SNS

Plannen ICT 2017 voor Mijn SNS en SNS Mobiel Bankieren app

• 25 januari 2017
  • 59 Reacties
  • 18060 Keer bekeken

• Oud Moderator
  • 903 reacties
De plannen van ICT voor 2017 zijn in grote lijnen bekend gemaakt. Wat gaan we dit jaar ontwikkelen voor Mijn SNS en de SNS Mobiel Bankieren app?

Mijn SNS
De Mijn SNS omgeving wordt responsive gemaakt. De structuur, navigatie en styling van Mijn SNS op je tablet en mobiele telefoon worden dit jaar overzichtelijker en gebruikersvriendelijk. Hierbij zullen wij de meest bezochte en voor jullie relevante pagina’s als eerste doen. Daarnaast proberen we zoveel mogelijk jullie verbetersuggesties mee te nemen. Voor Mijn SNS komt ook iDIN beschikbaar (oa voor het inloggen bij de Belastingdienst) en komt er een functie die hulp biedt bij het overstappen naar SNS (met oa het kunnen inlezen van je adresboek van een andere bank).

SNS Mobiel Bankieren app
In de mobiele app gaan we een betaalverzoek gecombineerd met QR-scanner implementeren, zodat je bijvoorbeeld gemakkelijk geld kunt overboeken naar je vrienden. Maar ook makkelijker geld ontvangt van je vrienden. Alerts en notificaties kun je straks via een pushbericht op je mobiele telefoon ontvangen. NFC betalen gaan we dit jaar uitvoeren. Het is dan mogelijk om een betaling te doen aan de kassa met je mobiele telefoon. Daarnaast komt het betalen/signeren met je vingerprint en zal het hypotheekoverzicht beschikbaar komen (ja, dat gaat echt in 2017 plaatsvinden).

59 reacties

Badge
Vingerprint? Vingerafdruk bedoelt u?

Het lijkt me trouwens best riskant, ondertekenen met je vingerafdruk. Vingerafdrukken kunnen, en worden, nagemaakt. ZIe bijv. https://www.ccc.de/en/updates/2014/ursel
Hoi Reinout,

Het is niet verplicht om met je vingerafdruk in te loggen. Je zet deze optie zelf aan of uit. Als je het niet veilig vindt, dan laat je de optie uitstaan. Ik ben het met je eens dat het altijd goed is om voorzichtig te zijn.
Ik zag tijdens een van mijn 25-keer dagelijks inloggen vorige week o.i.d. ook de hypotheken in het overzicht van de SNS Mobiel app.(Op Android)

Even later en ook nu is deze weer uit het overzicht verdwenen. Is dit functionaliteit die we permanent kunnen verwachten?
Hoi OM602,

Het hypotheekoverzicht was inderdaad kort zichtbaar in de app. In dit topic
lees je er meer over.
Goedeavond, wanneer komt de nieuwe update nu weer uit? Duurt dit nog heel erg lang of kunnen we deze snel verwachten en wat zit er nu dan in de nieuwe update?
Er is vorige week een kleine update geweest waarbij SNS Bank N.V. is gewijzigd in de Volksbank. Er is nog exacte datum bekend voor een volgende update, maar deze komt waarschijnlijk rond maart live.
Badge
Nou, dat zijn toch al een aantal dingen waar ik erg blij van wordt. Erg prettig dat je dalijk ook via de SNS Bank een betaalbericht naar vrienden en familie kunt sturen en dat ze het dan naar je kunnen overmaken. Ideaal. Zo hoef je niet iedere keer je rekeningnummer te delen en is het voor de ander ook veel makkelijker.

Tevens ook prettig dat de notificaties en alerts via de app gaan verlopen.
Wat dan wel een nadeel is, is dat dit ten koste zal gaan van de batterij van je telefoon.
Gaan jullie het dan zo instellen dat het batterijverbruik niet te hoog gaat zijn?

En hebben jullie al een idee wanneer het betalen via NFC beschikbaar zal zijn?
En moet je daar dan een aparte app voor hebben of gaat dit via de Mijn SNS-app verlopen?
Dien je te betalen voor een betaling die je via NFC doet? Of gaan die kosten opgenomen worden in het bedrag wat je iedere maand betaald aan SNS?
Heb je dan in je telefoon genoeg aan een NFC-simkaart?
Hoi Maikel,

We hebben je vragen meteen uitgezet, maar hebben nog geen antwoord. Wordt vervolgd 🙂
Er is vorige week een kleine update geweest waarbij SNS Bank N.V. is gewijzigd in de Volksbank. Er is nog exacte datum bekend voor een volgende update, maar deze komt waarschijnlijk rond maart live.
Goedemorgen Irene,

Dat duurt dan maar weer eens een hele lange tijd. Overigens (de kleine) update heb ik alleen op de iPad gehad..dat terzijde..op de Android was hier geen sprake van.

Fijne dag verder.
Reputatie 3
Badge +1
Vreemd, ik heb wel een update op de android app gehad. Inderdaad met enkele kleine wijzigingen, waaronder de weergave van het account waarmee je inlogt (in geval je meerdere inlog accounts hebt geconfigureerd in de app).
Hoi Stefan. Ik heb versie: Wat is er nieuw in versie 3.17.0 (aldus Google play)
Hoi Sjaakie,

Dat is inderdaad vreemd. Kun je de app wel updaten als je naar de store gaat?
Nee..hij staat niet bij de updates..
Dat is vreemd. Weet jij waar dit aan kan liggen, Stefan? Zelf ben ik een iPhone-gebruiker, dus ik kan niet met Sjaakie meekijken.
Reputatie 3
Badge +1
Als ik in de app kijk (onder licenties) zie ik ook versie 3.17.0 staan, evenals in de Samsung versie van Android applicatiebeheer. Ik heb een Galaxy S7.
3.17.0 is de laatste android versie, gepubliceerd op 24 januari.
Ik denk dat je op je Android toestel automatisch updaten aan hebt staan.
Misschien heb ik wat over het hoofd gezien dan..had echt het idee dat de laatste update van voor jan. was..dan zal hij wel automatisch hebben geupdated. Bedankt iig!
Dankjewel, Marcel. Dat zal het dan zijn. Je kunt het testen bij de volgende update, Sjaakie 🙂
Nou, dat zijn toch al een aantal dingen waar ik erg blij van wordt. Erg prettig dat je dalijk ook via de SNS Bank een betaalbericht naar vrienden en familie kunt sturen en dat ze het dan naar je kunnen overmaken. Ideaal. Zo hoef je niet iedere keer je rekeningnummer te delen en is het voor de ander ook veel makkelijker.

Tevens ook prettig dat de notificaties en alerts via de app gaan verlopen.
Wat dan wel een nadeel is, is dat dit ten koste zal gaan van de batterij van je telefoon.
Gaan jullie het dan zo instellen dat het batterijverbruik niet te hoog gaat zijn?

En hebben jullie al een idee wanneer het betalen via NFC beschikbaar zal zijn?
En moet je daar dan een aparte app voor hebben of gaat dit via de Mijn SNS-app verlopen?
Dien je te betalen voor een betaling die je via NFC doet? Of gaan die kosten opgenomen worden in het bedrag wat je iedere maand betaald aan SNS?
Heb je dan in je telefoon genoeg aan een NFC-simkaart?

Hoi Maikel,

Leuk dat je zo enthousiast bent. NFC Betalen wordt in de loop van dit jaar uitgerold. Over het tarief kunnen we daar nog niet veel over zeggen. Wel moet je denken aan een aparte app, waarbij je telefoon geschikt moet zijn voor NFC-betalingen. Bij de introductie is dat alleen voor Android toestellen mogelijk die voorzien zijn van een NFC-functionaliteit. De pushberichten worden zo ontworpen dat ze geen hoog batterijverbruik hebben. Hou de community en de SNS Mobiel Bankieren app in de gaten voor meer nieuws over dit onderwerp.
Voor Mijn SNS komt ook iDIN beschikbaar (oa voor het inloggen bij de Belastingdienst) en komt er een functie die hulp biedt bij het overstappen naar SNS (met oa het kunnen inlezen van je adresboek van een andere bank).

Wat is iDIN? Als ik inlog bij de belasting gebruik ik mijn DigiD. Ik heb nog nooit van iDIN gehoord eigenlijk.

Het inlezen van je adresboek van een andere bank komt voor mij dus te laat. Ik heb vorige week alles handmatig overgezet. Maar lijkt me wel een hele fijne functie.
Hoi biancahey,

Slim dat je om opheldering vraagt. Je wil natuurlijk geen update mislopen. In dit topic leggen we uit wat iDIN is en praten we erover.

De nieuwe functie komt voor jou te laat, maar ik ben blij dat je de ontwikkeling positief vindt. Mede door jouw ervaring kunnen we onze dienstverlening verbeteren.
Hallo Irene,

Mag ik je nogmaals verzoeken om de link?
Deze verwijst naar een 404
Sorry, dat ging niet helemaal goed. De link heb ik zojuist aangepast.
Dank je wel. IK heb het gelezen en voor mijn gevoel klinkt het stukken veiliger dan DigiD.
Ik heb een poging gewaagd om ook eraan mee te doen maar ik denk dat ik te laat ben want het lukt niet.
Is er al zicht wanneer deze mogelijkheid wel toegankelijk gaat worden? Kan mijn DigiD de deur uit want volgens mij ligt deze al op straat 😠
Daar gaan we dit jaar mee aan de slag, ik kan daarover nog geen specifieke uitspraken doen. Natuurlijk melden we het hier op de community als het beschikbaar is.

Ter verduidelijking: iDIN is geen vervanger van de DigiD. Overheidsinstanties willen iDIN naast DigiD aanbieden. Bezoekers van hun websites kiezen dan kiezen of ze zich identificeren met DigiD of met iDIN.

Reageer