SNS

Kunnen jullie de volgende app voor mijn SNS kinderen maken?

• 1 september 2015
  • 11 Reacties
  • 4478 Keer bekeken

Ik had een heel leuk idee voor kinderen bedacht. Ik kan het helaas zelf niet uitvoeren (vanwege geldgebrek e.d.).

Het idee is een app voor kinderen met een tuinje erin (getekend / mooie stijl). Aan de zijkant staat het saldo van de rekening en in het tuintje komen extra bloemen / zonnetje e.d. wanneer het saldo meer wordt. Er komen dus steeds meer positieve dingen in het schermpje erbij naarmate het kind meer spaart.

Aan de andere kant "verdort" de tuin wanneer het kind bijv. onder de € 10,- komt. Dit bevordert het sparen van jonge kinderen in de leeftijd van 7 -13 jaar en ze leren dat zuinig met geld omgaan (en sparen) positief kan zijn voor hun saldo en hun tuintje / omgeving.

11 reacties

Ik had een heel leuk idee voor kinderen bedacht. Ik kan het helaas zelf niet uitvoeren (vanwege geldgebrek e.d.).

Het idee is een app voor kinderen met een tuinje erin (getekend / mooie stijl). Aan de zijkant staat het saldo van de rekening en in het tuintje komen extra bloemen / zonnetje e.d. wanneer het saldo meer wordt. Er komen dus steeds meer positieve dingen in het schermpje erbij naarmate het kind meer spaart.

Aan de andere kant "verdort" de tuin wanneer het kind bijv. onder de € 10,- komt. Dit bevordert het sparen van jonge kinderen in de leeftijd van 7 -13 jaar en ze leren dat zuinig met geld omgaan (en sparen) positief kan zijn voor hun saldo en hun tuintje / omgeving.

... en, ben je al aangenomen bij SNS? 😉

... en, ben je al aangenomen bij SNS? ;)

Mijn wereld zou er veel anders uitzien hoor..maak je geen zorgen..:-) veel draait om macht. Kennis hoort eigenlijk vrij te zijn voor iedereen. Ik ben niet aangenomen bij de SNS neeh..ik ga er maar even vanuit dat het een grapje was. De topictitel is overigens aangepast..

Weet je wat het is..en dat is wat ik denk en ik hoop ook dat dat ooit gaat gebeuren..dat alles hier op aarde wat eerlijker wordt en noem maar op. Niet dat ikzelf heilig ben, maar ikzelf vind het 1 grote corrupte ....zooi. Wat ik denk dat goed is voor deze wereld is 1 grote herstructurering (die dan leidt tot minder corruptie e.d.) Om dat te bereiken heb je waarschijnlijk een werelwijde revolutie nodig, maar dan zou zo'n app in ieder geval heel snel gemaakt zijn! Als het daar al om draaide.
Badge +1
Hoi Sjaakie93,

Leuk idee! Ik heb een tijdje geleden een ‘game’ getest die hier wel wat van weg had. Ik zorg ervoor dat jouw idee op de wensenlijst terecht komt.
Ik ben sowieso een voorstander om kinderen op een speelse manier met geld om te leren laten gaan. Je hoort van ons 🙂.

P.S. Door het nieuwe platform is het modereren door de ‘mods’ nog belangrijker geworden. Waarschijnlijk heeft een ijverige collega alvast de titel aangepast, maar nog geen tijd gevonden om op je wens te reageren. Het is voor ons ook even wennen 😉.

Hoi LeroyBrown84,

Welkom op de community. Sjaakie93 is nog niet aangenomen bij ons. Heb jij wel die ambitie 😉?

Mocht je een keer zelf een topic willen aanmaken, dan kun je hier lezen hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’. Zo kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.

Tot snel 🙂.
Badge +1
Goedemiddag Sjaakie93,

Hierbij een kleine update:

Een van onze collega's is bezig met plannen voor Jeugd in 2016. We hebben jouw suggestie aan haar doorgegeven als input voor haar plan.
Goedemiddag Sjaakie93,

Hierbij een kleine update:

Een van onze collega's is bezig met plannen voor Jeugd in 2016. We hebben jouw suggestie aan haar doorgegeven als input voor haar plan.

Hi Tibor,

Nou, dat is leuk om te horen! Ik ben benieuwd, misschien wordt het idee dus overgenomen door jouw collega. Je weet: "Ik hou het allemaal nauwlettend in de gaten" 😉
Dit is zeker een leuk idee en ik denk ook heel welkom. Graag zou ik er de suggestie aan willen toevoegen om met doelgroepen te werken tot ca. 15 jaar. Triggers om bewust om te gaan met je geld zijn bij een 8 jarige anders dan bij een 13-14 jarige die naar het VO gaat. Een tuintje kan, maar misschien met cannabis plantjes 😛. Ach, jullie begrijpen mijn suggestie...

Ik ben als ouder ook bereid om bijvoorbeeld zelf de beloning van sparen te "geven". Bijvoorbeeld als het ze lukt om een spaarsaldo van noem maar wat, 500,- te halen dat ik dan een kadootje(bijvoorbeeld een mooie leren voetbal of shirt van favoriete club) kan geven. Kan altijd, maar als dit in het (mobiel)bankiergedeelte kan, dan is het visueel. Een soort rente maar dan van de ouders...
Badge +1
Goedemiddag NKE,

Volgens mij ben je nog niet welkom geheten hier; dus bij deze 🙂. Via welke weg ben jij op de community terecht gekomen? Dank voor je suggestie en het meedenken. Ik geef het door aan de verantwoordelijke collega's.

Tot snel op de community.

Ik ben als ouder ook bereid om bijvoorbeeld zelf de beloning van sparen te "geven". Bijvoorbeeld als het ze lukt om een spaarsaldo van noem maar wat, 500,- te halen dat ik dan een kadootje(bijvoorbeeld een mooie leren voetbal of shirt van favoriete club) kan geven. Kan altijd, maar als dit in het (mobiel)bankiergedeelte kan, dan is het visueel. Een soort rente maar dan van de ouders...

Hoi NKE,

Een hele goede morgen, goed plan (van die "rente" van de ouders). @Tibor: 2016 klinkt nog ver weg. Ik mag dan hopen dat ABN-AMRO of de Rabobank niet met het idee ervandoor gaan. Die hebben hier natuurlijk ook wel wat van die spionnetjes rondstruinen!

Je moet het meer zien als een race naar de maan he..of zoals het gezegde: "Wie het eerst komt/maakt wie het eerst maalt. Jullie hadden de scoop, maarja het kan zomaar zijn dat de ICT van de andere banken ietsjes sneller is..kan zo maar hé..ik zeg niet dat het zo is natuurlijk..
..wat is hier eigenlijk mee gebeurd?
Hoi Sjaakie93,

Dat vraag ik voor je na, ik ben er ook benieuwd naar.
Hoi Sjaakie,

We zijn bezig met de ontwikkelingen voor de jeugd. Het idee voor het tuintje wordt niet exact overgenomen, maar er wordt aan gewerkt. Het is nu nog in ontwikkeling en te vroeg om hierover iets naar buiten te brengen. Zodra er meer duidelijk is, dan lezen jullie dat hier.

Reageer