SNS

Beantwoord

SNS Creditcard transacties zichtbaar in Mijn SNS

  • 30 juli 2010
  • 307 Reacties
  • 140156 Keer bekeken

Ik overweeg een credit card te nemen bij jullie. Krijg ik dan in mijn rekeningoverzicht op Mijn SNS ook een apart overzicht met de uitgaven die ik met mijn credit card heb gedaan?
icon

Beste antwoord door Dennis 20 oktober 2017, 13:15

Inmiddels plaatsen we afschriften van je creditcard alleen nog in Mijn SNS. Klanten zonder Mijn SNS ontvangen het afschrift per post, dit kunnen we niet aanpassen. Heb je Mijn SNS en wil je het maandoverzicht ook per post ontvangen? Bel dan met de klantenservice op het telefoonnummer 030 - 633 30 00.

Bedankt voor jullie input. Deze aanpassing is mede mogelijk gemaakt dankzij jullie signalen. Ik sluit dit topic.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

307 reacties

Inmiddels plaatsen we afschriften van je creditcard alleen nog in Mijn SNS. Klanten zonder Mijn SNS ontvangen het afschrift per post, dit kunnen we niet aanpassen. Heb je Mijn SNS en wil je het maandoverzicht ook per post ontvangen? Bel dan met de klantenservice op het telefoonnummer 030 - 633 30 00.

Bedankt voor jullie input. Deze aanpassing is mede mogelijk gemaakt dankzij jullie signalen. Ik sluit dit topic.
Samengevat: we horen jullie wel maar doen voorlopig nog niets behalve het op de agenda zetten.
Reden: voorwaarden moeten worden aangepast. Immers, dat anderen nog wel willen ontvangen is geen reden dat ik de afschriften MOET ontvangen. Dat is met een betrekkelijk eenvoudig vraag op te lossen.
Voorwaarden aanpassen lijkt me niet echt iets waar je je achter kan verschuilen. Nogmaals: ASN kan het ook, die gaven zelfs een like op het twitter bericht! Het lijkt me ook niet dat er iemand bezwaar zal hebben tegen een optie om geen oud papier te ontvangen. Het is 2017, kom op!
Hoi Leon,

Welkom op de community. Leuk om te zien dat je na ons Twittergesprek meteen een reactie plaatst. Dat je niet zit te wachten op een papieren afschrift van je SNS Creditcard is duidelijk. Dit signaal hebben we van meerdere klanten ontvangen. Dit heeft ervoor gezorgd dat het punt hoger op de agenda kwam te staan, zie mijn eerdere reactie hieronder. Hopelijk kunnen we je dit jaar blij maken met goed nieuws.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.

Hoi leden,

Dankzij jullie 'georganiseerde verzet' tegen de papieren creditcardafschriften op de community, staat het onderwerp inmiddels hoger op de agenda. Momenteel kijken we hoe we hier een andere invulling aan kunnen geven. Afschaffen kan niet zomaar, omdat het enerzijds in de voorwaarden staat en we anderzijds ook veel klanten met een creditcard hebben die geen gebruikmaken van Mijn SNS of de mobiele app. Hopelijk kunnen we dit jaar nog een wijziging aankondigen; voorlopig blijft het standpunt ongewijzigd. Bedankt voor jullie feedback en geduld.
Ik wil echt zo snel mogelijk een eind aan het ontvangen van de papier afschriften. Er is geen geldig argument te verzinnen om dat wel te doen. De voorwaarden zijn aan te passen. Bovendien is het niet zo dat ze helemaal stopgezet moeten worden. Klanten die er, om welke reden dan ook, prijs op stellen moet ze gewoon ontvangen.
Voor de rest: ouderwets, duur en verspilling.
Hoi Facepalm,

Welkom op de community. Goed dat je op deze plek aangeeft dat je niet tevreden bent over de inzage van je creditcardgegevens. Jouw bevindingen komen overeen met de bugs die op ons lijstje staan. Onze IT-afdeling is op de hoogte en werkt aan een oplossing. Het is nog niet bekend wanneer de storing is opgelost.

Mocht je een keer zelf een topic willen aanmaken, dan kun je hier lezen hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’. Zo kun je jezelf voorstellen aan ons en de andere leden in de Koffiekamer.
Ik ben nog niet echt tevreden over het inzicht in de creditcard via Mijn SNS en de app.

Het saldo klopt niet altijd. Afgelopen week had ik volgens de app een positief saldo welke een dag later weer was verdwenen terwijl er geen transacties waren gedaan. Het bedrag was gelijk aan die van een transactie die ik al weken eerder had gedaan.

Daarnaast duurt het een aantal dagen voordat transacties zichtbaar worden en reserveringen zijn helemaal niet te zien. Terwijl ik bij mijn andere Mastercard een push-bericht krijg van een transactie nog voordat de betaling is voltooid volgens de automaat. Dat moet toch anders kunnen?

Staan er nog verbeteringen op de planning? 🙂
Badge +2
Top om te zien dat opmerkingen in ieder geval worden gesignaleerd en opgepakt. Ik ben benieuwd!

Hoi Sander,

Leuk om te zien dat je zo actief meepraat en ook direct het positieve resultaat daarvan ziet op de community. Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Hoi leden,

Dankzij jullie 'georganiseerde verzet' tegen de papieren creditcardafschriften op de community, staat het onderwerp inmiddels hoger op de agenda. Momenteel kijken we hoe we hier een andere invulling aan kunnen geven. Afschaffen kan niet zomaar, omdat het enerzijds in de voorwaarden staat en we anderzijds ook veel klanten met een creditcard hebben die geen gebruikmaken van Mijn SNS of de mobiele app. Hopelijk kunnen we dit jaar nog een wijziging aankondigen; voorlopig blijft het standpunt ongewijzigd. Bedankt voor jullie feedback en geduld.

Bij de keuzemogelijkheid om ze NIET meer te willen ontvangen, kan er met de berichtgeving aan klanten niets meet fout gaan. Ze kiezen er zelf voor het niet meer te ontvangen (en dat de digitale versie dus rechtsgeldig is na het verlopen van de termijn daarvoor.).
Groet,
Ben 🆒
Top om te zien dat opmerkingen in ieder geval worden gesignaleerd en opgepakt. Ik ben benieuwd!
Hoi leden,

Dankzij jullie 'georganiseerde verzet' tegen de papieren creditcardafschriften op de community, staat het onderwerp inmiddels hoger op de agenda. Momenteel kijken we hoe we hier een andere invulling aan kunnen geven. Afschaffen kan niet zomaar, omdat het enerzijds in de voorwaarden staat en we anderzijds ook veel klanten met een creditcard hebben die geen gebruikmaken van Mijn SNS of de mobiele app. Hopelijk kunnen we dit jaar nog een wijziging aankondigen; voorlopig blijft het standpunt ongewijzigd. Bedankt voor jullie feedback en geduld.
Reputatie 2
Ik was al op zoek in Mijn SNS om de credit card afschriften uit te zetten.

Olaf geeft aan dat dit op korte termijn niet zal veranderen, maar zal in ieder geval mijn wens hier uitspreken dat ook ik geen behoefte heb aan de papieren afschriften. Gaan hier dan ook direct de papierbak in.


Ik sluit mij aan bij de eerdere opmerkingen....weg met de papieren cc afschriften!
Goedemorgen EdwinB,

Je kunt de verzending van afschriften niet stopzetten, omdat we in de voorwaarden hebben staan dat het afschrift leidend is bij een dispute. Niet alle klanten met een creditcard hebben Mijn SNS of de mobiele app. Vandaar dat we deze moeten blijven verstrekken. We zijn niet van plan om dit op korte termijn te veranderen.

Hoi Olaf,
verschillende klanten vinden dat dus niet Normaal. Wordt het dan niet tijd een alternatief in de voorwaarden, of herziene voorwaarden, te maken? Bij mijn bank in Duitsland is het digitale afschrift ook bindend. Deze moet ik binnen 6 weken na afloop periode (maand) digitaal inzien, anders sturen ze hem, tegen gemaakte kosten, met de post.
Groet,
Ben 🆒
Ik was al op zoek in Mijn SNS om de credit card afschriften uit te zetten.

Olaf geeft aan dat dit op korte termijn niet zal veranderen, maar zal in ieder geval mijn wens hier uitspreken dat ook ik geen behoefte heb aan de papieren afschriften. Gaan hier dan ook direct de papierbak in.
Slecht verhaal Olaf... Ik kan de afschriften toch ook gewoon downloaden. Dan zou het toch fijn zijn als ik de keuze krijg om de papieren afschriften te stoppen.

Net zo krom als de onmogelijkheid om digitale afschriften te downloaden als je geen papieren afschriften krijgt van je normale rekeningen.

Laten we het hier maar bij houden
Goedemorgen EdwinB,

Je kunt de verzending van afschriften niet stopzetten, omdat we in de voorwaarden hebben staan dat het afschrift leidend is bij een dispute. Niet alle klanten met een creditcard hebben Mijn SNS of de mobiele app. Vandaar dat we deze moeten blijven verstrekken. We zijn niet van plan om dit op korte termijn te veranderen.
Badge +1
Hoi EdwinB en Ben,

We zetten de wens op de wensenlijst.
@ Ben; mooie vragen 🙂.
[quote=EdwinB]
Eens kijken of ICS Cards nog een leuke aanbieding heeft

Hoi EdwinB,
natuurlijk moet je dat zeker doen, goed op de hoogte blijven van wat de markt te bieden heeft.
Maar aan de andere kant, hebben ze daar ook een community?
Kun je daar ook in discussie met medewerkers, zelfs over zaken veranderen?
Hebben ze daar ook een wensenlijst waar wensen zoals de jouwe opkomen, en mogelijk bij meerdere dezelfde klantenwensen, ook worden uitgevoerd?
Kun je daar ook aan Olaf (moderator) vragen jou wens op de wensenlijst te zetten?
Nou, kan dat?
Nou hier wel, dus als ik jou was zou ik het Olaf gewoon vragen. 🙂 Wedden dat hij het doet?
Groet,
Ben 🆒
PS Ondanks dat ik geen SNS creditkaart heb, ondersteun ik wel je wens. Zinvol!
Goedemorgen EdwinB,

De afschriften voor de SNS Creditcard versturen we altijd naar onze klanten. Dit kun je niet uitzetten.


Vind je het zelf niet ook een beetje raar dat dat niet kan? Het was al een veel te grote papierwinkel bij het aanvragen (zie ander topic) en dan gewoon elke maand nog meer onnodig papier wat niet te stoppen is. Hallo SNS Bank we leven in 2016, niet in 1996.

Eens kijken of ICS Cards nog een leuke aanbieding heeft
Goedemorgen EdwinB,

De afschriften voor de SNS Creditcard versturen we altijd naar onze klanten. Dit kun je niet uitzetten.
Aangezien het hier over de creditcard transacties gaat zet ik het maar even hier. Ik heb sinds een paar maanden een SNS CC en ik ben zeer verbaasd dat ik papieren afschriften krijg. Waar kan ik dit uitzetten?
Badge +1
Helder. Misschien slim om dat bij de Crcrd info op de site expliciet te vermelden. Nu "men" ook mobiel het overzicht kan raadplegen gebeurt dat mogelijk ook meer. Groet
We hebben naar je tip geluisterd, Jos 🙂. Binnenkort komt er bij de creditcardinfo op onze site het volgende te staan:

SNS Creditcard
Heb je een SNS Creditcard? Bekijk je actuele afschrijvingen dan bij je rekening in Mijn SNS of de SNS Mobiel Bankieren app. De maandelijkse overzichten zie je hier. Meer over SNS Creditcard.

Nogmaals dank voor het meedenken.
Helder. Misschien slim om dat bij de Crcrd info op de site expliciet te vermelden. Nu "men" ook mobiel het overzicht kan raadplegen gebeurt dat mogelijk ook meer. Groet
Badge +1
Niet duidelijk is dan wel dat een betaling op m'n cr crd overzicht op 28-1 gedateerd wordt maar niet meegenomen wordt in de "succesvolle"afschrijving van 30-1.
Goedemiddag Jos,

Bij onze creditcardleverancier loopt de maand van de 24e tot de 24e. Dit is altijd al zo geweest, maar ik snap dat dit nu verwarrend kan zijn. Online worden de gegevens dus wel bijgewerkt maar op het papieren (of PDF) overzicht niet.
OK dat sommige creditgevers niet zo snel zijn met het aanleveren. Wel dom hoor. Niet duidelijk is dan wel dat een betaling op m'n cr crd overzicht op 28-1 gedateerd wordt maar niet meegenomen wordt in de "succesvolle"afschrijving van 30-1. Wel weer in de "lopende" creditstand.
Als je wilt Tibor, ik heb er screenshots van
Badge +1

Er is daarnaast "geen pijl te trekken" op de verwerkingstijd van een storting op de eigen creditcard: De ene keer duurt het een week en de andere keer duurt het een dag!

Goedemorgen,

Hierbij antwoord op jullie vragen.

Ik zie mijn transacties niet direct
Als je een betaling doet met je creditcard, wordt deze eerst aangeleverd aan de creditcardmaatschappij; dit is niet SNS. Niet elke winkel is even snel met het aanleveren van een betaling. Je kunt je voorstellen dat een groot hotel dit dagelijks doet, maar dat een kleinere winkel alle creditcardbetalingen per week bundelt. Vervolgens verwerkt de creditmaatschappij de betaling en stuurt deze een dag later naar SNS.

Ik mis creditcardtransacties in Mijn SNS
Hier hebben onze specialisten geen verklaring voor. Als dit voorkomt, onderzoeken we graag wat de oorzaak is. Stuur in dat geval de benodigde info en je contactgegevens naar webcare@sns.nl o.v.v. 'Community - Creditcard'.