SNS

Beantwoord

Ingeplande overboeking wijzigen?

• 12 april 2016
  • 11 Reacties
  • 5862 Keer bekeken

Is het mogelijk een ingeplande overboeking te wijzigen? Nu moet ik eerst de overboeking verwijderen en daarna opnieuw invoeren, terwijl ik alleen een uitvoeringsdatum of bedrag wil wijzigen.
icon

Beste antwoord door Dennis 6 november 2017, 16:49

Deze wens nemen we als input mee bij de doorontwikkeling van Mijn SNS en de mobiele app. Dat we ‘m meenemen als input betekent niet dat we de wens uitvoeren, dat is op dit moment nog niet bekend.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Deze functionaliteit is momenteel inderdaad niet aanwezig, dus wellicht een dingetje voor de (als maar groeiende) wensenlijst. Ik weet niet hoe de andere community leden hierover denken, maar mij lijkt het ook wel een handige functionaliteit. Uiteraard zal de gewijzigde ingeplande overschrijving opnieuw moeten worden geautoriseerd (met de digipas/digicode/PINcode).
Badge +1
Goedenavond Doermin en Stefan,

Ik heb jullie wens alvast op de wensenlijst gezet. Ook heb ik 'm voorgelegd aan de productmanagers. Ik hou jullie op de hoogte 🙂.
Hoi Doermin en Stefan,

Bedoelen jullie een overboeking die al in de verzendlijst staat? Een dergelijke opdracht kun je alleen wijzigen als je een digipas gebruikt: klik op het pijltje achter de betaling en kies 'Wijzigen'. Pas de betaling aan en onderteken met je digipas. Met een digicode (gebruikersnaam en wachtwoord) kun je de betaling alleen verwijderen en een nieuwe opdracht aanmaken. Ik hoor graag of dit de juiste optie is.
Reputatie 3
Badge +1
Dag Dennis,

Nee, we (althans ik) bedoelen een overboeking die al geautoriseerd is en ingepland staat op een datum in de toekomst. Deze staat bij 'Ingeplande overschrijvingen' en kun je nu niet wijzigen, tenzij het een interne periodieke overboeking betreft, want dan kan het weer wel. Het maakt bij mij niet uit of ik ben ingelogd met digicode of digipas.

Overboekingen die nog in de verzendlijst staan kun je gewoon nog wijzigen, ongeacht of ik met digipas of digicode ben ingelogd.

Groeten,
Stefan
Het lijkt mij een handige optie, ik heb hem ook wel eens gemist.
Aan de andere kant: het komt zo weinig voor dat het voor mij geen prioriteit heeft.
Dat er in zo'n geval een nieuwe autorisatie nodig is, lijkt mij vanzelfsprekend.
Hoi Stefan,

Duidelijk, dat is inderdaad iets anders. Ik heb het net getest; je kunt een ingeplande (eenmalige) opdracht inderdaad niet meer wijzigen als je hem eenmaal hebt ondertekend. Deze leg ik voor aan de ontwikkelaars, ik kom er op terug. Doermin, is dit ook wat jij bedoelt?
Badge +1
Dag Dennis,
Nee, we (althans ik) bedoelen een overboeking die al geautoriseerd is en ingepland staat op een datum in de toekomst. Deze staat bij 'Ingeplande overschrijvingen' en kun je nu niet wijzigen,
Groeten,
Stefan

Goedemorgen,

Het inderdaad niet mogelijk om eenmalig ingeplande overschrijving aan te passen. Eventuele workaround:kopieer de eenmalige ingeplande overboeking na verzenden naar de verzendlijst, vervolgens pas je de overboeking naar wens aan en teken je met je digipas. Tenslotte verwijder je de oude/foutieve eenmalige ingeplande overboeking.
Dag Dennis,
Nee, we (althans ik) bedoelen een overboeking die al geautoriseerd is en ingepland staat op een datum in de toekomst. Deze staat bij 'Ingeplande overschrijvingen' en kun je nu niet wijzigen,
Groeten,
Stefan

Goedemorgen,

Het inderdaad niet mogelijk om eenmalig ingeplande overschrijving aan te passen. Eventuele workaround:kopieer de eenmalige ingeplande overboeking na verzenden naar de verzendlijst, vervolgens pas je de overboeking naar wens aan en teken je met je digipas. Tenslotte verwijder je de oude/foutieve eenmalige ingeplande overboeking.

Deze workaround gebruik ik dus, maar dat is zeer lastig, omdat voor het verwijderen van de oude/foutieve ingeplande overboeking weer apart moet worden geautoriseerd door ondertekening met de digipas of digicode.
Hoi Doermin,

Bedankt voor je toevoeging. We beseffen dat de workaround niet de meest ideale situatie is. Op korte termijn valt er geen wijziging te verwachten.
Dan ben ik weer zo nieuwsgierig dat ik graag wil weten of dat vaak voorkomt en vorral waarom een reeds verzonden, ingeplande overboeking gewijzigd moet worden! Als het bedrag lager moet worden, ja. Als het bedrag hoger moet worden zou je ook een extra overboeking kunnen maken. Maar misschien is dit allemaal te kort door de bocht. Ik ben in elk geval benieuwd.
Deze wens nemen we als input mee bij de doorontwikkeling van Mijn SNS en de mobiele app. Dat we ‘m meenemen als input betekent niet dat we de wens uitvoeren, dat is op dit moment nog niet bekend.

Reageer