SNS

Transactie zoeken in huishoudboekje

• 29 februari 2020
  • 5 Reacties
  • 3530 Keer bekeken

Hallo mensen,

Ik ben al een poosje actief bezig met het huishoudboekje of “inzicht”.

wat ik eigenlijk mis is een zoekfunctie, ik heb een voorbeeld:

Ik heb een abbo. op Netflix, dus ik kan op mijn lopende rekening zoeken op Netflix en dan zie ik wat ik betaal aan Netflix de afgelopen 2 jaar, dat werkt mooi.
Maar dan vraag ik mij af: onder welke categorie staat Netflix eigenlijk in mijn huishoudboekje?
Stel ik heb Netflix in het verleden per ongeluk onder een verkeerde niet logische naam gezet?
Ok ik weet dat Netflix maandelijks het geld incasseert dus ik kan van een maand alle categorieën doorlopen en hierop zoeken.

Maar transacties die 1 of 2 keer per jaar worden geïncasseerd… Dat word een hele uitdaging.

Mijn suggestie is:

• bouw een zoekfunctie in het huishoudboekje
  • je kan ook het categorie veld inbouwen in de lopende rekening, dus ik blader door mijn transacties op mijn lopende rekening en ik klik op een transactie om de details te zien en daar komt ook de categorie  te staan die ik eventueel kaan aanpassen

is dit een idee?

5 reacties

Reputatie 1

Hallo @RalphS allereerst welkom op de community. Hier stellen we ons graag aan je voor.  Allereerst bedank ik je voor de tip. Een zoekfunctie is een mooie aanvulling. Hier lees je hoe je transacties in een andere categorie zet: Huishoudboekje > Transacties indelen > ga met de muis over het pijltje achter de transactie > kies 'Wijzig' > selecteer een categorie > Toepassen.

Oh dankjewel dat had ik niet gezien.

En nu valt mij iets op:

in mijn SNS: als ik klik op overzicht onder huishoudboekje zie ik alle transacties dus ook mijn inkomsten, die inkomsten hebben hun eigen categorie.

Nu loop ik tegen 2 dingen aan:

1. In de SNS App kan ik mijn inkomsten niet indelen want die worden niet weergeven, dus in de app zie ik alleen de uitgaven en niet de inkomsten.
  2. Stel ik ga uit eten met vrienden en ik betaal de rekening voor mij en mijn vrienden en ik stuur een betaalverzoek naar mijn vrienden. Als ik dan een dag later onder transactie kijk dan staat er bij uit eten een erg groot bedrag wat niet klopt, dus eigenlijk zou het geld van mijn vrienden via de betaalverzoek ingedeeld moeten worden onder uit eten, dan klopt het wel weer, maar die mogelijkheid heb ik niet, zowel niet in de app als in mijn SNS

p.s. de namen komen iet met elkaar overeen, misschien een schoonheidsfoutje?: 
in de App heet het “Inzichten” en in mijn SNS heet het “Huishoudboekje”

Ralph

Reputatie 1

Hallo @RalphS,

Wat leuk dat je zo actief met het online huishoudboekje en de mobiele app bezig bent. Je bevindingen kloppen helemaal. ‘Inzicht’ op je mobiele app is minder uitgebreid dan het online huishoudboekje in Mijn SNS. Daarom zie je bij ‘Inzicht' alleen de uitgaven en niet de inkomsten. Een compleet overzicht van je inkomsten en uitgaven vind je terug in je huishoudboekje. Om dit verschil aan te geven is de naam ook anders.

Hoi @IlonaV SNS 

Gaat SNS hier ook iets aan doen?
Dat voorbeeld (punt 2) van mij dat uit eten extreem hoog word, klopt eigenlijk niet, goed IK ben degene die pint en ik krijg de rest van het geld van mijn vrienden terug, als ik dat geld wat ik van mijn vrienden krijg weer categoriseer onder uit eten dan klopt het wel weer.

Jullie hebben zelf de optie betaalverzoek in de app staan om dit soort dingen aan te moedigen, dus dan vind ik dat het huishoudboekje ook moet kloppen. Ik bedoel: geld voorschieten komt best wel veel voor.

Reputatie 3

Hoi @RalphS, wat fijn dat je een mogelijkheid hebt gevonden om in Mijn SNS alsnog alles in de juiste categorie te krijgen. Het doel van het Huishoudboekje is inzicht krijgen en ik heb het idee dat je dit goed in de vingers hebt. Of de aanpassing er (op korte termijn) gaat komen, dat weet ik niet. Hopelijk staat dit je sociale kant niet in de weg en blijf je gebruik maken van ons betaalverzoek.

Reageer