SNS

Beantwoord

Vaste en variabele kosten indelen op je betaalrekening?

• 31 mei 2016
  • 12 Reacties
  • 1096 Keer bekeken

Hoe normaal is SNS ? vooraf je vaste / variabele kosten kunnen indelen i.p.v. achteraf kunnen inzien waaraan je wat hebt uitgegeven.
één rekeningnummer met sub nummers erachter waar ook uit geïncasseerd kan worden.
Zo kun je je vaste lasten vooraf al apart zetten.
Helder maar vooral overzichtelijk. Hoe normaal is dit
icon

Beste antwoord door Dennis 6 november 2017, 17:00

Spaarpotten bieden we in de nabije toekomst niet aan bij SNS Betalen. Deze wens sluit ik.
Bekijk origineel

12 reacties

Badge +2
Hoi Greenstone,

Welkom op de community 🙂. Ik zie dat het aanmaken van een topic je al gelukt is. Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, kun je dat beter uitleggen?

Ik hoop je vaker te zien op de community. Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen aan de andere leden, dan kun je dat doen in de Koffiekamer. In het topic ‘Welkom op de community’ kun je alles over de gebruiken van de community lezen.
Hallo Marijke,

Je kunt het zien als een spaarrekening waar je spaarpotjes in aanmaakt, alleen is het dan een betaalrekening met betaalpotjes waar indien nodig
uit geïncasseerd kan worden
V.b. een betaalrekening bevat 3 betaalpotjes A B en een potje C.
In potje A laat je je inkomsten storten vervolgens boek je vanuit A (of automatisch)naar B je huishoudgeld van de komende maand dit doe je ook naar betaalpotje C voor je vaste lasten die daar dan uit geïncasseerd worden.
Zo kun je vooraf zien wat je nog kunt besteden in betaalpotje A
Als voorbeeld, zou je via instellingen kunnen aangeven dat alleen pin transacties via betaalpotje A lopen etc.....

Heb dit zelf grotendeels ondervangen door meerdere betaalrekeningen te nemen maar helaas daar hangen dure maandelijkse kosten aan vast
Badge +2
Dat klinkt inderdaad handig. Op dit moment biedt SNS deze functie (nog) niet aan op de betaalrekening. Ik heb je suggestie doorgestuurd met de vraag of hier wat mee gedaan wordt; ik kom erop terug. De enige mogelijkheid om 3 potjes te maken, is om 3 verschillende betaalrekeningen te openen, maar ik zie dat dat idee ook bij jou is opgekomen. Wat we aanbieden is het huishoudboekje, maar daarbij krijg je achteraf een overzicht van je uitgaven, en dat is niet waar je naar op zoek bent. Als ik een antwoord heb van mijn collega, dan laat ik het hier weten.
Ik snap het verzoek, heb er zelf ook al eens aan zitten denken om de vaste lasten van een andere rekening af te laten schrijven dan waar het salaris op gestort wordt. En deze in het begin van de maand te voorzien van het juiste saldo. Maar deze optie zou wat mij betreft ook prima zijn.
Een soort van spaarpotten ,maar dan op de betaal rekening.

Of het realiseerbaar is, dat is afwachten. Maar een leuk idee is het zeker !
Zojuist hebben we een antwoord ontvangen over de ‘Spaarpotten’ op de betaalrekening. Dit jaar staat het nog niet op de planning. Volgend jaar maakt dit idee een goede kans om uitgevoerd te worden. Op dit moment wordt er nagedacht over hoe dit te realiseren is en op wat voor manier dat aan de betaalrekening wordt toegevoegd.
Is er al bekend of dit item dit jaar meegenomen wordt?
Ik zou ook graag iets dergelijks worden, wat voor mij inderdaad neerkomt op een omgekeerde spaarpot. Alleen hoeft het van mij niet per maand, maar vind ik per jaar juist een handigere optie. Nu reserveer ik maar een heel jaar aan vaste lasten als spaarpotten. Maar nu moet ik elke keer handmatig het bedrag eraf halen(Ik heb het hier over vaste maandelijkse bedragen) en is het niet meer duidelijk of ik daadwerkelijk budget over heb, of juist te kort kom.
Goedemorgen Zemoi,

Welkom op de community. Leuk dat je direct met ons meepraat.

De planning voor dit jaar is bekend. Ik vraag voor je na of de spaarpotten op de betaalrekening worden ingevoerd. Als ik een antwoord ontvang van de productmanager, dan lees je dat hier.

In het topic Welkom op de community vind je meer informatie over SNS Community. In de Koffiekamer stellen de community leden zichzelf voor. We zijn benieuwd wie jij bent 😃
Badge +1
Is er al bekend of dit item dit jaar meegenomen wordt?
Ik zou ook graag iets dergelijks worden, wat voor mij inderdaad neerkomt op een omgekeerde spaarpot.

Hallo Zemoi,

Op korte termijn wordt dit niet meegenomen vanwege een gebrek aan budget. Onze productmanager vindt het een goed idee en neemt het mee in de plannen voor volgend jaar. Dank voor het meedenken en tot snel op de community.
In AFAS Personal kun je ook vaste lasten vastleggen als zijnde 'contracten', denk hierbij aan abonnementen en lidmaatschappen, telecom en verzekeringen.

Is dat wat je ingedacht hebt?
aan de andere kant als je elke maand al geld overmaakt (al dan niet automatisch) van betaalrekening A naar B, C en D voor diverse vaste lasten (alleen om te zien wat je in A over houdt!!), dan ken je je vaste lasten toch? Als je vervolgens weet dat elke maand bedrag X binnenkomt en de vaste lasten Y zijn, weet je ook wat je die maand 'extra' te besteden hebt.
Ja, ik snap wel dat het handiger is als je weet wat er op elk moment nog op A staat, maar toch. Zelf een beetje de boel in de gaten houden kan ook geen kwaad. Het zijn per slot van rekening je eigen centen.
Badge +2
Bedankt voor de tip danger89, misschien is dit inderdaad een goede optie om de financiën bij te houden.

Je hebt een mooi punt, Blacktomcat. Het is inderdaad goed om je rekening in de gaten te houden. Aan de andere kant: gemak dient de mens, dus een automatisch overzicht is natuurlijk handig.
Spaarpotten bieden we in de nabije toekomst niet aan bij SNS Betalen. Deze wens sluit ik.

Reageer