SNS

Beantwoord

SNS Creditcard transacties zichtbaar in Mijn SNS

• 30 juli 2010
  • 307 Reacties
  • 140156 Keer bekeken

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

307 reacties

Toch vreemd, dat SNS verklaard dat Mastercard de data niet vrijgeeft.
Bij de Rabobank is deze service reeds een aantal jaren wel beschikbaar.
Daar kun je dagelijks je actuele stand raadplegen van je creditcard uitgaven, zonder dat daarvoor kosten voor in rekening worden gebracht.
Ik zou graag bij de bankzaken van mijn sns ook een overzicht willen van de uitgaven die met de creditcard van sns gemaakt zijn willen hebben.
Nu krijg je alleen een papieren overzicht met de post, maar ik wil ten alle tijden inzicht hebben en makkelijk af kunnen lossen.
Komt deze er in de nabije toekomst?
Als er meer mensen zijn die dit willen stem dan mee voor zo'n overzicht mogelijkheid.
Hier is SNSBank mee bezig, een aantal topic's in dit forum gaan hier ook over :)
https://forum.snsbank.nl/betalen-46/zijn-sns-creditcard-transacties-zichtbaar-mijn-sns-6494/
Hallo Monique73,

Welkom op SNS Community 🙂. Leuk dat je gelijk meedenkt over onze services.

Zoals Sebastiaan aangeeft, is er al vaker gesproken over dit onderwerp. We hebben je post daarom samengevoegd met een eerder topic.

Hopelijk tot snel.
Beste moderatoren,

Naast de creditcard van SNS (Mastercard) heb iknog een andere creditcard (voornamelijk bedoeld voor onvoorziene omstandigheden). Bij deze andere creditcard kan ik alle door mij gedane aankopen etc zowel online als via een app op mijn smartphone bekijken.

Dat betekent dat ik de uitgaven en de limiet heel gemakkelijk in de gaten kan houden. Bij de creditcard van SNS moet ik van iedere uitgave een notitie op papier maken en dit lijstje weer bijwerken wanneer de betalingen zijn gedaan.

Ik zou jullie dan ook willen vragen om er bij de ontwikkelaars stevig op aan te dringen om de individuele aankopen met en betalingen aan de creditcard zowel in Mijn SNS als in de SNS app zichtbaar te maken.
Beste moderatoren,

Naast de creditcard van SNS (Mastercard) heb iknog een andere creditcard (voornamelijk bedoeld voor onvoorziene omstandigheden). Bij deze andere creditcard kan ik alle door mij gedane aankopen etc zowel online als via een app op mijn smartphone bekijken.

Dat betekent dat ik de uitgaven en de limiet heel gemakkelijk in de gaten kan houden. Bij de creditcard van SNS moet ik van iedere uitgave een notitie op papier maken en dit lijstje weer bijwerken wanneer de betalingen zijn gedaan.

Ik zou jullie dan ook willen vragen om er bij de ontwikkelaars stevig op aan te dringen om de individuele aankopen met en betalingen aan de creditcard zowel in Mijn SNS als in de SNS app zichtbaar te maken.

Hi Straetmans,

Welkom op de SNS Community. Leuk dat je er bent, word je al een beetje wijs uit de topics?

Je opmerking is eerder in deze post beantwoord door mijn collega moderatoren Tibor en Marnix. Dat antwoord heb ik hieronder als quote geplaatst zodat je niet het topic door hoeft te scrollen.

Met de zoekbalk rechtsboven kun je zoeken op onderwerpen die eerder besproken zijn. Heb je nog vragen over het gebruik van de community, dan horen we dit graag 🙂.

Hallo Mielow,

We zijn het met je eens dat het wenselijk is om je creditcardtransacties online in te kunnen zien. Hier wordt momenteel hard aan gewerkt. We verwachten dat dit begin 2014 is geïntegreerd binnen Mijn SNS.

In het topic 'Verbetering Mijn SNS: wat heeft jouw voorkeur?' is meer over dit onderwerp gesproken. Zie bijvoorbeeld onderstaande post van Tibor.

SNS Bank maakt al jaren gebruik van een andere leverancier dan ICS. Het is inderdaad zo dat ANWB, Bijenkorf en een paar andere bedrijven hun creditcards via ICS aanbieden.

Het is op zich ook makkelijk om net als ICS via een 'losse creditcard website' de overzichten te presenteren. Wij willen dit echter graag geïntegreerd hebben in MijnSNS, zodat je als klant maar 1 keer hoeft in te loggen. Doel is om straks echt alles achter 1 login te krijgen. Naar aanleiding van jullie verzoek gaan we er wel voor zorgen dat we dit jaar nog de creditcard maandoverzichten (in PDF) beschikbaar krijgen binnen Mijn SNS .

We doen ons best om volgend jaar de meest ideale situatie te krijgen, zodat je bijvoorbeeld ook meteen betaaltransacties kunt doen van en naar je creditcard in MijnSNS.

Badge +1
Toch vreemd, dat SNS verklaard dat Mastercard de data niet vrijgeeft.
Bij de Rabobank is deze service reeds een aantal jaren wel beschikbaar.
Daar kun je dagelijks je actuele stand raadplegen van je creditcard uitgaven, zonder dat daarvoor kosten voor in rekening worden gebracht.

Hallo Marcel,

Ten eerste van harte welkom op SNS Community.

Het is niet zo dat Mastercard deze data niet vrijgeeft; de data staan immers ook op de schriftelijke afschriften.
Punt is dat we de creditcardoverzichten in de Mijn SNS omgeving moeten bouwen. Omdat er een heleboel zaken op de verlanglijst staan, kost dit tijd. Maar het staat zeker op de planning.

Het moeten maken van keuzes is ook de reden dat we aan onze klanten vragen wat ze het liefst veranderd willen zien.
We houden deze volgorde aan, in combinatie met de reacties die we in "Denk mee" krijgen van onze klanten. We zijn er dus mee bezig.

We hopen je hier vaker te zien.
Reputatie 3
Badge +1
Hi El Perro,

Het blijft een lastig verhaal en wij begrijpen dat het wenselijk is. Toch fijn dat je mee blijft denken aan oplossingen. Het voorstel dat je doet met betrekking tot PDF zijn we nu aan het maken en zal waarschijnlijk eind van dit jaar klaar zijn. Toch een stukje dichter bij de oplossing. 😉
Reputatie 2
Geen probleem Tibor. Kunnen we dan de tranacties ook 'real-time' inzien, of wordt het dan het alleen downloaden van een PDF?
Geen probleem Tibor. Kunnen we dan de tranacties ook 'real-time' inzien, of wordt het dan het alleen downloaden van een PDF?

Hoi TheVMaster,

Bedankt voor je vraag. Omdat dit onderwerp vaker op de community terugkomt, heb ik je vraag naar deze bestaande discussie verplaatst.

We streven ernaar om de creditcardtransacties begin volgend jaar inzichtelijk te maken binnen Mijn SNS.

We willen graag een 'realtime' overzicht presenteren en integreren in Mijn SNS, zodat je als klant maar één keer hoeft in te loggen. Dat gaat dus een stap verder dan de genoemde PDF's.
Reputatie 3
Badge +1

We streven ernaar om de creditcardtransacties begin volgend jaar inzichtelijk te maken binnen Mijn SNS.

We willen graag een 'realtime' overzicht presenteren en integreren in Mijn SNS, zodat je als klant maar één keer hoeft in te loggen. Dat gaat dus een stap verder dan de genoemde PDF's.

Als dit wapenfeit gerealiseerd is en ik hoor positieve verhalen hierover op de community, dan overweeg ik om een SNS creditcard te nemen. Tot die tijd blijf ik lekker bij mijn huidige ICS card. 
:rolleyes:

Groeten,
Stefan
Tot die tijd blijf ik lekker bij mijn huidige ICS card. 
:rolleyes:

Hoi Stefan,

Dat begrijp ik. Goed om te horen dat de huidige kaart je bevalt en dat je de community-ontwikkelingen, met een kritische blik, op de voet volgt. Ik had eigenlijk niet anders verwacht. 😉
Reputatie 2

Hoi TheVMaster,

Bedankt voor je vraag. Omdat dit onderwerp vaker op de community terugkomt, heb ik je vraag naar deze bestaande discussie verplaatst.

Dat klinkt erg goed. Kan niet wachten.....begin dit jaar dus? Ergens eerste kwartaal denk ik dan? Of kun je qua datum niet concreter zijn? 
Reputatie 2
Badge
Het is nu begin volgend jaar. Is er nu meer bekend. Een datum, misschien?
Badge +1

Hallo Eva,

Graag geef ik je een update:

Zowel jaaroverzichten als creditcardoverzichten, worden zoals gezegd in PDF-vorm zichtbaar in mijn SNS. Planning is om dit 31 januari te lanceren.

Wanneer de realtime weergave van je creditcarduitgaven wordt geïntegreerd in Mijn SNS, is helaas nog niet bekend. Op het moment dat hier meer over bekend is, delen we dit hier.
Reputatie 2
Badge
Dank jullie wel voor jullie Dooie mus. Hebben jullie daar ook een recept voor?
Reputatie 2

Hallo Eva,

Graag geef ik je een update:

Zowel jaaroverzichten als creditcardoverzichten, worden zoals gezegd in PDF-vorm zichtbaar in mijn SNS. Planning is om dit 31 januari te lanceren.

Wanneer de realtime weergave van je creditcarduitgaven wordt geïntegreerd in Mijn SNS, is helaas nog niet bekend. Op het moment dat hier meer over bekend is, delen we dit hier.

Mooi dat de creditcardoverzichten in PDF beschikbaar komen, maar wat ik mij oprecht afvraag is waarom het zo lang duurt om de 'realtime' uitgaven niet geintegreerd kunnen worden. Alle andere banken hebben dit al jaren voor elkaar. Wat is nu precies het probleem dan, of hebben jullie developers het te druk? 🙂
De vraag over betere zichtbaarheid van de creditcard-afschrijvingen e.d. loopt al sinds 2010.
Ik lees veel: 'momenteel wordt hier hard aan gewerkt' en 'we leggen het aan onze ontwikkelaars voor'.
U gaat nu al het vijfde jaar in met deze antwoorden!
Wanneer is het eindelijk zichtbaar in Mijn SNS?!
Betaalt de SNS de ontwikkelaars niet voldoende of zijn er andere 'stiekeme' voordelen voor de bank om dit niet in Mijn SNS onder te brengen?
Reputatie 3
Badge +1
Hi, we begrijpen dat jullie het vervelend vinden dat het zo lang duurt voordat dit daadwerkelijk gerealiseerd wordt. De precieze reden waarom het zo lang duurt, hebben we niet, maar dit vragen we voor jullie na. Nog eventjes geduld. 😉
Reputatie 2
De vraag over betere zichtbaarheid van de creditcard-afschrijvingen e.d. loopt al sinds 2010.
Ik lees veel: 'momenteel wordt hier hard aan gewerkt' en 'we leggen het aan onze ontwikkelaars voor'.
U gaat nu al het vijfde jaar in met deze antwoorden!
Wanneer is het eindelijk zichtbaar in Mijn SNS?!
Betaalt de SNS de ontwikkelaars niet voldoende of zijn er andere 'stiekeme' voordelen voor de bank om dit niet in Mijn SNS onder te brengen?

Wat ik ook niet snap is WAAROM alle andere banken het wel kunnen en SNS Bank niet.... 😉
Reputatie 2
Badge
Twee jaar geleden, toen ik bij de SNS bank kwam omdat ik dan korting op mijn hypotheek rente kreeg (spijt als haren op mijn hoofd) was een van de eerste dingen die ik zag dat er geen overzicht van creditcard afschrijvingen was. Omdat ik dacht dat ik niet goed keek heb ik toen gebeld. Er werd mij verteld dat dat overzicht er niet was en dat het voorlopig ook niet zou komen omdat de hogere managers daar het nut niet van inzagen. Hoewel dit antwoord kwa klantgerichtheid niet het meest handige was is het achteraf het meest to the point gebleken. De rest van de antwoorden zijn tot nu toe alleen maar zoethouders geweest.
Ik denk er hard over na om die 0,1 procent minder korting voor lief te nemen en terug naar mijn oude bank te gaan.
Twee jaar geleden, toen ik bij de SNS bank kwam omdat ik dan korting op mijn hypotheek rente kreeg (spijt als haren op mijn hoofd) was een van de eerste dingen die ik zag dat er geen overzicht van creditcard afschrijvingen was. Omdat ik dacht dat ik niet goed keek heb ik toen gebeld. Er werd mij verteld dat dat overzicht er niet was en dat het voorlopig ook niet zou komen omdat de hogere managers daar het nut niet van inzagen. Hoewel dit antwoord kwa klantgerichtheid niet het meest handige was is het achteraf het meest to the point gebleken. De rest van de antwoorden zijn tot nu toe alleen maar zoethouders geweest.
Ik denk er hard over na om die 0,1 procent minder korting voor lief te nemen en terug naar mijn oude bank te gaan.

Ik vraag me ook echt af wanneer dit verwerkt wordt! Dit is tot nog toe voor mij het grootste nadeel, het feit dat ik mijn creditcard afschrijvingen die nog moeten gebeuren niet realtime kan inzien, zodat ik inzicht heb en daarmee mijn budget kan aanpassen.. Deze onhandigheid laat me bijna twijfelen om weer terug te gaan naar mijn oude bank.. Ik hoop echt dat hier snel uitsluitsel over komt...
Dit is voor mij ook echt rede geweest de kaart op te zeggen en via de anwb een creditcard aan te vragen!
deze bevalt prima en heeft een mooie app op de telefoon waar je alles op kan bijhouden.
verder houd sns alleen maar een worstje voor om klanten te behouden want als je naar pagina 1 gaat zie je dat de eerste post iut 2010 is en dat ze toen verwachtte dat het een jaar later wel mogelijk zou zijn! FAIL! 
Reputatie 2
.....en het is nu alweer een dikke week februari en 31 januari is weer niet gehaald. Daarbij wordt er ook wel erg lang nagedacht over de redenen....eh...misschien dat we allemaal massaal onze cc moeten opzeggen?
Natuurlijk had alles gisteren al klaar moeten zijn, maar ja, dat is niet altijd zo.
Ik heb niet zo`n SNS kaart (wel eentje in DE), ik vind dat de informatie binnen MijnSNS thuis hoort.
Maar, het was en is er niet, dus moet het gemaakt worden. De automatisering van een bank is een complexe zaak en vanuit de SNS is al verschillende keren aangegeven dat men er aan werkt. Misschien toch een beetje vertrouwen in hebben en anders inderdaad maar (tijdelijk??) naar een ander. Dat is tenslotte vrije markt!
Groet,
Ben 🆒
PS Wat is er vandaag nog meer zoal niet, wat we morgen eigenlijk al vandaag hadden willen hebben? 😕