Vraag

Waar staat de naam van de rekeninghouder in de app?

• Goed op dreef
  • 33 reacties
Ik moest bij het doorgeven van mijn rekeninggegevens (ergens) ook de naam van de rekeninghouder (ikzelf) doorgeven. Omdat ik nooit kan onthouden hoe instellingen omgaan met mijn voorletters (ervoor, erachter, met of zonder punten, aan- of van elkaar), wilde ik de naam van de rekeninghouder zoals gebruikt door SNS voor mijn betaalrekening nagaan in de app. Dat bleek nergens vindbaar.

Kan u a.u.b. dit belangrijke gegeven toevoegen in de app, op zijn minst in het scherm dat je krijgt als je op het rekeningnummer drukt in het scherm met de bij- en afschrijvingen voor die rekening?

4 Reacties

Goedemiddag E.Q., je hebt er al een behoorlijke speurtocht opzitten. Het klopt dat je dit niet ziet onder de rekeningdetails in je rekeningoverzicht. Je vindt dit terug onder 'Betaalpassen' bij je Instellingen. Je verzoek om dit toe te voegen aan de rekeninginformatie zet ik door. Voor de eerstvolgende release komt dit te laat, maar wellicht is het een overweging voor de eerstvolgende update.
Sven schreef:

Het klopt dat je dit niet ziet onder de rekeningdetails in je rekeningoverzicht. Je vindt dit terug onder 'Betaalpassen' bij je Instellingen. Je verzoek om dit toe te voegen aan de rekeninginformatie zet ik door.

Dank hiervoor. Kan je laten nagaan dat de juiste vorm of een consistente vorm wordt gebruikt zowel in de app als in Mijn SNS.

Namelijk ben ik op verschillende plaatsen verschillende vormen tegengekomen en weet ik niet wat de juiste is (voor de IBAN naam-check of bv. Belastingdienst), of dat het misschien niet uitmaakt. Wat ik ben tegengekomen:

* Achternaam V O L (betaalkaart, ook in app aldaar)
* VOL Achternaam (Bij voorkeuren op Mijn SNS)
* V.O.L. Achternaam (ergens; weet niet waar meer)

Kan je duidelijkheid scheppen?
In de app zijn er beperkte mogelijkheden met betrekking tot weergave. Hoe je naam bij ons in het systeem bekend is, lees je terug wanneer je in Mijn SNS een afschrift aanmaakt. Dit doe je als volgt: Klik in het linkermenu bij 'betalen' of 'sparen' op 'bij- en afschrijvingen'. Achter 'toon' staat 'bij- en afschrijvingen sinds laatste bezoek'. Klik op de pijl achter de balk. Een uitklapmenu verschijnt. Selecteer in dit menu een periode. Selecteer 'zoek' achter het zoekveld. Het overzicht opslaan of printen kan via de knop 'print/pdf'. Op het document staan je naam en adresgegevens zoals wij ze gebruiken. Voor de IBAN-Naam Check doe je met de combinatie van voorletters en achternaam zonder probleem een overboeking.
Sven schreef:

In de app zijn er beperkte mogelijkheden met betrekking tot weergave. Hoe je naam bij ons in het systeem bekend is, lees je terug wanneer je in Mijn SNS een afschrift aanmaakt. Dit doe je als volgt: Klik in het linkermenu bij 'betalen' of 'sparen' op 'bij- en afschrijvingen'. Achter 'toon' staat 'bij- en afschrijvingen sinds laatste bezoek'. Klik op de pijl achter de balk. Een uitklapmenu verschijnt. Selecteer in dit menu een periode. Selecteer 'zoek' achter het zoekveld. Het overzicht opslaan of printen kan via de knop 'print/pdf'. Op het document staan je naam en adresgegevens zoals wij ze gebruiken.

Ik hoop dat je dit ook onnodig omslachtig vindt. Dus een gelijkaardig verzoek om dit onder de aandacht van de ontwikkelaars van Mijn SNS te brengen: zorg dat de naam van de rekeninghouder(s) ergens makkelijk zichtbaar is, bv. als je de rekening selecteert.
Sven schreef:

Voor de IBAN-Naam Check doe je met de combinatie van voorletters en achternaam zonder probleem een overboeking.

Bedankt, inderdaad. Ik heb het getest en de volgorde, spaties en punten maken niets uit.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)