Beantwoord

Kan ik in de app een iDEAL-betaling aanmaken?

Ik wilde als idee, mocht dit nog niet erop staan, om betalingsverzoeken via de app aan bv. vrienden te kunnen doen.
Ik vond de nieuwe wensenlijst niet terug.

Daarom zet ik het even hier neer.
icon

Beste antwoord door Tibor 17 oktober 2017, 12:54

Goedemiddag,

Hierbij een update: we zijn bezig met het 'Betaalverzoek' en hebben hier mooie stappen in gemaakt. De lancering lukt in 2017 niet meer, we mikken op het 1e kwartaal van 2018.

@Calipso Ik zie dat dit je 1e bericht is op de community, welkom :) Fijn dat je meteen meedenkt, kom je hier vaker een kijkje nemen?

Bekijk origineel

23 Reacties

Hoi MaikelCrutzen,

Bedoel je dat je een eenmalige incasso naar je vrienden kunt sturen? Als je iets meer informatie hebt, dan vraag ik intern na wat er mogelijk is.
Hoi Wouter,

Nou, ik las via Androidworld toevallig vanmorgen dat ING dit mogelijk gemaakt heeft.
https://androidworld.nl/apps/ing-maakt-onderling-betalen-nog-makkelijker/
Ik las ook dat ABN Amro al langer deze mogelijkheid heeft.
In principe laat je een ander via iDeal een bedrag naar jouw overmaken.

Dat je dus via de app een opdracht aanmaakt, en deze bv via Whatsapp, Facebook of per mail, naar vrienden of iemand die iets van je gekocht heeft, kunt sturen en dat ze door op de link te klikken de betaling kunnen uitvoeren.
Dat klinkt interessant. Het lijkt me erg handig om zo een betaling naar vrienden te doen. Ik vraag voor je na of dit bij SNS ook mogelijk wordt gemaakt.
Hoi Wouter,

Dat lijkt het me ook. Stel iemand koopt iets van me via internet, dan hoef ik alleen maar het bedrag in te vullen en te verzenden. En die persoon betaald het dan via iDeal. Het lijkt me super handig en gebruiksvriendelijk. Ideaal hiervan ia het dat het niet uitmaakt welke bank deze persoon heeft.

En ook het afrekenen van een etentje of drankje met vrienden of familie wordt zo nog makkelijker.

Je hoeft geen aparte app meer te hebben, want je regelt het in de SNS-app.

Ik kijk er nu al naar uit. Benieuwd ook of hier veel vraag naar is.
Mooi idee, lijkt me ook wel wat!
Hoi MaikelCrutzen,

Onze ontwikkelaars vinden het ook een goed idee. Voor dit jaar staat het niet op de planning om deze functie te bouwen. De ontwikkelaars verwachten dat er in 2017 wel tijd voor is. Wanneer dit precies is, kan ik niet zeggen.
Hoi Wouter,

Mooi dat ze dit een goed idee vonden. Ideaal om een iDeal-betaling via de mail, Whatsapp, een Facebook-bericht of op welke manier dan ook naar iemand te versturen.

Bedankt dat je dit bij ze aangekaart heb!

Een prettig weekend gewenst!

Wouter schreef:

Hoi MaikelCrutzen,

Onze ontwikkelaars vinden het ook een goed idee. Voor dit jaar staat het niet op de planning om deze functie te bouwen. De ontwikkelaars verwachten dat er in 2017 wel tijd voor is. Wanneer dit precies is, kan ik niet zeggen.

Jij ook een fijn weekend, Maikel :).
Ik zit naast de SNS ook bij ING, maar deze functie is echt te gek. Dus ik hoop dat SNS dit snel ook in hun app stopt.
Hallo Lars E..hiervoor is Sowdan al. Dit is een app en die is bankonafhankelijk..

http://Www.sowdan.nl
Zo we zijn nu bijna een jaar verder. Bij de Rabo en Ing is het inmiddels al mogelijk om via de app betaalverzoeken te sturen. Hoe staat get bij de Sns met de ontwikkelingen?
Hoi Mumzelbaby,

Welkom op de community. Volg je de technologische ontwikkelingen op de voet? Nadat we onlangs contactloos betalen met je mobiele telefoon introduceerden, staat het op de planning om betaalverzoeken in de app te ontwikkelen. Wanneer dit live gaat, dat is nog niet duidelijk. We houden je op de hoogte via de community.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Dat is er al alleen niet op de SNS betaal app maar met Tikkie..... heel handig idd.
Hopelijk wordt dit snel uitgerold in de app. Een handig voordeel kan zijn, zoals de ING het heeft, is dat het bedrag direct op je rekening is bijgeschreven. Dat is nu d.m.v. Tikkie niet het geval, omdat er dan nog een andere bank tussenzit (ABN).
Kunnen we trouwens een overzicht krijgen met de huidige wensenlijst en de lijst waar ook de daadwerkelijk uit te voeren plannen voor dit jaar op staan?
Ik ontving gisteren op zo'n eenvoudige wijze een betaling via Bunq.
Bram Bouchier schreef:

Kunnen we trouwens een overzicht krijgen met de huidige wensenlijst en de lijst waar ook de daadwerkelijk uit te voeren plannen voor dit jaar op staan?

Ken je deze al??
(De mods hebben zich gigantisch uitgesloofd om dit op te zetten/ bij te houden)
https://nieuwsblog.snsbank.nl/wensenlijst-sns-community-620
Groet,
Ben :cool:
Die had ik nog niet eerder gespot. Ik zie dat er veel moeite in is gestoken en hij ziet er goed uit.
Ik zou graag een betaalopdracht willen maken met QR code. Dus als ik iets betaal voor mijn vriendinnengroep dat ik een QR code kan maken die zij dan met hun telefoon in scannen en zo mij het geld terug betalen.
Hoi Marion_Barends,

Welkom op de community. Je verzoek heb ik verplaatst naar een bestaand topic over dit onderwerp. Het staat op de planning om betaalverzoeken in de mobiele app te integreren. Wanneer dit gereed is, is nog niet duidelijk. Wat vind je verder van de mobiele app?

Heb je het topic Welkom op de community gelezen? Op de community praten we ook over ‘niet-bankzaken’ in de Koffiekamer en hier stellen de leden zichzelf voor.
Marion_Barends schreef:

Ik zou graag een betaalopdracht willen maken met QR code. Dus als ik iets betaal voor mijn vriendinnengroep dat ik een QR code kan maken die zij dan met hun telefoon in scannen en zo mij het geld terug betalen.

Ook hier geldt dat dat met de app "Tikkie" een fluitje van een cent is
Sanne schreef:

Marion_Barends schreef:

Ook hier geldt dat dat met de app "Tikkie" een fluitje van een cent is

Ja dat klopt ik vind het ook een goede app, maar het zal veel makkelijker zijn dat het ook vanuit de SNS app gewoon mogelijk is.
Goedemiddag,

Hierbij een update: we zijn bezig met het 'Betaalverzoek' en hebben hier mooie stappen in gemaakt. De lancering lukt in 2017 niet meer, we mikken op het 1e kwartaal van 2018.

@Calipso Ik zie dat dit je 1e bericht is op de community, welkom :) Fijn dat je meteen meedenkt, kom je hier vaker een kijkje nemen?

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)