Beantwoord

Pushmeldingen bij- en afschrijvingen vanuit app?

Op dit moment is het bij SNS al mogelijk om alerts via SMS-berichten te ontvangen wat opzich handig is. Er zijn op dit moment echter al banken zoals Bunq en Knab welke deze alerts direct vanuit de app sturen. Dit is natuurlijk ook meer van deze tijd dan SMS gezien de meeste mensen tegenwoordig toch een smartphone hebben en echt superhandig omdat je dan door het openen van de pushmelding gelijk ook vanuit de app meer details over de bij- of afschrijving te vinden is. Gezien SNS de app continu aan het ontwikkelen is: staat dit al op de planning? Zo niet, zijn er hier meer die dit een goed idee zouden vinden?

Los hiervan nog iets anders. Onderaan de SMS-jes staat sinds kort steeds de tekst:
MIME-Version: 1.0; Content-type: mult
Kan deze worden verwijderd?
icon

Beste antwoord door Dennis 9 november 2017, 11:30

Pushmeldingen nemen we als input mee bij de doorontwikkeling van de mobiele app. Dat we ‘m meenemen als input betekent niet dat we de wens uitvoeren, dat is op dit moment nog niet bekend.

Bekijk origineel

12 Reacties

Goedemorgen Sam,

Heb je afgelopen week tips opgedoken uit de community of was je aan het bijkomen van de feestdagen? Het is inderdaad moderner om pushberichten te sturen als attentie in plaats van een SMS. Bij onze ontwikkelaars vraag ik na of er plannen zijn om dit aan te passen. Momenteel ligt bij onze IT-afdeling je vraag over de code. We hebben deze melding vaker ontvangen en dit wordt uitgezocht.
Onze ontwikkelaar is er deze ochtend snel bij, want ik heb al een terugkoppeling. Het versturen van berichten via de app is een echte verbetering, daarom zetten we dit op onze wensenlijst voor 2017. Dat is leuk nieuws, hè?
Tuurlijk.
Maar misschien is het een domper op de pret, maar ik reageer ff op een enkele tekst in het verhaal.
Namelijk "..gezien de meeste mensen tegenwoordig toch een smartphone hebben...".
Nu heeft nog niet iedereen dat en uit lezen van de complete inhoud van SNSCommunitie blijkt dat dat ook nog een aantal SNS klanten betreft.
Dus het lijkt mij dat alleen al vanwege die reden, dat de omschakeling naar de moderne "push op app"-methode, de SMS methode dan niet gelijk verdwijnt.
Toch?
Goedemorgen Maurits,

Het is geen domper, want je hebt gelijk. Het is me niet bekend of de ontwikkeling van de berichten in de mobiele app de SMS-dienst gaan vervangen. Bij de ontwikkelaar vraag ik na of de plannen al zo concreet zijn. Het is mogelijk dat deze diensten naast elkaar blijven bestaan.
In ieder geval heel goed nieuws dat het op de wensenlijst komt! Heb deze gelijk eens bekeken want wist niet eens dat deze er was, laat staan zo uitgebreid. Dit is 1 van de redenen dat ik blij ben dat ik bij SNS bankier: jullie staan echt open voor nieuwe ideeën en zijn erg toegankelijk o.a. ook hier op de community.
Voor de mensen die geen smartphone hebben ben ik het inderdaad wel eens dat via SMS ook moet blijven kunnen. ;)
Van wie kunnen we beter leren, dan de dagelijkse gebruikers van onze diensten :cool: Fijn dat je met ons meedenkt, we waarderen dit zeker.
Goed nieuws deze morgen. De SMS-meldingen blijven naast de app bestaan. Er zijn geen plannen om dit uit te zetten.
@Wouter, bij deze bedankt voor de melding(en), wat hier in deze community de "normale" weg is.
Kleine aantekening, wat ik typte was waar ik logischerwijs aan dacht, maar mijn eigen situatie is: geen smartphone maar 'gewoon' mobieltje, geen sms-alert aan staan, maar saldo attenties (en andere) allleen via email.
't Was dus voor algemeen belang.
Gegroet.
Een vraag of suggestie hoeft natuurlijk niet altijd in eigenbelang te zijn. Goed dat je met je 'mede-klant' meedenkt.
Pushmeldingen nemen we als input mee bij de doorontwikkeling van de mobiele app. Dat we ‘m meenemen als input betekent niet dat we de wens uitvoeren, dat is op dit moment nog niet bekend.
Waarom is het nog niet mogelijk dat wanneer er iets bij of af wordt geschreven van je rekening je direct een melding krijgt via je sns app. Of kan dat wel al en hoe dan precies.

Peter Grinbaum.
Goedemiddag Grinbaum,

Je vraag heb ik verplaatst naar een bestaand topic over dit onderwerp. Zoals je ziet, kun je een SMS ontvangen wanneer er iets wordt bij- of afgeschreven. Het is (nog) niet mogelijk om een melding vanuit de app te krijgen. Hier lees je welke saldo attenties we hebben en hoe je ze aanzet.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)