SNS

Beantwoord

Waarom zijn verzekeringen niet zichtbaar in mijn SNS partner?

• 14 februari 2018
  • 6 Reacties
  • 10082 Keer bekeken

zojuist verzekeringen afgesloten bij SNS en nu blijkt dat er maar één van ons tweeen in mijn SNS verzekering kan zien de ander moet het maar met de papieren polis doen. Dat lijkt me toch niet passen bij 2018?
Als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent zou je toch gewoon overal bij moeten kunnen in mijn SNS. Dit zie ik op meer onderdelen, maar er lijkt geen beweging bij SNS te komen of ik zie dat niet, dat kan ook.
icon

Beste antwoord door Dennis 14 februari 2018, 19:23

Hoi Gerard99,

Welkom op de community en leuk dat je de verzekeringen bij SNS hebt afgesloten. Het is duidelijk dat jullie de polissen samen willen beheren. Een verzekering kent een verzekeringnemer en een verzekerde. Als jij een verzekering afsluit met de dekking 'Meerpersoonshuishouden', dan ben jij de verzekeringnemer en zijn de andere leden van je gezin meeverzekerd. Een verzekering heeft slechts 1 verzekeringnemer: deze persoon ziet de verzekeringen in Mijn SNS.

Mijn SNS is persoonsgebonden en het klopt dat meerdere onderwerpen hiermee samenhangen. Het is een wens om rekeningen, adresboeken, periodieke opdrachten en huishoudboekjes te laten zien bij de mederekeninghouder in Mijn SNS. Het is niet bekend of en wanneer dit mogelijk wordt en of de verzekeringen hierin worden meegenomen. Voorlopig is het niet aan de orde.
Bekijk origineel

6 reacties

Hoi Gerard99,

Welkom op de community en leuk dat je de verzekeringen bij SNS hebt afgesloten. Het is duidelijk dat jullie de polissen samen willen beheren. Een verzekering kent een verzekeringnemer en een verzekerde. Als jij een verzekering afsluit met de dekking 'Meerpersoonshuishouden', dan ben jij de verzekeringnemer en zijn de andere leden van je gezin meeverzekerd. Een verzekering heeft slechts 1 verzekeringnemer: deze persoon ziet de verzekeringen in Mijn SNS.

Mijn SNS is persoonsgebonden en het klopt dat meerdere onderwerpen hiermee samenhangen. Het is een wens om rekeningen, adresboeken, periodieke opdrachten en huishoudboekjes te laten zien bij de mederekeninghouder in Mijn SNS. Het is niet bekend of en wanneer dit mogelijk wordt en of de verzekeringen hierin worden meegenomen. Voorlopig is het niet aan de orde.
Zelfs na deze zoveelste toevoeging nog steeds geen urgentie??
De missie van de bank is toch de consument financieel verstandiger te laten worden?
ik deel deze wens en hoop dat het snel zichtbaar wordt!
Nogmaals; gebruik gewoon 1 digipas!! Dan is er totaal geen probleem! Wij hebben nog nooit andeers gedaan.
Groet,
Ben 🆒
@BigBen
Je hebt helemaal gelijk om op deze manier in de praktijk de zaak aan te pakken. Zoals je weet is dat ook mijn oplossing. Dat laat onverlet dat:
1. Nieuwe klanten dat moeten ontdekken, en meestal hebben ze dan al hun eigen adresboeken e.d., dus te laat. Dan zou SNS hen daarop moeten wijzen. Maar dat kan SNS niet doen, omdat
2. de identificatie dan niet volgens de regeltjes verloopt. In feite doe je dan aan identiteitsdiefstal, gestimuleerd door SNS...
3. Dat geeft problemen bij vervelende gebeurtenissen, zoals het overlijden van de actieve identiteit.
@BigBen
Je hebt helemaal gelijk om op deze manier in de praktijk de zaak aan te pakken. Zoals je weet is dat ook mijn oplossing. Dat laat onverlet dat:
1. Nieuwe klanten dat moeten ontdekken, en meestal hebben ze dan al hun eigen adresboeken e.d., dus te laat. Dan zou SNS hen daarop moeten wijzen. Maar dat kan SNS niet doen, omdat
2. de identificatie dan niet volgens de regeltjes verloopt. In feite doe je dan aan identiteitsdiefstal, gestimuleerd door SNS...
3. Dat geeft problemen bij vervelende gebeurtenissen, zoals het overlijden van de actieve identiteit.

Natuurlijk heb ook jij gelijk, maar om steeds tegen een muur te blijven aanlopen (andere klanten er tegenaan laten lopen) heeft dus ook geen zin. Zolang men bij de SNS niet wil (immers waar een wil is, is een weg) gewoon met beide benen op de grond blijven en dus of weggaan of gewoon roeien met de riemen die je hebt. De problemen bij "vervelende gebeurtenissen" kan de SNS ook niet oplossen, ook daar moet jezelf dus "op z´n SNS´s" mee omgaan (kop in het zand steken). Zolang de SNS op dat moment niets weet, is er ook niets aan de hand. Achteraf gewoon (een dus ongemeende) "sorry" zeggen.
Groet,
Ben 🆒

Reageer