Beantwoord

Openen van links in de community?

Het valt mij op dat heel veel links, ook die naar een ander topic gaan, openen in een nieuw tabblad. Ik kan me zo voorstellen dat links die buiten de community verwijzen openen in een nieuw tabblad om je klanten ook 'binnen' te houden.
Maar als ik een tijdje rondkijk en van topic naar topic klik dan heb ik zomaar een stuk of 6 tabbladen erbij.

Ik zou het handiger vinden om de links binnen de community gewoon te laten openen binnen hetzelfde tabblad.

Of ben ik de enige die hier 'last' van heeft?

Bianca
icon

Beste antwoord door Wouter 2 maart 2017, 10:17

Hallo allemaal,

De wijziging is inmiddels doorgevoerd door InSided. Als je een link binnen de community aanklikt, dan wordt deze in hetzelfde tabblad geopend.

Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 3
Ik gebruik FF en heb daar geen last van. Welke browser gebruik je en kun je een voorbeeld geven.
P.S.
Ik zit nog steeds bij de ASN en zit daar prima, ik zie geen reden om naar SNS over te stappen....
Ik heb Chrome. Als het goed is gewoon de laatste versie, zo niet dan is de nieuwste net pas uit. Controleer dat ook regelmatig.

Als ik naar de uitleg van de community ga dan staan daar veel links voor nog meer uitleg. Als ik daarop klik opent ie in een nieuw tabblad. Niet onoverkomelijk maar wel erg onhandig.
Reputatie 3
Even naar de pagina gekeken die je bedoelt, het is ook zo met FF. Ik kan je bezwaar voorstellen, omdat de links allemaal ook nog eens naar de zelfde pagina verwijzen. Het komt door de HTML opmaak rond een link die je plaatst in je bericht. Vaak link je naar een externe pagina in je bericht en dan wil je dat je bron pagina bewaard blijft (even een test om dit te controleren hier niet op klikken) De boosdoener is het HTML attribuut target="_blank". Het is misschien een idee voor het forum om per topic een eigen target te gebruiken zodat er ten hoogste één extra pagina aangemaakt wordt.
Goedemorgen,

Dank voor jullie signaal. Persoonlijk vind ik het handig dat er een nieuw tabblad wordt geopend, maar ik kan me voorstellen dat je het overzicht verliest als je op meerdere links hebt geklikt. @eRik19 Je suggestie leg ik voor aan de ontwikkelaars van het platform. Zodra ik een reactie heb, laat ik het weten.
Reputatie 2
Ik gebruik juist vaak CTRL + klikken op een link. Hierdoor opent de link in een nieuw tabblad (ook als dat niet geprogrammeerd is).
Ik vind dat veel handiger omdat ik dan het uitgangspunt direct bereikbaar hou en de link beschouw als een "uitstapje".
Groet,
Ben :cool:
Ik begrijp al dat het niet 'normaal' is dat links in een nieuw tabblad geopend horen te worden. Het is alleen zo bij die extra uitlegpagina's dus.
Aangezien ik nou eenmaal een informatieverslinder ben als ik iets nieuws tegenkom klik ik ook veel aan. Ik snap het wel. Ik weet natuurlijk ook nog niet overal de weg hier en heb dus wat veel aangeklikt en dus vaker op een uitleglink waardoor ik aan het eind van de rit een rij extra tabs open had staan.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik daar nu veel minder last van heb, heb ik toch alle infolinks al gehad denk ik ;)
Hallo allemaal,

De wijziging is inmiddels doorgevoerd door InSided. Als je een link binnen de community aanklikt, dan wordt deze in hetzelfde tabblad geopend.
Jammer, ik vind het juist wél handig dat alles naar een nieuw tabblad gaat. Dan kan ik door blijven kijken bij het topic waar ik op een link geklikt heb.

Maar ik heb er geen hinder van, want ik klik altijd met mijn scroll knop. Dan openen alle links automatisch in een nieuw tabblad.
Ik vind het wel fijn dat die links dus niet in een ander tabblad meer openen.
Als ik dat zou willen klik ik, net als Gerard met internet, met het scrollwieltje om een nieuw tabblad op de achtergrond te openen.
Fijne wijziging dus.
Het klopt dat je nu een keuze hebt hoe je de link wil openen, eerder werd deze voor je gemaakt. Fijn dat er nu voor iedereen een werkbare oplossing is :cool:
Reputatie 2
Wouter schreef:

Het klopt dat je nu een keuze hebt hoe je de link wil openen, eerder werd deze voor je gemaakt. Fijn dat er nu voor iedereen een werkbare oplossing is :cool:

Noooohhh?
Ik zal m´n Strg toets (ctrl toets in NL) wel een extra druppeltje olie geven, ik heb begrepen dat ik deze zal moeten blijven gebruiken. Ook wel zo handig eigenlijk; we zijn tenslotte behoorlijke gewoonte dieren! :)
Groet,
Ben :cool: