SNS

Beantwoord

Kan ik in de app een iDEAL-betaling aanmaken?

  • 30 augustus 2016
  • 54 Reacties
  • 26838 Keer bekeken


Toon eerste bericht

54 reacties

De betaalverzoeken kunnen reeds verzonden worden met apps van concurrenten (lees Tikkie). Echter voor de computergebruiker is er nog geen optie. Ik zou dus de prioriteit aan betaalverzoeken in Mijn SNS geven.
Ik heb een telefoon met verouderd besturingssysteem en geen geld om een nieuwe te kopen, dus ik kan niet internetbankieren via een app. Kan ik ook een betaalverzoek sturen via Mijn SNS op de computer?
Zo tussendoor: Gemakken van online betaalverzoeken gaan volgens mij alleen via apps (automatisch doorschakelen (bank)gegevens enzo).
Anders is het online gewoon email versturen.
Tikkie app is goeie suggestie, kan al met (oude) Android 4.1
Lijkt wel reclame zo.
Natuurlijk voor echte antwoord, moderator afwachten.
Ik heb een telefoon met verouderd besturingssysteem en geen geld om een nieuwe te kopen, dus ik kan niet internetbankieren via een app. Kan ik ook een betaalverzoek sturen via Mijn SNS op de computer?311,
Badge +2
Hoi Mineola,

Wat een leuke en gezonde gebruikersnaam heb je gekozen. Welkom op de community 🙂 Je vraag heb ik verplaatst naar een topic waarin we het hebben over betaalverzoeken. Je leest hier dat we bezig zijn om deze toe te voegen aan de mobiele app. Je geeft aan dat je niet kunt internetbankieren met je telefoon, dus voor jou is dit geen oplossing. Ik vraag na of we het betaalverzoek ook toevoegen aan Mijn SNS en kom hierop terug.
Badge +1
Kan ik ook een betaalverzoek sturen via Mijn SNS op de computer?
Goedemiddag,

De functionaliteit wordt eerst toegevoegd aan onze app en daarna worden betaalverzoeken ook in Mijn SNS mogelijk. Wanneer dit precies wordt toegevoegd, is nog niet bekend. Op de community blijf je op de hoogte, hopelijk zie ik je vaker hier.
De meeste banken zoals ING, Rabobank en ABN Amro hebben een ingebouwde betaalverzoek via iDeal, zodat je dit niet via Tikkie hoeft te doen.

Kunnen wij dit ook op korte termijn verwachten voor de SNS Bankieren app? Voordeel is namelijk dat bij betaling door de uitgenodigde het bedrag meteen op je rekening staat.
En waarschijnlijk nog een stuk veiliger met het oog op cybercrime,om dit via SNS bankieren app,gekoppeld aan Ideal.
Mogelijk liggen de kosten voor de bank hoger met deze alternatieve constructie.
Badge +1
De meeste banken zoals ING, Rabobank en ABN Amro hebben een ingebouwde betaalverzoek via iDeal, zodat je dit niet via Tikkie hoeft te doen. Kunnen wij dit ook op korte termijn verwachten voor de SNS Bankieren app?
Goedemorgen Edu87,

Je bent niet de enige die deze (terechte) vraag stelt, daarom heb ik je vraag verplaatst naar het topic waar al eerder over dit onderwerp is gesproken. We zijn bezig met het toevoegen van betaalverzoeken aan onze app, nog even geduld 🙂 Ik zie dat dit je eerste bericht is op de community, welkom. Tip: gebruik de zoekfunctie om een onderwerp te vinden waarnaar je op zoek bent.
Het zou erg plezierig zijn, wanneer er bij aanpassingen op Mijn SNS net zo snel zou worden gereageerd als voor de app. Het lijkt er steeds meer op dat MijnSNS een stiefkindje aan het worden is.
Inmiddels is het bekend dat ING, ABN-AMRO en RABO het al heeft geintegreerd.
Inmiddels is het bekend dat ING, ABN-AMRO en RABO het al heeft geintegreerd.
(Maar) dat zijn ook 'grotere' banken. SNS loopt in het algemeen altijd achter die anderen aan. Is op zich niet erg, als je het maar komt. 🙂
Wanneer kan ik via SNS een betalingsverzoek aanmaken. Dit is oh zo handig.
Ik bedoel dus via SNS MOBIEL
Wanneer kan ik via SNS een betalingsverzoek aanmaken. Dit is oh zo handig.

Hoi HWetterhahn, ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic over dit onderwerp. Het toevoegen van betaalverzoeken via de app staat op de planning 😃 Het is nog niet bekend wanneer het klaar is. Ik ben het met je eens dat het erg handig is en ik hoop met je mee dat het niet lang meer duurt.
Er moet mij iets van het hart. Ik vind dat SNS achterblijft qua techniek. Ik heb een rekening geopend bij Bunq. Alle techniek is voorhanden. Storting middels iDeal gelijk op rekening, betaling naar ABNAMRO rekening direct op rekening, betaalverzoek op vrijdagavond, zaterdagmorgen op rekening. Bij SNS wordt al een jaar geroepen dat betaalverzoeken worden uitgerold. Eerst in 2017, dan 1e kwartaal 2018. Dit weekend begint kwartaal 3 en nog geen vernieuwing. Dit valt mij erg tegen. Andere banken( ABN, Rabo, ING, Knab en Bunq) lopen ver voor. Beste SNS, doe er iets aan!!!
Nou, ik heb na een hele tijd weer eens mijn bericht gelezen over het in-de-app-versturen-van-betalingen en moet eerlijk zeggen dat ik er onderhand toch echt chagrijnig van wordt!

Ik snap dat er prioriteiten zijn, maar kom op zeg. 2017 is het niks geworden, eerste kwartaal van 2018 werd het toen, ook niks, tweede kwartaal is bijna voorbij!

Maar het mag nu toch wel eens tijd worden zeg! Lijkt wel alsof we aan het lijntje gehouden worden...
De laatste update is inmiddels al een tijdje geleden!

Ik hoop, en denk dat een heleboel mensen met mij, dat jullie nu toch echt op korte termijn eens gaan komen met deze functie.

Het is nog steeds fijn dat Tikkie er is, maar ik wil betalingsverzoeken gewoon via de app van SNS doen.
Dan heb ik het geld tenminste direct erop staan.
Badge +2
Goedemiddag Sonjafrenk en MaikelCrutzen,

Jullie geven allebei aan dat het jullie frustreert dat het lang duurt voordat het betaalverzoek mogelijk is. Dit topic is al in 2016 gestart en we hebben inderdaad eerst aangegeven dat het in 2017 zou worden toegevoegd aan de mobiele app en daarna gezegd dat het begin 2018 werd. De functie is nog steeds niet beschikbaar en ik snap dat de moed jullie in de schoenen zinkt. Als we iets beloven, dan moeten we dat namelijk ook doen. Blijkbaar heeft het toevoegen van de functie veel voeten in de aarde en, zoals Dennis in februari aangaf, hebben andere functionaliteiten die te maken hebben met veranderende wet- en regelgeving voorrang gekregen.

Zojuist heb ik de status opgevraagd bij de specialist. Ik hoop natuurlijk dat ik goed nieuws kan brengen maar wil ook geen valse verwachtingen wekken. Zodra ik meer weet, lezen jullie dat hier.
Hallo Marijke,

Ja, ik ben dit topic zelf toendertijd gestart.
Wat het frustrerend maakt is dat andere banken het wel al geïmplementeerd hebben, ondanks dat ook zij met die nieuwe wetgeving te maken hebben. Maar goed.

Vol verwachting wachten we je berichtje af.
Goedemiddag leden,

Het testen van het betaalverzoek in de mobiele app is inmiddels in volle gang. Valse verwachtingen wek ik liever niet, daarom koppel ik geen datum aan wanneer we verwachten de functie klaar te hebben. Ik snap dat jullie op basis van de recente reacties liever een ander antwoord zien, maar hopelijk hebben we snel goed nieuws.
Om een of andere reden schijnt iedereen hier te verwachten dat aan zo'n betaalverzoek onmiddellijk wordt voldaan. Terwijl op een dergelijk verzoek via bijvoorbeeld e-mail niet wordt gereageerd?
Voor transacties op Marktplaats lijkt me dat een goed idee. Maar voor vrienden en familie?
Reputatie 4
Badge +1
Voorlopig voldoet Tikkie prima voor mij. Dat ik het geld dan een dagje later heb stoort me niet zo.
Goedemiddag leden,

Het testen van het betaalverzoek in de mobiele app is inmiddels in volle gang. Valse verwachtingen wek ik liever niet, daarom koppel ik geen datum aan wanneer we verwachten de functie klaar te hebben. Ik snap dat jullie op basis van de recente reacties liever een ander antwoord zien, maar hopelijk hebben we snel goed nieuws.


Het feit dat jullie nu pas bezig zijn met het testen van deze functionaliteit (wat bijna elke bank al in haar app heeft zitten) zegt dat jullie of de prioriteiten ergens anders hebben liggen en/of gewoon continue achter de feiten aanlopen op het gebied van IT/APP ontwikkelingen. ABNA, RABO en ING zijn jullie elke keer een stapje voor op dit gebied....
Per wanneer is het mogelijk om met de App een betaalverzoek te doen.
Dit is bij andere banken allang beschikbaar.
Hoi maximaal,

Welkom op de community. Je vraag heb ik verplaatst naar een topic waarin je leest dat het betaalverzoek leeft onder onze klanten. Zelf vind ik het ook een handige functie die ik graag in de app zie. In dit topic deelden we gisteren dat we verwachten dat het betaalverzoek aan het einde van de zomer live gaat. Nog even geduld dus.

Reageer