SNS

Plannen ICT 2017 voor Mijn SNS en SNS Mobiel Bankieren app

• 25 januari 2017
  • 59 Reacties
  • 18060 Keer bekeken

• Oud Moderator
  • 903 reacties
De plannen van ICT voor 2017 zijn in grote lijnen bekend gemaakt. Wat gaan we dit jaar ontwikkelen voor Mijn SNS en de SNS Mobiel Bankieren app?

Mijn SNS
De Mijn SNS omgeving wordt responsive gemaakt. De structuur, navigatie en styling van Mijn SNS op je tablet en mobiele telefoon worden dit jaar overzichtelijker en gebruikersvriendelijk. Hierbij zullen wij de meest bezochte en voor jullie relevante pagina’s als eerste doen. Daarnaast proberen we zoveel mogelijk jullie verbetersuggesties mee te nemen. Voor Mijn SNS komt ook iDIN beschikbaar (oa voor het inloggen bij de Belastingdienst) en komt er een functie die hulp biedt bij het overstappen naar SNS (met oa het kunnen inlezen van je adresboek van een andere bank).

SNS Mobiel Bankieren app
In de mobiele app gaan we een betaalverzoek gecombineerd met QR-scanner implementeren, zodat je bijvoorbeeld gemakkelijk geld kunt overboeken naar je vrienden. Maar ook makkelijker geld ontvangt van je vrienden. Alerts en notificaties kun je straks via een pushbericht op je mobiele telefoon ontvangen. NFC betalen gaan we dit jaar uitvoeren. Het is dan mogelijk om een betaling te doen aan de kassa met je mobiele telefoon. Daarnaast komt het betalen/signeren met je vingerprint en zal het hypotheekoverzicht beschikbaar komen (ja, dat gaat echt in 2017 plaatsvinden).

59 reacties

Badge +2
Nog de allerbeste wensen, klantbijsns 🙂 Fijn om te lezen dat je tevreden bent met de mobiele app. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'het kopiëren van opdrachten naar betalen'. Wil je dit toelichten?
Nou, het is dat je het vraagt, op zich een prima app, maar het zou makkelijk zijn als ik niet slechts 'enkele' betaalopdrachten zou kunnen kopiëren naar 'betalen', maar alle opdrachten en overschrijvingen zou kunnen kopiëren naar 'betalen'. Goede tip?
Goed 2018 gewenst!
Hoi klantbijsns,

Welkom op de community, wat heb je een leuke gebruikersnaam gekozen 🙂 We werken aan het 'Betaalverzoek', maar het lukt inderdaad niet om dit de komende dagen in te voeren. Hier lees je dat we mikken op het 1e kwartaal van 2018. Wat vind je verder van de mobiele app?
Hoi klantbijsns,

Welkom op de community, wat heb je een leuke gebruikersnaam gekozen 🙂 We werken aan het 'Betaalverzoek', maar het lukt inderdaad niet om dit de komende dagen in te voeren. Hier lees je dat we mikken op het 1e kwartaal van 2018. Wat vind je verder van de mobiele app?
nog 2 dagen om de betaalverzoek functie in te voeren. gaat dat nog lukken?
Hoi Mars-marcel,

Welkom op de community. Leuk dat je SNS Betalen actief gaat gebruiken en dat je vraagt naar de ontwikkeling van betalen met je mobiel. Ik verplaats je vraag naar het topic waarin we de plannen voor 2017 aankondigen. Hierin lees je dat we bezig zijn met de ontwikkeling van deze functie.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Aangezien ik nu de keuze heb gemaakt om meer met mijn SNS betalen te gaan doen valt het me nu toch een beetje tegen dat SNS nog geen "contactloos betalen met je mobiel" heeft. Ik kwam iets tegen dat het nu in test fase zou zijn. Wat is nu de status en wanneer kunnen we verwachten dat het voor klanten beschikbaar komt?
Bedankt, ziet er goed uit. Ik zie echter dat de volledige naam "SNS Bank N.V. (NL)" of "SNS (de Volksbank N.V.) (NL)" is.

Het land is afkomstig van een andere veldwaarde in het certificaat. Hier verandert inderdaad niets aan. De schrijfwijze is niet voor iedere browser hetzelfde. Internet Explorer maakt er bijvoorbeeld [nl] van, met rechte haken dus.
Je opmerkingen over de uitleg zal ik doorgeven aan de juiste afdeling.
Badge +1
Bedankt, ziet er goed uit. Ik zie echter dat de volledige naam "SNS Bank N.V. (NL)" of "SNS (de Volksbank N.V.) (NL)" is.

.

Op pagina veiliginternetbankieren staat ook:
Het adres van SNS is https://www.snsbank.nl/. De 's' staat voor 'secure': een beveiligde, versleutelde verbinding. Klopt de spelling en staat de slash na .nl/ in het adres? Dan weet je dat je echt op onze site bent. Staat er bijvoorbeeld www.snsbank.nl.example.nl, dan zit je op example.nl en niet op snsbank.nl.

De twee onderstreepte beschrijvingen zouden volgens mij moeten zijn:
  • De 's' in https staat: want er zijn meerdere 's'-en in de URL aanwezig.
  • staat er een slash ('/'-teken) na snsbank.nl: en dan in de voorbeelden ook spreken van 'www.snsbank.nl.example.nl/'

@SNS, het certificaat dat jullie gebruiken verloopt op 27 april aanstaande. Ik neem aan dat het volgende certificaat de naam 'De Volksbank N.V.' of enkel 'SNS' draagt. (Kijk hier voor company vs. brand name). Dit vraagt om een gecoördineerde actie van veel afdelingen. Een vergelijkbaar probleem is er voor de 'ASN Bank N.V.'.

We gebruiken hiervoor de schrijfwijze "Handelsnaam (Bedrijfsnaam)" en dit wordt dus "SNS (de Volksbank N.V.)" en "ASN Bank (de Volksbank N.V.)" etc.
Je kunt dit bijvoorbeeld al zien op https://heelnormaal.snsbank.nl/

In de loop van het jaar zullen alle certificaten vervangen worden, zodat overal de juiste naam te zien zal zijn.
De nieuwe update van de mobiele app komt medio april. De precieze inhoud delen we nu nog niet. De ervaring heeft geleerd dat pas vlak voor (en soms zelfs vlak na) het live gaan, zeker is welke verbeteringen er verwerkt zijn in de nieuwste versie. Soms ligt dat aan ons, soms spelen externe factoren een rol. Om te voorkomen dat we zaken beloven die we niet waarmaken, kiezen we er voor om direct na de livegang te vertellen dat er een nieuwe versie van de mobiele app is. Dan vertellen we ook wat de veranderingen zijn.
Helaas zijn we met dit soort antwoorden weer mijlenver terug in de tijd. Toen was het heel "normaal" dat klanten maar rustig moeten afwachten wat "de bank" leverde. We waren de laatste jaren via de community juist een paar stapjes verder. Klanten werden vooraf wat meer geïnformeerd waar "de bank" mee bezig was. Klanten waren niet langer kleine kinderen die niet begrijpen dat iets ook niet kan lukken!
Zo, dat moest maar weer eens gezegd worden.
Groet,
Ben 🆒
PS Vergeet niet dat dit dus niet persoonlijk is, maar vooral uit frustratie dat we soms een stapje vooruit zetten en dan weer 3 terug.
De nieuwe update van de mobiele app komt medio april. De precieze inhoud delen we nu nog niet. De ervaring heeft geleerd dat pas vlak voor (en soms zelfs vlak na) het live gaan, zeker is welke verbeteringen er verwerkt zijn in de nieuwste versie. Soms ligt dat aan ons, soms spelen externe factoren een rol. Om te voorkomen dat we zaken beloven die we niet waarmaken, kiezen we er voor om direct na de livegang te vertellen dat er een nieuwe versie van de mobiele app is. Dan vertellen we ook wat de veranderingen zijn.
Kan hier aub nog een reactie op komen?
Wanneer komt de nieuwe update uit en wat zit erin? Ik meen dat er gezegd is dat er medio eind maart een grote nieuwe update uitkwam voor de app..wordt hierin het hypotheekoverzicht ook al in meegenomen? Wat kunnen we verwachten met deze langverwachte lente-update?
Hoi ReinoutS,

Wil je een schermafbeelding maken van die pagina? Dan stuur ik het door naar mijn collega’s van IT. Als je het prettiger vindt, dan mag je deze ook mailen naar webcare@sns.nl. Zet je in de omschrijving ‘Community – Plannen ICT 2017’?
Badge
Dat is een goede aanvulling, Reinout S. Op onze website beschrijven we tips voor veilig internetbankieren. Hier staat ook dat de naam SNS Bank N.V. groen in de adresbalk staat. Alleen bij Internet Explorer is dit niet het geval.

Leuk dat het op die pagina staat, maar enkele dagen geleden viel het me op dat wanneer ik een iDeal-betaling doe via SNS dat er dan op die pagina alleen verwezen wordt naar het "slotje". Vandaar mijn opmerking.
Dat is een goede aanvulling, Reinout S. Op onze website beschrijven we tips voor veilig internetbankieren. Hier staat ook dat de naam SNS Bank N.V. groen in de adresbalk staat. Alleen bij Internet Explorer is dit niet het geval.
@SNS, het certificaat dat jullie gebruiken verloopt op 27 april aanstaande. Ik neem aan dat het volgende certificaat de naam 'De Volksbank N.V.' of enkel 'SNS' draagt. (Kijk hier voor company vs. brand name). Dit vraagt om een gecoördineerde actie van veel afdelingen. Een vergelijkbaar probleem is er voor de 'ASN Bank N.V.'.

Dat klopt, eRik. Dit passen we aan.
Die 2 zijn bij mij 3 puntjes. Wat mij het stoort is:
1) dat fabrikanten apps op je toestel plaatsen die je niet kunt verwijderen
2) (tot gisteren) die apps automatisch updaten, waardoor ze nog meer geheugenruimte in beslag nemen
3) veel apps op het interne geheugen geplaatst worden, waardoor je maar een beperkt aantal apps kunt downloaden en gebruiken

Wat is de reden dat veel van die apps perse op het interne geheugen moeten? Sneller laden? Nou, ik heb liever dat ik zelf kan bepalen of ze op het interne geheugen dan wel de extra SD-kaart geplaatst worden.

Goede vraag, wat die reden is. Waarschijnlijk dezelfde reden dat Microsoft standaard een browser IE in Windows software zette.

Om je te monitoren misschien, om een zo groot mogelijk marktaandeel/naamsbekendheid te krijgen, omdat zij van mening zijn dat het hun software is en jij dan ook maar aanverwanten moet gebruiken.

Dit zijn slechts enkele redenen waar soms ook rechtzaken over lopen.
Badge +1
Goedemorgen, Black..

Dit kan je per app uit of aanzetten met de optie van 2 puntjes naast de app..automatisch updaten van deze app uitschakelen..dan hoef je niet alles per se te laten updaten.[/quote]
Die 2 zijn bij mij 3 puntjes. Wat mij het stoort is:
1) dat fabrikanten apps op je toestel plaatsen die je niet kunt verwijderen
2) (tot gisteren) die apps automatisch updaten, waardoor ze nog meer geheugenruimte in beslag nemen
3) veel apps op het interne geheugen geplaatst worden, waardoor je maar een beperkt aantal apps kunt downloaden en gebruiken

Wat is de reden dat veel van die apps perse op het interne geheugen moeten? Sneller laden? Nou, ik heb liever dat ik zelf kan bepalen of ze op het interne geheugen dan wel de extra SD-kaart geplaatst worden.
Bij de algemene instellingen stond dat apps automatisch geüpdatet zouden worden. Is niet gebeurd. Afijn, ik heb de instellingen gevonden en deze gewijzigd naar niet-automatisch updaten; wel een bericht geven dat er een update is. (Ik houd niet van automatisch updaten; ik wil graag zelf enige controle kunnen uitvoeren wat er wel/niet gebeurt).
Goedemorgen, Black..

Dit kan je per app uit of aanzetten met de optie van 2 puntjes naast de app..automatisch updaten van deze app uitschakelen..dan hoef je niet alles per se te laten updaten.
Badge
Nog een ideetje, ik las laatst dit artikeltje: https://textslashplain.com/2017/01/16/certified-malice/
Bij een phishingsite is het tegenwoordig niet meer genoeg om te controleren of er een 'slotje' bij de adresbalk staat, zoals nog wel te lezen is als ik met iDeal betaal.
De naam van SNS Bank NV moet in het groen erbij staan, pas dan is het te vertrouwen!
Bij de algemene instellingen stond dat apps automatisch geüpdatet zouden worden. Is niet gebeurd. Afijn, ik heb de instellingen gevonden en deze gewijzigd naar niet-automatisch updaten; wel een bericht geven dat er een update is. (Ik houd niet van automatisch updaten; ik wil graag zelf enige controle kunnen uitvoeren wat er wel/niet gebeurt).
Hoi Blacktomcat,

Het is natuurlijk helemaal niet handig om voor iedere app in de Play Store te kijken of er een update beschikbaar is. Daarom zitten er in de Play Store onder 'Instellingen' een aantal opties die het leven makkelijk maken. Zo kun je ervoor kiezen om apps automatisch te updaten, aangeven dat je alleen wil updaten als je verbinding met wifi hebt of meldingen te ontvangen wanneer er updates beschikbaar zijn. Handig, hè?

Reageer