SNS

Beantwoord

SNS Creditcard transacties zichtbaar in Mijn SNS

• 30 juli 2010
  • 307 Reacties
  • 140156 Keer bekeken

Ik overweeg een credit card te nemen bij jullie. Krijg ik dan in mijn rekeningoverzicht op Mijn SNS ook een apart overzicht met de uitgaven die ik met mijn credit card heb gedaan?
icon

Beste antwoord door Dennis 20 oktober 2017, 13:15

Inmiddels plaatsen we afschriften van je creditcard alleen nog in Mijn SNS. Klanten zonder Mijn SNS ontvangen het afschrift per post, dit kunnen we niet aanpassen. Heb je Mijn SNS en wil je het maandoverzicht ook per post ontvangen? Bel dan met de klantenservice op het telefoonnummer 030 - 633 30 00.

Bedankt voor jullie input. Deze aanpassing is mede mogelijk gemaakt dankzij jullie signalen. Ik sluit dit topic.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

307 reacties

Was aan het zoeken naar een creditcard betaling en kwam uit bij dit topic.
Is nu na 5 jaar nog geen oplossing gevonden voor online gegevens inzien?
Was aan het zoeken naar een creditcard betaling en kwam uit bij dit topic.
Is nu na 5 jaar nog geen oplossing gevonden voor online gegevens inzien?

Inderdaad! 
heb pas creditcard van sns, maar wanneer kan ik mijn uitgaven inzien in mijn SNS
Optie is er nog niet???
Badge +1
Goedemorgen Rbenneker,

Ik kan me voorstellen dat je je dit afvraagt. We werken eraan om de realtime creditcarduitgaven inzichtelijk te maken binnen Mijn SNS. In het topic 'Zijn creditcardgegevens zichtbaar in Mijn SNS?' is hier al uitgebreid over gesproken; hier vind je verdere info. Ook heb ik je vraag verplaatst naar dat topic. Fijn weekend.
Badge
heb pas creditcard van sns, maar wanneer kan ik mijn uitgaven inzien in mijn SNS
Optie is er nog niet???

Er wordt al 5 jaar over gepraat.

Advies: Doe hetzelfde wat al vele SNS klanten doen. Neem een creditcard van een bank onafhankelijke instantie zoals ICS.
Bijvoorbeeld Mastercard zie https://www.yourmastercard.nl/ of
Visa zie https://www.worldcard.nl/
Daarnaast kun je nog goedkoper trecht indien je ANWB lid bent of neem een Bijenkorf card.
Zie deze vergelijking: https://www.creditcardvergelijking.nl
De kaarten via ICS geven € 50 korting bij aanschaf. En alles online zichtbaar.
Ook wordt maandelijks een mooie glossy gestuurd.
En... bij Mastercard doet je mee aan een trekking van je cardnummer waarmee je al je uitgaven van de afgelopen maand tot een bedrag van € 2.500 kan terug verdienen.

Succes
Ik overweeg een credit card te nemen bij jullie. Krijg ik dan in mijn rekeningoverzicht op Mijn SNS ook een apart overzicht met de uitgaven die ik met mijn credit card heb gedaan?

ook ik heb behoefte om de uitgave via de creditcard tussentijds te kunnen bekijken. Is een link naar mastercard een optie?
Hoi Wimgitte,

Welkom op de community. Leuk om je hier te verwelkomen.

Ik kan begrijpen dat je de behoefte hebt om je creditcardtransacties tussentijds in te zien. We werken er hard aan om dit via Mijn SNS aan te bieden. In de tussentijd kun je kiezen voor een alternatief, hieronder een handig lijstje van Carel:

Advies: Doe hetzelfde wat al vele SNS klanten doen. Neem een creditcard van een bank onafhankelijke instantie zoals ICS.
Bijvoorbeeld Mastercard zie https://www.yourmastercard.nl/ of
Visa zie https://www.worldcard.nl/
Daarnaast kun je nog goedkoper trecht indien je ANWB lid bent of neem een Bijenkorf card.
Zie deze vergelijking: https://www.creditcardvergelijking.nl
De kaarten via ICS geven € 50 korting bij aanschaf. En alles online zichtbaar.
Ook wordt maandelijks een mooie glossy gestuurd.
En... bij Mastercard doet je mee aan een trekking van je cardnummer waarmee je al je uitgaven van de afgelopen maand tot een bedrag van € 2.500 kan terug verdienen.

Hopelijk zien we je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic [u]‘[/u]Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf eventueel voorstellen in de Koffiekamer.
Badge

ook ik heb behoefte om de uitgave via de creditcard tussentijds te kunnen bekijken. Is een link naar mastercard een optie?

Wimgitte,

Voor alle duidelijkheid. Je moet mijn waarneming ook niet zien als een negatief bericht over SNS.
Blijf alsjeblieft klant en geniet van alle positieve zaken. We kunnen alles willen als klant zijnde en het is overduidelijk dat SNS heel veel doet voor haar klanten en op heel veel punten het ook beter doet dan de andere banken.
Misschien dat wij als klanten daardoor dan ook nog meer en nog sneller een verwachtingspatroon hebben dat SNS direct op onze wensen kan ingaan en we teuergesteld zijn als dat niet kan.
Het creditcard verhaal lijkt simpel maar is complex. En zo liggen er nog tientallen zaken op het SNS bordje. Sommige die een must zijn etc etc.
Ik redeneer dan vrij simpel en praktisch.
1. Vroeger of later komt dit geïntegreerde product er zeker.
2. Is er een manier waarop ik dan nu toch een beetje kan voldoen aan hetgeen wat de klant nodig heeft ook al moet hij/zij dan even naar de buren. Voor SNS is dat vervelend want dat wil je niet, en liever draag je dat dan ook niet uit.
3. Voor de klant kan het fijn zijn om direct toch geholpen te zijn.
4. Dus kies even voor de zijweg des te mooier is straks de highway waar je naar verlangt. Onder het motto "you cannot have your cake and eat it"

En ik vind het fijn dat we instaat zijn op die punten als klanten dit soort dingen te delen en elkaar te helpen.
En we kunnen dat ook nog openlijk doen op het forum van de leverancier.
Welke leverancier staat dat de klanten toe?

Excuus voor deze wat filosofische dwaling.

Maar geniet van de tips van alle mods en community leden.

Succes met je keuzes. Als we je nog verder kunnen helpen geef een gil.

Groet,

Carel
@Carel, eigenlijk is het een beetje van den zotte dat een mod een potentiële creditcard-klant verwijst naar jou voorstellen/ideeën. Het zou moeten betekenen dat de SNS nog sneller en nog meer moeite moet doen om aan de wensen van het online inzien en online verwerken tegemoet te komen. Afijn, velen weten het, nog veel meer niet. Goed weekend.
Badge
@Carel, eigenlijk is het een beetje van den zotte dat een mod een potentiële creditcard-klant verwijst naar jou voorstellen/ideeën. Het zou moeten betekenen dat de SNS nog sneller en nog meer moeite moet doen om aan de wensen van het online inzien en online verwerken tegemoet te komen. Afijn, velen weten het, nog veel meer niet. Goed weekend.

Jan. Aan de andere kant kun je dit ook positief zien.
Men herkend de manco's aan de creditcard en beseft dat hier voorlopig weinig aan te doen valt. Ook de mods moeten keer op keer reageren zeker nu de instroom van nieuwe klanten toeneemt.

Liever had ik gezien dat men nog een stap verder ging. Als je je als nieuwe klant aanmeldt en je vraagt om het creditcard product zeg dan meteen tegen die klant: "we heben een creditcard maar de administratie daarvan is niet verwerkt in mijnsns. Ook kunt u niet on-line uw bestedingen inzien". Wilt u dit wel kies dan vooralsnog voor.....

Als voorbeeld, Triodos heeft een duidelijke keuze gemaakt (zie hun site) en zegt ik biedt geen creditcard aan. Ze verwijzen naar ICS en geven aan dat wel de bankrekening gekoppeld kan worden aan de kaart. Open en eerlijk. Het zou SNS sieren om dit ook te doen.

Jan. Aan de andere kant kun je dit ook positief zien.
Men herkend de manco's aan de creditcard en beseft dat hier voorlopig weinig aan te doen valt. Ook de mods moeten keer op keer reageren zeker nu de instroom van nieuwe klanten toeneemt.

Liever had ik gezien dat men nog een stap verder ging. Als je je als nieuwe klant aanmeldt en je vraagt om het creditcard product zeg dan meteen tegen die klant: "we heben een creditcard maar de administratie daarvan is niet verwerkt in mijnsns. Ook kunt u niet on-line uw bestedingen inzien". Wilt u dit wel kies dan vooralsnog voor.....

Als voorbeeld, Triodos heeft een duidelijke keuze gemaakt (zie hun site) en zegt ik biedt geen creditcard aan. Ze verwijzen naar ICS en geven aan dat wel de bankrekening gekoppeld kan worden aan de kaart. Open en eerlijk. Het zou SNS sieren om dit ook te doen.

Dit soort stappen kan men bij de SNS helaas nog niet maken. Ik denk bijv. ook aan beleggen en zakelijk bankieren.
Ik denk dat de inkomsten uit deze activiteiten nog teveel (moeten) mee tellen.
Groet,
Ben 🆒
PS We zijn nog bezig met "normaal", toch?
Goedemiddag allen,

Zoals jullie weten zijn we bezig om de creditcardgegevens dit jaar realtime inzichtelijk te maken. Zelf -als SNS Creditcardhouder- ben ik ook met smart aan het wachten.

Graag wil ik toelichten waarom de ontwikkeling van deze functionaliteit zoveel tijd in beslag neemt. De SEPA Wet- en Regelgeving vergt veel tijd voor ons als bank. Dit zijn 'harde' verplichtingen waar we aan moeten voldoen; hiervoor hebben meerdere ontwikkelingen moeten wijken. Daarnaast heeft de splitsing tussen bank en verzekeraar natuurlijk veel voeten in de aarde en daarom het afgelopen jaar de nodige prioriteit gekregen.

We houden jullie uiteraard op de hoogte als er updates zijn.
Goedemiddag allen, Zoals jullie weten zijn we bezig om de creditcardgegevens dit jaar realtime inzichtelijk te maken.

Hoewel ik er niets meer over zou zeggen, kan ik het toch niet laten. Ik wist niet dat jullie dat dit jaar nog van plan waren. Heb ik die aankondiging gemist? Nou ja, wat telt is het eindresultaat. Zo, en nu eerst de tuin in het is al 14.50 uur.
Reputatie 4
Badge +1
Goedemiddag allen,

Zoals jullie weten zijn we bezig om de creditcardgegevens dit jaar realtime inzichtelijk te maken. Zelf -als SNS Creditcardhouder- ben ik ook met smart aan het wachten.

Graag wil ik toelichten waarom de ontwikkeling van deze functionaliteit zoveel tijd in beslag neemt. Dehttps://"http://www.snsbank.nl/particulier/betalen/klantenservice/over-op-iban/overal-in-europa-een-manier-van-betalen.html?resultpos=1" vergt veel tijd voor ons als bank. Dit zijn 'harde' verplichtingen waar we aan moeten voldoen; hiervoor hebben meerdere ontwikkelingen moeten wijken. Daarnaast heeft de splitsing tussen bank en verzekeraar natuurlijk veel voeten in de aarde en daarom het afgelopen jaar de nodige prioriteit gekregen.

Goed hoor, dat jullie je keurig aan de SEPA deadlines houden. Ec hter, in Frankrijk nemen ze het allemaal niet zo nauw en implementeren ze dingen pas maanden tot een jaar later. Blijkbaar staat er geen 'harde' consequenties aan het niet voldoen aan die "harde verplichtingen". Of is dat weer anders geregeld in Nederlands of voor jullie als semi-staatsbank?
Goed hoor, dat jullie je keurig aan de SEPA deadlines houden. Echter, in Frankrijk nemen ze het allemaal niet zo nauw en implementeren ze dingen pas maanden tot een jaar later. Blijkbaar staat er geen 'harde' consequenties aan het niet voldoen aan die "harde verplichtingen". Of is dat weer anders geregeld in Nederlands of voor jullie als semi-staatsbank?

Sanne, ik ben het met je eens dat het goed is dat de SNS zich aan de deadlines houdt. Dat ze het in landen als Frankrijk, Italië, etc. niet zo nauw nemen, is al lang bekend. Dat is toch de zgn. 'zuidelijke' mentaliteit? Oftewel, mañana. En het feit dat een ander zich er niet aan houdt, is nog geen reden om er zelf ook niet aan te houden (althans, dat is mijn mening). :)
Badge
Goedemiddag allen,

Graag wil ik toelichten waarom de ontwikkeling van deze functionaliteit zoveel tijd in beslag neemt. Dehttps://"http://www.snsbank.nl/particulier/betalen/klantenservice/over-op-iban/overal-in-europa-een-manier-van-betalen.html?resultpos=1" vergt veel tijd voor ons als bank. Dit zijn 'harde' verplichtingen waar we aan moeten voldoen; hiervoor hebben meerdere ontwikkelingen moeten wijken. Daarnaast heeft de splitsing tussen bank en verzekeraar natuurlijk veel voeten in de aarde en daarom het afgelopen jaar de nodige prioriteit gekregen.

En zo is er iedere keer weer een ander excuus. Beginnend met "te weing creditcard klanten" tot nu sepa. Stop toch eens met die hele creditcard onzin doe als sommige andere banken regel geen creditcard en stuur je klanten naar een ander bedrijf die dit proces goed beheersen kan. Je kunt toch niet meer dan 5 jaar je klanten vertellen dat je hier mee bezig bent? Te gek voor woorden.

Lijkt de overheid wel die praatte 51 jaar over het verlengen van de A4 met 7 km. Het er over praten kostte meer dan het hele project.
En zo is er iedere keer weer een ander excuus. Beginnend met "te weing creditcard klanten" tot nu sepa. Stop toch eens met die hele creditcard onzin doe als sommige andere banken regel geen creditcard en stuur je klanten naar een ander bedrijf die dit proces goed beheersen kan. Je kunt toch niet meer dan 5 jaar je klanten vertellen dat je hier mee bezig bent? Te gek voor woorden.

Lijkt de overheid wel die praatte 51 jaar over het verlengen van de A4 met 7 km. Het er over praten kostte meer dan het hele project.

Carel, al heb je gelijk; wind je er niet meer over op en zwijg tot het wonder zich ooit heeft voltrokken. Je kunt je energie beter gebruiken om de klok in de gaten te houden!:)
Badge

Carel, al heb je gelijk; wind je er niet meer over op en zwijg tot het wonder zich ooit heeft voltrokken. Je kunt je energie beter gebruiken om de klok in de gaten te houden!:)

Jan je hebt gelijk. Ik wordt echter onpasselijk van de manier waarop de klant aan het lijntje gehouden wordt. Ik zal dit onderwerp schrappen uit het lijstje net als de WindosPhone want dat verhaal is net zo slecht.

(Blijven er weinig onderwerpen over. Dus vanaf nu ben ik alleen nog zondagochtend even in beeld in de community. Saluut.)
En vrees niet de klok staat op scherp Jan.
Beste SNS,

Klopt het dat ik mij creditcard saldo/afschrijvingen niet kan zien in Mijn SNS?

Alvast bedankt voor de hulp! :)

Rob
Badge +1
Goedemorgen Rob,

Goed om te zien dat ook jij de weg naar de community hebt gevonden; welkom 🙂.

Op dit moment is het inderdaad nog niet mogelijk om je creditcarduitgaven realtime in te zien; we streven er naar om dit dit jaar mogelijk te maken. Wel is het mogelijk om je creditcardafschriften in te zien in Mijn SNS (Linkerkolom 'Jaaroverzicht en Afschriften', tabblad 'Creditcard').

In het topic 'Zijn SNS Creditcard transacties zichtbaar in Mijn SNS?' is al uitgebreid gesproken over dit onderwerp. Daarom heb ik je vraag ook naar dat topic verplaatst.

Hopelijk tot snel op de community. Om een beetje wegwijs te worden, is het interessant om het topic 'Welkom op de community' eens door te lezen.

Alleen het ergste vind ik nogwel dat op het afschrift gewoon het "volledige" creditcard nummer staat, met dit nummer kan gewoon betaald worden op diverse sites zoals: Amazon 😮 Ik was echt verbijsterd toen ik dit zag. En dit geeft mij ook een bijzonder onveilig gevoel, omdat zo iedereen het Creditcard nummer zou kunnen onderscheppen. En ik vervolgens daar pas na een maand achter zou kunnen komen, of als ik op reis ben, pas na 6 maanden!

Hallo Windbel,

Ben je op de hoogte van de https://"http://www.snsbank.nl/particulier/betalen/creditcard/securecode.html"? De SecureCode staat niet op de creditcard zelf. Het is een persoonlijk wachtwoord. Dus als iemand je creditcard vindt of zoals je aangeeft "afleest van je afschrift", kan hij of zij hem niet gebruiken bij webwinkels die aangesloten zijn bij SecureCode. De SecureCode is gratis, veilig en gemakkelijk.

Secure code wordt niet bij alle webshops gevraagd en bij sommige webshops kun je betalen met enkel het Creditcard nummer! Ik noem maar geen namen van die shops. 

Nu ik ook heb ondekt dat de afschriften ook via MijnSNS in te zien zijn is mijn vraag of ik de papieren afschriften daarom niet kan stopzetten. Aangezien het volledige creditcard nummer daar op blijft staan.
Hi Windbel,

Ik begrijp je bezorgdheid over het gebruik van de creditcard.

Heb je de opmerking van Carel gelezen in dit topic op 12 maart: "Als een afschrift in verkeerde handen komt ook al staat het creditcardnumer er op dan is betalen nog niet zomaar gedaan. Ten eerste heb je de vervaldatum van de kaart nodig, ten tweede de op de achterzijde van de kaart aangegeven cvc code. Beide gegevens staan niet op het afschrift. Daarnaast kun je zelf nog een aparte securecode aan de kaart toekennen. Die wordt dan gevraagd bij het uitvoeren van een betaling."

Ook zonder Securecode kan men niet zomaar betalen met alleen je creditcardnummer. Als je een voorbeeld hebt waar dit gebeurt, verneem ik het graag.
hallo,

ik zou graag zien dat ik mijn creditcard gegevens online kan bekijken bij mijn internetbankieren (app)

zeer achterhaald en ouderwets om dit nog op papier te blijven verstrekken. online geeft ook een beter inzicht of je kaart wordt misbruikt..

gr. Sander 
Badge +1
Hoi Sander,

Welkom op de community. Ik heb je bericht verplaatst naar een bestaand topic over dit onderwerp.
Momenteel staat jouw wens (creditcard gegevens inzien in de app) nog op de wensenlijst. Ik hoop ook dat het zo snel mogelijk wordt doorgevoerd.
In Mijn SNS kun je overigens wel je creditcardgegevens inzien, alleen niet ‘realtime’.
Je vindt ze onder het kopje ‘Jaaroverzicht en afschriften’ en dan het tabblad ‘Creditcard’.
Kom je er zo uit?

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? Om de andere communityleden een beetje te leren kennen, kun je een kijkje nemen in de Koffiekamer.

Tot snel op de community.
Ik heb me even speciaal geregistreerd om te kunnen roepen dat ik deze feature ook enorm mis.

Ik ben met al mijn bankzaken aan het overstappen naar SNS omdat dat zo lekker overzichtelijk is bij één partij, maar dit is wel écht een enorme bummer. Minstens 5 jaar terug in de tijd, letterlijk, te zien aan de leeftijd van dit topic. En dan ook al die tijd al roepen dat eraan gewerkt wordt. Jammer.