SNS

Beantwoord

SNS Creditcard transacties zichtbaar in Mijn SNS

• 30 juli 2010
  • 307 Reacties
  • 140156 Keer bekeken

Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

307 reacties

Reputatie 2
Badge
Men zou navragen wanneer de realtime online gegevens zouden komen en dat is nu alweer een dikke week geleden

Ik ben zelf al sinds 2012 bezig en ik begrijp van andere dat ze al sinds 2010 aan het wachten zijn. Dat klinkt toch niet als van vandaag op morgen.
Alle andere banken hebben het wel en ik snap dus niet wat het probleem is. Als dat er wel is laat men dat dan een keer uitleggen in plaats van mensen aan het lijntje te houden.

Verder waren er een aantal dingen toegezegd voor 31 januari en die zijn er ook niet.

Er wordt mensen verteld dat we regelmatig onze account in de gaten moeten houden om fraude te signaleren. Maar bij de creditcard kan dat niet eens.

Ik ben er inderdaad wel een beetje klaar mee.
Toen ik een paar jaar geleden een cc bij de SNS bank nam werd mij verteld dat het niet lang zou duren voorat ik mijn betalingen realtime zou kunnen inzien. Vervolgens heb ik hier elk jaar, onlangs weer via twitter, om gevraagd.

Op mijn laatste vraag in januari via twitter kreeg ik het antwoord dat de maandelijkse bankafschriften wel binnenkort online in te zien zijn maar dat real time inzage niet in de planning zit. 

mijn collega's verklaren me voor gek dat ik nog bij de sns bank een cc heb en ik laat veel betalingen nu noodgedwongen via paypal lopen want zelf op een stukje papier een overzicht bijhouden van mijn cc betalingen is in deze tijd ronduit belachelijk.

voor mijn komende vakantie heb ik het besluit genomen er een tweede cc bij te nemen omdat ik tijdens mijn reizen bijna alles met een cc betaal. Wellicht stap ik definitief over want de cc service van de sns bank blijft te ver achter bij alle andere aanbieders.
@ allen

Ik snap jullie frustratie. Wij zijn overigens ook de medewerkers die het @SNSBank Twitter-account beheren, dus ons antwoord komt overeen 🙂.

De reden dat wij vorig jaar hebben aangegeven dat de gegevens realtime beschikbaar zouden zijn medio 2014, is omdat dit ook zo aan ons is gecommuniceerd.
Als brengers van slecht nieuws vinden wij het (nog) niet kunnen nakomen van deze belofte evengoed vervelend 😞.

Het is belangrijk nu met een helder antwoord en duidelijke uitleg te komen. Wij (moderators/webcare) doen hard ons best hier intern antwoord op te krijgen.
Inzichtelijk maken van de creditcardtransacties is inderdaad een bekende klantwens die nog steeds in de top 10 staat. Helaas zal dit op korte termijn niet beschikbaar komen. Mea culpa 😞.
Reputatie 2
@ allen

Ik snap jullie frustratie. Wij zijn overigens ook de medewerkers die het @SNSBank Twitter-account beheren, dus ons antwoord komt overeen 🙂.

De reden dat wij vorig jaar hebben aangegeven dat de gegevens realtime beschikbaar zouden zijn medio 2014, is omdat dit ook zo aan ons is gecommuniceerd.
Als brengers van slecht nieuws vinden wij het (nog) niet kunnen nakomen van deze belofte evengoed vervelend 😞.

Het is belangrijk nu met een helder antwoord en duidelijke uitleg te komen. Wij (moderators/webcare) doen hard ons best hier intern antwoord op te krijgen.
Inzichtelijk maken van de creditcardtransacties is inderdaad een bekende klantwens die nog steeds in de top 10 staat. Helaas zal dit op korte termijn niet beschikbaar komen. Mea culpa 😞.

Maar  waarom wordt er dan wel iedere keer een toezegging gedaan? Niet om het een of ander, maar als ik keer op keer een deadline niet nakom, dan heeft dan concequenties. Ik vind het ongehoord dat er al een aantal jaren beloftes worden gedaan en dat dit nog steeds niet geregeld is. Overigens is de SNS Bank volgens mij de enigste bank die dit nog niet heeft geregeld.....een heel slechte zaak lijkt mij. Of zijn klanten toch niet zo belangrijk voor de SNS Bank?
Badge +1
Goedemiddag iedereen,

Op onze community praten we al geruime tijd over de wens om de uitgaven met de SNS Creditcard ‘realtime’ in Mijn SNS te tonen. Inzage in creditcarduitgaven is een wens van veel communityleden. Dit werd vorig jaar benadrukt in de onderzoeken naar verbeteringen in Mijn SNS.

Er zijn toen toezeggingen gedaan over het moment dat creditcarduitgaven zichtbaar zouden zijn in Mijn SNS. Deze toezeggingen werden gedaan op basis van een oplossing waar toen aan gewerkt werd. Helaas bleek de oplossing die we voor ogen hadden, geen haalbare kaart. We hebben toen besloten om twee stappen terug te zetten en een alternatief uit te werken.

Op dit moment worden de mogelijkheden geïnventariseerd. We verwachten dat er binnenkort een nieuw voorstel naar onze directie gaat. Wanneer wij hun antwoord hebben, brengen we jullie natuurlijk weer op de hoogte van de planning.

Wij vinden het ook heel jammer dat jullie wens nog niet in vervulling kan gaan. Jullie kunnen er op rekenen dat we het voor jullie in de gaten houden, al is het maar omdat we het zelf ook heel handig vinden 😉
Ik had afgelopen week iemand van de Mastercard helpdesk aan de telefoon (ik kon een afschrijving niet thuisbrengen). De persoon die ik aan de telefoon had vertelde mij dat het binnen eeen paar weken mogelijk is om al mijn afschrijvingen realtime in te zien. Ik heb aangegeven dat hier een ander bericht werd vertelt maar hij verzekerde mij dat realtime inzage er toch echt binnen een paar weken zal zijn.

Ik ben door de helpdesk overigens uitstekend geholpen.
Reputatie 2
Goedemiddag iedereen,

Op onze community praten we al geruime tijd over de wens om de uitgaven met de SNS Creditcard ‘realtime’ in Mijn SNS te tonen. Inzage in creditcarduitgaven is een wens van veel communityleden. Dit werd vorig jaar benadrukt in de onderzoeken naar verbeteringen in Mijn SNS.

Er zijn toen toezeggingen gedaan over het moment dat creditcarduitgaven zichtbaar zouden zijn in Mijn SNS. Deze toezeggingen werden gedaan op basis van een oplossing waar toen aan gewerkt werd. Helaas bleek de oplossing die we voor ogen hadden, geen haalbare kaart. We hebben toen besloten om twee stappen terug te zetten en een alternatief uit te werken.

Op dit moment worden de mogelijkheden geïnventariseerd. We verwachten dat er binnenkort een nieuw voorstel naar onze directie gaat. Wanneer wij hun antwoord hebben, brengen we jullie natuurlijk weer op de hoogte van de planning.

Wij vinden het ook heel jammer dat jullie wens nog niet in vervulling kan gaan. Jullie kunnen er op rekenen dat we het voor jullie in de gaten houden, al is het maar omdat we het zelf ook heel handig vinden ;)

Eh.....bedoel je dat jullie een ontwerp/plan schrijven en dat dan de directie van de SNS Bank hier goedkeuring aan moet geven? De directie, dat zijn toch altijd die mensen die niets, maar dan ook niets met ICT van doen hebben en in de meeste gevallen alleen maar kijken of het geld opleverd? Pfff....ik mag hopen dat het in ieder geval een directeur is die enigszins een gevoel heeft bij klantenbinding, service en ICT. Het beschikbaar stellen van creditcarduitgaven in Mijn SNS is volgens mij toch iets wat de SNS bank echt moet gaan regelen, aangezien het anno 2014 echt niet meer kan om dit alleen achteraf en op papier (!!!) te communiceren met je klanten.
Goedemiddag iedereen,

Hierdoor lijkt het alsof die toezeggingen pas vorig jaar zijn gedaan terwijl dit al zeker een aantal jaren speelt.

Ik kreeg de toezegging al toen ik een paar jaar geleden mijn SNS cc aanvroeg.
Badge +1
Goedemorgen Merijn & TheVMaster,

Ik kan jullie teleurstelling nogmaals erg goed begrijpen. Wat ik op dit moment kan zeggen, is dat we er strak op zitten en alle ontwikkelingen meteen hier zullen delen.

De persoon die ik aan de telefoon had vertelde mij dat het binnen eeen paar weken mogelijk is om al mijn afschrijvingen realtime in te zien.Ik ben door de helpdesk overigens uitstekend geholpen.

@Merijn Ik heb het nogmaals voor je nagevraagd; helaas heeft de medewerker van Mastercard je niet juist geïnformeerd. De realtime inzage zal niet binnen enkele weken gerealiseerd worden. Zoals gezegd, houden we jullie op de hoogte.

Goed om te horen dat je verder wel uitstekend bent geholpen 🙂.
Jeetje, dit topic is al 4 jaar geleden geopend. Zo moeilijk kan het toch niet zijn? 
De ANWB heeft er zelfs een app voor ontwikkeld, de Rabobank heeft ook de mogelijkheid.
Kom op SNS, jullie kunnen toch niet achterblijven?
Hallo allemaal,

Er is helaas nog geen nieuws. Zoals beloofd, delen we het direct met jullie als we een update hebben.
Reputatie 4
Badge +1
Nou lieve mensen, het is eindelijk zover: vandaag las ik in de nieuwsberichten dat de afschrifte van je Credit Card nu ook Digitaal te raadplegen zijn.

Ik heb het geprobeerd en idd; het werkt prima.

Nieuw: bekijk je creditcardafschriften in Mijn SNS

Voortaan bekijk je je creditcardafschriften ook online:

Ga in het linkermenu naar Jaaroverzichten en Afschriften
    Klik op Creditcard
    Selecteer het afschrift dat je wilt bekijken

De afschriften blijf je ook per post ontvangen.

Het zijn wel letterlijke kopietjes van de papieren afschriften, geen digitaal overzicht met excel uitvoer of zoek mogelijkheid ofzo 😉
Het heeft even geduurd, maar het begin is er. Dit zijn inderdaad de kopieën van de afschriften die ook thuis ontvangt; alleen heb je het nu 'n paar dagen eerder digitaal.
Ben benieuwd of je de tussentijdse creditcarduitgaven ook al kunt raadplegen, dus voordat het definitieve maandoverzicht beschikbaar wordt gesteld. Pas dan is de service compleet.
Fijn dat jullie tevreden zijn over deze functionaliteit, ook al heeft deze even op zich laten wachten 😮.

Helaas nog geen nieuws betreft het realtime inzichtelijk maken van deze gegevens.
Zoals gezegd, zodra dit wel het geval is, informeren we jullie direct.
Reputatie 2
Fijn dat jullie tevreden zijn over deze functionaliteit, ook al heeft deze even op zich laten wachten 😮.

Helaas nog geen nieuws betreft het realtime inzichtelijk maken van deze gegevens.

Dit is een begin....na een paar lange jaren wachten :+ Moet wel zeggen dat ik het wel bijzonder blijf vinden dat deze digitale kopie van je papieren afschrift functionaliteit zolang op zich heeft moeten laten wachten, maar goed....het is er nu en als er nu maar doorontwikkeld wordt naar een meer realtime mogelijkheid.

Nu nog een instelling dat je een Attentie per mail en/of sms kan krijgen als er een klaar staat en we zijn al weer een stuk verder. Volgens mij ook een gemakkelijke toevoeging in de instellingen van de Attenties. Of nog gemakkelijker: het rekeningoverzciht e-mailen naar de klant. :)

Beetje off-topic: Voor bijna alle incasso's die ik doe krijg ik eerst een attentie dat het afgeschreven gaat worden en wanneer precies. (Euro-incasso's). Voor de creditcard krijg ik dit niet. Hoe komt dit?
Reputatie 2

Nu nog een instelling dat je een Attentie per mail en/of sms kan krijgen als er een klaar staat en we zijn al weer een stuk verder. Volgens mij ook een gemakkelijke toevoeging in de instellingen van de Attenties. Of nog gemakkelijker: het rekeningoverzciht e-mailen naar de klant. :)

Beetje off-topic: Voor bijna alle incasso's die ik doe krijg ik eerst een attentie dat het afgeschreven gaat worden en wanneer precies. (Euro-incasso's). Voor de creditcard krijg ik dit niet. Hoe komt dit?

Ik vermoed dat dat komt omdat je CC afschrijving geen Euro-Incasso is.....maar een lokale bank aangelegenheid...?

Ik vermoed dat dat komt omdat je CC afschrijving geen Euro-Incasso is.....maar een lokale bank aangelegenheid...?

dat laatste vermoed ik ook (al lijkt het externe omdat het mastercard is, maar toch)

belangrijkste van mijn vraag is: kunnen er ook attenties worden toegevoegd voor de nieuwe creditcardrekening online?
Beste SNS,

is het mogelijk om de transactiegegevens van mijn SNS creditcard in te zien in Mijn SNS?
Zojuist telefonisch een medewerker gesproken en deze ginge het nazoeken en kwam met een onduidelijk verhaal waaruit ik kon opmaken dat het niet mogelijk is.
Op de website,
https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/creditcard-r/zo-werkt-sns-creditcard.html, wordt het volgende vermeld:

Maandelijks een overzichtelijk rekeningafschrift

Elke maand ontvang je per post een rekeningafschrift van je SNS Creditcard waarop al je transacties vermeld staan. Deze vind je ook terug in Mijn SNS. Wil je een kopie van een afschrift van je creditcard? Dan kun je deze in Mijn SNS downloaden of aanvragen via 030 - 63 33 051.

Aan de hand hiervan ben ik benieuwd waar ik deze transacties terug kan vinden in Mijn SNS.

Voorheen was ik klant van ABN AMRO waar ik ook een MasterCard had en daar was het mogelijk om via de website van ICSCards online alle gegevens en transacties van de betreffende kaart in te zien.

Ik kijk uit naar jullie reactie!

Met vriendelijke groet,

Martin
Reputatie 2
Badge
Die discussie loopt al een tijdje. Het is niet mogelijk en het wordt voorlopig ook niet mogelijk.
Het enige wat nu eindelijk kan is de afschriften online zien, maar daar heb je natuurlijk niet zoveel aan.

Ik ben momenteel op zoek naar een andere kaart en als ik die heb zeg ik de kaart bij de sns op.

EvaCallSend SMSAdd to SkypeYou'll need Skype CreditFree via Skype
Hallo Keuten,

Welkom op SNS Community 🙂.
Ik vind het een goed idee. Het voorstel heb ik voorgelegd aan de ontwikkelaars van Mijn SNS. Hier komen wij spoedig op terug.

Hopelijk zien we je vaker op de community. Neem ook eens een kijkje in het topic 'Nieuw? Lees dit eerst!'.
Hallo Martin de Jong,

Allereerst van harte welkom op SNS Community. Het inzien van de transactiegegevens van de SNS Creditcard is al eerder uitgebreid besproken, zie hiervoor deze link: https://forum.snsbank.nl/betalen-46/zijn-sns-creditcard-transacties-zichtbaar-mijn-sns-6494/. Om deze reden heb ik de 2 topics samengevoegd .

Ben je al een beetje wegwijs hier? Via de volgende links kun je meer lezen over de communityleden en hier tref je informatie over de community aan.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust.
Hoi Eva,

Wij vinden het ook jammer dat de transacties niet realtime zijn in te zien in Mijn SNS. Zoals Marnix ook aangeeft, melden we het meteen hier als er ontwikkelingen zijn 🙂.

dat laatste vermoed ik ook (al lijkt het externe omdat het mastercard is, maar toch)

belangrijkste van mijn vraag is: kunnen er ook attenties worden toegevoegd voor de nieuwe creditcardrekening online?

Hallo Keuten,

Bedankt voor je geduld 🙂. We hebben inmiddels een reactie gekregen. Op dit moment is het niet mogelijk om attenties toe te voegen voor de nieuwe creditcardrekening online. Voor dit jaar staat het ook niet op de planning. Zoals mijn collega Dennis ook aangeeft, delen wij alle ontwikkelingen hier met jullie.
Jammer dat de rabobank dit wel heeft.. Het lijkt mij toch niet zo moeilijk om dit te implementeren binnen de bestaande omgevingen die er draaien?