Vraag

Transactie-attentie bij onbekende tegenrekening

Geachte, bij de transactie-attenties moet momenteel een tegenrekening worden ingevuld. Graag zou ik ook de mogelijkheid hebben om een attentie te ontvangen voor een bijschrijving van een onbekende tegenrekening (dwz: een externe rekening die niet in het adresboek is opgenomen). Dit is erg handig als je voor het eerst of eenmalig met een partij te maken hebt. Zouden jullie dit willen invoeren?

4 Reacties

Dag, hoe staat het hier inmiddels mee?
Hi @SNS Forum,

Er is bij SNS hard gewerkt aan de attenties op de betaalrekening. MIsschien heb je in de media iets opgepikt over de Slimme Seintjes van SNS :) Op dit moment kunnen klanten diverse attenties (of seintjes) instellen op hun betaalrekening:

• Saldo-attentie: als het saldo onder of boven een bepaald bedrag komt (niet voor spaarrekeningen).
  • Transactie-attentie: bij overboekingen van of naar een bepaalde rekening.
  • Spoedbetaling-attentie: voor het ontvangen van een spoedbetaling.
  • Attentie geweigerde ingeplande overschrijving: als er een ingeplande overschrijving vanaf de rekening is geweigerd.
  • Incasso-attentie: een e-mail voordat een incasso van de rekening wordt afgeschreven.
  • Orderattentie: bevestiging via e-mail of sms over een uitgevoerde fondsorder

Een attentie voor álle transacties niet mogelijk en ook het tegenrekeningnummer moet ingevuld worden. Naast de attenties op de betaalrekening zijn er nog veel meer seintjes. Hier lees je er meer over. Nu de meeste slimme seintjes staan, kan ik verder met jouw wens. Ik vind het een praktische suggestie en ik hoop dat ze het een goed idee vinden. Ik kom erop terug hoor! :)
Al deze attenties kende ik al, en bovenstaande suggestie heb ik op verzoek van een collega op de wensenlijst gezet. Het is geen verzoek om attenties voor álle transacties, maar alleen om transacties met onbekende tegenrekening. Het antwoord dat dat nu niet mogelijk is is nogal wiedes: de suggestie ligt er juist omdàt het niet mogelijk is.

Dus: een collega van je vond het de moeite waard om het op de wensenlijst te zetten, en nu nogmaals hoe staat het ermee op de achtergrond? Wat is er al aan gebeurd?
Hai @SNS Forum,

Je klinkt een beetje boos en dat is geen fijn gevoel. Misschien helpt mijn uitleg. Ik heb zélf de navraag voor de transactie-attentie intern voorgelegd. Zojuist heb ik ook in een ander topic uitgelegd dat navragen soms lang uitstaan. De reden is dat ik niet altijd gelijk antwoord krijg en de meeste navragen worden door verschillende mensen op diverse afdelingen beoordeeld. Natuurlijk verzoek ik bij een navraag een spoedige reactie, maar ik kan geen prioriteit afdwingen. Ogenschijnlijk eenvoudige aanpassingen hebben vaak tijd, expertise en testperiodes nodig.

Gisteren heb ik weer om aandacht gevraagd voor je suggestie, ik hou het in de gaten en ik hoop dat ik snel antwoord voor je heb.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)