen we helaas niet eenvoudig groter maken of er bijvoorbeeld een lichtje aan toevoegen. Het enige wat we tussentijds kunnen wijzigen is de kleur. De wens voor een grotere digipas is al langere tijd bekend. Vervanging van digipassen is een hele kostbare aangelegenheid. Wanneer we in de toekomst de digipassen gaan vervangen, zullen we dat zeker meenemen en kijken voor een groter exemplaar die beter aansluit bij de klantbehoeften. Tot die tijd hebben we alleen de oplossing voor klanten met een (lichte) visuele of motorische beperking, om een grote of sprekende digipas aan te vragen.
Hallo iedereen,

Ook ik ben sinds vorige maand een blijde SNS-gebruiker, De overstap van een andere bank naar SNS is soepel verlopen en na een maand ervaring heb ik het gevoel dat ik de juiste beslissing heb genomen.
Het verzoek van Jaques wil ik graag ondersteunen en zou een grotere digipas een verbetering vinden. Jaques koppelt dat aan oudere mensen. Ik zelf jonger dan hij ("slechts" 62 jaar), maar zou mij kunnen indenken dat ik 10 jaar geleden ook al de digipas aan de kleine kant zou hebben gevonden. Wellicht inderdaad een toekomstig verbeterpuntje?
Verder ben ik, zoals gezegd, dik tevreden met de SNS. Ga zo door!

Groetjes,
Marinus
Hoi Marinus,

Wat leuk dat je meteen al je ervaring met ons op de community deelt. Welkom :D.

We hebben nog geen plannen om de digipas standaard te vergroten, maar we hebben wel een alternatief; een sprekende digipas of een digipas met grotere toetsen. Heb je hier interesse in? Je mag dan je gegevens mailen naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. ‘Community – grotere digipas’. Dan vragen we dit voor je aan :).

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om dit topic ‘Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, kun je dat doen in de Koffiekamer.

Als laatste tip ;): ik zie dat je nog geen profielfoto hebt. Als je het leuk vindt, dan kun je nog meedoen met onze kerstprofielfotowedstrijd. Niets moet en alles mag!
hi vraagje kan het apparaatje wat groter worden om mee in te loggen op de sns bank want ben het iedere keer aan het zoeken ja heb het op een vaste plek :p en dat die knopjes wat groter worden dank jullie wel 
Hoi Assy,

Welkom op SNS Community. Leuk dat je gelijk met een suggestie komt. :D

Ik heb je vraag verplaatst naar dit topic. We hebben hier uitgebreid gesproken over jullie wensen voor de digipas.

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? Om de andere communityleden een beetje te leren kennen kun je een kijkje nemen in de Koffiekamer.
Hoi Olaf zal mij eventjes vvoorstellen Mijn voornaam is Rose, nu ik vind het apparaatje ietwat aan de kleine kan en de toetsknopjes ook, heb nl alst van chronische pijnen, hebbn jullie bv een andere digipas voor mensen met een beperking ??

groetjes
assy schreef:

Hoi Olaf zal mij eventjes vvoorstellen Mijn voornaam is Rose, nu ik vind het apparaatje ietwat aan de kleine kan en de toetsknopjes ook, heb nl alst van chronische pijnen, hebbn jullie bv een andere digipas voor mensen met een beperking ??

groetjes

Hoi Assy,

Chronische pijnen, dat klinkt niet fijn :(. We hebben een sprekende digipas en een digipas met grotere knoppen. Op onze website staat meer informatie. Zo kun je beslissen welke digipas het beste alternatief is.

Sterkte met de pijn.
Afgelopen week kreeg ik een email van de SNS bank met de mededeling dat mijn digipas nu enkele jaren in gebruik was en dat het gewenst was om een nieuwe te bestellen ivm. de batterijduur. Ik heb dat dus gedaan, geen probleem.

Maar later dacht ik terug aan een paar jaar geleden toen mijn digipas de geest gaf (batterij leeg en ik was voor een langere periode in het buitenland) en ik de vier schroefjes heb losgemaakt en simpel de knoopbatterij (overal verkrijgbaar) heb vervangen. Daarna werkte de digipas weer zonder problemen.
Dat lijkt mij een simpeler en vooral veel goedkopere oplossing dan het vervangen van de hele digipas, die dan via een beveiligde organisatie moet worden opgestuurd.
Hoi Chinaboy,

Zo te lezen ben jij handig qua repareren. Helaas kunnen we dat niet van elke klant verwachten.
Wat we wel doen, is de digipassen recyclen. We kunnen je digipas hergebruiken als je deze inlevert in een SNS Winkel of opstuurt naar de Croeselaan 1.
Om veilig internetbankieren te kunnen garanderen blijven we inderdaad werken met AMP Logistics.
Othman schreef:

Hoi Cor & Sjaakie93,

We hebben inmiddels een terugkoppeling gehad van de digipasontwikkelaars. 

De (standaard)digipas kunnen we helaas niet eenvoudig groter maken of er bijvoorbeeld een lichtje aan toevoegen. Het enige wat we tussentijds kunnen wijzigen is de kleur. De wens voor een grotere digipas is al langere tijd bekend. Vervanging van digipassen is een hele kostbare aangelegenheid. Wanneer we in de toekomst de digipassen gaan vervangen, zullen we dat zeker meenemen en kijken voor een groter exemplaar die beter aansluit bij de klantbehoeften. Tot die tijd hebben we alleen de oplossing voor klanten met een (lichte) visuele of motorische beperking, om een grote of sprekende digipas aan te vragen.

Heb onlangs ook zo'n net iets te kleine digipas gekregen. 1 jaar blijkt te kort voor de aanpassing. Zo'n pas dient aan hoge veiligheidseisen te voldoen, dan kan je niet ff de behuizing wat groter maken. Dat wordt een nieuw product.
Ik denk dat de SNS door de pas iets (30% ?) groter te maken een stroom van klachten/ opmerkingen voorkomt. Ik ging ook in gesprek met de helpdesk hierover. Een meer gebruikersvriendelijk pas geeft minder ontevreden en bellende klanten. De kosten van een nieuwe pas (schatting: rond de 5 euro) wegen waarschijnlijk op tegen de kosten die er nu zijn om de klant te woord te staan en alsnog tevreden te stellen. Er rijst een vraag: Is dit een een issue met prioriteit voor onze bank?
Ook mee te nemen als het ontwerp gaat veranderen: maak er een oogje aan. Mensen die makkelijk dit soort spullen kwijt raken kunnen er een 'key-finder' aan hangen, waar het een fluitje van een cent is om de pas terug te vinden.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)