SNS

Beantwoord

Limiet digipas aanpassen in Mijn SNS?

• 19 oktober 2016
  • 25 Reacties
  • 8994 Keer bekeken

Ik wil de daglimiet voor mijn digipas bijstellen. Ik kan niet vinden waar dat zou kunnen, maar weet wel zeker dat het mogelijk is.
Hoe moet dat?
icon

Beste antwoord door Dennis 7 juli 2017, 13:14

Bij instellingen is geen enkele aanwijzing te vinden.
Hoi Koos,

Hierbij de beloofde update. Het is op dit moment niet mogelijk om een wijziging aan te brengen in het scherm 'Instellingen' in Mijn SNS. We zijn het met je eens dat het handig is om een verwijzing toe te voegen naar de pagina waar je de digipaslimiet wijzigt. Daarom zet ik je idee op de wensenlijst. Als de pagina 'Instellingen' aan de beurt is tijdens het responsive-proces, dan kijken we of we dit toevoegen.
Bekijk origineel

25 reacties

Goedemiddag Koos,

Dat is zeker mogelijk. Als je hier kijkt, dan vind je wat je zoekt 😉
Badge
Oeps verkeerde link :8
Dankjewel voor je oplettendheid, Gerard. Ik heb de link aangepast.
Dank je wel, Peter. Het werkt.
Maar waarom is dit formulier zo moeilijk te vinden? Ik heb gezocht via "Instellingen". Lijkt me de meest logische plek, maar daar kun je alleen raadplegen, niet wijzigen, en er staat niet bij hoe dat moet.
Voor zover ik heb gezien tenminste.
De zoekfunctie hielp me in ieder geval niet.
Hoi Koos,

Welkom op de community 🙂 Leuk dat je je gelijk mengt in dit topic. Wat jammer dat het formulier zo lastig vindbaar is. Het is begrijpelijk dat je in eerste instantie zoekt via Mijn SNS. Als je de zoekfunctie gebruikt op de website, dan vind je het formulier eenvoudig als je zoekt op 'Limiet digipas'. Hopelijk vind je andere formulieren makkelijker in de toekomst.

Je bent natuurlijk vrij om je vragen hier te stellen. Misschien is het topic Welkom op de Community leuk om eens door te lezen. Wil je graag in contact komen met andere community-leden? Stel jezelf dan voor in de Koffiekamer.
Dag Jeroen,
Je kon het niet weten, maar de Koos10 van de reactie is dezelfde als de Koos van de oorspronkelijke vraag. Dus al lang actief in de Community (556 reacties volgens jullie).
Reden daarvoor is het beleid rond de en/of rekening. Koos10 heeft een andere digipas dan Koos (die hier oorspronkelijk Karin heette, om de verwarring compleet te maken). Olaf weet er meer van...
Hoi Koos(10),

Ik vroeg het me inderdaad af, maar heb het zekere voor het onzekere genomen 😃 Ik heb een notitie geplaatst bij het account van Koos10. Dan weet niet alleen Olaf ervan af, maar ook de andere moderators. Is je vraag naar tevredenheid beantwoord?
Helemaal, Jeroen. PetervR heeft het prima aangegeven.
En toch zou het goed zijn als er bij mijn instellingen een verwijzing naar desbetreffend formulier/pagina zou staan, evt. via een directe link.
Hoi Blacktomcat,

Bedankt voor je suggestie, ik geef je signaal door aan onze webbeheerder. Als we voor elk formulier in Mijn SNS een verwijzing maken, dan wordt het naar mijn idee onoverzichtelijk. Misschien dat de webbeheerder hier anders over denkt.
Badge +1
En toch zou het goed zijn als er bij mijn instellingen een verwijzing naar desbetreffend formulier/pagina zou staan, evt. via een directe link.
Hoi Blacktomcat,

Onze webbeheerder begrijpt het verzoek, maar de formulieren in Mijn SNS plaatsen is te complex. Op dit gebied vinden vaak wijzigingen plaats die we buiten de Mijn SNS-omgeving sneller kunnen doorvoeren. Op de homepage van onze vernieuwde website vind je nu 'Zoeken en Service'. Hier vind je alles snel en makkelijk. Bedankt voor het meedenken en we blijven natuurlijk openstaan voor suggesties 🙂
Het formulier of de link hoeft er van mij niet perse te staan, als wel meer/betere informatie hieromtrent.
Hoi BlackTomcat,

Een formulier in Mijn SNS is dus niet mogelijk, maar misschien de verwijzing wel. Hier ga ik achteraan.
Het is mogelijk om het te ontwikkelen, daarom zetten we de wens op onze wensenlijst. Dit jaar wordt het niet uitgevoerd, maar het wordt misschien meegenomen in de plannen van volgend jaar. We houden het in de gaten 🙂
Vandaag was het weer nodig om de limiet voor de digipas tijdelijk te verhogen.
Bleek een klein rampje. Ten eerste: ik had het eerder gedaan (daarom dit topic), en ging er vanuit dat het nu makkelijker zou zijn. Integendeel !
Bij instellingen is geen enkele aanwijzing te vinden. Ik had dit topic in de Community nodig om terug te zoeken hoe dat moest.
Na invullen van het formulier heb ik een zeer negatief oordeel gegeven om die reden. Om verder te gaan staat er dan een link.
Die link werkt niet.
Uiteindelijk kwam ik in een uitlogscherm terecht. Het zal duidelijk zijn dat dat bepaald niet mijn bedoeling was.
Het was een digitaal moeras....
Hoi Koos,

De vorige keer dat je de limiet verhoogde, herinner ik me nog. Wat balen dat je tegen dezelfde problemen aanloopt en dat je als klap op de vuurpijl in het uitlogscherm terechtkomt. Deze wens is niet uitgevoerd omdat we bezig zijn met het responsive maken van Mijn SNS. Op dit moment kan ik niet aangeven of en wanneer de informatie wordt toegevoegd in Mijn SNS. Heb je de zoekfunctie op de website gebruikt? Dan vind je het formulier als je zoekt op 'Wijzigen digipaslimiet'. Maar belangrijker: is het inmiddels gelukt om de limiet van je digipas te wijzigen?
Ik heb het formulier kunnen invullen en versturen. De bevestiging is binnen, de verwerking nog niet. Dank voor je medeleven.
Wat mij vooral verbaast is het volgende:
Het responsive maken van Mijn SNS wordt nu - zo krijg ik het gevoel - als smoes gebruikt voor zo ongeveer alles dat niet naar wens verloopt. Ik neem aan dat programmeurs daarmee bezig zijn. Maar het aanpassen van een verwijzende tekst in "Instellingen" wordt toch door anderen gedaan, mag ik hopen? Content-beheerders of zoiets? Dit excuus zou mijns inziens totaal onzinnig moeten zijn. Simpele teksten zouden in principe op korte termijn moeten kunnen worden aangepast zonder omwegen naar een jaarplanning of zo.
Fijn dat de bevestiging binnen is. Ik informeer nogmaals of we deze informatie in Mijn SNS kunnen toevoegen en kom erop terug.
Dat is heel fijn, met name voor anderen met hetzelfde punt.
Blijft nog wel de niet-werkende link na de enquete-vraag. Omdat ik inmiddels de betreffende betaling heb gedaan, kan ik de aanvraag nogmaals doen om de limiet weer te verlagen, en zien of ik in dezelfde situatie terecht kom.
De terugkoppeling.
1. De link-problemen kan ik niet reproduceren. Mogelijk zat er een hik in de verbinding, de site werkt bij mij uiterst traag. Andere sites trouwens ook, daar kan SNS niet veel aan doen. Hopelijk over een half jaar glasvezel.
2. De zoekfunctie is erbarmelijk. Het formulier is inderdaad te vinden met zoekterm "wijziging digipaslimiet", maar niet met zoekterm "wijzigen limiet digipas". Dit bevestigt mij in mijn idee dat zoekfuncties binnen een site beter gemeden kunnen worden. Maar dan maakt dat een verwijzing in "Instellingen" alleen maar urgenter.
Bedankt voor je terugkoppeling. Ik ga aan de slag met de zoekfunctie. Het is niet de bedoeling dat je in het duister tast als je ongeveer dezelfde zoekterm invult.

2. De zoekfunctie is erbarmelijk. Het formulier is inderdaad te vinden met zoekterm "wijziging digipaslimiet", maar niet met zoekterm "wijzigen limiet digipas". Dit bevestigt mij in mijn idee dat zoekfuncties binnen een site beter gemeden kunnen worden. Maar dan maakt dat een verwijzing in "Instellingen" alleen maar urgenter.

Dit heb ik zojuist met een collega getest. We krijgen dezelfde resultaten bij beide zoektermen, waarvan het 1e resultaat je toegang geeft tot het wijzigen van je limiet.
Ik heb het niet volledig kunnen reconstrueren, dus wat dat betreft moet ik jullie gelijk geven - shame on me.
Maar er zitten kleine verschillen bij de zoektermen "wijzigen..." en "wijziging...". Ze leiden beide wel naar het gezochte formulier, maar het aantal gevonden topics verschilt.Maar misschien is dat ook niet reproduceerbaar...

Excuses. Ik zal voortaan minstens twee keer controleren.
Geen probleem, Koos 🙂
Bij instellingen is geen enkele aanwijzing te vinden.
Hoi Koos,

Hierbij de beloofde update. Het is op dit moment niet mogelijk om een wijziging aan te brengen in het scherm 'Instellingen' in Mijn SNS. We zijn het met je eens dat het handig is om een verwijzing toe te voegen naar de pagina waar je de digipaslimiet wijzigt. Daarom zet ik je idee op de wensenlijst. Als de pagina 'Instellingen' aan de beurt is tijdens het responsive-proces, dan kijken we of we dit toevoegen.

Reageer