SNS

Beantwoord

Wordt Apple Pay ook beschikbaar bij SNS?

• 11 juni 2019
  • 329 Reacties
  • 121390 Keer bekeken

Toon eerste bericht

329 reacties

Ik heb vandaag m’n padje van de ING gekregen. Helaas niet ik afscheid nemen van SNS, maar het duurt mij te lang. 

Reputatie 2

@youst voor Apple Pay maakt het niet uit welke fysieke kaart je nu hebt. Dat wordt een digitale Maestro kaart en staat dus los van je plastic pasje. 

Volgens Apple zou ook V Pay mogelijk kunnen zijn, echter zou het dan Visa worden voor Apple Pay maar weet hier nog niet het fijne van.

Reputatie 3

@youst voor Apple Pay maakt het niet uit welke fysieke kaart je nu hebt. Dat wordt een digitale Maestro kaart en staat dus los van je plastic pasje. 

Volgens Apple zou ook V Pay mogelijk kunnen zijn, echter zou het dan Visa worden voor Apple Pay maar weet hier nog niet het fijne van.

Precies wat ik zeg. Je krijgt een extra virtuele

pas van Maestro. Deze pas bevind zich in de virtuele Wallet van Apple Pay. Je fysieke pas kan prima V Pay zijn, staat los van elkaar. 

Maar goed, zolang de SNS nog steeds geen statement durft te maken of Apple Pay überhaupt wordt ingevoerd is deze discussie zinloos. 

Man man man wat een droeftoeter-club is dit. 

8 maanden geleden is dit topic gestart met inmiddels meer dan 300 reacties en nog steeds wacht iedereen op opheldering of Apple Pay überhaupt komt terwijl andere banken het al lang en breed geïmplementeerd hadden en hebben. 

Reputatie 2

Precies wat ik zeg. Je krijgt een extra virtuele

pas van Maestro. Deze pas bevind zich in de virtuele Wallet van Apple Pay. Je fysieke pas kan prima V Pay zijn, staat los van elkaar. 

Maar goed, zolang de SNS nog steeds geen statement durft te maken of Apple Pay überhaupt wordt ingevoerd is deze discussie zinloos. 

Man man man wat een droeftoeter-club is dit. 

8 maanden geleden is dit topic gestart met inmiddels meer dan 300 reacties en nog steeds wacht iedereen op opheldering of Apple Pay überhaupt komt terwijl andere banken het al lang en breed geïmplementeerd hadden en hebben. 

Het is inderdaad vervelend dat wij nog geen Apple Pay hebben met de SNS, daar waar andere banken (ING en Rabo) al aangeven dat binnenkort ook de creditcard beschikbaar word voor AP.

Aan de andere kant hoop ik dat de SNS bank snel met duidelijkheid kan komen (het liefst eerder dan Knab die loopt ook achter) al komt een uitrol voor alle Volksbank onderdelen (ASN en Regio ook). Met een beetje geluk doet ICS dan ook mee en hebben wij als klant meteen een pinpas en creditcard voor Apple Pay.

Aan de andere kant als het te langzaam gaat voor sommige klanten, moet de SNS gaan kijken hoeveel klanten dit kost. Apple Pay kan de doorslag zijn om te switchen van bank getuige de foto van iCulture.nl die een poll hield vorig jaar. Zonde voor de SNS want het serviceniveau is erg goed namelijk(houden zo!) en het werkt prima.

Je zou ook kunnen kijken hoeveel klanten weglopen wanneer ApplePay eerder wordt geintroduceerd dan al die wensen die al veel eerder zijn geuit maar nog steeds niet uitgevoerd.

Reputatie 2

Je zou ook kunnen kijken hoeveel klanten weglopen wanneer ApplePay eerder wordt geintroduceerd dan al die wensen die al veel eerder zijn geuit maar nog steeds niet uitgevoerd.

Dats een goeie!

Er zijn veel belangrijkere dingen inderdaad, maar goed kijkende naar dit topic is Apple Pay ook een gewild iets.

Er zijn veel belangrijkere dingen inderdaad, maar goed kijkende naar dit topic is Apple Pay ook een gewild iets.

Dat zal ik niet ontkennen, maar ik wil graag meer kanten van de zaak zien.

De genoemde getallen zeggen mij niets. 300 reacties op dit topic.. is dat veel? Zeker als je bedenkt dat die van een handvol mensen afkomstig zijn?

Een enquete onder ING-klanten: ING pretendeert graag voorop te lopen qua gadgets - dus is het al een specifieke doelgroep?? Bovendien zo te zien uitgezet op de smartphone, dus ook al een selectie uit hun klantenbestand?

Ik vind het gebrek aan maatschappelijk besef bij vooral ING al voldoende reden daar ver vandaan te blijven (ik was ooit zeer tevreden Postbank-klant). Ook als ik daar een klein beetje gebruiksgemak voor zou moeten inleveren.

Reputatie 2

Dat zal ik niet ontkennen, maar ik wil graag meer kanten van de zaak zien.

De genoemde getallen zeggen mij niets. 300 reacties op dit topic.. is dat veel? Zeker als je bedenkt dat die van een handvol mensen afkomstig zijn?

Een enquete onder ING-klanten: ING pretendeert graag voorop te lopen qua gadgets - dus is het al een specifieke doelgroep?? Bovendien zo te zien uitgezet op de smartphone, dus ook al een selectie uit hun klantenbestand?

Ik vind het gebrek aan maatschappelijk besef bij vooral ING al voldoende reden daar ver vandaan te blijven (ik was ooit zeer tevreden Postbank-klant). Ook als ik daar een klein beetje gebruiksgemak voor zou moeten inleveren.

De ING is inderdaad niet een hele fijne bank, ik kan echter SNS niet als enige bank gebruiken vanwege storten. Ook is de ICS een bank voor de uitgave van de creditcards. ING en Rabobank doen dit nog zelf met 1 app.

Hoewel de klantenservice bij SNS erg goed is heeft het ook nadelen op andere punten.

Ook ik zie wel nadelen bij SNS. Zie mijn handtekening voor één van de belangrijkste. Maar wat ik nodig heb gaat in de praktijk goed (zonder GWK of Volmachtkantoor).

Bovendien heeft SNS ook voordelen boven andere banken, zeker als je het in breder verband ziet (Volksbank dus).

Reputatie 2

Hoi Koos, we snappen dat jij (totaal) geen behoefte aan Apple Pay hebt en is Sns voor jou prima. Okay. Het enige voordeel wat ik nu nog zie bij sns is dat je drie dagen per maand gratis rood kan staan.  De spaarrente is ook hier bijna nul. Maar de sns app is inmiddels erg aan het verouderen en andere apps zijn meer inzichtelijker geworden bij uitgaven beheer. Vind ik ook belangrijk.  En  Apple Pay dus ook erg belangrijk en hoor ik bij bovenstaande enquête van die 50 procent die dus wel van bank (niet naar Ing overigens) veranderen. 

(niet naar Ing overigens)

Dat doet mij genoegen.

Ik ben blij met de mildere toon in deze discussie. Veel klanten betekenen nu eenmaal veel wensen. En de mijne zijn inderdaad bescheiden, zolang ik mijn betalingen kan doen en mijn administratie fatsoenlijk op peil kan houden ben ik tevreden. Helaas lukt dat ook niet helemaal.

Wat mij vooral bevreemdt is dat in deze tamelijk heftige gedachtenwisseling de laatste reactie vanuit SNS alweer van twee weken geleden is.

Ik begin toch te denken dat het SNS geen zier interesseert wat wij hier bespreken. Mijn sympathie gaat echt nog uit naar SNS, maar het wordt me wel moeilijk gemaakt…

Reputatie 2

(niet naar Ing overigens)

Dat doet mij genoegen.

Ik ben blij met de mildere toon in deze discussie. Veel klanten betekenen nu eenmaal veel wensen. En de mijne zijn inderdaad bescheiden, zolang ik mijn betalingen kan doen en mijn administratie fatsoenlijk op peil kan houden ben ik tevreden. Helaas lukt dat ook niet helemaal.

Wat mij vooral bevreemdt is dat in deze tamelijk heftige gedachtenwisseling de laatste reactie vanuit SNS alweer van twee weken geleden is.

Ik begin toch te denken dat het SNS geen zier interesseert wat wij hier bespreken. Mijn sympathie gaat echt nog uit naar SNS, maar het wordt me wel moeilijk gemaakt…

Denk dat de SNS bewust geen reactie plaatst tot er meer info is, anders krijg je een vaag antwoord(want zolang er geen voortgang is hebben ze bij de SNS ons ook niets te vertellen) wat weer voor een discussie zorgt welke niet relevant is om weer 10-20 reacties aan te besteden. 

Ik ga ervan uit dat de SNS van zelf met het nieuws komt of een update over Apple Pay. Knab beloofde haar klanten in 2020 Apple Pay aan te bieden, wellicht kan SNS ook een soort gelijke belofte doen.

Reputatie 1

Heb de stoute schoenen aangetrokken en een rekening geopend bij Openbank.

Kan nu met de iPhone en Garmin betalen. Werkt erg makkelijk.

Op tweakers.net is ook een forum topic over Openbank met veel info.

Ga zeker niet overstappen maar vooralsnog lijkt dit een mooie toevoeging.

Ik hoop dat SNS Apple Pay gewoon gaat ondersteunen. Zou ook handig zijn voor mijn zoontje. 

Reputatie 2

Ik zit al een maand of twee op bunq.
Wat een fantastische ervaring geven die hun klanten. Op alle gebieden. Communicatie, De App, De snelheid (creditcard tbv apple-pay op het web was binnen 5 minuten aangevraagd en kon er direct mee betalen), Het aanvullen, etc. etc. Echt een aanrader. 
Ben naar Bunq gegaan om toch te kunnen betalen met Apple Pay terwijl we wachten op witte rook uit de toren van de Volksbank. Maar bunq bevalt zo goed dat ik binnenkort hun overstap service maar eens ga testen.

Reputatie 4
Badge +4

Dag allemaal,

Veel dank voor jullie reacties, tips, op- en aanmerkingen. We volgen jullie berichten met interesse en uiteraard geven we het nog steeds intern door. Desondanks kan ik geen update over Apple Pay geven of een belofte doen vanuit SNS. Het gesprek over een eventuele introductie loopt, tot die tijd wachten we - net zoals jullie - op nieuws over Apple Pay. 

Reputatie 1

Het is een opt-in functie. Oftewel, je moet t zelf aanzetten. Doe je dit niet, dan werkt Apple Pay niet. Vreemd dat ik dat moet uitleggen. De kans dat mensen daarom weglopen is nul komma nul kan ik u verzekeren. Het NIET hebben van deze optie heeft de SNS al ettelijke klanten gekost. Ik zou best wel eens willen weten hoeveel. 

gegroet, een ex SNSser

Badge +1

….

Het NIET hebben van deze optie heeft de SNS al ettelijke klanten gekost. Ik zou best wel eens willen weten hoeveel. 

gegroet, een ex SNSser

Het is wel leuk om te zien in het jaarverslag van 2019, dat er netto 80,000 rekening-klanten bij komen, maar de bruto toename ligt 1x hoger. Dus de totale mutatie berg is 2x zo groot: Dus ongeveer 1,000 klantmutaties per werkdag dag op een totaal van1,57 miljoen. (Dit zijn Volksbank cijfers, maar SNS is het grootste onderdeel). Die paar klagende klanten? Daar liggen ze niet wakker van. De netto groei is al jaren rond de 80,000 per jaar.

De meeste klanten zijn niet gespitst op snufjes, en als ze dat wel zijn, zijn ze (denk ik) ook slim genoeg om van te voren te kijken welke services belangrijk zijn.

Het enige cijfer dat het ontbreken van een Apple App zou kunnen ondersteunen is dat het aandeel van nieuwe rekening-klanten t.o.v. de andere banken is gedaald van 24% (2018) naar 21% in 2019. Maar in 2017 was het aandeel nog maar 20%, dus ik weet het zo net nog niet.

Reputatie 1

….

Het NIET hebben van deze optie heeft de SNS al ettelijke klanten gekost. Ik zou best wel eens willen weten hoeveel. 

gegroet, een ex SNSser

Het is wel leuk om te zien in het jaarverslag van 2019, dat er netto 80,000 rekening-klanten bij komen, maar de bruto toename ligt 1x hoger. Dus de totale mutatie berg is 2x zo groot: Dus ongeveer 1,000 klantmutaties per werkdag dag op een totaal van1,57 miljoen. (Dit zijn Volksbank cijfers, maar SNS is het grootste onderdeel). Die paar klagende klanten? Daar liggen ze niet wakker van. De netto groei is al jaren rond de 80,000 per jaar.

De meeste klanten zijn niet gespitst op snufjes, en als ze dat wel zijn, zijn ze (denk ik) ook slim genoeg om van te voren te kijken welke services belangrijk zijn.

Het enige cijfer dat het ontbreken van een Apple App zou kunnen ondersteunen is dat het aandeel van nieuwe rekening-klanten t.o.v. de andere banken is gedaald van 24% (2018) naar 21% in 2019. Maar in 2017 was het aandeel nog maar 20%, dus ik weet het zo net nog niet.

Dat had ik niet verwacht. Eerlijk is eerlijk. 

Reputatie 2

Het gaat em nog steeds niet worden heh? 

Het is een opt-in functie. Oftewel, je moet t zelf aanzetten. Doe je dit niet, dan werkt Apple Pay niet. Vreemd dat ik dat moet uitleggen.

gegroet, een ex SNSser

Hoezo vreemd dat je dat moet uitleggen? Het is niet vanzelfsprekend dat nieuwe functies standaard “aan” staan. Ik heb het contactloos betalen juist moeten uitzetten, dat was een opt-out functie.

Hoe kunnen wij weten dat het om een opt-in functie gaat als die er nog niet is?

Reputatie 1

Het is een opt-in functie. Oftewel, je moet t zelf aanzetten. Doe je dit niet, dan werkt Apple Pay niet. Vreemd dat ik dat moet uitleggen.

gegroet, een ex SNSser

Hoezo vreemd dat je dat moet uitleggen? Het is niet vanzelfsprekend dat nieuwe functies standaard “aan” staan. Ik heb het contactloos betalen juist moeten uitzetten, dat was een opt-out functie.

Hoe kunnen wij weten dat het om een opt-in functie gaat als die er nog niet is?

Omdat dat handelingen vereist die je zelf zal moeten doen. Het is niet zo dat je plotseling vanaf morgen kan Apple Payen. Apple vereist dat je je moet legitimeren dmv je vingertje of gezicht. Iets met koppelen van kaarten enzo. 

Dus die hele heisa van de tegenhangers snap ik niet. Zie het als een extraatje dat je niet hoeft aan te zetten als je dat niet wil. Maar héél fijn als de bank je die mogelijkheid wel biedt. 

Dus die hele heisa van de tegenhangers snap ik niet. Zie het als een extraatje dat je niet hoeft aan te zetten als je dat niet wil. Maar héél fijn als de bank je die mogelijkheid wel biedt. 

Ik denk niet dat er tegenstanders zijn van de voorziening zelf als die is ingericht zoals je beschrijft. Ik kan dat niet weten, onder andere omdat ik geen iPhone bezit. Betekent dat bijvoorbeeld dat je Apple impliciet PSD2-toegang verleent? Ik weet niet hoe ApplePay-betalingen zijn georganiseerd. In dat geval kan iedereen ermee te maken krijgen..

Het knelpunt zou ook kunnen zitten in de tijd en kosten die SNS moet maken. Ook daar zou iedere klant van SNS mee te maken kunnen krijgen, bijvoorbeeld in de vertraging van de implementatie van andere al dan niet dringende wensen.

Die vragen zijn ook gesteld, maar niet beantwoord.

Koos schreef:
Ik kan dat niet weten, onder andere omdat ik geen iPhone bezit. Betekent dat bijvoorbeeld dat je Apple impliciet PSD2-toegang verleent? Ik weet niet hoe ApplePay-betalingen zijn georganiseerd.

Apple Pay heeft totaal niets te maken met PSD2-toegang. Apple krijgt géén inzicht in je betalingen. De betaaldienst is niets anders dan een virtuele pas.

Apple bewaart geen gegevens van de betaalpassen die u toevoegt aan Apple Pay en heeft er ook geen toegang toe.

Ondergaande gegevens zijn niet voor Apple inzichtelijk en worden ook niet opgeslagen:

• Originele nummers van creditcard, bankpassen en prepaidkaarten.
  • Transactie-informatie, zoals winkels en aankopen.
  • IBAN-rekeningnummer.
  • Apparaataccountnummer, om je kaart in te stellen en betalingen te verwerken. Dit is beveiligd opgeslagen op de Secure Enclave.

Bron: iCulture

Reputatie 1

8 maanden en nog steeds helemaal niks. Ik ben er ook klaar mee heb bunq aangemaakt veel plezier ermee.  Mijn rekening heb ik nog openstaan maar die rentes blijven ook maar zakken dus nog even en dan gaan we is een leuke bank zoeken die wel gewoon mee gaat met innovaties en laat weten hoe we er voor staan. 

Koos schreef:
Ik kan dat niet weten, onder andere omdat ik geen iPhone bezit. Betekent dat bijvoorbeeld dat je Apple impliciet PSD2-toegang verleent? Ik weet niet hoe ApplePay-betalingen zijn georganiseerd.

Apple Pay heeft totaal niets te maken met PSD2-toegang. Apple krijgt géén inzicht in je betalingen. De betaaldienst is niets anders dan een virtuele pas.

Apple bewaart geen gegevens van de betaalpassen die u toevoegt aan Apple Pay en heeft er ook geen toegang toe.

Ondergaande gegevens zijn niet voor Apple inzichtelijk en worden ook niet opgeslagen:

• Originele nummers van creditcard, bankpassen en prepaidkaarten.
  • Transactie-informatie, zoals winkels en aankopen.
  • IBAN-rekeningnummer.
  • Apparaataccountnummer, om je kaart in te stellen en betalingen te verwerken. Dit is beveiligd opgeslagen op de Secure Enclave.

Bron: iCulture

Dank voor je toelichting. Wat is dan het verdienmodel? Alleen je afhankelijkheid van Apple?

Reageer