Beantwoord

Voorkeursrekening in iDEAL?


Ik kwam erachter dat iDeal niet meer de voorkeursrekening accepteert. Super onhandig in mijn situatie. De helpdesk gaf aan dat dit een bewuste keuze is omdat veel mensen een voorkeursrekening niet handig vinden. Zal zo zijn maar waarom is de functie dan niet gewoon uitschakelaar gemaakt? Dan kan je als gebruiker kiezen wat in jouw situatie het beste werkt.

iDeal is al een van de meer omslachtige betaalwijzen in vergelijking met b.v. Paypal. Dus niet zo’n briljante move om een extra stap toe te voegen.

Kortom: mijn verzoek is om de functie weer beschikbaar te maken voor wie het wil gebruiken.
icon

Beste antwoord door Dennis 5 januari 2018, 13:39

Hoi Gerard,

Welkom op de community. Op 9 oktober zijn de betaalschermen in iDEAL gewijzigd. De voorkeursrekening is eruit gehaald, zodat je in het betaalscherm kunt aangeven welke rekening je wil gebruiken voor de betaling. Als extra service zie je hier direct het saldo van je rekeningen. Het is onhandig als je gewend was aan de oude situatie, maar de wijziging draaien we op korte termijn niet terug.

Bekijk origineel

5 Reacties

Hoi Gerard,

Welkom op de community. Op 9 oktober zijn de betaalschermen in iDEAL gewijzigd. De voorkeursrekening is eruit gehaald, zodat je in het betaalscherm kunt aangeven welke rekening je wil gebruiken voor de betaling. Als extra service zie je hier direct het saldo van je rekeningen. Het is onhandig als je gewend was aan de oude situatie, maar de wijziging draaien we op korte termijn niet terug.
Ik schrijf ook niet terugdraaien maar stel voor om het te kunnen kiezen. Er zijn nu rekeningingen die ik nooit wil gebruiken voor een iDeal transactie maar die wel steeds voorgesteld worden. Ik heb zo snel geen iDeal betaling waar ik het kan checken maar klopt het dat hij, als je niks doet, hij toch een default kiest?
Er worden binnenkort geen aanpassingen meer gedaan. Als je een iDEAL-betaling doet, dan kun je kiezen welke rekening je hiervoor wil gebruiken. Ook het saldo van de rekeningen is zichtbaar, dit maakt het onderscheid makkelijker. Je moet een rekening kiezen om verder te gaan met de betaling.
Bij een ideal overboeking staat sinds een tijdje standaard de verkeerde rekening geselecteerd. Niet mijn voorkeursrekening. In plaats daarvan is standaard de en/of rekening die ik samen met iemand anders heb geselecteerd.
Ik wil echter vrijwel altijd vanaf mijn eigen voorkeursrekening betalen. Dat is mijn eigen persoonlijke rekening.
Waarom staat niet standaard mijn voorkeursrekening geselecteerd. Hoe kan ik daar voor zorgen?

Nu moet ik er bij elke ideal betaling aan denken om de voorgeselecteerde rekening handmatig te wijzigen. heel gebruiksonvriendelijk.
Het werkte vroeger altijd goed. Waarom heeft de sns dit veranderd / stuk gemaakt.
Ik kies niet voor niets een voorkeursrekening in mijn sns. Respecteer die keuze a.u.b in het webformulier.

Als dat echt niet kan, selecteer dan geen rekening bij de ideal boeking.
Geef dus een foutmelding als de gebruiker niet alsnog zelf bewust een rekening kiest. Dan is het in ieder geval een bewuste keuze. Zoals het nu is levert veel verkeerde boekingen en onnodige herstel overboekingen op.

Ik hoor graag hoe ik dit kan regelen.

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Martin
Hoi nldudok1,

Welkom op de community :) Ik heb je bericht verplaatst naar het bestaande topic over dit onderwerp. Hier lees je dat je bij een iDEAL-betaling een rekening moet kiezen. Dit is anders dan voorheen, dus het is even wennen.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)