Vraag

Pinnen makkelijker maken voor blinden en slechtzienden

• Weet de weg
  • 2 reacties
Het is heel eenvoudig om pinnen voor slechtzienden of blinden makkelijker te maaken.
Je stopt je pin pas in de automaat , op het scherm komt een qrcode te staan je scant deze met je telefoon en logt in in de automaat met je vingerafdruk op je eigen telefoon.
Je hebt van tevoren in de app al een bedrag klaar gezet dat je wilt pinnen , de automaat neemt dit bedrag over en je bevestigd de transactie met je vinger afdruk op je eigen telefoon, en het geld komt uit de automaat.
Je kunt alles op je telefoon volgen omdat hier standaard spraak op zit en alles wat er gebeurd word voor gelezen (iphone).
Makkelijk en goed koop , je hoeft niet alle geld automaten aan tepassen zoals men nu wil doen.
En je hoeft ook niet te leren om weer met een ander automaat om te gaan , je eigen telefoon is vertrouwd en men weet hoe deze werkt.
Je kunt het vergelijken als je op internet iets koopt en dit betaald bij ideal waar je ook een qrcode scant.

14 Reacties

Hoi goedemorgen @jokoai,

Jij bent vindingrijk zèg :) gisteren las ik je vraag voor een herhaaltoets op je de sprekende digipas. En ook voor het eenvoudiger maken van pinnen voor blinden en slechtzienden heb je een oplossing bedacht. Ik besef dat deze verbeteringen het leven een beetje fijner zou maken voor onder andere deze groep mensen. Daarom heb ik het onderwerp aangepast en naar de Wensenlijst verplaatst. Ik ga mijn best doen om jouw ideeën op de agenda te krijgen. Fijne dag!

P.S. Ben je benieuwd naar de huidige mogelijkheden voor mensen met een beperking? Je leest het hier.
Reputatie 2
@Evelyn, je verwijst naar de pagina waar de link van "Stichting Waarmerk Drempelvrij.nl " staat. Deze link werkt niet meer. Als ik bij deze stichting ga zoeken kom ik twee topics tegen: SNS bank voldoet aan 16 van de 25 richtlijnen, datum niet gevonden en Mobiel Bankieren SNS Bank krijgt keurmerk voor online toegankelijkheid uit 2005.
Zo'n keurmerk is meestal beperkt houdbaar omdat ontwikkelingen doorgaan. Vooral nu de website ingrijpend wordt vernieuwd.
Ik kan wel een lijst van Deelnemers aan het Waarmerk drempelvrij.nl versie 2 vinden die aan de voorwaarden voldoen, de SNS staat daar niet bij. De SNS heeft in 2014 de norm voor WCAG op level 2A gehaald.In het WCAG-artikel wordt ook gesproken over "Vereiste componenten van een aanspraak op conformiteit" die vind ik niet terug (maar zouden in het verdwenen rapport kunnen staan). Ik heb begrepen dat zo'n certificering niet lager geldig is dan een jaar. Dus het zou de SNS sieren om tenminste te vermelden dat de vermelding in 2014 is gehaald.
P.S.
10 min op Google en 1 telefoontje levert aardig wat op.
Hoi @eRik,

Oei, goed dat je me erop wijst Erik. Ik heb gelijk mijn P.S. in het antwoord aan @jokoai aangepast. Jehebt gelijk, de link op onze website werkte niet goed en de informatie moet kloppen. Het is direct aangepast, ook op de loginpagina van Mijn SNS :) Dank je!
Reputatie 2
@Evelyn, mijn complimenten dat je wijzigingen binnen een uur weet rond te krijgen in de SNS organisatie! Dat mag je vaker zo even regelen.
Ja, maar zo'n idee doorvoeren..ik zeg nooit nooit, maar daar komen andere "machten" de hoek omkijken..dat is in de top layer van de bank..uiteindelijk zal het bovenstaande idee uit zicht verdwijnen en verloren gaan ben ik bang terwijl het een erg goed idee is..maaruhm software aanpassen in alle automaten in Nederland op korte termijn bijv. binnen een week of twee..dat moet eerst honderdduizend lagen door in een organisatie waarna het een stille dood sterft..de ideeënbus/het topic ideeën is naar mijn mening een topic waar nauwelijks tot nooit wat mee gebeurd en waarin mensen schreeuwen om verandering en is eerder een soort afkoelpot geworden met kijken we eens na wanneer we niks meer te doen hebben..dat idee heb ik..wat vinden jullie daarvan?
eRik19 schreef:

@Evelyn, mijn complimenten dat je wijzigingen binnen een uur weet rond te krijgen in de SNS organisatie! Dat mag je vaker zo even regelen.

;)
Hallo Evelyn , bedankt voor je reactie.
Het mooie van mijn voorstel is dat de automaten alleen maar sofware matig te hoeven worden aan gepast . kan dus via een achter kamertje via internet worden uit gerold.
Groetjes jos.
Hoi @jokoai, Jos

Precies, daarom vind ik jouw idee ook zo sympathiek. Je toont initiatief en komt met een suggestie die me vrij praktisch lijkt. Ik heb nog geen antwoord gekregen, maar ik vind het erg leuk dat je inventief met ons meedenkt en hou je op de hoogte. -smile- :)
Hallo Evelyn,
wist je dat het ook heel moeilijk is om een acceptgiro goed te scannen .
Mijn vrouw ziet goed maar het scannen van een acceptgiro gaat vaak niet goed , en voor slechtzienden of blinden is dit helemaal niet te doen.
Dus zou het ook makkelijk zijn als een acceptgiro of de begleidende brief een qr code heeft die je kunt scannen.
ook makkelijk voor goed ziende mensen en ouderen.
P.s. kan de rente op mijn rekeningen nu iets omhoog na deze goede tips, een procentje of 5 zou leuk zijn.
Groetjes jos.
Hoi @jokoai,

Je gaat nog serieus geld verdienen met je tips! -smile-. Ik begrijp je gedachte van een QR-code op brieven en acceptgiro's, maar ik verwacht niet dat ik veel voor je kan betekenen of bereiken als het gaat om (externe) documenten die niet van SNS afkomstig zijn.
Het spijt me dat ik niet een antwoord kan geven waar je blij van wordt, maar eerlijk duurt het langst. Je goede tip over makkelijker pinnen voor blinden en slechtzienden heb ik intern uitgezet, dus laten we ons daar met veel positieve energie op richten.
Hallo @jokoai,

Eindelijk dan een reactie over het gemakkelijker maken van pinnen voor blinden en slechtzienden. Jouw wens lijkt op een initiatief dat we eerder hebben verkend: pinnen met een code die je zelf aanmaakt. Omdat het wellicht veel mensen zou helpen, heb ik me intern ingezet om het (nog eens) van de grond te krijgen. Het aanpassen van de geldautomaten voor QR-code is eerder toch te kostbaar gebleken. Ik keek ernaar uit om je positief nieuws te vertellen maar het spijt me, je sympathieke wens wordt niet vervuld.
Reputatie 2
@jokoai, je idee is erg praktisch lijkt me. Je zou het via een koepelorganisatie moeten laten pushen richting het banken consortium dat bezig is om die merkloze automaten uit te rollen. Gezien de dichtheid van SNS geldautomaten in den lande zou het voor veel mensen niet helpen vermoed ik.
Beste @eRik19,

Misschien kun je @jokoai laten weten aan welke koepelorganisatie je zit te denken? Als het betekent dat je namen van andere banken moet noemen, dan is het geen probleem. Of doel je meer op Deelnemers aan het Waarmerk drempelvrij. We horen het graag, alvast bedankt.
Reputatie 2
@jokoai, ik bedoel een koepelorganisatie of belangenorganisatie voor slechtzienden. Ik denk dat jij die beter kent dan ik. Die gele automaten heten geldmaat en dat is gelijk de organisatie die verantwoordelijk is voor de uitrol.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)