Beantwoord

Waarom kan ik geen contant geld storten bij SNS

Wanneer gaat SNS cash storten weer mogelijk maken?
icon

Beste antwoord door Dennis 10 april 2015, 12:28

Hoi Jeroen,

Van harte welkom op SNS Community. Altijd leuk om nieuwe leden welkom te heten.

Er zijn meerdere topics over het storten van contant geld, voor het overzicht heb ik jouw post verplaatst naar een bestaand topic hierover.

Je kunt inderdaad geen contant geld storten in een SNS Winkel. Hier lees je meer over de reden. Om je tegemoet te komen, hebben we een samenwerking met GWK Travelex. Je kunt gratis briefgeld op je SNS rekening storten, het wordt dan de volgende werkdag bijgeschreven. Je leest er alles over op deze pagina.

Contant geld opnemen met je betaalpas, doe je bij een SNS Geldautomaat. Je kunt standaard € 1.000 per dag opnemen, deze limiet kun je verhogen naar € 5.000. Meer over de pinlimieten lees je hier.

Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? Om de andere communityleden een beetje te leren kennen, kun je een kijkje nemen in de Koffiekamer. Hopelijk tot snel :).

Bekijk origineel

243 reacties

Hoi Charles1,
Welkom op de nieuwe community, wat vind je ervan?

Je vraagt je af wanneer SNS Bank het weer mogelijk maakt om geld te storten. Weet je dat het nog steeds mogelijk is bij een PostNL-vestiging?
Via de volgende link tref je alle informatie hierover aan: https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/contant-geld-op-je-rekening-laten-bijschrijven.html

Met vriendelijke groet,

Tineke

Hoi Charles1,
Welkom op de nieuwe community, wat vind je ervan?

Je vraagt je af wanneer SNS Bank het weer mogelijk maakt om geld te storten. Weet je dat het nog steeds mogelijk is bij een PostNL-vestiging?
Via de volgende link tref je alle informatie hierover aan: https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/contant-geld-op-je-rekening-laten-bijschrijven.html

Met vriendelijke groet,

Tineke

Ik vind PostNL heel erg klantonvriendelijk, zal er ook nooit gebruik van maken.
Is het te veel moeite om in iedere plaats een stortings mogelijk te maken. Al was het maar in de muur.
Ben het helemaal met Lies eens. Is trouwens bijzonder omslachtig. Tevens vind ik dat cash storten zaak is van de (SNS)Bank. Zijn ze eindelijk weer eens klantvriendelijk bezig.
@allen; Over dit thema zijn al verschillende discussies geweest. Kijk eens bij de volgende links (staan bijna onderaan deze pagina);

Gerelateerde topics

Alternatieve manierstorten om te storten. Wat is jouw advies? (36 Reacties)
Geld op eigen rekening........ (12 Reacties)
Opnemen of storten (4 Reacties)
Geld storten (34 Reacties)
Cash Account (3 Reacties)

Groet,

Ben

Hi BigBen,

Bedankt voor het verwijzen naar de eerdere discussies hierover.
Groet,
Tineke
@tineke en @charles1, @lies en @kalle. Toch moet ook hier maar even kort de situatie gemeld worden denk ik.

Cash inleveren is bij de SNS een gepasseerd station meen ik (kosten, veiligheid enz.). SNS biedt alternatief en neemt daarbij de kosten (euro5-euro10 meen ik) voor haar rekening. SNS heeft/vraagt ook naar ideeen voor alternatieven!!

Dit betekend dus dat deze kosten op andere diensten verhaald worden (terug verdiend moeten worden).

SNS is een bedrijf dat wil/moet verdienen.

Misschien moet de vraag naar cash storten bij de overheid neergelegd worden. Die geeft het immers ook uit?

Mijn belang? De rente op mijn spaargelden!

Groet,

Ben

@BigBen: helemaal mee eens!

Stefan

@BigBen: helemaal mee eens!

Stefan

Sorry maar een bank is een bank en het is normaal dat je je geld normaal kunt storten, bij andere banken bij ons in de omg. kun je het storten via de muur. Ik weet dat om deze reden al vele middenstanders naar een ander bank zijn gegaan. Ik denk er ook over. Ik ben een alleenstaande vrouw die weinig of niets kan sparen, en als ik iets verkoop graag geld wil kunnen storten!!

Sorry maar een bank is een bank en het is normaal dat je je geld normaal kunt storten, bij andere banken bij ons in de omg. kun je het storten via de muur. Ik weet dat om deze reden al vele middenstanders naar een ander bank zijn gegaan. Ik denk er ook over. Ik ben een alleenstaande vrouw die weinig of niets kan sparen, en als ik iets verkoop graag geld wil kunnen storten!!

Beste Lies,

Niet iedereen vindt het normaal dat je geld kunt storten bij elke bank. BigBen en ik zijn in ieder geval alvast 2 personen die het niet met jou eens zijn. Allicht vormen wij een minderheid in Nederland, maar dat doet op zichzelf niet ter zake. Zeker niet als je bedenkt dat de kosten die gemoeid zijn met het kunnen storten van cash geld uiteindelijk altijd doorberekend worden aan de klanten.

Dus ik vind het veel te kort door de bocht om zomaar te stellen dat het normaal is dat je bij iedere bank geld moet kunnen storten. Ik heb liever een bank die deze voorziening niet heeft, waardoor de kosten van een betaalrekening lager-, en de spaarrentes hoger zijn dan bij vergelijkbare banken.

Gelukkig bestaat er zoiets als concurrentie en keuzevrijheid. Het staat iedereen vrij om te kiezen voor een bank die bij hun past, waarbij je alleen hoeft te betalen voor de diensten die je afneemt. Om die reden ben ik juist overgestapt van de ING naar de SNS bank...

Groeten,
Stefan

@BigBen: helemaal mee eens! Stefan

Hallo Lies,

Ik heb begrip voor je wens (en die van enige anderen). De wereld veranderd, ook de bankwereld (gelukkig, maar wel erg langzaam). SNS heeft besloten meer een internet bank te worden. De kosten van bankfilialen zijn zeer hoog en er zijn grote beveiligingsrisico's. Dat valt in de huidige opzet van SNS voor een deel weg, er zijn immers nog "winkels" (ook ik hou niet van die naam). Andere banken kiezen soms voor een ander systeem, wat toe te juigen is. Er is zo voor ieder wat wils.

Ik heb het nog eens nagezocht, het kost de SNS minstens ?13,- kosten indien een klant gebruik maakt van het inzenden van contant geld (kijk bij postNL).

Groet,

Ben

@ Stefan en BigBen: Bedankt voor jullie duidelijke toelichting.

@ Lies Huisman: We hebben er inderdaad kostentechnisch voor gekozen om de kasfunctie uit onze winkels te halen. Doordat we deze kosten nu besparen, kunnen we een aantrekkelijke rente bieden op onze spaarrekeningen en betaalrekening. Daarnaast vergoten we hiermee de veiligheid van onze medewerkers en klanten. Het risico op overvallen wordt verkleind zonder een kasfunctie in de winkels.

Geld storten is nog steeds mogelijk, maar gebeurt door postverzending via PostNL. Dit is gratis voor de klant, SNS Bank neemt de kosten hiervan op haar rekening.

In het topic Alternatieve manier om te storten. Wat is jouw advies? vragen we jullie mee te denken over de stortmogelijkheden bij SNS Bank: https://forum.snsbank.nl/showthread.php?t=6679&page=4
Als je hier nog idee?n hierover hebt, horen we dit graag!
waarom heeft de snsbank geen automaten waar je geld kan stortenandere banken hebben dat wel
@hanske: Al veel over gesproken hier bij de community, zie bijv. op volgende link; https://forum.snsbank.nl/showthread.php?t=6694&p=46300&highlight=storten#post46300

Hoe nu wel geld storten? Lees op volgende link de info daarover bij de SNS site; https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/klantenservice/contant-geld-op-je-rekening-laten-bijschrijven.html

Groet,

Ben (snsklant)

Hoi Hanske, welkom op de community.

Zoals BigBen aangeeft is er inderdaad al eerder gesproken over geld storten bij SNS Bank. Ben je een beetje wijzer geworden door de eerdere topics?
geld storten bij de sns is drama..Van de winkel wordt je naar een boekhandel postkantoor gestruurd voor een sealed back.Echter niet voorradig. Dan maar naar een tweede postkantoor,sealed back niet voorradig dan maaar naar een derde kantoor het zelfde antwoord.probeert u het maar in Amersfoort 12 km hiervandaan Resultaat niet voorradig.3en half uur later heb ik het geld nog steeds op zak.Dit is niet klant onvriendelijk,maar maak het de klant zo moeilijk mogenlijk.Wanner komt er weer ergens in de regio een kantoor waar men naar kan gaan voor geldzaken, onderhand moet men er toch wel achter zijn gekomen dat dit stomme winkel concept niet werkt.
Hoi Chrissydney,

Allereerst welkom op SNS Community :).

Wat een vervelende situatie zeg :(. Op deze manier wordt contant geld storten inderdaad niet makkelijk gemaakt. We maken hier melding van; excuses voor het ongemak.

De reden dat SNS Bank de kasfunctie heeft weggehaald, staat in een ander topic (https://forum.snsbank.nl/showthread.php?t=6694&highlight=storten) beschreven. Wij verplaatsen jouw vraag daarom naar dat topic.

We hopen je hier vaker te zien. Hoe ben je op de hoogte gekomen van SNS Community?
Zeer klantonvriendelijk; af en toe assisteer ik op kermis en de eigenaar wil graag zijn geld afstorten....nou vergeet het maar!! kan niet!! Uit ellende heeft hij bij andere bank rekening moeten nemen.

Ook bijzonder ergelijk: geld opnemen!! geen automaat bij SNS filioaal; ga maar naar Hema!!
Hema speelt hier goed op in: kun je nu ook verzekeringen afsluiten, en mist SNS deze klanten!!

Mijn voorstel: back to the future
Hi PieterR,

Welkom op SNS Community. We begrijpen dat de manier waarop je bij ons contant geld kan storten in bepaalde situaties onhandig kan zijn. Dit is echter wel een bewuste keuze. In dit topic kun je lezen waarom hiervoor gekozen is.

We hopen wel dat je vaker een kijkje komt nemen en blijft meedenken hoe we onze service kunnen verbeteren. :)
[quote]Wanneer gaat SNS cash storten weer mogelijk maken?
dat vindt ik ook een goede opmerking via post nl gaat wel je krijgt het geld terug,dus wat is het probleem om weer een stortings automaat weer bij de snsbank te plaatsen.
Hi Schumi70,

Deze service werd nog nauwelijks gebruikt door onze klanten en bracht wel hoge kosten en veiligheidsrico's met zich mee. Daarom is er in 2009 bewust voor gekozen om de kasfunctie af te schaffen. In dit topic kun je hier meer over lezen.
Sns moet gewoon weer zo worden als het was en niet als een lukratief winkeltje zijn PostNl graaft nu al dik 10 Euro dat je ff nog bij je eigen geld moet stoppen om het op je eigen rekening ken krijgen dus sns bankje breek me de mond niet open waar jullie mee bezig zijn ..

Sns moet gewoon weer zo worden als het was en niet als een lukratief winkeltje zijn PostNl graaft nu al dik 10 Euro dat je ff nog bij je eigen geld moet stoppen om het op je eigen rekening ken krijgen dus sns bankje breek me de mond niet open waar jullie mee bezig zijn ..

Hoi nl1fcr; Er zijn ook klanten die er anders over denken. Bovendien moesten deze klanten ook mee betalen aan de kosten van die diensten. Ik kan me niet heugen wanneer ik voor het laatst er gebruik van heb gemaakt.
Dat de SNS dus een soort "Internetbank" met "winkels" (ook ik vind dit geen leuke benaming) is geworden is even wennen.
Het kost de klant GEEN geld indien zij/hij geld stort op eigen reken. Lees hier hoe het gaat (je moet het even voorschieten, binnen 4 werkdagen heb je het weer terug op je rekening).
Groet,
Ben :cool:
nl1fcr schreef:

Hi nl1fcr, allereerst welkom op de community. :) We lezen dat je ontevreden bent over de manier van geld storten bij SNS Bank. Zoals @BigBen aangeeft kost het je inderdaad zelf niets om geld op je rekening te storten. We hopen dat de link waarnaar je bent doorverwezen je meer duidelijkheid geeft. Als we nog iets voor je kunnen betekenen, horen we het graag. :)
Hallo ik ben sinds vorig jaar bij de SNS en het verbaasd me dat ik geen geld kan storten bij een SNS automaat of kantoor dat kan toch bij elke bank???

groetjes Irina

Hallo ik ben sinds vorig jaar bij de SNS en het verbaasd me dat ik geen geld kan storten bij een SNS automaat of kantoor dat kan toch bij elke bank???

groetjes Irina

Hallo Irina,
Hier in de community is er al veel over geschreven. Rechtsboven aan de pagina vindt je een "zoekveld". Als je daar bijvoorbeeld "geld storten" in tikt en op zoeken klikt, krijg je verschillende items waar daarover geschreven is. Zo ook bij bijv. deze link.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Groet,
Ben :cool:

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8