SNS

Beantwoord

Wanneer komt de mogelijkheid om biljetten te kiezen bij geldautomaten?

• 15 december 2014
  • 16 Reacties
  • 16194 Keer bekeken

Badge
Wanneer komt de mogelijkheid om biljetten te kunnen kiezen zoals ABN-AMRO bijvoorbeeld aanbiedt aan klanten en de RABO in de GEA's.?
icon

Beste antwoord door Dennis 20 oktober 2017, 12:37

Op dit moment zijn er geen plannen om een biljetkeuze toe te voegen aan onze geldautomaten. De reden lees je in dit topic. Zodra er ontwikkelingen zijn, delen we deze op de community.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

16 reacties

Beste Unweit,

Bedankt voor je vraag. Ik heb hem verplaatst naar het forum over Betalen omdat deze verbetersuggestie daar beter past. In het forum van de klantenraad bespreken we onderwerpen die breder zijn dan een verbetering aan een specifiek product of dienst. De moderators pakken je vraag hier verder op.
Wanneer komt de mogelijkheid om biljetten te kunnen kiezen zoals ABN-AMRO bijvoorbeeld aanbiedt aan klanten en de RABO in de GEA's.?

Hoi Unweit,

Ik heb je vraag intern doorgezet. Zodra ik meer informatie heb, ontvang je van mij een terugkoppeling.
Badge +1
Hoi Unweit,

Ik heb inmiddels een terugkoppeling op je vraag en helaas heb ik geen bevredigend antwoord.

Klanten kunnen bij SNS Geldautomaten niet kiezen welke biljetten zij willen ontvangen.
De reden is dat de geldvoorraad dan lastiger te beheren is, wat kan leiden tot:

- Extra kosten voor het bevoorraden van SNS Geldautomaten.
- Risico op meer leegstand van de geldautomaat, waardoor een klant niet kan pinnen of niet
het bedrag kan pinnen wat hij of zij wenst.

Er zijn nog geen plannen om dit aan te passen.
Hoi Unweit,

Ik heb inmiddels een terugkoppeling op je vraag en helaas heb ik geen bevredigend antwoord.

Klanten kunnen bij SNS Geldautomaten niet kiezen welke biljetten zij willen ontvangen.
De reden is dat de geldvoorraad dan lastiger te beheren is, wat kan leiden tot:

- Extra kosten voor het bevoorraden van SNS Geldautomaten.
- Risico op meer leegstand van de geldautomaat, waardoor een klant niet kan pinnen of niet
het bedrag kan pinnen wat hij of zij wenst.

Er zijn nog geen plannen om dit aan te passen.

Het voordeel is dat je met je SNS pas tot 1000,- bij een vreemde bank kan pinnen, dus als ik een pak geld op zak wil hebben kies ik dan voor biljetten van 5 euro 😉
Het is een moderne bank onwaardig dat je niet de gewenste copures uit de automaat kunt krijgen .
Mijn oplossing was om geld over te boeken naar de ING en daar het gewenste bedrag aan de balie op te halen .
Nu rest alleen nog bij mij de stap om in zijn geheel over te stappen .
Reputatie 3
Badge +1
Het is een moderne bank onwaardig dat je niet de gewenste copures uit de automaat kunt krijgen .
Mijn oplossing was om geld over te boeken naar de ING en daar het gewenste bedrag aan de balie op te halen .
Nu rest alleen nog bij mij de stap om in zijn geheel over te stappen .

Je kunt met je SNS wereldpas bij elke automaat net zo vaak als je maar wilt pinnen tot 1000 euro per dag. Dus ook bij automaten (van andere banken) waar je zelf de gewenste biljetten kunt kiezen. Daar hoef je toch niet voor over te stappen? 
Badge +1
Hoi damjw002,

Welkom terug op de community 🙂. Stefan draagt een goed punt aan. Biedt dit misschien een oplossing?

Ik begrijp heel goed dat de een wat meer gebruik maakt van contant geld als betaalmiddel dan de andere. Je geeft aan dat het een moderne bank onwaardig is dat je geen biljetkeuze hebt. Vanuit mijn persoonlijke mening vraag ik me af wat een moderne bank is; een bank die investeert in (dure) biljetkeuze of in internetbankieren en andere vormen van modern betalen?

Het is zonde dat je op dit punt overstapt naar een andere bank. Ik ben erg benieuwd naar jouw mening hierover.
Mijn reactie hierop is dat de geldautomaat van SNS bij mij het dichtste bij is. Nu ben ik verplicht om verder te gaan reizen om bij een geldautomaat van een "andere" bank te gaan pinnen om wel biljetkeuze te hebben. Denk ook eens aan oudere klanten van jullie die soms maar één keer per maand gaan pinnen en vaak biljetten van 50 uit de muur krijgen en ook liever briefjes van 20 en 10 willen hebben.
Hoi Mheger,

Welkom terug op de community, goed dat je reageert op dit vraagstuk. Ik vraag meteen voor je na of ons standpunt nog hetzelfde is.
Hoi Mheger,

Er zijn geen plannen om een biljetkeuze toe te voegen aan onze geldautomaten. Dit heeft nog steeds te maken met de hogere kosten en het risico dat de automaat sneller leegraakt. We plaatsen dit idee wel op de wensenlijst. Heb je de mogelijkheid om het briefgeld te wisselen bij bijvoorbeeld een winkel?
Ik snap niet dat dit veel extra kosten met zich moet meebrengen. Zijn dit dan de kosten voor het aanpassen van de software?
En het risico op extra snel leeg zijn, geldt alleen als er meer mensen dan voorheen gebruik gaan maken van deze pinautomaat. Als je biljetkeuze niet kan omdat bepaalde biljetten op zijn, kan de automaat toch antwoorden dat die biljetkeuze niet mogelijk is en dan of een alternatief aanbieden of het bedrag in andere biljetten uitkeren. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn?
Badge +1
Ik snap niet dat dit veel extra kosten met zich moet meebrengen. Zijn dit dan de kosten voor het aanpassen van de software?

Hallo Blacktomcat,

Dit zijn inderdaad kosten m.b.t. leegstand, programmatuur aanpassen en het vullen van geldautomaten.
Tibor, geloof je zelf dat zo'n automaat met biljetkeuze meer of eerder leeg zal staan? Dat gebeurt toch alleen als er meer gebruik van gemaakt wordt? En dat is toch waar die apparaten voor zijn? En elke keer als zo'n apparaat gebruikt wordt, komt men toch weer met jullie merk in aanmerking. Ik zie er geen nadelige punten in.
Of is het zo, dat jullie heel diep in je hart eigenlijk willen dat die pinautomaten nooit gebruikt worden? Want dan kun je ze weghalen en zijn er geen kosten meer mee gemoeid!
In mijn optiek is het of je haalt ze weg of je zorgt dat ze zo klantvriendelijk en veilig mogelijk gebruikt kunnen worden (en dat daar dan kosten aan vast zitten is logisch).
Tibor, geloof je zelf dat zo'n automaat met biljetkeuze meer of eerder leeg zal staan? Dat gebeurt toch alleen als er meer gebruik van gemaakt wordt? En dat is toch waar die apparaten voor zijn? En elke keer als zo'n apparaat gebruikt wordt, komt men toch weer met jullie merk in aanmerking. Ik zie er geen nadelige punten in.
Of is het zo, dat jullie heel diep in je hart eigenlijk willen dat die pinautomaten nooit gebruikt worden? Want dan kun je ze weghalen en zijn er geen kosten meer mee gemoeid!
In mijn optiek is het of je haalt ze weg of je zorgt dat ze zo klantvriendelijk en veilig mogelijk gebruikt kunnen worden (en dat daar dan kosten aan vast zitten is logisch).

Ik ben het met je eens..haal die knakkers dan gewoon weg. Dat scheelt helemaal in de kosten en dan nog..geen biljetkeuze is eigenlijk helemaal geen keuze toch? Ja, je hebt je keuze om geen geld te pinnen bij een SNS automaat. Ik moet zeggen wij hebben er eentje hier in de hema, maar ik heb hem nog nooit gebruikt. Er zijn genoeg alternatieven. Nu ik hoor dat ik ook nog niet eens een biljetkeuze heb weet ik dat ik deze automaat niet hoef te gebruiken omdat ik soms zelfs uitwijk naar een andere automaat wanneer er geen biljetkeuze is of toch € 50,- pin en daar echt helemaal niet blij mee ben. Wat moet ik in godsnaam met € 50,- in mijn zak als ik twee weken lang maar € 10,- nodig heb en de rest toch pin?
Dat is nu de slimmigheid van de HEMA! Een pinautomaat toestaan die geen biljetkeuze kent. Ze hopen dan dat je iets bij hen koopt om zo'n groot biljet van 50 te kunnen 'wisselen' voor kleiner geld. Het liefste zouden ze dan biljetten van 100 of (helaas gaat ui t de handel: 500) euro erin willen hebben. Of ben ik nu teveel aan het complot-denken :?
Op dit moment zijn er geen plannen om een biljetkeuze toe te voegen aan onze geldautomaten. De reden lees je in dit topic. Zodra er ontwikkelingen zijn, delen we deze op de community.