SNS

Beantwoord

Vooraankondiging interne hypotheekincasso?

• 5 december 2014
  • 25 Reacties
  • 8356 Keer bekeken

Op auto. incasso kan je zien bij te weigeren incasso wat er de komende dagen van
je rekening wordt afgeschreven.
Echter ik zie nooit van te voren dat mijn hypotheek wordt overgemaakt, is het niet mogenlijk
om dit net als alle ander automatische incasso's zichtbaar te maken een paar dagen voor de afboeking?

Het zou een
verbetering zijn voor mij, omdat ik zeer regelmatig op deze pagina kijk en met alle
betalingen rekening kan houden.
icon

Beste antwoord door Olaf 10 februari 2016, 09:58

Hoi Sjaakie93,

De wens om onze klant deze functionaliteit te bieden is er, maar wanneer én of dit gaat gebeuren is nog niet bekend.
Alleen echte Europese incasso’s, die dus via Equens gaan, worden vooraangekondigd. Halverwege dit jaar wordt dit onderscheid ook zichtbaar in de mobiele app. Echte incasso’s krijgen het type 'Europese incasso' en de 'niet echte' incasso’s (oftewel de interne incasso's), krijgen het type 'Automatische interne overschrijving'. Wanneer er meer over bekend is, informeer ik je hierover in dit topic.
Bekijk origineel

25 reacties

Hoi Soessies47,

Leuk dat je dit verbeterpunt met ons deelt. Uit je verhaal maak ik op dat het voor jou belangrijk is dat je inzicht hebt in toekomstige betalingen. De bedragen die je ziet onder 'Incasso overzicht' en dan 'Te weigeren Europese incasso', zijn automatische incasso's die de komende dagen van je rekening worden afgeschreven. Bedoel je dat dat je de incasso van je SNS Hypotheek hier wilt zien? Of boek je vanaf een andere bank maandelijks een bedrag voor je hypotheek over naar een SNS betaalrekening en wil je deze in het overzicht zien? Ik ben benieuwd naar je antwoord 🙂.
Hoi Soessies47,

Leuk dat je dit verbeterpunt met ons deelt. Uit je verhaal maak ik op dat het voor jou belangrijk is dat je inzicht hebt in toekomstige betalingen. De bedragen die je ziet onder 'Incasso overzicht' en dan 'Te weigeren Europese incasso', zijn automatische incasso's die de komende dagen van je rekening worden afgeschreven. Bedoel je dat dat je de incasso van je SNS Hypotheek hier wilt zien? Of boek je vanaf een andere bank maandelijks een bedrag voor je hypotheek over naar een SNS betaalrekening en wil je deze in het overzicht zien? Ik ben benieuwd naar je antwoord 🙂.

Ik heb een betaalrek. bij de SNS, en van deze rekening wordt de automatiese incasso gedaan.
Ik zou dus graag de incasso enkele dagen tevoren willen zien staan bij te weigeren incasso.
Alleen maar om te zorgen dat er genoeg op de betaalrek. staat. Zo kijk ik ook bij de andere automatiese incasso's.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi Soessies47,
Uit jouw verhaal maak ik op dat je zowel een hypotheek als een betaalrekening hebt bij SNS (klopt dat?)
Ik heb dat in ieder geval wel. De hypotheek wordt bij mij via een "Automatische interne incasso" afgeschreven van mijn betaalrekening en ook ik krijg daar geen vooraankondiging van zoals bij een normale "Europese incasso". Nu vind ik dat geen probleem, omdat deze betaling in mijn geval altijd hetzelfde bedrag is en altijd op de eerste dag van de maand wordt afgeschreven. Helemaal voorspelbaar dus (in mijn geval), maar ik kan me voorstellen dat het handig is als de hypotheek incasso ook in het lijstje staat van de geplande incasso's.
Groeten,
Stefan
Hoi Soessies47,

Ik heb een betaalrek. bij de SNS, en van deze rekening wordt de automatiese incasso gedaan.
Ik zou dus graag de incasso enkele dagen tevoren willen zien staan bij te weigeren incasso.
Alleen maar om te zorgen dat er genoeg op de betaalrek. staat. Zo kijk ik ook bij de andere automatiese incasso's.

Hallo Soessies47,

Dat lijkt me inderdaad wel zo prettig. Voor jou (en voor @Stefan) ga ik navragen of het mogelijk is dat de hypotheekincasso van te voren aangekondigd wordt. Je hoort snel van ons.
Op auto. incasso kan je zien bij te weigeren incasso wat er de komende dagen van
Echter ik zie nooit van te voren dat mijn hypotheek wordt overgemaakt, is het niet mogenlijk
om dit net als alle ander automatische incasso's zichtbaar te maken een paar dagen voor de afboeking?

Het zou een
verbetering zijn voor mij, omdat ik zeer regelmatig op deze pagina kijk en met alle

Hoi Soessies47,

De vooraankondiging van een automatische incasso vindt alleen plaats bij een externe incasso. Bij een interne incasso heb je namelijk geen wachtdagen en bij een externe (SEPA) incasso wel. Je suggestie heb ik op de wensenlijst geplaatst en we onderzoeken of dit mogelijk is.

Het zou een

Hoi Soessies47,

De aankondiging van je hypotheekincasso vind je wel iedere maand terug in Mijn SNS onder je hypotheekgegevens. Het is nog niet helemaal wat je wilt, omdat het niet onder 'ingeplande incasso's' is te zien. Maar toch handig om te weten. 😉

In de bijlage zie je een voorbeeld.
Ik heb een betaalrekening bij de SNS. Nu heb je hier zo'n handig overzicht van de incasso's die eraan zitten te komen. De incasso van mijn sns hypotheek wordt niet aangekondigd en tevens niet de kosten van de betaalrekening. Is daar een reden voor en deze kunnen toch ook "gewoon" worden aangekondigd? Waarom gebeurt dit nu niet?
Hoi Sjaakie93,

Ik heb je vraag naar dit topic verplaatst. Hier wordt er uitgebreid over gesproken en vind je het antwoord.
Hallo Olaf, bedankt voor het verplaatsen. Ik wil dus ook graag net als iemand anders hier dat die interne incasso's(hypotheek, creditrente en rekeningkosten) worden aangekondigd. Dit zou idd voor meer volledigheid zorgen.
Hoi Sjakie93,

Zoals Olaf in dit topic aangeeft, vind je de aankondiging van je hypotheekincasso terug in Mijn SNS onder je hypotheekgegevens.
Hallo Dennis, dan maar een antwoord op jouw opmerking. Ik wil die zaken ook graag terug zien bij het incassooverzicht. Het hypotheekgebeuren is toch een apparte knop en het gaat mij ook om die andere incasso's die jullie draaien. Het hoeft ook niet 1,2,3 maar het zou mooi zijn als het wordt meegenomen.
Dat begrijp ik wel, alles in 1 overzicht is wel handig. Het staat op de wensenlijst, dus hopelijk komt dit snel aan de beurt 🙂.
De incasso's van mijn hypotheek en creditcard worden niet aangekondigd en staan ook niet in de incassolijst.
Hoi Doermin,

Allereerst welkom op de community. :)

Ik heb je reactie verplaatst naar dit topic, waar eerder is gesproken over dit onderwerp. De wens om interne incasso's aan te kondigen staat op de wensenlijst.

Nu je de weg naar onze community hebt gevonden, hoop ik je natuurlijk vaker te zien hier. Om je een beetje wegwijs te maken is het handig om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen.

In dit topic ‘Het SNS Team stelt zich voor’ kun je kennismaken met het SNS Team.
Laat ik het anders formuleren Olaf. Hoe staat "het ervoor met deze wens"? We zijn nu een jaar verder inmiddels.
Hoi Sjaakie93,

Wat een goede reminder, ik informeer meteen voor je wat de status is.
Hoi Sjaakie93,

De wens om onze klant deze functionaliteit te bieden is er, maar wanneer én of dit gaat gebeuren is nog niet bekend.
Alleen echte Europese incasso’s, die dus via Equens gaan, worden vooraangekondigd. Halverwege dit jaar wordt dit onderscheid ook zichtbaar in de mobiele app. Echte incasso’s krijgen het type 'Europese incasso' en de 'niet echte' incasso’s (oftewel de interne incasso's), krijgen het type 'Automatische interne overschrijving'. Wanneer er meer over bekend is, informeer ik je hierover in dit topic.
Hoi Sjaakie93,

Dit suggereert dat de oplossing technisch gesproken eenvoudig is. Een nieuwe typering met daarbij behorende wachtdagen. Zo lijkt het dat er in de programmatuur weinig inspanning nodig is. De wil om dit te realiseren om het organisatorisch mogelijk te maken zou doorslaggevend kunnen zijn.
Dit hoor ik bij zo veel zaken. Ik zou hier echt bijna de moed opgeven moet ik zeggen..sjonge jonge vertel mij eens wat nieuws..ik begin steeds meer het idee te krijgen dat dit (dit forum) een soort tussenschip is waar we echt niks kunnen bereiken..

Ik kan hier een lijstje van maken..het klinkt mij zowat als een wensenlijst waar de capaciteit en de mankracht voor ontbreekt om deze zaken waar te maken waardoor ze op steeds langere termijn worden geschoven.

Ik krijg ook het idee nu dat er nauwelijks nog geluisterd wordt. Misschien wel door de mods hier maar niet door de "mannetjes" which makes SNS not the other, maar de same company als de ABN-AMRO e.d.
Qua innovatie vind ik het echt allemaal op een heel laag pitje staan. Een app die bijv. eens in de 2 maanden wordt geupgraded. Geef mij iig eens het "idee" dan op zijn minst dat de app wekelijks een update krijgt door steeds weer verbeteringen door te voeren. Ik denk dat de SNS m.b.t. de innovatie echt stil begint te staan. Ditzelfde probleem zie ik ook bij andere banken.

Misschien eens i.p.v. de reclames wat mankracht in dienst nemen om eens flink te knallen op die apps e.d.? Waar ligt dit nu aan Dennis dat ik dit idee krijg? Is het steeds het verhaal, jah komt op de wensenlijst en dan 9 maanden erna komen we erop terug, maar het staat wel op de wensenlijst hoor..loopt ICT daar wel met voldoende mensen rond bij jullie of komen jullie tekort ofzo?

Jullie zeggen ook vaak dat er andere prioriteiten zijn, maar eigenlijk zijn het allemaal prioriteiten als ik eerlijk moet zijn, maar vanwaar doe ik de moeite nog uberhaubt?
Qua innovatie vind ik het echt allemaal op een heel laag pitje staan. Een app die bijv. eens in de 2 maanden wordt geupgraded. Geef mij iig eens het "idee" dan op zijn minst dat de app wekelijks een update krijgt door steeds weer verbeteringen door te voeren. Ik denk dat de SNS m.b.t. de innovatie echt stil begint te staan.

Waarom zou je wekelijks een update willen hebben? Dat zou mij het gevoel geven dat er sprake is van een onvolwassen product waaraan voortdurend moet worden gesleuteld. Veel veranderingen geven geen stabiel systeem en dus ook geen vertrouwen bij mij.

Die energie kan wat mij betreft beter aan werkelijke verbeteringen worden besteed. En die duren inderdaad doorgaans langer...
Qua innovatie vind ik het echt allemaal op een heel laag pitje staan. Een app die bijv. eens in de 2 maanden wordt geupgraded. Geef mij iig eens het "idee" dan op zijn minst dat de app wekelijks een update krijgt door steeds weer verbeteringen door te voeren. Ik denk dat de SNS m.b.t. de innovatie echt stil begint te staan.

Waarom zou je wekelijks een update willen hebben? Dat zou mij het gevoel geven dat er sprake is van een onvolwassen product waaraan voortdurend moet worden gesleuteld. Veel veranderingen geven geen stabiel systeem en dus ook geen vertrouwen bij mij.

Die energie kan wat mij betreft beter aan werkelijke verbeteringen worden besteed. En die duren inderdaad doorgaans langer...

Hallo Koos. Facebook doet zoiets. Die hebben wekelijks (of in ieder geval om de twee weken) een update die bugs eruit haalt en nieuwe features erin zet.

Ik vind het ook nog niet echt een volwassen product om eerlijk te zijn. Waar zijn bijv. mijn inkomsten die ik in kan delen, waar zijn de grafieken tussen in- en uitgaven? Waar zijn de incasso's nu? Waar zijn de berichten in het berichtenboxje?

Het gaat mij nog en eens niet alleen daarom (om de app). Als je kijkt naar internetbankieren op de desktop lijkt het voor mij zowat net of de tijd daar stilstaat. Zo heb ik in een jaar tijd eigenlijk maar twee noemenswaardige veranderingen gezien op technologisch vlak. Eentje is de iDeal betaling en een andere de betaalknop voor de hypotheek.

Ik zie daartegenover een wensenlijst waar veel dingen worden geschrapt of maar bij blijven komen. Dat geeft mij echt het gevoel dat op de ICT van de SNS te weinig mensen zitten voor innovatie. Ik heb ook meerdere keren naar antwoorden moeten vragen m.b.t. zaken die ik een jaar geleden had gevraagd die gewoon naar de achtergrond "verdwenen" en nog kreeg ik vaak dezelfde antwoorden terug.

Al met al geeft mij dit het "idee" dat er veel te weinig man zitten op consumenten die veel meer eisen, maar misschien kan jij of iemand anders dat idee uit de weg ruimen?
Op dat punt kan ik je niet geruststellen.
Ik kan doen wat ik noodzakelijk vind, met een paar wensen omtrent het randgebeuren waar het om technische zaken gaat.
Bovendien heb ik meer vertrouwen in de "primitieve" faciliteiten dan in innovaties, die soms ongerijpt in de markt worden gezet, om te voldoen aan de roep om innovatie of uit concurrentie-overwegingen, bijvoorbeeld omdat de consument het kennelijk een zware belasting vindt om een pincode in te toetsen. En zoals eerder gezegd, ik ben ook niet overtuigd van de veiligheid van een deel van de nieuwe producten.
Ik ben zo'n oude ... die niet op ieder moment van de dag wil kunnen controleren hoe hoog zijn saldo is, om een voorbeeld te noemen.

Mijn wensen liggen meer op conceptueel niveau.
Badge +1
Hoi Sjaakie93,

Ik denk dat we de focus moeten leggen op de kwaliteit van verbeteringen en niet op de kwantiteit. Daarbij is Facebook een heel ander bedrijf dan SNS.

Ik kan me voorstellen dat jullie de wensvervullingen van de wensenlijst niet snel genoeg vinden gaan. Ook wij (de mods) vinden dat sommige wensen sneller doorgevoerd moeten worden. Er spelen jammer genoeg meerdere belangen mee. Zo representeert de community een belangrijk deel van onze klanten, maar niet alle klanten. Kortom; er zijn ook andere klantwensen waar we rekening mee moeten houden. Daarnaast speelt IT capaciteit inderdaad ook een rol.
Hoi Sjaakie93,

Ik denk dat we de focus moeten leggen op de kwaliteit van verbeteringen en niet op de kwantiteit. Daarbij is Facebook een heel ander bedrijf dan SNS.

Ik kan me voorstellen dat jullie de wensvervullingen van de wensenlijst niet snel genoeg vinden gaan. Ook wij (de mods) vinden dat sommige wensen sneller doorgevoerd moeten worden. Er spelen jammer genoeg meerdere belangen mee. Zo representeert de community een belangrijk deel van onze klanten, maar niet alle klanten. Kortom; er zijn ook andere klantwensen waar we rekening mee moeten houden. Daarnaast speelt IT capaciteit inderdaad ook een rol.

Hoi Kirsty,

Ik snap hem inderdaad. Bedankt maar weer. Ook voor je reactie in het andere topic. Dit was allemaal zeer duidelijk.

Reageer