Beantwoord

Voorkeursrekening in iDEAL?

Ik kwam erachter dat iDeal niet meer de voorkeursrekening accepteert. Super onhandig in mijn situatie. De helpdesk gaf aan dat dit een bewuste keuze is omdat veel mensen een voorkeursrekening niet handig vinden. Zal zo zijn maar waarom is de functie dan niet gewoon uitschakelaar gemaakt? Dan kan je als gebruiker kiezen wat in jouw situatie het beste werkt.

iDeal is al een van de meer omslachtige betaalwijzen in vergelijking met b.v. Paypal. Dus niet zo’n briljante move om een extra stap toe te voegen.

Kortom: mijn verzoek is om de functie weer beschikbaar te maken voor wie het wil gebruiken.
icon

Beste antwoord door Dennis 5 januari 2018, 13:39

Hoi Gerard,

Welkom op de community. Op 9 oktober zijn de betaalschermen in iDEAL gewijzigd. De voorkeursrekening is eruit gehaald, zodat je in het betaalscherm kunt aangeven welke rekening je wil gebruiken voor de betaling. Als extra service zie je hier direct het saldo van je rekeningen. Het is onhandig als je gewend was aan de oude situatie, maar de wijziging draaien we op korte termijn niet terug.

Bekijk origineel

3 Reacties

Hoi Gerard,

Welkom op de community. Op 9 oktober zijn de betaalschermen in iDEAL gewijzigd. De voorkeursrekening is eruit gehaald, zodat je in het betaalscherm kunt aangeven welke rekening je wil gebruiken voor de betaling. Als extra service zie je hier direct het saldo van je rekeningen. Het is onhandig als je gewend was aan de oude situatie, maar de wijziging draaien we op korte termijn niet terug.
Ik schrijf ook niet terugdraaien maar stel voor om het te kunnen kiezen. Er zijn nu rekeningingen die ik nooit wil gebruiken voor een iDeal transactie maar die wel steeds voorgesteld worden. Ik heb zo snel geen iDeal betaling waar ik het kan checken maar klopt het dat hij, als je niks doet, hij toch een default kiest?
Er worden binnenkort geen aanpassingen meer gedaan. Als je een iDEAL-betaling doet, dan kun je kiezen welke rekening je hiervoor wil gebruiken. Ook het saldo van de rekeningen is zichtbaar, dit maakt het onderscheid makkelijker. Je moet een rekening kiezen om verder te gaan met de betaling.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)