SNS

Beantwoord

SNS Creditcard transacties zichtbaar in Mijn SNS

• 30 juli 2010
  • 307 Reacties
  • 140156 Keer bekeken

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

307 reacties

Hmmm...mijn Credit Card van SNS is van Mastercard....

Oeps :eek:! Ik bedoel inderdaad Mastercard, wij bieden alleen Mastercard aan zelfs :rolleyes:.

@cmlee: Ik heb antwoord van de betreffende afdeling met de vraag of ze achter de schermen met je kunnen meekijken in Mijn SNS. Zou je daarom je gegevens in een mail naar [email]webcare@sns.nl[/email] kunnen sturen?
Hmmm...mijn Credit Card van SNS is van Mastercard....
Oeps :eek:! Ik bedoel inderdaad Mastercard, wij bieden alleen Mastercard aan zelfs :rolleyes:. @cmlee: Ik heb antwoord van de betreffende afdeling met de vraag of ze achter de schermen met je kunnen meekijken in Mijn SNS. Zou je daarom je gegevens in een mail naar [email]webcare@sns.nl[/email] kunnen sturen?

@Lindsay dank voor je tip. Ik zal mijn gegevens doorsturen naar Webcare, echter moet ik er wel bij vermelden dat ik het al een keer ter sprake heb gebracht bij een servicedesk medewerker, maar na 1,5 maand nog niks heb vernomen van hun, wel een beetje jammer 😞
Beste Mensen, Ik denk dat SNS het goed doet als ook in het totaaloverzicht een extra blok wordt getoond van alle creditcard mutaties. Het is immers toch ook gewoon een rekening die je hebt lopen bij SNS. Mijn mening is dat je daarmee een compleet overzicht schept met wat voor producten je hebt afgenomen van SNS. Ik zie jullie reacties graag tegenmoet. Gr, Lee
Hi Lee, Leuk om je weer op de community te zien 🙂. Graag geven we antwoord op je vraag betreft het opnemen van creditcard mutaties in het overzicht van Mijn SNS. Helaas is dit (nog) niet mogelijk. Wij fungeren als tussenpersoon voor VISA en VISA gebruikt een eigen systeem voor het transactieoverzicht. Het koppelen van het Mijn SNS systeem met dat van VISA is daarom gecompliceerd en ingewikkeld. We weten dat deze wens vanuit de klanten bestaat. Helaas kunnen we op dit moment nog niet concreet zeggen of en wanneer dit ontwikkeld wordt. Zodra we hier meer over weten communiceren we dit uiteraard.
Waarom staat in mijn overzicht niet de verzekeringsproducten die ik heb afgenomen van SNS?
De vraag waarom je verzekeringsproducten niet zichtbaar zijn in Mijn SNS hebben we uitgezet bij de desbetreffende afdeling. We komen hier op terug zodra we een antwoord hebben.

Hi Lindsay, ik kan het begrijpen dat het integreren van een Mastercard systeem binnen SNS moeilijk is. Daar kan ik wel mee leven. Echter stel ik voor om een alternatief aan te bieden, bijvoorbeeld een link naar Mastercard zelf en dat wij als SNS klant via hun systeem in de mutaties terecht kan. Weliswaar een omweg, maar beter dan niks toch?!
Badge +1
Hi Lindsay, ik kan het begrijpen dat het integreren van een Mastercard systeem binnen SNS moeilijk is. Daar kan ik wel mee leven. Echter stel ik voor om een alternatief aan te bieden, bijvoorbeeld een link naar Mastercard zelf en dat wij als SNS klant via hun systeem in de mutaties terecht kan. Weliswaar een omweg, maar beter dan niks toch?!

Hallo Cmlee,

Bedankt voor het meedenken 😃. We hebben je suggestie voorgelegd aan onze creditcardafdeling. Mastercard verwerkt alleen betalingen en heeft helaas geen administratiesysteem waar wij klanten naar kunnen linken. Het integreren van een administratiesysteem binnen Mijn SNS is natuurlijk ideaal. We hebben er daarom nogmaals melding van gemaakt bij de ontwikkelaars. Zoals gezegd wordt dit door de complexiteit en hoge kosten helaas niet op korte termijn gerealiseerd.
Bedankt voor het meedenken 😃. We hebben je suggestie voorgelegd aan onze creditcardafdeling. Mastercard verwerkt alleen betalingen en heeft helaas geen administratiesysteem waar wij klanten naar kunnen linken. Het integreren van een administratiesysteem binnen Mijn SNS is natuurlijk ideaal. We hebben er daarom nogmaals melding van gemaakt bij de ontwikkelaars. Zoals gezegd wordt dit door de complexiteit en hoge kosten helaas niet op korte termijn gerealiseerd.

Jammer dat het zo ingewikkeld is. Inzage in de creditcardgegevens in Mijn SNS blijft voor mij ook absoluut een grote wens!
Ok, zijn meerdere geweest die deze wens ook hebben uitgesproken dus met nog meer stemmen voor wordt dit nog meer kracht bij gezet! Liz

Ja hier nog iemand die dit graag wilt, afgelopen maand namelijk heel vaak met een bedrijf lopen mailen dat ik mijn geld nog niet had teruggekregen bleek dit wel netjes gedaan te zijn maar kon ik dit pas zien op mijn maandafschrift
Reputatie 3
Badge +1
Hi Mielow,
Welkom op de community 🙂. Kun je een beetje wegwijs worden hier?

Om op je reactie terug te komen; we snappen dat het wenselijk is om dit door te voeren. Zoals Tibor hieronder al aangeeft hebben we het nogmaals aangegeven bij de ontwikkelaars, maar kan het door de complexiteit en hoge kosten helaas niet op korte termijn worden uitgevoerd.
Wanneer komen de transacties van de SNS creditcard beschikbaar in mijnSNS. Ik heb deze vraag een jaar geleden ook gesteld via ID , maar daar kreeg ik als antwoord dat de SNS creditcard volledig gescheiden is. Voor mij als SNS klant is dat geen bevredigend antwoord. Uit beveilingsoogpunt is het voor de klant toch belangrijk dat je ook deze transacties snel kunt zien, zodat je bij onterechte afschrijvingen(fraude) snel kunt reageren. Gaarne jullie reactie
Wanneer komen de transacties van de SNS creditcard beschikbaar in mijnSNS. Ik heb deze vraag een jaar geleden ook gesteld via ID , maar daar kreeg ik als antwoord dat de SNS creditcard volledig gescheiden is. Voor mij als SNS klant is dat geen bevredigend antwoord. Uit beveilingsoogpunt is het voor de klant toch belangrijk dat je ook deze transacties snel kunt zien, zodat je bij onterechte afschrijvingen(fraude) snel kunt reageren. Gaarne jullie reactie

Beste Hansvanleeuwen,

Van harte welkom bij SNS Community:)

We hebben je vraag verplaatst naar dit bestaande topic. Hieronder staan ook de antwoorden op je vraag. We begrijpen dat dit niet de antwoorden zijn die je wenst maar om de redenen hieronder weergegeven zullen creditcardtransacties voorlopig niet inzichtelijk zijn binnen Mijn SNS.
Hi Mielow,
Welkom op de community 🙂. Kun je een beetje wegwijs worden hier?

Om op je reactie terug te komen; we snappen dat het wenselijk is om dit door te voeren. Zoals Tibor hieronder al aangeeft hebben we het nogmaals aangegeven bij de ontwikkelaars, maar kan het door de complexiteit en hoge kosten helaas niet op korte termijn worden uitgevoerd.

Hi Tienek,

Ja leuk zo´n formum, beetje veel verschillende locaties alleen om te kijken waar wat staat...

Om even terug te komen op dit onderwerp, creditkaart gegevens in MijnSNS, waarom lukt het bij SNS nog steeds niet om dit te realiseren bij RABO is het gewoon inzichtelijk en is toch ook mastercard.?!
Over het algemeen ben ik zeer te spreken over het MijnSNS domein. SNS was volgens mij een voorloper op het gebied van alles geintegreerd en papierloos kunnen inzien in het MijnSNS domein, en ook bijvoorbeeld lekker makkelijk als klant een extra rekening kunnen openen zonder papieren rompslomp.

Maarrrr, SNS wordt nu toch echt ingehaald, en het meest in het oog springende hierbij is online credit card inzage. Eens met voorgaande reacties dat dit nu echt een functionaliteit begint te worden waarbij het excuus "het is te complex" niet meer kan gelden. Andere banken als Rabo en ING bieden dit ook aan.

Persoonlijk vind ik het met name irritant dat ik niet kan zien uit welke betalingen het afgeschreven bedrag bestaat. Eens per maand krijg ik dan een totaalbedrag van mijn rekening gestort met de opmerking: "Afschrijving Creditcard", wat dan alle credit card betalingen van die maand samengeraapt is. Geen idee om welke betalingen het dan gaat... Leuk, zo;n electronisch huishoudboekje, maar als ik bij dit soort betalingen vervolgens niet kan zien wat ik daadwerkelijk betaalt heb, wordt dat ook redelijk nutteloos.

Kan voor mij echt een reden worden om over te stappen. Bovendien kan het de bank ook geld schelen als ze kunnen stoppen met papieren credit card afschriften te versturen. Business case ligt er dus wel volgens mij om dit te gaan realiseren, SNS bank.
Of, misschien nog een idee voor de tussentijd dat dit geimplementeerd gaat worden, stuur de creditcard specificaties naar de SNS community mailbox van je klanten (zou veilig moeten zijn want gesloten omgeving toch?). En geef je klanten dan meteen de optie om papieren credit card afschrijvingen uit te vinken = minder papieren romslomp = minder kosten voor SNS.
Badge +1

Maarrrr, SNS wordt nu toch echt ingehaald, en het meest in het oog springende hierbij is online credit card inzage. Eens met voorgaande reacties dat dit nu echt een functionaliteit begint te worden waarbij het excuus "het is te complex" niet meer kan gelden. Andere banken als Rabo en ING bieden dit ook aan.

Hallo RThijssen,

Allereerst welkom op SNS Community 😃.

We kunnen ons voorstellen dat het wenselijk is om altijd je creditcardgegevens in te zien. Zoals gezegd staat deze implementatie binnen Mijn SNS gepland. Vanwege de complexiteit van deze implementatie kunnen we helaas nog niet zeggen binnen welke termijn dit gerealiseerd wordt.

Of, misschien nog een idee voor de tussentijd dat dit geimplementeerd gaat worden, stuur de creditcard specificaties naar de SNS community mailbox van je klanten

Bedankt voor je suggestie 🙂. Deze zetten we door naar de productontwikkelaars.
Ook ik vindt het tijd worden voor het creditcard overzicht in mijn SNS.
Ook al jaren lang met datzelfde kluitje in het riet gestuurd, (het komt eraan)
Wordt niet goed van die papieren overzichten waar nog betalingen van 3 maanden geleden opnieuw herhaald worden.

En Tibor of Wilma of iedere andere moderator, je hoeft niet steeds opnieuw te vermelden, dat het bij de ontwikkelaars onder de aandacht is geplaatst.
Je moet ze gewoon verplichten om dit voor bv 1 juni te realiseren anders gewoon deelgenoot maken van een reorganisatie.
Kunnen ze thuis wat gaan ontwikkelen, wedden dat het dan ineens in een stroomversnelling komt.
Ook ik vindt het tijd worden voor het creditcard overzicht in mijn SNS.
Ook al jaren lang met datzelfde kluitje in het riet gestuurd, (het komt eraan)
Wordt niet goed van die papieren overzichten waar nog betalingen van 3 maanden geleden opnieuw herhaald worden.

En Tibor of Wilma of iedere andere moderator, je hoeft niet steeds opnieuw te vermelden, dat het bij de ontwikkelaars onder de aandacht is geplaatst.
Je moet ze gewoon verplichten om dit voor bv 1 juni te realiseren anders gewoon deelgenoot maken van een reorganisatie.
Kunnen ze thuis wat gaan ontwikkelen, wedden dat het dan ineens in een stroomversnelling komt.

Hi Ben Onbekend, welkom op de Community. Leuk dat je je hebt aangemeld 🙂.

We begrijpen je frustratie betreft de papieren overzichten. Ook snappen we dat er behoefte is aan het overzicht binnen Mijn SNS mét creditcardgegevens, zoals inderdaad vaker aangegeven door verschillende community-leden.

We geven ieder signaal door aan de ontwikkelaars om aan te geven hoe urgent de wens van klanten is dit zo spoedig mogelijk te implementeren. Wij als moderators proberen op deze manier verbeteringen door te voeren.

In het voorstel-topic kun je meer lezen over ons en de andere Community-leden en als je het leuk vindt kun je je hier ook voorstellen 🙂.
Voor zover ik weet is het op dit moment binnen het "Mijn SNS" internetbankieren niet mogelijk enige informatie te vinden over een SNS credit card. Wat ik zelf erg mis is een mogelijkheid om het huidige overzicht online te bekijken. Met "huidig overzicht" bedoel ik de openstaande afschrijvingen, de bedragen die aan het eind van de maand zullen worden afgeschreven dus (daarnaast zou een historie hiervan natuurlijk ook erg handig zijn.)

Is een dergelijke functionaliteit eerder besproken en/of besloten dit wel of niet op te nemen in "Mijn SNS"? Zo ja, waarom wel/niet (en enig idee wanneer)? Zo nee, dan hoop ik hierbij een goed idee te hebben genoemd ter uitbreiding van "Mijn SNS".

Ik heb niet erg veel extra informatie, wel weet ik dat ING in een soortgelijke functie voorziet en dat de KBC (in België) doet dit ook, voor wat het waard is. 🙂
Hi Timwienk,

Allereerst hartelijk welkom op SNS Community. Bedankt voor het meedenken. Echter bestaat er inderdaad al een topic over dit onderwerp. Daarom hebben we het topic samengevoegd met het reeds bestaande topic.
Waarom moet het een maand duren voordat ik weet wat er van mijn credit card is afgeboekt? Bij andere credit card providers kun je direct een SMS krijgen als er iets wordt afgeboekt. Ik zou al tevreden zijn als ik online mijn credit card "rekening" kon raadplegen.  
Waarom moet het een maand duren voordat ik weet wat er van mijn credit card is afgeboekt? Bij andere credit card providers kun je direct een SMS krijgen als er iets wordt afgeboekt. Ik zou al tevreden zijn als ik online mijn credit card "rekening" kon raadplegen.  

Hi Vincent, welkom op de Community. Leuk dat je je hebt aangemeld 🙂.

We begrijpen je frustratie betreft de papieren overzichten. Ook snappen we dat er behoefte is aan het overzicht binnen Mijn SNS met creditcardgegevens, zoals vaker aangegeven door verschillende community-leden.

We geven ieder signaal door aan de ontwikkelaars om aan te geven hoe urgent de wens van klanten is dit zo spoedig mogelijk te implementeren. Wij als moderators proberen op deze manier verbeteringen door te voeren.

Je hebt dit topic geplaatst in het 'Meedenken en Onderzoek'-forum. We hebben je reactie verplaatst naar dit topic: Zijn SNS Creditcard transacties zichtbaar in Mijn SNS? en sluiten daarom dit topic.

In het voorstel-topic kun je meer lezen over ons en de andere Community-leden en als je het leuk vindt kun je je hier ook voorstellen.

Het is duidelijk dat enige vorm van het verbeteren van de creditcard geen prioriteit heeft.
Volgens SNSMod Tibor omdat SNS maar weinig creditcard klanten heeft.

Alternatief neem een bankonafhankelijke card via ICS.
Iets duurder (1,75/jr) maar online inzicht en geen rekeningafschriften in de brievenbus (of in de brievenbus van een ander POSTNL).

De Bijenkorf geeft ook een ICS card uit en die is ook nog goedkoper als het gaat om puur de kosten.
Kortom er zijn goede alternatieven.
Gaarne de mogelijkheid scheppen om creditcardbetalingen tussentijds te monitoren via internetbankieren. Nu krijgt men pas aan het eind van de maand een overzicht van de betalingen.
Ben het hier mee eens. zo kan men eerder actie ondernemen als er onterechte betalingen zijn afgeschreven. ook kan men tussen tijds zien hoeveel er nog besteed kan worden.
Hallo W.R.devries en DHermus,

Allereerst hartelijk welkom op SNS Community 🙂.

We zijn het helemaal met jullie eens dat de creditcardtransacties inzichtelijk moeten worden binnen Mijn SNS. Er wordt momenteel aan gewerkt en we streven ernaar om dit begin volgend jaar te hebben geïntegreerd.

In de tussentijd maken we het wel mogelijk om je creditcardafschriften als PDF terug te vinden in Mijn SNS.
ik zwengel deze topic nog eens een keer aan want ik snap niet dat een bank als SNS dit nog steeds niet heeft opgelost. zo heel lastig lijkt het me toch niet te zijn?
rabobank heeft het, anwb (ICS cards) heeft het, heeft zelfs een losse app waarbij je precies kunt zien wat er   nog open staat etc.

....SNS WANNEER GAAN JULLIE DIT EINDELIJK EENS OPLOSSEN?
Hallo Mielow,

We zijn het met je eens dat het wenselijk is om je creditcardtransacties online in te kunnen zien. Hier wordt momenteel hard aan gewerkt. We verwachten dat dit begin 2014 is geïntegreerd binnen Mijn SNS.

In het topic 'Verbetering Mijn SNS: wat heeft jouw voorkeur?' is meer over dit onderwerp gesproken. Zie bijvoorbeeld onderstaande post van Tibor.

SNS Bank maakt al jaren gebruik van een andere leverancier dan ICS. Het is inderdaad zo dat ANWB, Bijenkorf en een paar andere bedrijven hun creditcards via ICS aanbieden.

Het is op zich ook makkelijk om net als ICS via een 'losse creditcard website' de overzichten te presenteren. Wij willen dit echter graag geïntegreerd hebben in MijnSNS, zodat je als klant maar 1 keer hoeft in te loggen. Doel is om straks echt alles achter 1 login te krijgen. Naar aanleiding van jullie verzoek gaan we er wel voor zorgen dat we dit jaar nog de creditcard maandoverzichten (in PDF) beschikbaar krijgen binnen Mijn SNS .

We doen ons best om volgend jaar de meest ideale situatie te krijgen, zodat je bijvoorbeeld ook meteen betaaltransacties kunt doen van en naar je creditcard in MijnSNS.