SNS

Beantwoord

Kan de categorie uit het huishoudboekje toegevoegd worden aan het overzicht dat te downloaden is?

• 24 oktober 2016
  • 11 Reacties
  • 11337 Keer bekeken

Ik classificeer nu al mijn posten via mijn mobiele app in vaste rubrieken. Hartstikke handig want dat geeft inzicht. Alleen als ik deze data download naar CSV mis ik die classificatie.
Verder zou het ook fijn zijn om inkomsten te kunnen classificeren.
icon

Beste antwoord door Irene 21 februari 2017, 09:42

Hoi Visschers,

Sorry voor de late reactie, ik zie nu pas dat je nog geen reactie hebt gehad op deze vraag. Het is niet mogelijk om dit toe te voegen aan het overzicht, omdat we hierbij afhankelijk zijn van een externe partij. Alsnog bedankt voor het meedenken, dat zie ik graag.
Bekijk origineel

11 reacties

Badge
Inkomsten kun je classificeren bij het huishoudboekje in mijn SNS op de website
Hoi Visschers,

Welkom op de community. Goed dat je direct een vraag stelt.

Ik snap dat het handig is dat als je een overzicht van je betaalrekening downloadt, je hier ook de ingedeelde transacties bij ziet staan. Ik leg je suggestie voor aan de ontwikkelaars van Mijn SNS.

Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen aan de andere leden, dan kun je dat doen in de Koffiekamer. In het topic ‘Welkom op de community’ kun je alles over de gebruiken van de community lezen.
Hoi Visschers,

Sorry voor de late reactie, ik zie nu pas dat je nog geen reactie hebt gehad op deze vraag. Het is niet mogelijk om dit toe te voegen aan het overzicht, omdat we hierbij afhankelijk zijn van een externe partij. Alsnog bedankt voor het meedenken, dat zie ik graag.
Hallo Irene, was het nu niet zo dat dit hele huishoudboekje in de loop van 2017 op de schop zou gaan?
Hoi Sjaakie93,

Dat is me niet bekend. Waar heb je dat gelezen?
Hoi allemaal,

Ik hoor net dat we in 2017 (nog) meer financieel inzicht gaan bieden. Dat betekent naar alle waarschijnlijkheid dat je zelf categorieën kunt aanmaken, transacties kunt splitsen en je inkomsten ook kunt beheren in de app.

https://forum.snsbank.nl/denk-mee-43/gebruik-jij-huishoudboekje-10196/index2.html
Goed dat je het aanhaalt, ik vraag de status na.
En wederom heb ik het gevoel dat Wouter en Visschers iets anders bedoelen.
Wouter zegt: "Ik snap dat het handig is dat als je een overzicht van je betaalrekening downloadt, je hier ook de ingedeelde transacties bij ziet staan." Hiermee suggereert hij dat ingedeelde transacties NIET in het gedownloade overzicht staan.
Visschers wil graag dat als je de transacties downloadt, ook de indeling/classificatie erbij staat. Als hij het gedownloade bestand verder wil bewerken in bv. Excel, staan de indelingen/categorieën er niet bij. Hij zou dat graag wel willen hebben. En ik denk veel meer mensen zouden dat handig vinden.
Badge +1
@Tomcat, ik denk dat Wouter het zelfde bedoelt als Visscher, maar het niet zo scherp formuleert.

Het punt is dat het huishoudboekje een ander systeem is dan dat waar je transactie download vandaan komt. Het huishoudboekje wordt bijgehouden door een externe partij en de transactie download komt direct uit het systeem van de SNS. Dus als de SNS het downloaden van transacties MET categorieën wil ondersteunen moeten ze het download proces omleiden naar deze externe partij en dat betekent meer dienstverlening, dus meer kosten terwijl de eigen infrastructuur ongebruikt blijft. Dus hogere kosten, dat wil de SNS natuurlijk niet.

Dus gewoon fijn mijn eigen offline systeem gebruiken zonder die 'nutteloze' zaken die waar je niet zo veel mee kunt uiteindelijk.
Hallo Irene, was het nu niet zo dat dit hele huishoudboekje in de loop van 2017 op de schop zou gaan?
Hallo Sjaakie93,

Nogmaals dank voor je scherpe blik. De planning was inderdaad 2017, maar vanwege wijzigingen in budgettering en prioritering lukt 2017 waarschijnlijk niet meer. Uiteraard houden we jullie hier op de hoogte als er ontwikkelingen zijn.
Hallo Sjaakie93,

Nogmaals dank voor je scherpe blik. De planning was inderdaad 2017, maar vanwege wijzigingen in budgettering en prioritering lukt 2017 waarschijnlijk niet meer. Uiteraard houden we jullie hier op de hoogte als er ontwikkelingen zijn.

Hallo Dennis..jammer..overigens gebruik ik Afas Personal (om alles in te delen), voor het snel overboeken van geld Sowdan dus in dat opzicht heb ik er weinig tot niks meer mee te maken.

Wederom erg jammer dat er weer "vanalles" beloofd wordt en vervolgens alles vanwege prioritering e.d. wordt omgegooid. Het bevestigd alleen maar nog meer dat de SNS naar mijn inziens vaak dingen aankondigd die vervolgens nog langer op zich laten wachten.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind bijna alle ontwikkelingen bij de SNS echt ontzettend traag gaan, maarja misschien zie ik dit helemaal verkeerd..overigens komt de markt zelf met oplossingen voor jullie "traagheid" (zullen we maar zeggen).

Nogmaals sorry..ik zie het gewoon keer op keer gebeuren..jullie hebben het altijd over termijnen die ver in de toekomst liggen..dan is de termijn aangebroken en wordt het nog verder naar de toekomst geschoven..

Maarja, ik weet er ook niet alles van natuurlijk..ik hou gewoon niet zo van die "loze beloftes" en goedgepraat omdat dit simpelweg echt niet de eerste keer is.

Het gebeurd al de hele tijd dat ik op het forum zit..het is zelfs de reden dat ik op dit forum terecht gekomen ben en in zowat 3 jaar is er niks aan dat "beleid" gedaan.

Ik zie het allemaal als een soort warmhoudertje en de concurrentie bouwt vrolijk verder.

Maarja, niet alleen maar negatieve zaken hoor bij de SNS..gelukkig kan ik me hier goed uitten en jah..ik kan mijn saldo in de app zien..dus de basis is er wel een beetje..het ontbreekt hem in de afhandeling van technologische wensen van mij en de andere klanten denk ik.

Hierbij dan maar mijn reactie.

Reageer